Annons:
Etikettväntar-barn
Läst 966 ggr
Missmagi
4/9/18, 9:32 PM

Tungt underliv

Jag är i v 33 och har under de senaste dagarna känt att de känns tung i underlivet. De är som om att de ligger nåt där och trycker när jag står och går. Bebis har inte fixerat sig än så det kan inte vara han jag känner av, var och kollade hos barnmorskan idag, dumt nog glömde jag säga detta. Någon som varit med om nåt liknande och vet vad det kan bero på?

Annons:
[BergThor]
4/9/18, 11:31 PM
#1

Jag hade en liknande känsla. Det var tungt och tryckande nedåt, ungefär som att bebis låg precis innanför blygdbenet eller något. Barnmorskan sa i princip vid varje besök att bebisen låg med huvudet nedåt men att hon aldrig fixerade sig. Detta trodde vi blint på men när det väl var dags så visade det sig att bebis låg i sätesbjudning (rumpan nedåt) och det slutade i akut kejsarsnitt, två veckor för tidigt dessutom. Bebis hade lite svårt att räta ut benen och drog dom upp mot sig hela tiden, dessutom så såg läkarna under operationen att jag har en hjärtformad livmoder = bebis hade inte plats att vända sig rätt, så hon hade legat i säte säkert hela tiden utan att barnmorskan hade märkt något. Därför funderar jag på om det kan vara något likande, att den tyngden man känner är för att bebis ”sitter” i magen helt enkelt. Kom ihåg att nämna din ”känsla” för barnmorskan nästa gång bara. Jag tror ju dock att det inte är någon fara alls eller något att vara orolig över men när man är i ett sånthär läge så är det alltid bäst att fråga ändå, hellre att alltid fråga en gång för mycket. Man kan inte vara för försiktig.

[Thiah]
4/10/18, 6:02 AM
#2

Kan också vara vätskan och den ökade blodmängden du har där nere nu. Och överlag tyngden på mage,bebis och allt. Går över när bebis är ute ;)

Missmagi
4/10/18, 8:30 AM
#3

ja för först trodde jag faktiskt att det var han som lagt sig till rätta men de var det inte. Sen tänkte jag att det var mitt fel för jag slarvat med knipövningarna och tänkte shit nu åker allt innehåll ut för att magen e för tung. Jag ringde och fick en läkartid imorgon så ska ta upp detta då :)

[BergThor]
4/12/18, 12:00 AM
#4

Hur gick det? :)

Missmagi
4/12/18, 8:49 AM
#5

Det gick bra, allt såg normalt ut. Det var som Thiah skrev att det är tyngden som gör de tungt. Känna skönt att ha kollat upp de :)

Upp till toppen
Annons: