Annons:
Etikettoff-topic
Läst 6455 ggr
[Devya]
2018-04-09 09:19

Gravid + orgasm

Sedan jag plussade har jag inte fått någon orgasm förrän igår och det får också bli sista gången. Det gjorde så otroligt ont hela dagen och först idag är smärtan borta. Det är alltså inget jag någonsin vill uppleva igen så länge jag är gravid för smärtan var fruktansvärd. Jag har alltså blivit rädd för orgasmer men jag kan förstås nog vara utan dem något år eller mer. Inget livsviktigt som tur är. Finns det någon annan som har upplevt samma sak? Om ni förstås vågar dela med er för det kanske är lite av ett tabu ämne. :)

Annons:
RoxannaS
2018-04-09 09:42
#1

Det kan bero på att livmodern krampar vid orgasm. Man kan få sammandragningar. Tror inte de är farligt men förstår att de kan upplevas obehaglig.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Tassen94
2018-04-09 11:20
#2

Jag fick jätteont och började blöda båda mina graviditeter efter orgasm och fick sedan missfall båda gångerna. Så nu associerar jag orgasm med missfall och lyckas vi bli gravida igen så tänker jag minsann låta bli orgasmer! Beror ju såklart inte på orgasmerna egentligen, men det är ju så huvudet tänker haha..

jackiejohn
2018-04-09 12:28
#3

Jag fick det med första barnet, men det försvann efter vecka 17-18 nån gång där. Men yngsta upplevde jag inget sånt mem fick ”sexförbud” i vecka 25 pga sammandragningar och risk för en till prematurfödsel.

Missmagi
2018-04-09 17:28
#4

Jag hade oxå så i början. Tyckte de var riktigt obehagligt och ville inte ha sånt. Lustigt nog höll inte kroppen med utan vaknade ofta av att jag fick orgasm i sömnen.. haha. Men det vart bättre och nu gör de inte ont.

Sparven88
2018-04-09 20:41
#5

Under första graviditeten fick jag ofta ont i magen efter sex. Ibland blödde jag lite också. Nu den här gången har jag inte blött något, men jag kan uppleva lite småvärk i magen efter sex och orgasm. Men jag har också på sistne drömt att jag fått orgasm och sen vaknat och varit väldigt fundersam på om det verkligen bara var en dröm eller om jag faktiskt fått en. Ibland kan magen till och med vra stenhård när jag vaknar. Alltså borde jag fått orgasm som sen resulterade i sammandragning.

[Thiah]
2018-04-10 06:04
#6

Att ni ens vill ha sex som gravida, knäppgökar ;)

Annons:
[Devya]
2018-04-10 13:01
#7

Vad fint att ni delar med er och jag känner mig lättad att höra att jag är inte den enda som upplever det här. Haha Thiah, då blir du nog förskräckt då du hör att min svägerska hade sex 1-2ggr om dagen då hon var gravid och sen även efter förlossningen, efter ett par veckor. :D

RoxannaS
2018-04-10 13:04
#8

#6 Haha. Ja. Faktiskt. Var livrädd för det med sonen. Provade en gång å de gick verkligen inte. Så tappade suget för de gjorde bara ont då. Nu däremot. Var jag livrädd men det gick bra :) var lite läskigt med eftersom jag är van vid lite hårdare vildare liksom. Haha så blev väldigt lugnt å försiktigt nu men kändes liksom tomt där inne när livmodertappen inte kändes osv. Haha. Helt sjukt. Men denna gången är jag faktiskt mer sugen på sex än förra gången så. :p


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Thiah]
2018-04-10 13:14
#9

#7 efteråt denna gången hade vi sex efter knappt 2v. Men innan… Nooooo way

Upp till toppen
Annons: