Annons:
Etikettallmänt
Läst 1185 ggr
Cilyb
5/3/18, 1:04 PM

Hjälp! Missfall?

Jag är gravid i vecka 6 (5+1) men 2 dagar innan jag blev gravid fick jag en liten blödning på pappret. Fick inget ont. Färskt rött blod men en liten rödklump med en sträng i. Sen inget mer. Dagen efter fick jag ut som en geleaktig ljusröd klump med strängar i. Sedan har jag inte fått något mer. Vad tror ni att det kan vara? Jag plussade sedan och nu exakt en vecka senare så blir stickan ännu starkare streck. någon som har varit med om samma? Och fortfarande har bvarlr gravid?

Annons:
Cilyb
5/3/18, 1:06 PM
#1
Missmagi
5/3/18, 2:05 PM
#2

Att få ett starkare plus är ett gott tecken :) sen är de jätte vanligt att blöda i början. Det är jätte jobbigt jag vet och har själv varit där. I denna graviditet blödde jag en hel binda full utan att det var ett missfall. Jag hoppas att blödningen lugnar sig snart.

Cilyb
5/3/18, 2:37 PM
#3

#2 men vad skönt att höra!:) man blir så himla orolig och det är så mycket tankar som snurrar. Ringde till gyn men de tog inte emot mig de tyckte det var för tidigt att kunna se något. Men de sa att jag kunde ta ett test nästa vecka och ringa in. Vill ju så gärna göra ett tidigt vul.

pyromanen
5/3/18, 2:38 PM
#4

Har också varit med om att blöda utan att få missfall.

Missmagi
5/3/18, 3:01 PM
#5

Det får du. Jag ringde till privat klinik och fick komma men då var jag i v 6+4. Tror v 5 är lite för tidigt. Hemskt lång väntan är det.

Cilyb
5/3/18, 3:31 PM
#6

#4 skönt att höra att man inte är ensam!:) men måste fråga hade du någon liten klump i?

Annons:
Cilyb
5/3/18, 3:34 PM
#7

#5 aha okej. På måndag har jag inskrivinings samtal och skulle ta ett blodprov först. Då borde dom väl kunna se något på provet tycker man om det hade varit ett missfall?

mollyt
5/3/18, 5:25 PM
#8

#7 de mäter hcg i blodet och det borde ge en indikation om du har förväntat högt värde motsvarande den veckan du är gravid i så att säga. Det dröjer ju lite innan de kan se hjärtslag på ett VUL.

Cilyb
5/3/18, 5:51 PM
#9

#8 okej, det ska alltså stämma överens med veckan man är i. För om det är missfall så skulle det väl sjunka? Ja men det vet jag. Kommer dock inte ihåg när man kan se hjärtslag.

RoxannaS
5/4/18, 11:48 AM
#10

Runt vecka 8 rekommenderas de att man tidigast kollar hjärtslag.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
pyromanen
5/7/18, 2:51 PM
#11

#6, nej ingen klump. Däremot ganska mycket blod.

Upp till toppen
Annons: