Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 812 ggr
dragonstar
5/18/18, 5:09 PM

när har man ÄL

Jag mins att jag för ett tag sedan läste att man kunde märka på kroppen när man har ÄL
Sen undrar jag lite om det för mig som har PCO är någon ide att använda mig av ÄL tester?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
keewee90
5/18/18, 5:21 PM
#1

jag läste på 1177 för jag visste inte vad PCOS är för ngt.

jag hade ringt till din BM för att prata om du ska få hjälp med kompliment med hormoner. nu vet jag inte om du redan har detta, om du har mens regelbundet ändå eller liknande, men det står att en kan får problem med att få barn om en har detta.

så jag hade nig testat ta tester, men om du inte har någon mens alls eller väldigt sällan, då behöver din kropp nog lite stöd…. kram på dej!

Flaeder
5/18/18, 5:31 PM
#2

Det är inte alla som känner av sin ägglossning, men en del gör, och symtomen är olika för alla. Jag märker av den ibland genom humörsvängningar. Jag har pcos. Det är individuellt hurvida ÄL-tester fungerar eller ej. På mig fungerade det jättebra. Jag hittade alla gånger min ägglossning med ÄL-test. Du säger att du har pco. Ett tips är att mäta temperaturen, då märker du med största sannolikhet direkt när du har ägglossning. Utan natural cycles appen som komplement klarar jag mig inte som pcos:are. Utan den vet jag varken när jag har ägglossning eller när jag behöver vara redo med mensskydd egentligen.

dragonstar
5/18/18, 7:48 PM
#3

Jag ska testa att mäta tempratur och försöka känna lite mer noga om jag märker några andra symtom. Brukar bli mer svängig i humöret och ev få lite molnande värk ca en vecka innan mensen. 
Läkaren som diagnostiserade mig med PCO (var egentligen en slump då jag var ine på akuten för buksmärtor) sa att såfort jag funderade på att bli gravid skulle jag kontackta vården så jag kunde få något utskrivet. Detta var dock ett anat län och när jag i höstas tog kontakt med barnmorskan sa hon att jag måste vänta mins ett halvår/ år intensivt innan jag kunde få någon hjälp.  Förstår båda sidorna. Har nu bestämt att börja jobba mer att hålla koll på ÄL.  Speciellt fär att jag inte vet hur ofta jag facktiskt släpper ägg.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Flaeder
5/18/18, 8:28 PM
#4

Har varit med om liknande situation. Dvs. att den som diagnostiserade mig sa "hör av dig så fort du vill bli gravid", medan den andra mottagning som jag faktiskt ville gå till hävdade att jag måste nå ett friskt BMI innan jag får några ägglossningsstimulerande tabletter, och då är jag inte ens smällfet! Löjligt att det är så olika på olika ställen.

RoxannaS
5/19/18, 11:59 AM
#5

Man ska inte behöva försöka i ett år när man har pco. De behövde inte jag. Men du kan behöva söka hos en mindre/privat gyn/fertilitetsklinik för att få hjälp. Jag känner när jag har ägglossning samt att jag ser på flytningarna


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
dragonstar
5/20/18, 12:05 AM
#6

Ja jag tycker att det är dumt, eftersom att jag vart tillsagd att att kontakta dem direkt. Blir lite trött på dem. Men ska se om jag inte kan träffa en barnmorska på vår lokala vårdcentral om dom kan hjälpa.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
Upp till toppen
Annons: