Annons:
Etikettlivet-efteråt
Läst 1390 ggr
Soleii
2018-04-07 20:45

Syskon och vagnar - hjälp!

Hej! Behöver tips och råd om vagnar och syskon :) Min dotter kommer att vara 2 år och 9 månader när hennes lillebror föds och vi klurar nu på bästa lösningen med vagn. Jag tänker att hon nästan kommer vara för stor för att det ska vara lönt att köpa en syskonvagn, men frågan är om tex en ståplatta räcker. När vi är ute hela familjen finns ju möjlighet att ha henne i sulky och bebis i egen vagn, men jag kommer ju behöva gå ut med dem och typ handla ensam också. Fast då tar man kanske bebis i sele för att vara smidig… Nå, hur har ni gjort och resonerat som haft syskon i liknande åldersspann? Finns det andra smarta lösningar? Tack :)

Annons:
mollyt
2018-04-07 21:52
#1

Nu är ju jag ganska tidigt gravid men ommdet går bra hela vägen kommer det bli 2 år och 8 månader mellan. Men jag har tänkt ha syskonvagn (Emmaljunga) och kanske ett extra singel-chassi. Min dotter ÄLSKAR vagn, sover middag i vagn varje dag och åker gärna i vagn när vi är ute. Nu ör hon en riktig långsovare och sover middag upp till 3h (standard är 2,5h) varje dag i vagnen och om hon fortsätter med det så kommer jag vilja ha båda barnen i vagn. Annats är min smidigaste lösning att ha ett barn i bärsjal och det andra i vagn om vi bara ska ut snabba ärenden och inte vill ha dubbelvagn med oss. Så jag tänker att man kan skjuta sig i foten om man bara köper vagn utifrån ålder på barnen och inte efter barnens individuella önskemål och behov (liksom familjens såklart!).

Upp till toppen
Annons: