Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1970 ggr
[Devya]
4/16/18, 2:16 PM

Oförstående svärfar

Så igår skulle jag och min man samt min svärfar och hans fru ut på en promenad. Jag kunde knappt hålla ögonen öppna så jag fick gå och vila istället för jag klarade helt enkelt inte av att gå någonstans. Jag mådde illa direkt jag stod upp så jag ville inte riskera att spy. Jag fick senare höra av min man att hans pappa fattar inte hur en ung kvinna som jag kunde vara i så dåligt skick så tidigt i graviditeten och tyckte att jag överdrev. Tack och lov för frun som blev riktigt arg på hennes man och skällde ut honom. Hon sa att han har knappast någon aning om hur det känns då han själv inte varit gravid. Jag är så tacksam för att hon försvarade mig. Är det någon annan som har träffat typer som tycker att ni överdriver om hur dåligt ni mår då ni är gravida? Usch, det känns fortfarande lite bittert måste jag säga. Jag vill göra så mycket men klarar inte av det. Jag är annars en väldigt aktiv människa men nu sover jag en massa, spyr en gång om dagen, småäter hela tiden och springer på wc två gånger i timmen. Jag är då bara i vecka 8.

Annons:
[Thiah]
4/16/18, 2:47 PM
#1

Jo jag har stött på dem som , en var en läkare dessutom. Man ska visst må toppen , ha rosenskimmer på huden, orka allt osv osv… jag känner en person som mår så som gravid…

ivanhoe81
4/16/18, 2:49 PM
#2

Nu har jag inte varit med om just detta då jag är kille (ramlade in här via nya inlägg) men jag känner igen mig med oförstående folk som inte förstår varför jag inte är aktiv då jag har ont i lederna och svaret från vissa är att äsch då du är bara lat

Sindri
4/16/18, 2:57 PM
#3

Vet att det är svårt då man är extra känslig under graviditeten, men det är väl bara att be svärfar berätta om hur bra han mådde under alla sina graviditeter……. 😉
Det där med att ta på sig skammen när det är motparten som borde skämmas!

[mirja555]
4/16/18, 4:39 PM
#4

Fy vad tråkigt!!! Skönt att frun sa ifrån.

Det är ju bara att tänka sig hur pepp man är när man har magsjuka t ex. :(

[Devya]
4/20/18, 8:10 AM
#5

Tack för alls kommentarer. Skönt att höra att jag inte reagerade helt fel. Jag har dock kommit över det nu och försöker främst fokusera på mig själv och att bli lite hälsosammare. Jag mår lite bättre nu då det gäller illamåendet så jag hoppas på att jag kan börja springa igen den här helgen. Vill så gärna bli aktiv igen. Svärfar får dra dit pepparn växer om han fortsätter klaga!

Sarah
4/20/18, 8:21 AM
#6

Har man inte själv varit gravid och mått dåligt å fattar man inte. Jag vet att jag själv var undrande innan. Så jobbigt kan det väl inte vara tänkte jag. Det var såklart innan mina graviditeter :p

Annons:
[Devya]
4/20/18, 11:50 AM
#7

#6 Innan jag blev gravid så reflekterade jag aldrig riktigt över de symptom man kunde få. Visst hade jag läst om dem som mådde dåligt men jag tänkte aldrig att det skulle liksom hända mig. Jag förstod inte riktigt fullt ut hur det kunde kännas. Jag var alltför koncentrerad på att bli gravid och få en bebis att jag inte tänkte på mycket annat. Visserligen tänkte jag på bristningar och dylikt men inte mycket annat. :D

ivanhoe81
4/20/18, 1:32 PM
#8

Han kanske borde testa detta (visst det handlar ju om smärtorna när man föder) https://youtu.be/4WVZTgl1vE8

Upp till toppen
Annons: