Annons:
Etikettertipsråd
Läst 1420 ggr
I want to belive
2018-04-09 02:45

Aborten..

Detta inlägg får admin ta bort om det inte är passande då jag inte riktigt visste vart tusan jag skulle skriva det i för sajt.. Jag gjorde en medicinsk abort i torsdags för första gången ( har 2 barn sen innan), jag känner mig 5 gånger mer uppsvälld över mage och buk än vad jag gjorde innan aborten, mina ben har svällt upp, mina fötter och händer med, känner mig som en klump bara, på inte tal om brösten.. Jag gjorde abort i v. 8 , samlar man verkligen på sig så mycket vätska på så kort tid?( kan inte minnas att jag gjort den med mina förra). Jag känner mig fortfarande gravid rent fysiskt, dock har illamåendet och tröttheten försvunnit nästan helt, men jag var en hälsosam överviktig brutta som kunde gå mil efter mil varje dag som träning och det var bara 2 veckor sen.. Min karl säger att jag ska ta o bromsa ner lite grann och låta kroppen bli lite tunnare på hormoner och bara vila då han kallade det att jag hade gjort en så kallad "pytte förlossning"… Jag känner mig så sjukt förvirrad och bara BLÄ PÅ ALLT. Alla tips, råd, ja klagomål också om ni känner för det - är välkomna. Någon som har liknande att berätta så skriv gärna . Och Åter igen! Admin får absolut ta bort detta inlägg om det inte passar, och vägled mig rätt. Kram på er. <3

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

Annons:
[Devya]
2018-04-09 07:58
#1

Det kan ju ta tid innan graviditetshormonerna sjunker. Jag upplevde dock efter min abort att alla mina graviditetssymptom försvann direkt. Jag kände mig alltså normal dagen efter förutom då att jag blödde i ett par veckor. Ta det lugnt bara. Efter en tid måste du väl ännu in för att ta blodprov så det är bara att vänta tills dess.

RoxannaS
2018-04-09 09:40
#2

Får du någon uppföljning så att aborten verkligen tog?


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
OlgaMaria
2018-04-09 10:11
#3

Tycker du ska ringa en barnmorska och fråga. Kan ju vara något som inte är som det ska riktigt.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Missmagi
2018-04-09 10:46
#4

En jobbar kompis till mig berättade om att när hon skulle göra abort (medicinskt). Hon trodde att allt hade gått rätt till men de visade sig att embryot låg kvar och då hade blivit ett foster. Dom bestämde sig att behålla barnet visserligen då det hade gått så långt men ring och kolla upp så du vet att allt står rätt till och att allt är borta.

I want to belive
2018-04-09 15:59
#5

#2 Ja det är ju på efterkontrollen om ca 3 veckor… Så drygt att behöva vänta så länge om det skulle visa sig att man gått med eventuella rester eller tom att fostret är kvar… Suck. Jag har bestämt mig att vänta 2-3 dagar till då det har gått exakt 1 vecka då innan jag ringer KK.

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

RoxannaS
2018-04-09 16:05
#6

Ring och förklara din oro annars.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
Upp till toppen
Annons: