Annons:
Etiketterinhandlapreparera
Läst 1945 ggr
SimsBrooke
2018-04-07 11:31

Barnvagnar råd och tips!

Vi har pratat väldigt mycket om vilken typ av barnvagn vi vill ha. Vi båda har sagt att vi vill ha med att framhjulen svänger. Handtaget ska vara justerbart och så vidare. 

Vi har funderingar på denna vagn: 
https://www.kopbarnvagn.se/sv/artiklar/emmaljunga-2018-super-nitro-outdoor-black.html

Men då kommer i alla fall min familj och säger att man INTE ska ha sån vagn med svänghjul med tanke på att vi ska ha bebis i vinter. Och att ha justerbart handtag är inget bra eftersom man kan knäcka den. 

Men jag och sambon har båda problem med våra axlar. Och jag kommer att gå ut och gå väldigt mycket och behöver ha en vagn som är bra för min kropp. och jag ÄLSKAR den där typen av vagnen! Men hur tänker ni när ni ska köpa/ har köpt barnvagn?

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Annons:
[Thiah]
2018-04-07 12:59
#1

Vi har två sorter, båda äldre. Den ena med ett svängbart framhjul och den andra "vanlig". Jag har uppskattat hur den "vanliga" klarar snön. Det svängbara hjulet fastnar ibland och gör det svårt…. Men, den med svängbart hjul rullar så fint annars, den är bra i affärer osv, så jag har egentligen hellre den ändå. För den klarade av en snöstorm riktigt bra. Däremot vill jag ha hjul som inte kan få punka… Det är så störigt. Och handtaget måste såklart gå att justera, det har vi haft på alla våra utan problem! :)

Cilla89a
2018-04-07 13:21
#2

Vi valde en Emmaljunga NXT90F, på den kan man själv välja om det ska vara svängbara eller fasta hjul beroende på vart man kör. Vi är även långa båda två, så ställbart styre är ett måste, och knäcka det känns ganska orimligt. Om inget annat finns det garanti på vagnen. Vi var ute i butik och rekade och både jag och sambon fastnade snabbt för Emmaljunga då dem är robusta men ändå smidiga. Upplevde de andra vagnarna som plastiga. Men ja, det är ju mycket en smaksak vad man gillar. Men tips är att ut och besöka butik där man kan få tips och råd och själv provköra.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

SimsBrooke
2018-04-07 13:35
#3

#1 Vi bor inne i stan så här kanske det är ganska så "bra" vägar när det är snö. Mina föräldrar bor på landet dock centralt så det ä rtyp som att bo inne i stan kan jag tycka =) 

#2 Ja mamma har sagt att vi ska åka ut till butik och kolla i sommar =) Då de verkar betala en liten del av vagnen =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

mollyt
2018-04-07 14:20
#4

Jag var en Emmaljunga Ozone och där kan man byta de svängbara framhjulen till fasta vinterhjul - jag antar att detta borde gå även på nyare vagnar? Jag tycker att de svängbara hjulen är…. fantastiska! Förutom i moddig snö men då låter jag hellre bli vagn de dagarna och använder bärsjal istället. Jag HAR vinterhjul till vår vagn men har aldrig bytt. Det justerbara handtaget med vikfunktion är fantastiskt för mig som är lite kort, skönt att putta på i bra läge liksom. Men min man som är lång hamnar rätt nära vagnen med fötterna när han vikt upp handtaget mycket. Men nu kör jag vagn 98% av tiden så har valt en vagn som passar mig bäst. För långa personer är nog teleskophandtag att föredra så att fötterna inte slår i vagnen - men jag upplever de handtagen som väldigt(!) vingliga. Jag har släpat vår vagn upp och ner i trappor i två år och den känns stabil - provade en kompis Bugaboo i trappa en gång och fy fan det gör jag aldrig om!

SimsBrooke
2018-04-07 14:31
#5

#4 Är teleskopiskt handtag sånt som man drar upp och ner? Eller vad man ska säga? 

Min bror hade en sådan vagn och jag gilla den inte alls. så justerbart handtag är bäst, det är samma sak här tror ju jag kommer att köra vagnen den mesta tiden. Jag är 161 och min sambo är 178, och han känner också att han vill ha en vagn med justerbart handtag som är en knäled eller va man ska säga :D

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

[Thiah]
2018-04-07 15:07
#6

Teleskop är ju de som blir längre och sen skjuts in i sig själv liksom. Maken som är runt 190 gillar inte teleskop, för han tycker att han hamnar för långt bort från vagnen.

Annons:
RoxannaS
2018-04-07 15:24
#7

Jag köpte begagnad ligg och sittdel till ett nytt superviking chassi (Emmaljunga alltså) den hade luftfyllda däck, svängbara framdäck som man kunde låsa. Tyckte riktigt mycket om den samt att man kunde ändra om handtagen ganska bra. Om man bortser från vikten på hela kalaset så tycker jag att de är en riktigt bra vagn. Så är man liten å nätt med dåligt med muskler skulle jag råda att provköra i butik å gärna lägga något med vikt i vagnen så man känner hur tungt det kan bli. Jobbig att lyfta i och ur bilen pga vikten. Mamma skaffade sen en kronan duo tror jag den heter. Den var mer bekväm om du frågar mig då den var så lätt att ha å göra med. Så råder starkt att besöka butiker å känna och klämma. Innan ni bestämmer er. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
FamKryger92
2018-04-07 16:39
#8

Vi har en Stokke Xplory som vi älskar. Dock ångrar jag att vi inte köpte en där chassit hade en stor varukorg. Jag kan bara gå och handla tex mjölk och sådana små paket då det inte får plats med stora saker i väskan som hör till. Vi får inte så mycket snö, däremot töar det och sen fryser till is så det är ganska klumpigt att köra i med svängbara hjul. Denna gången ska vi köpa Emmaljunga double viking 735 som syskonvagn. Och hoppas på att bli lika nöjda :)

Ceciliaolucifer
2018-04-07 18:59
#9

Har en bugaboo och är jättenöjd. Bra för korts och långa. En lätt och smidig vagn. Bra andrahandsvärde. Man måste provköra själv, klämma och känna. Se vad man har för krav på mått och utrymme i bil, hiss, förråd mm.

Upp till toppen
Annons: