Annons:
Etiketterundersökningarkluringar
Läst 1877 ggr
Flaeder
5/21/18, 9:16 AM

Fråga ring efter kön

Jag har en hokus pokus fråga till er som älskar att försöka hitta ett sätt att veta könet på er bebis innan UL kan visa det. Är det någon som testat pendel-klassikern över sin gravidmage? Man tar en ring (gärna en ring du bär ofta eftersom den ska vara laddad med din energi), som man sedan trär på ett av mammans avryckta hårstrån (är man är väldigt kortklippt funkar sytråd) för att sedan hålla ringen stilla över gravidmagen och fråga efter könet. Guide: Fråga först ringen "Hur ser pojke ut?", och sen när du tolkat ditt individuella svar frågar du hur flicka ser ut. Sen tolkar du hur pendeln visar flicka. Sen frågar du vilket kön barnet i magen har. Jag har testat detta, och jag väntar (enligt pendeltestet) en flicka, precis som jag redan har på känn. Ni som testat, vad fick ni för resultat? :D Och framförallt - tror ni att det är sant att en ring laddad med din energi skulle kunna besvara frågan, eller är det bara ännu en myt?

Annons:
Missmagi
5/21/18, 10:26 AM
#1

Jag testade de där med ringen och ett hår strå runt v 12 men frågade bara efter kön. Resultatet blev en pojke ochdet visade ju sen att det är en pojke jag väntar så för mig stämde det :) jag vet flera utav mina vänner som testat och faktiskt alla har det stämt på så vem vet?

Flaeder
5/21/18, 11:04 AM
#2

Roligt! 👏:D Fler som testat?

Maria
5/21/18, 11:10 AM
#3

Jag testade för 34 år sedan då sonen föddes.

Då sa man att det skulle vara en slät guldring i ett snöre. Snurrade den runt var det en flicka och fram och tillbaka en pojke. Det stämde för oss😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Flaeder
5/21/18, 11:15 AM
#4

Åh va kul! Kul också att det även gjordes för över 30 år sedan. :) Sånna trender följer nog med länge lääänge.

Maria
5/21/18, 11:18 AM
#5

#4 Varför jag testade var för att en bonde i trakten med hönor könsbestämde äggen på det viset🤫och då berättade någon att det kan man göra med gravidmagar också.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Flaeder
5/21/18, 2:25 PM
#6

Oj, vad intressant att bondens erfarenhet var att det var en framgångsrik metod! Det glädjer mig, för jag vill så gärna ha en tös. :)

Annons:
Vinternos
5/21/18, 3:54 PM
#7

Ringen har jag hört talas om, men vet inte om någon i min bekantskapskrets fick rätt i slutändan. Däremot vet jag många som utgått ifrån den kinesiska kalendern ang. kön och träffat rätt flera gånger ;) Länk: http://www.blimamma.se/forutsag-din-bebis-kon-med-kinesisk-legend.html

"An eye for an eye will make the whole world blind"
- Dalai Lama

[Kijsen]
5/22/18, 9:05 PM
#8

Följde inte riktigt alla de riktlinjer som du skrivit i ditt inlägg, men provade med svärmors ring och sytråd. Enligt den var det flicka, men vi fick en pojk xD Däremot så stämde den kinesiska kalendern som #7 nämner :)

Upp till toppen
Annons: