Annons:
Etikettväntar-barn
Läst 1026 ggr
Baaazinga
4/17/18, 8:31 AM

Från 2-3 barn

Hej! Jag är helt chockad och har plussat. Vi har två barn 4, 1,5 år. Detta va ej planerat och vi skyddade oss så är helt paff. Men om nu allt går vägen eller om vi väljer att göra abort. Innan dt beslutet vill vi tänk igenom alla fördelar och nackdelar. Känns som om livet kastades omkull. Vi hade tänkte resa 2 mån i Thailand, äntligen kunde vi andas efter lång kolik, dödsfall i familjen.. Jag känner mig negativ. Kom med erfarenheter.

Annons:
MonicaLagerquist
4/17/18, 8:35 AM
#1

Jag har ju mina fem barn tätt och det var ju en jobbig tid men samtidigt kunde jag ju vara hemma med barnen.

Hoppas att du/ni kommer fram till ett beslut som passar er.

Stolt ägare till fem La permer

RoxannaS
4/17/18, 2:36 PM
#2

Alla graviditeter är olika. Likaså alla barn. Forskningen går framåt. Du har precis plussat. Ingen stress i att ta ett beslut. Prata med din partner. Berätta dina tankar och fråga om partnerns tankar kring det hela. Och fundera. Känn dig säker på valet. De finns alltid en risk att man ångrar en abort om man gör en. Ha de lite i åtanke. Men ett barn kan man inte ångra. Så skulle du heller leva med ånger eller vetskapen att du inte kan ångra dig? Det bästa positiva jag kan komma på är att ju jämnare i ålder barnen är ju bättre sams brukar dem kunna vara. Man kommer förbi blöjor å sånt snabbare än att behöva börja om igen gång på gång. Det syskon jag kommer bäst sams med och alltid gjort i min familj är min äldre bror som är 4 år äldre än mig. Den äldsta och jag bråkade jämt. Oss skiljer det 6 år. Syrran som det skiljer 10 år mellan mig å henne är den som haft det svårast tror jag. På sätt och vis. På sätt och vis lättare då hon haft mer stöd av oss än vad vi hade av varandra. Finns inget ont som inte har något gott med sig. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Surpan
4/17/18, 3:08 PM
#3

#2 Självklart kan man ångra att man skaffade barn, det finns massor med människor som gör.

/Surpan

RoxannaS
4/17/18, 8:39 PM
#4

#3 Ja jo självklart kan man. Men jag menade mer att de inte går att göra något åt det liksom. Gör väl iofs inte abort heller om man väl gjort en. Vet inte riktigt hur jag tänkte. Var nog gravidhormonerna som prata. Haha :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Baaazinga
4/17/18, 9:16 PM
#5

Jag förstår innebörden hehe😉 ja nej inget går att ångra. Men frågan är om vi mäktar med ett barn till. Jag hade precis sålt av allt, var liksom klara. Men får fundera lite till helt klart.

RoxannaS
4/18/18, 8:45 AM
#6

#5 Gör så! Involvera karln också :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
Baaazinga
4/18/18, 10:42 AM
#7

Ja självklart vi pratar jämt om allt💗

ira89
4/18/18, 4:04 PM
#8

Har 2 barn och gjorde just ett grav test som visade positiv. Tänk på att ett nytt barn hämtar glädje till familjen😍 Och 3 barn är ju inte för många.

Gaara
5/3/18, 10:29 AM
#9

#8 Huruvida ett nytt barn hämtar glädje till familjen beror ju helt på omständigheterna osv. Och angående om 3 barn inte är för många eller är det är ju också helt individuellt.

Upp till toppen
Annons: