Annons:
Etikettandra-trimestern
Läst 1841 ggr
Tistel-
2018-05-22 08:52

Pendlar i vikt

Hej,

Jag har funderat på en grej nu ett tag… Jag är i vecka 22 och köpte en våg för ca två veckor sen så jag kan hålla lite koll. Fick värsta chocken när jag ställde mig på den och den visade över 59 kg (startvikt 52). Tre dagar senare låg vikten på dryga 57 kg.

Igår 58,5 och idag 57,5… Blir förvirrad :P. Är det vätska? Kan man verkligen pendla över två kilo så snabbt?

Sambon har testat vågen och hans vikt håller sig på typ samma varje gång han väger sig, så den funkar!


Annons:
[Thiah]
2018-05-22 09:22
#1

Jodå, du kan ha vätska som gör att du pendlar. Varma vädret gör ofta att man sväller lite extra. Finns det någon orsak till varför du vill hålla sådan koll på vikten?

Cilla89a
2018-05-22 09:27
#2

Jag pendlar också i vikt och jag tror det beror på värmen och vätska, har vi sommarvärme har jag väldigt svullna fötter på kvällarna och känner mig lite svullen överlag. Nu har vi haft några svalare dagar, ingen svullnad och jag har väger 2 kg mindre än jag gjorde förra veckan..

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Tistel-
2018-05-22 09:29
#3

Just ja, värmen har jag inte ens tänkt på. Tack!
Jag är en kort och liten person och känner att jag vill åtminstone försöka hålla mig inom "ramarna".  Jag vet att jag inte borde oroa mig för mycket, men det sitter djupt inpräntat i mig att inte bli överviktig .


Vinternos
2018-05-22 09:49
#4

Själva graviditeten väger ju en del i sig, tror att det är viktigt att tänka på det. Din viktökning låter helt normal.

"An eye for an eye will make the whole world blind"
- Dalai Lama

[Thiah]
2018-05-22 10:04
#5

Jag gick upp 8-15 kg med mina två pojkar. En väninna gick upp 6-10 med sina. Någon här inne har gått upp 15-30 kg med sina. Ät nyttigt men ändå normalt och kom ihåg att dricka. Det är sådant du kan göra för att påverka vikten men annars får du bara ta det som det kommer. Graviditeten " ska" visst väga en viss del enligt vissa men det går jag inte med på.

Upp till toppen
Annons: