Annons:
Etiketthälsa
Läst 1546 ggr
Vinternos
2018-05-30 09:18

Vilka kosttillskott?

Vilka kosttillskott tar ni under er graviditet eller tar ni kanske inga tillskott alls? Själv har jag haft konstanta kräkningar under en period nu och har inte kunnat ta mina tillskott var dag. Men i normala fall tar jag ett multivitamintillskott avsett för gravida, omega 3 och probiotiska kapslar. Dem sistnämnda tog jag innan graviditeten också och har helt enkelt fortsatt med det efter samtal med min BM.

"An eye for an eye will make the whole world blind"
- Dalai Lama

Annons:
SimsBrooke
2018-05-30 09:20
#1

Jag tar Mitt val Kvinna som jag även har ätit innan graviditeten. Men ska också börja äta järntabletter :( i vecka 20

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Cilla89a
2018-05-30 09:29
#2

Åt folsyra de första 15 veckorna. Har även ätit järntabletter under ett par veckor då mina värden var dåliga. I övrigt har jag inte tagit några tillskott.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

[Thiah]
2018-05-30 10:04
#3

Multivitamin när jag mindes (både innan och efter) och sen järntabletter fast jag klarade mig länge på blutsaft. Skärpte mig lite mer med vitaminerna när vi pratade om att börja pröva för syskon men sen gick allt så snabbt så hann inte direkt fylla på några reserver. Äter normalt sett en varierad kost så litat på den.

LaSadie
2018-05-30 12:11
#4

Gravidtabletter och järntillskott. Tar blutsaft med för järnet. Annars så känner jag att min kost ger tillräckligt för det mesta :)

[Kijsen]
2018-05-30 21:49
#5

Bytte från apotekets kvinna till apotekets gravidtabletter när jag plussade :)

Annons:
Vinternos
2018-06-01 09:22
#7

Intressant att läsa vad ni tar och varför. Tack för era svar! :)

"An eye for an eye will make the whole world blind"
- Dalai Lama

naaw
2018-06-02 12:32
#8

Har tagit Apotekets Gravid sen jag plussade. Innan det tog jag Apotekets Kvinna i perioder.

Upp till toppen
Annons: