Annons:
Etikettallmänt
Läst 1622 ggr
Mellow88
2018-05-16 12:44

Gravid men vet inte när

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej. Jag är ny här inne. Har länge mått sådär pga stress. Sjukdom i familjen och väldigt mkt jobb. Har inte haft tid att stanna upp och känna efter. Under en längre period har jag känt mej yr, stressad och orkeslös. Oregelbunden mens senaste 6månaderna som ja oxå associerar till stress. Minns dock inte senast jag hade mens. Igår tog jag ett test som visade positivt. Jag vill så gärna ha en liten till men min man säger tvärt Nej. Han tycker det räcker med en och jag känner starkt att jag vill behålla den. Dock kommer jag inte skaffa barn mot hans vilja utan hoppas att vi kan prata igenom detta. Min oro ligger i hur länge jag kan ha varit gravid! Visar test tydligare ju längre man varit gravid eller kan man få tydliga test även tidigt i graviditeten?

Annons:
guldtassar
2018-05-16 13:05
#1

Finns det inte test som visar hur långt gången man är ca?

http://nouw.com/guldtassar

Vinternos
2018-05-16 13:10
#2

Clear blue har ett digitalt som kan visa veckor, men visar väl max 3 tror jag.

"An eye for an eye will make the whole world blind"
- Dalai Lama

Missmagi
2018-05-16 13:20
#3

Precis de jag oxå tänkte på att clerblue digital räknar bara till v 3+ och efter de kan du ju vara i vilken vecka som helst iprincip. Jag råder dig att ringa för att göra ett ultraljud eventuellt ta ett blodprov för att mäta hcg hormonet i kroppen.

dragonstar
2018-05-17 01:13
#4

Som ovan säger skulle gå till vårdcentralen.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

mollyt
2018-05-17 07:01
#5

Precis som #3 skriver så är det digitala testet max "3+" veckor från befruktningen alltså upp till gravidvecka 5. Jag blev gravid direkt efter ett missfall och fick då ett ultraljud för att tidsbestämma graviditeten. Alternativet kan vara att mäta Hcg i blodet som indikerar på hur långt gången du är, men när man gör ultraljud så mäter de storleken på embryot och på så vis kan de ge en ganska exakt datering - jag vet inte hur noga det blir med blodprov. Du kan börja vända dig till din MVC och be dem om hjälp, säg att du inte vet när senaste mens var. Lycka till!

Upp till toppen
Annons: