Annons:
Etikettmammor
Läst 4254 ggr
keewee90
2018-05-23 13:32

Hur tidigt berättade ni?

… och för vem förutom eran partner? :)

Annons:
JonnaB
2018-05-23 13:40
#1

Min syster fick veta samma dag som vi plussade v 4. Även min bästa vän fick veta samma dag:) sedan berättade vi för familjen v 8.efter vi varit på vul.

[Thiah]
2018-05-23 14:23
#2

Jag berättade på jobbet direkt denna gång. Va kanske i v5-6 nån gång. Chefen sa först åh grattis och sen åh nej för hon insåg att jag skulle vara mammaledig… Hahah.. Men jag har de 3 gånger vi försökt skaffa barn ( ett blev ett MA konstaterat på kub) tidigt berättat åt ganska många i min närhet. Mina kollegor på jobbet har stöttat i med och motgång och varit lika ivriga som jag så det har bara varit skönt.

[Thiah]
2018-05-23 14:26
#3

Och när jag/vi berättade för svärmor om missfallet så kom makens ena syster fram med samma historia. Och sen en till bekant… Och vips var det många i hennes närhet som haft missfall och hon hade hela sitt liv trott att är det ett plus på stickan så föds ett barn…. Många med henne tror samma sak, att det är så lätt att få barn och att dom alltid stannar i livmodern bara ägget befruktats. Så jag tror på öppenhet, att berätta för allt och alla om verkligheten så det gör jag. Vill man inte ha ärliga svar på sånt ska man inte fråga mig… ( Vilket makens kompis lärde sig på puben…)

LaSadie
2018-05-23 14:42
#4

Till familjen så berättade vi i vecka 11-12. Sen berättade vi allt eftersom, FB/Insta fick veta v. 20 efter RUL.

[Kijsen]
2018-05-23 15:38
#5

Berättade för våra familjer i vecka 8 någon dag innan jul. Jag mådde så fruktansvärt illa så jag kände att det var lika bra o berätta så jag slapp sitta o låtsas må bra medans jag petade i maten haha Instagram i v 13 och fb efter RUL i vecka 20

Cilla89a
2018-05-23 15:51
#6

Här är det spridda skurar, först var det min pappa som fick veta i vecka 13-14 någon gång därefter sambons släkt, min syster och resten av släkten, vänner och sist ut var chefen i vecka 23.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Annons:
Sarah
2018-05-23 15:55
#7

Min bästa kompis ringde medan jag väntade på testet, så hon fick veta först den här gången :p nära familj i v5-6 och några av mina kollegor sin behövde få planera inför hösten fick veta va v8.

NinniH
2018-05-23 18:51
#8

Våra familjer fick veta strax efter att vi själva fick veta. Omvärlden fick veta ganska snart efter det också.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

SuperLimm
2018-05-23 23:36
#9

Då det från början misstänktes att graviditeten inte låg i livmodern berättade jag för mina föräldrar och syskon tidigt. Redan i vecka 4-5 någon gång för jag ville ha deras stöd. I vecka 6 fick vi veta att det fanns ett litet litet foster i livmodern. Tror jag var i vecka 12-14 någonting när vi berättade för killens föräldrar. Han ville vänta lite då vi haft ett missfall innan. Efter att vi berättat för hans föräldrar berättade vi lite successivt för resten av släkt och vänner. Dock ett kompispar berättade vi för redan i vecka 8 eller nått för vi var hos dom en helg och hälsade på och jag mådde väldigt illa. Dom väntade själva barn då. 

La ut i sociala medier gjorde vi efter andra ultraljudet (okej 5 om man räknar med de tre första som gjordes precis i början) i vecka 20.

Mvh Linn

jackiejohn
2018-05-24 08:43
#10

Har berättat relativit tidigt för närmsta familjen båda gångerna. Första gången kunde vi inte hålla oss (kämpat i drygt 2 år för ett plus) och andra gången vart vi lite överumplade själv då vi skyddade oss samt att jag kräktes/mådde väldigt illa, kunde inte dra magsjukekortet i 3 månader ;)

mollyt
2018-05-24 09:32
#11

Berättade för mina föräldrar nästan direkt alla gånger. Före vecka 12 för svärmor och mitt syskon och svägerska. Även några av mina närmaste vänner har vetat från plus i princip då de varit med på redan om önskade barn. Vid missfall har det varit skönt att ha några vänner som visste vad vi gick igenom. Nur jag bara i vecka 15 och har inte berättar för fler/på jobbet ännu. Med dottern så berättade jag på jobbet vid vecka 11-12 pga hög frånvaro. La upp första ”avslöja de bilden” på min privata instagram i vecka 29 kanske och vi berättade på Facebook när vi kom hem från BB med dottern. Tänker att vi kör samma upplägg nu. Familjen vet - vänner får veta alt eftersom vi ses och magen växer. De vi inte träffar/umgås med berättar vi för sen när barnet är fött.

Surpan
2018-05-24 10:06
#12

Föräldrar/syskon direkt samma dag. Vänner lite löpande, de närmaste vännerna rätt tidigt, någon vecka efter plus vid första gången vi träffat dom efter vi fått veta själva. Bekanta och övriga vänner + släkt runt vecka 12 - 13. Chefen i vecka 13. Kollegorna i vecka 25. Aldrig i sociala medier.

Fått missfall två gånger men det är fortfarande självklart att berätta för familjen direkt.

/Surpan

[mirja555]
2018-05-24 18:09
#13

Vi berättade för våra föräldrar och syskon samt närmaste vänner i v 13 efter vi fått resultat på nipt. Har berättat för lite fler släktingar därefter och någon ytterligare kompis. Har inte berättat på jobbet ännu (v 16) men tänkte göra det snart innan vi ska på jobbresa nästa vecka… Nu känns det nästan lite märkligt att berätta för "alla" som att de inte har med det att göra, att det är privat liksom. Men det lär väl synas så småningom ändå :) Jag ville inte berätta för tidigt särskilt för svärföräldrarna som nu direkt tjatar om vad barnet ska heta och hur vi ska vara föräldralediga och vad man ska ha för vagn och petade mig i magen (!!??) Själv har jag knappt fattat att något växer därinne och tycker deras frågor är skitjobbiga för jag har liksom aldrig förutsatt att allt ska gå bra och vill mer se att det blir en unge först. Och mamma är likadan som jag, så jag ville att den mest riskfyllda perioden skulle ha passerat innan jag berättade, för att det skulle bli en glad överraskning och inte Bara "vi får se". :) Hon blev nog gladast för att jag sluppit må så dåligt som hon gjorde! Dessutom tror jag att det inte hade hjälpt mig om folk hade tyckt synd om mig när jag mått illa mm, då är det lättare att tycka synd om sig själv på något sätt.

Annons:
[mirja555]
2018-05-24 18:09
#14
naaw
2018-05-27 12:25
#15

Familj och närmsta släkten i typ v 11 för att vi skulle träffa dem då (bor ca 36 mil från dem). Närmsta jobbarkompisarna samt chefen veckan efter (kommer bli lite knepigt att hitta vikarie för mig så ville ge lite förvarning). Sen spred sig rycktet på jobbet och betättade för resten nu i v 15. Tänker inte gå ut med det på sociala medier förrän i v 20+ nån gång.

Carrosh
2018-05-27 14:41
#16

Min syster och min bästa vän fick veta samma dag som vi plussade. Min mor kom dessutom på besök samma dag, vi hade tänkt vänta med o berätta något för henne och pappa, men kunde inte hålla mig riktigt när hon ändå var här ett par dagar och jag betedde mig annorlunda och ändrade en massa saker (slutade snusa, drack mindre kaffe osv.) så hon (och pappa) fick veta dagen därpå.

Resten berättade vi för först efter första ultraljudet i v.12.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Upp till toppen
Annons: