Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1974 ggr
annia1
2018-04-28 21:15

TV-tips: kampen för ett barn

Vet att flera här kämpar för att bli gravida så vet inte om jag ska lägga in detta då jag inte vet vad det kommer handla om. Vill inte att nån ska bli att må sämre. 

Imorgon på svt 1 så börjar en tv-serie på 6 avsnitt som heter kampen för ett barn. Det handlar om hur ett par kämpar för att bli med barn. Det lilla som står så kommer det handla om missfall, sprutor och jobbiga sjukhusbesök. Sen antar jag att det handlar om mycket mer än så.

Det kommer gå som jag förstår på söndagar 21.45. .6 avsnitt.

Om jag förstår det rätt som står på svt play så kan man se alla 6 avsnitt där från kl 2 inatt. Om man inte vill vänta eller vill se alla på en gång. Och som jag förstår det så kommer man kunna se det ända fram till 30 november.

Jag vet inte om dom lyckas bli gravida, men rubriken på sista avsnittet antyder i alla fall att det går vägen till slut.

.

Annons:
Tassen94
2018-04-30 13:42
#1

Har sett dem första avsnitten på svtplay, väldigt sorglig. Redan gråtit ett par gånger. Men den är bra!

annia1
2018-05-02 01:45
#2

Paret var med i god morgon på svt igår morse. Bara de minuterna fick jag tårar i ögonen. Har idag sett första avsnittet och det var bra.

Det jag tänker så finns det nog två grupper som skulle behöva se den här serien.  Ena är dom som anser det där att skaffa barn är väl bara att hoppa i bingen.
Andra gruppen är inom vården. De som först träffar par som behöver hjälp. De skulle nog förhoppningsvis få en annan förståelse när par söker hjälp. För det jag läst här på sajten så skulle dom inom vården behöva se den. 

Kan ju lägga till för de som inte redan vet att avsnitten är på 30 min.

.

Upp till toppen
Annons: