Annons:
Etikettväntar-barn
Läst 799 ggr
Cilyb
5/12/18, 7:22 PM

Blod igen

I går fick jag ännu en gång blod på pappet och ut kom en mörkröd avlång tun klump. Sedan någon gelevitaktig jätte ljus röd sträng. Idag fick jag hugg i höger sidan av magen ca 5 gånger. Sedan fick jag lite blod på pappret. Fick lite smärta i magen men nu känner jag ingenting. Alltså blir så ledsen. Vad tror ni det kan vara? Är i vecka 6+3. Ringde till 1177 både i dag och igår men får inte komma in…. Någon som har varit med om samma? Är det här ett missfall? Vet att små blödning inte behöver vara farligt. Men man blir ju så orolig.

Annons:
keewee90
5/12/18, 7:24 PM
#1

Vet du vad…. FUCK 1177. Åk in.

#sjuksköterskanhartalat

[Mala_]
5/12/18, 7:40 PM
#2

Tycker du ska åka in och kolla om du är orolig. Jag åkte till gynakuten när jag väntade min son, blödde som en såll vid två tillfällen och var så klart övertygad om det värsta. Men det behöver inte alltid vara det värsta tänkbara, ibland är det kroppen som ställer om sig bara. Och det finns inget som säger att är det på det sättet eller det sättet är det de ena eller det andra. Men att gå och vara orolig är inte bra. Tänker på dig Kram

Flaeder
5/12/18, 8:05 PM
#3

Jag tycker att du kan ringa kvinnokliniken på sjukhuset i din stad och be dem om råd och vägledning. Jag gjorde det när jag var i samma situation som du, och dem tog emot mig väl. Lycka till kära du <3.

Flaeder
5/12/18, 8:08 PM
#4

Tillägg: Dem gjorde ett gravtest och ett VUL på mig när jag kom in. Tyvärr slutade det inte väl, utan med missfall, men det behöver inte betyda slutet, bara för att Du blöder, precis som föregående skribent beskriver. :) Det är många som blöder, ofta, sällan, mycket och lite när dem är gravida, både tidigt och sent i graviditeten, utan att där är något tokigt eller farligt.

Cilyb
5/12/18, 8:20 PM
#5

Tack för alla era svar hörrni!:) hoppas ju verkligen inte att det är någon fara. Om deg blir värre i morgon kommer jag åka till akutmottagningen men annars ringer jag till kvinnokliniken på måndag. Och hoppas att dom inte nekar mig då.

Upp till toppen
Annons: