Annons:
Etikettallmänt
Läst 759 ggr
emmaaaa
2018-04-27 10:35

Benen bär mig inte...

Någon som känner igen sig?! Är gravid i vecka 28, är sjukskriven pga extremt gravid illamående. Har väldigt dåliga värden när det gäller järn och hb. Igår va jag ute med dottern och skulle fota henne lite så jag satt på huk, vilket jag har kunnat göra utan problem hela tiden tills igår tydligen då något hände… Det känns som mina ben, framförallt lår och vader har varit med och sprungit ett maraton. Att jag varit med på ett riktigt riktigt tufft träningspass och man bara vill lägga sig på golvet och "dö" av utmattning för att benen inte bär en mera. Känns jätte läskigt och obehagligt, hade inte såhär i min förra graviditet. Är inte heller speciellt stor och inte svullen. Men den konstiga känslan sitter kvar i benen från igår eftermiddag.. Vad kan det bero på? Eller är det bara kroppen som spelar en ett spratt haha :)

Annons:
Cilla89a
2018-04-27 10:51
#1

Jag är i vecka 32 och upplever samma sak. Mina ben känns ibland tunga och orkeslösa liksom, sitter jag på huk så kommer jag inte upp om jag inte tar i rejält med händerna. Jag är inte heller stor och tung, väger 70 kg till mina 172 cm, +10 kg sedan start. Så det känns sjukt konstigt att kroppen känns så orkeslös.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

emmaaaa
2018-04-27 10:55
#2

Heller hur, visst känns det så märkligt att benen ska va så orkeslösa när dom inte har så mycket extra att bära. Fick typ en chock när jag reste mig upp igår och kände hur benen blev så svaga helt plötsligt haha. Hoppas det går över för oss båda snart, för det känns väldigt obehagligt :)

[Thiah]
2018-04-27 11:51
#3

Ni får ju tänka på att kroppen jobbar dubbelt nu. Den förser både er och bebisen med syre, med blod och näring oavsett hur tunga ni är. Min kropp orkade ingenting för att lungorna inte hann få syret till hela kroppen i tillräckligt stor mängd. Det är ganska normalt (jag har dåliga lungor) och går över sen när bebisen är ute eller även när bebisen lagt sig längre ner.

Upp till toppen
Annons: