Annons:
Etikettväntar-barn
Läst 13847 ggr
[Thiah]
2018-04-07 07:22

BF Vintern 2018 #2

Här får ni fortsätta 🙂

Gamla tråden

Nya tråden

Annons:
SimsBrooke
2018-04-07 11:17
#1

Tack för att du gjorde en ny tråd :D

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

RoxannaS
2018-04-07 12:17
#2

Hehe tack :) tyckte inte den andra var så full än men. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Thiah]
2018-04-07 13:10
#3

#2 254 inlägg är ganska fullt :)

Denna kommentar har tagits bort.
RoxannaS
2018-04-07 15:26
#5

#3 Hehe ja kanske det. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
FamKryger92
2018-04-07 16:29
#6

#254 Tack så mycket! Det har varit en tuff start 😔. Hoppas bara det blir bättre efter v15, det blev det med dottern. Vad spännande med en ny BM! Jag har också bytt då den jag hade med dottern var mer yr än en höna. Sa 3 olika datum under ett och samma samtal, hon glömde boka in mig på möten mellan v20-32 och tyckte det var mitt fel att jag inte hade bokat tid. Svårt att veta när man är förstagångsförälder hur deras upplägg ser ut kring möten 😜. Sen när vi satte in spiralen hade hon glömt skriva anteckning att den var insatt så när jag skulle ta ut den så kunde min nya BM inte hitta någonting om spiralen.

Annons:
mollyt
2018-04-07 20:18
#7

#6 men herregud! Att du inte bytte?! Jag tyckte verkligen om min BM från första graviditeten(!) men den var i stan men på väg hem från jobbet - nu jobbar jag ju inte och har därför valt en lokal MVC där vi bor. Vid första plusset i höstas så träffade jag en ny BM på inskrivna och hon verkade toppen men hade till mitt nästa plus fått ett nytt jobb. Nu är det tredje plusset och jag hoppas vi får gå hela vägen nu.

FamKryger92
2018-04-07 21:37
#8

#7 Just det! Hon glömde min blodgruppering också 🙈 Jag var inte på förlossningen x-antal gånger mellan vecka 25-36 pga sammandragningar och minskande fosterrörelser. Där bad de om blodgruppering men jag fick inte den förrän v32. Tur att dottern stannade inne till v37! Jag ville byta men tänkte att de 8v det var kvar kunde jag hålla ut. Skönt att hon var bra som var hos er lokala! Det är ju viktigt att man går hos någon man trivs bra med 😊. Min var duktig med sitt jobb men galet yr när det gällde tider och papper som man ska få. Håller tummarna att ni får träffa denna och att det blir "tredje gången gillt"!

naaw
2018-04-09 12:41
#9

Idag har jag varit på inskrivning på MVC. Det gick väldigt bra och trivs bra med barnmorskan jag fick träffa så hoppas jag får ha henne hela vägen :) Passade på att ta cellprov också då jag blev kallad till det strax innan jag plussade men inte gjort än.

SimsBrooke
2018-04-09 15:50
#10

#9 Ja du kommer ha den, jag frågade min BM om hon var min BM fram till förlossningen och hon sa ja, om det känns bra för mig =) förutom kanske i sommar då de har semester, men det gäller säkert bara någon gång ibland =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

naaw
2018-04-09 16:34
#11

#10 Skönt att veta! :D Såklart händer det att de blir sjuka, har semester, byter arbetsplats eller liknande.

[mirja555]
2018-04-09 16:39
#12

Gått in i vecka 10 idag! Tydligen har embryot nu gått över till att kallas foster!

Ska försöka skärpa mig med kosten den här veckan då det har blivit mycket socker… Vanligtvis brukar jag kompensera överdrivet sockerintag genom perioder av väldigt strikt kost och mycket träning men det känns inte optimalt just nu. Det svåra är ju att få någon form av balans istället. Jag vill gärna undvika att gå upp för mycket och undvika för mycket socker både för att jag själv är känslig (kan inte äta begränsat, typ, och vill inte gå upp för mycket) och för att det inte känns bra för fostrets skull att äta massa socker.

SimsBrooke
2018-04-09 16:42
#13

#12 Då ligger du 2 veckor bakom mig =) Jag är i vecka 12(11+0) =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Annons:
mollyt
2018-04-09 19:07
#14

#9 vad kul! Jag var också på inskrivning idag, kändes också väldigt bra med min (nya) barnmorska! Jätteskönt! I regel har man samma hela vägen men det kan bli att man får träffa en kollega vid tex semester/sjukdom.

[mirja555]
2018-04-09 21:26
#15

#13 Ja, det stämmer :D Såg att du skulle göra ultraljud den 25e, jag ska den 24:e! Vi ska göra nipt så det är lite tidigare, blir v 12 för mig då. Så spännande att det bara är två veckor kvar.

naaw
2018-04-10 09:31
#16

#14 Vad skönt att du trivs med din också! :)

Eemmaac
2018-04-10 11:08
#17

Har haft massa blödningar till och från sen jag fick reda på att jag var gravid. Ständigt orolig, vart på gyn och fått göra vul, akuten blev de i helgen när rött färskt blod bokstavligen rann ur mig och smärta allt såg bra ut den lilla mådde gott där inne. Idag fick jag ett vul till isamband med cellprov och kolposkopi. Allt ser bra ut trotts att blödningarna fortsätter. Men är orolig ändå! Varför ska jag blöda så :(

Eemmaac
2018-04-10 11:10
#18

Är i vecka 10+1 idag kan jag ju tala om också :)

RoxannaS
2018-04-10 12:14
#19

#17 Men. Vad märkligt. :( säkert bara extremt påfrestad i underlivet nu.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
PurpleRain
2018-04-10 14:26
#20

Jag är i vecka 12+4 och har BF 19 oktober enligt app. Ska på ultraljud den 21 maj och då får vi se om vecka och BF ändras. Jag är bara så otålig, det är ju en evighet dit. Får en massa tankar om att jag inte är gravid och sånt så det ska bli skönt när man får se den lilla varelsen.

Annons:
RoxannaS
2018-04-10 15:10
#21

#20 Jag har varit på säkert 8-10 ultraljud och sett att allt är bra, är i vecka 16 på torsdag och tror fortfarande inte på det. Så tro mig, rädslan och oron försvinner inte. 😕


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
PurpleRain
2018-04-10 16:45
#22

#21 Vad tråkigt att din oro inte försvinner trots alla ultraljud. Jag hade lika mycket oro i min förra graviditet också, men det släppte lite när jag fick se bebisen och i samma veva började jag även känna sparkar.

[Thiah]
2018-04-10 16:49
#23

#21 jag "släppte" oron för Adam i v.30 någonting. Så jag vet hur det är :/

[Devya]
2018-04-10 17:58
#24

Idag fick jag testresultaten från det tredje blodprovet de tagit på mig och det är fortfarande inte som det ska vara och gynekologen var fundersam. Mitt hcg ökar inte som det ska. Första gången de tog blodprov låg det på 40 000 och andra gången de tog låg det på 60 000 och tredje gången låg det på 85 000. Mellan det andra och tredje blodprovet är det 4 dagar emellan. Visst ökar det men otroligt långsamt enligt gynekologen då det borde ha dubblats varje gång. Hon förstår inte vad som är fel. På fredag ska jag in och då ska de göra ett vul. Jag har ingen aning vad som står på och inte de heller. Jag är just nu i vecka 7+1. Lite orolig blir man då gynekologen själv är fundersam och orolig.

SimsBrooke
2018-04-10 18:33
#25

#15 Japp blir kubtest ultraljud =) Längtar som bara den.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

mollyt
2018-04-10 18:39
#26

#24 vad märkligt! Förstår att du blir fundersam när personalen är oviss också. Kollar de då UL för att se om veckorna stämmer med förväntat? För de borde ju kunna mäta storleken på bebisen tänkte jag, om den växer som den ska öven om hormonerna inte gör som de brukar?

[Devya]
2018-04-10 19:10
#27

#26 De har gjort ett vul där en vecka sedan och då såg det ok ut. De gjorde det för jag hade en massa kramper och blödde lite. Den här gången är det mer en inskrivning då jag träffar min egen gynekolog. Men de ville nu även göra ett vul med tanke på mitt hcg.

Annons:
[Thiah]
2018-04-10 19:16
#28

#27 Joel ansågs vara mitt andra MA efter varandra. Han var för liten enligt mensen sa privata gynekologen så jag skickades vidare. Knappt två veckor senare frågade en överläkare om detta hade varit en planerad graviditet. Då jag svarade ja satte hon på ljudet på UL maskinen och där hördes ett tickande, starkt och fint. Men hans äggsäck var konstig formad så jag fick komma tillbaka 2 gånger till innan normala ul v12. Men här är han sen, vårt missfall som överlevde blödning med klumpar och missformad äggsäck. Och jag fick inte ett enda hemma test under dessa 12v som visade starkt +. Så fast första proverna inte stämmer med hur det ska vara är hoppet inte ute. Kom ihåg det :)

mollyt
2018-04-10 21:36
#29

Vilken fin historia #28 Vad härligt att det gick så bra trotts en lite knölig start

Surpan
2018-04-11 08:10
#30

Tänk att man aldrig bara är lugn och nöjd. Förra graviditeten så mådde jag skit. Jag mådde illa redan innan plusset och hade skitont i livmodern. Denna gång känner jag absolut ingenting och jag kan inte låta bli att tänka att det är för att någonting är fel. 😕

/Surpan

RoxannaS
2018-04-11 12:53
#31

#30 Samma här. Vecka 16 och fortfarande inte lugn..


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
MrsOlsson86
2018-04-11 15:18
#32

Hej! Jag har följt er ett tag nu och vill gärna hänga här med er. Jag är gravid i vecka 9 (8+1), och har varit på vul idag då jag haft småblödningar i två veckor. Men allt såg bra ut :)

mollyt
2018-04-11 17:05
#33

#30 Haha ja visst är det märkligt! Jag är precis lika dan. Nu slutade det ju inte bra tidigare när jag mått bra men nu är det så mycket illamående att jag har svårt att glömma bort det. Vill ju samtidigt tänka att jag ska vara tacksam så länge jag mår okej - det kan ju vända från en dag till en annan liksom.

GunsanAndersson
2018-04-11 18:33
#34

Hej hopp! Nu är jag tillbaka, blev en kort paus trots allt… #32 Välkommen :-) Ja denna jäkla oro blir man inte av med. Jag går in i v7 imorrn (6+0) sakta men säkert framåt men de känns som en dag är en vecka. Vill bara att tiden ska gå fort till v12 inte för att det är några garantier då heller men de skulle kännas lite lugnare de gjorde de förra gången. Tänkte även boka in ett ultra ljud då eftersom vi inte har förrän v.20

Annons:
naaw
2018-04-11 18:43
#35

#32 Hej och välkommen! :) Jag har också haft småblödningar till och från. Får kag fråga hur mycket du blödde? Och var det varje dag eller kom och gick? Har övervägt att ringa gyn och kolla om jag kan få komma på ett vul men känns samtidigt rätt lugnt just nu så kommer nog avvakta.

Surpan
2018-04-12 08:13
#36

#33 Helt otroligt. 😛 Men det blir ju inte  bättre av att jag råkade googla och det visar sig att om man inte mår illa är risken för missfall högre. 😕 Nu blir det google-förbud!

Jag har ett gravidsymptom i alla fall, jag blöder ur näsan när jag snyter mig. Jag hade nästan glömt det från förra graviditeten.

/Surpan

Förväntansfull
2018-04-12 08:30
#37

#36 det du skrev om högre risk för missfall om man inte mår illa tror jag inte ett dugg på! Har många runt omkring mig som mått jättebra o inte haft ett bekymmer alls. Tror inte man ska googla allt för mycket, finns både mycket bra info på nätet men mycket *ursäkta språket* skit på nätet också. Nu låter ja negativ men jag vill bara framhäva att det inte alls behöver va nått dåligt om man inte mår si eller så då alla graviditeter är olika.

Surpan
2018-04-12 08:43
#38

#37 Nej jag vet. Jag hade googleförbud under senare halvan av förra graviditeten så jag vet inte varför jag ens började googla den här gången. Förra gången gjorde vi så att jag skrev upp dom frågorna och funderingarna jag hade och sen läste min sambo högt för mig ur en bok när vi skulle sova. 🙂

/Surpan

mollyt
2018-04-12 10:16
#39

Bra med google-förbud!

Förväntansfull
2018-04-12 10:33
#40

#38 det lät bättre det där ;)

RoxannaS
2018-04-12 10:45
#41

Fick höra av en läkare på gynakuten att mår man illa så är de postivtit för att graviditeten är normal. Men de tror jag är bullshit. Får man ma så fattar ju inte kroppen att graviditeten är slut så då kan man ju fortfarande må skit. Så de känns som att dem bara försöker lugna en..


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
Surpan
2018-04-12 11:00
#42

Uuuugh.. Jag tror ändå det kan ligga nått i det. Jag har inte hört talas om någon som haft mycket illamående under första och sen inte alls med andra och ändå gått full tid. Antingen så mår de inte illa under första heller eller så mår man ännu sämre med tvåan.

i kan bara vänta och se. 🙂 Jag håller hoppet uppe för en December-bebis. ❤️

/Surpan

soundtrack
2018-04-12 11:52
#43

#42 jag hade rejält morgonillamående i v 8 o 9 med första, men endast enstaka tillfällen med illamående med andra.

Surpan
2018-04-12 12:23
#44

#43 Okej! Skönt att höra. 🙂

/Surpan

SimsBrooke
2018-04-12 17:09
#45

Var hos BM i dag. Tog stick i fingret, och i armen. Så får vi se vad alla provsvar säger. Ska träffa BM den 15 Maj nästa gång.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

mollyt
2018-04-13 08:02
#46

Jag ska in på tidigt ultraljud idag. Nervöst. (8+3)

[Devya]
2018-04-13 08:24
#47

#46 Samma här! Jag är i vecka 7-8. Oberoende så känns det lite nervöst. Har haft kramper i natt och varit beredd på att börja blöda typ. Får se vad de säger idag.

mollyt
2018-04-13 10:45
#48

På väg hem från ultraljudet - allt såg jättebra ut, så skönt att se den röra sig och hjärtat slå. Redan som små armar och ben. Underbart! Hon mätte och beräknade mig precis som jag 8+3. Så BF 20 november tar vi sikte på.

Annons:
RoxannaS
2018-04-13 12:40
#49

Låg på dropp första gången igår. Hurra. Dit å vecka 16 på akuten..


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Thiah]
2018-04-13 12:41
#50

#49 äsch :(

mollyt
2018-04-13 15:09
#51

#49 på grund av illamåendet? 😕

[Devya]
2018-04-13 16:46
#52

Allt var i sin ordning så jag kan andas ut. Vi fick en bild med oss och bokade nu in alla check ups på en gång, 10 gånger. I vecka 12 tar de nipt testet och i vecka 20 ett 3D ultraljud grejs. Blir spännande! Förhoppningsvis går allt bra. Även om den ena gynekologen hade sagt att jag är längre gången än 7 veckor och 4 dagar så ville den här gynekologen hållas vid de siffror hon fick då hon räkna ut det. Förlossningsdatumet skulle ändå vara detsamma tydligen. Den 26 november är det beräknat. :)

MrsOlsson86
2018-04-13 17:22
#53

#35 Ingen aning om jag gör rätt nu med siffror å så. Haha. Men tack! Jag har inte blött mycket alls, utan det började med en beige flytning från början. Sedan då jag gjorde nr 2 på toaletten så kom det färskt blod i flytning, som en strimma, och detta varje gång jag gick på toaletten i samband med nr 2. 1 vecka senare började det komma ändå, ibland var det färskt, ibland brunt, men fortfarande som strimmor i flytning. Det har aldrig kommit i trosan eller droppat i toaletten eller så. Har inte heller haft ont. När jag var på vul så berättade bm att typ 50% av alla hennes patienter blöder i son graviditet, vissa bara i början och vissa genom hela graviditeten. Så det är väldigt vanligt tydligen. Detta är min 4:e graviditet (förutom mina 3 missfall), och jag har aldrig känt så mycket dragningar i ligamenten och illamående som jag gör nu. Man känner typ hur det växer i magen jättetydligt. Läskigt tycker jag! Man känner sig sjuk typ, haha. Ursäkta långt inlägg :)

Sarah
2018-04-13 19:06
#54

#52 oh vad skönt att höra!

RoxannaS
2018-04-14 00:31
#55

#51 Pga att jag kräktes upp allt. Både vatten å medicin och allt :'(


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
SimsBrooke
2018-04-17 15:49
#56

Är det bara jag eller finns det fler än jag som inte tror att man är gravid fastän man är de? 

Jag är LIVRÄDD för att det inte kommer visa något på kub ultraljudet nästa onsdag utan att det är helt tomt där inne. När jag berätta för min BM i torsdags att jag inte kan tro att jag är gravid så blev hon förvånad och sa "fastän du har en massa symtom på att du är gravid?" Och jag skakade på huvudet och hon sa då att jag behöver gå på ett ultraljud.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

[mirja555]
2018-04-17 16:38
#57

#56 Förstår precis hur du menar. Jag kan liksom inte koppla att det skulle vara något som förhoppningsvis lever och rör sig därinne. Det är ju inget jag kan se eller känna eller ta på. Det enda beviset jag har är ju att jag kissade på en sticka för några veckor sedan, men hur lätt är det att kunna koppla det till att det på riktigt växer något, trots alla symptom? 

Vi har heller inte berättat för någon än förutom barnmorskan och det gör att det blir ännu mindre verkligt.

Undrar om det blir lättare när man får se ultraljud sen? Det känns som att det kanske blir lättare när man kan känna sparkar och så sen? 
Jag är inte direkt rädd eller orolig men kommer säkert att vara nervös inför ultraljudet nästa vecka. Men känns nästan som att jag skulle bli förvånad över att få se något som lever därinne, haha.

SimsBrooke
2018-04-17 16:46
#58

#57 Vi har berättat för alla släktingar. Vi fick gå ut med nyheten tidigare än väntat då jag var så dum att jag försökte vara med i en tävling och skrev dessutom att jag var gravid. Och då fick jag Grattis från två på min vännerlista på Facebook. Så då bestämde vi oss för att gå ut med det. 

Så alla vet, både släkt och omgivningen. Men det är fortfarande väldigt overkligt! Det är som du säger, man känner inte av att det finns något där. Rädd är väl egentligen ett fel ord att använda. Men jag är nervös och jag skulle bli förkrossad om det inte är något där

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

mollyt
2018-04-17 17:00
#59

Jag förstår och känner lika dant #56 #57 När jag var gravid med dottern kändes det som om jag var rädd att det inte fanns något tills jag kände sparkar egentligen. Nu har jag fått se bebis på ultraljud i v9 då jag blev gravid efter ett missfall - och då var jag också rädd att det inte skulle finnas något där (vid förra missfallet fick jag det bekräftat på UL då livmodern var tom). Men ja, jag mår hemskt illa så känner mig svullen och gravid men ändå är man orolig. Jag tror det är normalt - precis som ni säger är det ju inget man själv kan se eller känna (ännu).

SimsBrooke
2018-04-17 17:16
#60

#59 Precis. Det enda som jag har som försäkrar mig om att jag är gravid är att min mens är utebliven, jag mår illa ibland, känner mig svullen, måste gå och kissa lite oftare än vad jag behövt göra förut.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

RoxannaS
2018-04-17 20:42
#61

#56 Har varit på massa ultraljud men känner mig ändå inte gravid. Bara sjuk typ


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[mirja555]
2018-04-20 14:57
#62

Jag har fått så mycket hicka sedan jag blev gravid. Nån som känner igen det symptomet? :P Hickar varje dag fast inte så länge åt gången.

Annons:
mollyt
2018-04-20 15:15
#63

#62 haha, intressant! Jag har också hickat ett par gånger men inget jag tänkt på mer än så.

[Devya]
2018-04-20 15:36
#64

#62 Ojj, låter jobbigt! Själv går jag omkring och rapar en massa! :p

SimsBrooke
2018-04-20 16:13
#65

#62 Japp, jag brukar ALDRIG hicka i vanliga fall. Tills jag blev gravid och hickar några ggr i veckan. Nu var det dock länge sen jag hickade faktiskt!

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

LaSadie
2018-04-20 16:53
#66

Hickade de första månaderna sen gick det över :) nyser gör jag fortfarande dagligen, gjorde det med båda graviditeterna med start en veckan efter insättningen :,D

Tassen94
2018-04-20 19:36
#67

Har hickat båda gångerna jag varit gravid. Nu hickar jag igen och inväntar BIM, får la se om det stämmer denna gången med :)

[Devya]
2018-04-20 21:29
#68

Hmm… fick rosa flytningar idag och har lite kramper. Förhoppningsvis är allt i sin ordning. Jag är i vecka 8+4. Känns lite som mensvärk men svag sådan.

RoxannaS
2018-04-21 09:25
#69

Jag har också massa hicka. Haha dem säger ju att man kan känna bebisen ha hicka. Upplevde de sällan med sonen för jag hade alltid hicka själv. Haha :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
RoxannaS
2018-04-21 09:25
#70

#68 Säkert bara underlivet som har något litet kärl som brustit. Säkert inget farligt. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
SimsBrooke
2018-04-21 09:44
#71

Har börjat märka att mina fingrar har börjat svullna redan. Är i vecka 13(12+5), fast jag vet inte riktigt hur jag ska tänka. 

Enligt den ena appen går jag in i en ny vecka på måndagen och den andra onsdagen. Jag skulle fråga min BM om när hon räknade med när jag går in i en ny vecka. Men jag glömde det sist. 

Men jag tyckte hon sa att jag var i vecka 11+1 när jag var där en torsdag sist.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

mollyt
2018-04-21 14:51
#72

#69 åh min dotter hade ganska ofta hicka när jag var gravid med henne, det kändes helmysko och roligt. Men sedan hon föddes (2år sedan) tror jag aldrig att hon haft hicka däremot…

SimsBrooke
2018-04-21 18:06
#73

Jag har märkt av när jag bär vanlig BH på mig så får jag JÄTTEONT i brösten och bröstvårtor. Hur kommer det sig? 
När jag använder sportbh så får jag inte lika ont? :/

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Anna_86
2018-04-22 07:19
#74

Det blir tyvärr inget decemberbarn för mig. Opererades för utomkvedshavandeskap igår och de tog min ena äggledare.

Denna kommentar har tagits bort.
RoxannaS
2018-04-22 09:18
#76

#74 Åh beklagar:(


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
mollyt
2018-04-22 11:50
#77

#74 men oj, jag beklagar! Kände du på dig? Hade du ont eller misstänkte du inte? Får jag fråga varför de tog bort ena äggledaren?

Anna_86
2018-04-22 12:47
#78

#77. Den hade satt sig i vänster äggledare. Har det hänt är det stor risk att det gör det igen. Jag hade blödningar, buksmärtor, feber och lågt blodtryck. Eftersom jag har övervikt hade läkare tidigare satt mig på trombyl (blodförtunnande). Vilket gjorde mig ytterligare blödningsförmögen. Får iaf åka hem idag.

Amoz
2018-04-22 18:07
#79

Har rätt plötsligt plusat i fredags så troligen blir det en i december/januari 😮 blir att försöka hålla tyst om det ett tag också vilket inte är min starka sida 😅

SimsBrooke
2018-04-22 18:15
#80

#79 Grattis, jag känner igen det där =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

[mirja555]
2018-04-22 20:58
#81

Imorgon går jag in i vecka 12, skönt att ha kommit såpass långt! Vi ska göra nipt på tisdag och första ultraljudet i samband med det. Sen tar det 1-2 veckor att få svar. Pirrigt! Jag har i alla fall mått jättebra denna veckan. Illamåendet känner jag bara av pyttelite och har orkat vara uppe på kvällarna. Det här med att magen blir svullen är ju dock inget skämt alltså. Ser supergravid ut på kvällarna. Ska bli coolt när den riktiga bebismagen växer förbi min foodbaby om ni fattar vad jag menar :D

mollyt
2018-04-23 07:19
#82

#81 haha, jag är också så svullen! Ser absolut höggravid ut på kvällarna!

Amoz
2018-04-23 14:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#83

En liten blödning igår (som bara märktes på pappret) och sedan ytterst lite mörkt idag. Blir ju tokig av att försöka tyda på nätet, illamående har börjat tillta snarare än tvärtom. Tog ett test när det inte kom något mer blod som var lika starkt som innan. Antar att det bara är att avvakta? 🤔 Denna var ju inte planerad men jag ställer in mig så fort med förväntningar 😔

Annons:
SimsBrooke
2018-04-24 18:59
#84

I morgon ska vi på Kub testet. Jag är super nervös :(

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

RoxannaS
2018-04-24 19:07
#85

#83 Läkarna säger till mig att illamåendet är ett bra symptom. 🙂

#84 Kommer gå bra 🌺


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
SimsBrooke
2018-04-24 19:10
#86

#85 Hoppas på det. Är så nervös att det inte kommer finnas något, eller kommer hjärtat slå, eller kommer skalan vara mindre än det den borde och att det är något fel på bebisen :(

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

[mirja555]
2018-04-24 20:12
#87

Håller tummarna för dig SimsBrooke! Vi var och gjorde ultraljud för första gången idag. Fick se ett litet pyre som sprattlade, och ett litet fladdrande hjärta! Så härligt att få bekräftat att det är på riktigt och hittills ser det ut som det ska! Jag fick lämna blodprov till NIPT som vi får svar på om 1-2 veckor. Hoppas att det går fort!! Är allt normalt ska vi droppa bomben för våra föräldrar sen!

Baaazinga
2018-04-24 21:01
#88

Jag har om vi behåller bf december. Men just nu snurrar allt. Jag gråter och gråter. Tankarna om vi ska behålla eller ej är enormt tunga. Hur ska det gå med ekonomi, resor, haft två svåra kolikbarn. Vi va så klara. Hur resonerar ni? Någon här som väntar tredje eller har tre barn?

[Devya]
2018-04-25 14:19
#89

#88 Väntar mitt första barn så kan tyvärr inte riktigt hjälpa dig. Jag hoppas att ni klurar ut vad som är bäst för er. Man klarar nog sig ekonomiskt om man lär sig att prioritera sådant som är viktigt. Det tror jag starkt på. Min mamma fick 4 ungar och hade inte det bra ställt alls men vi alla överlevde och jag har haft en jättefin barndom. Är det någon annan här som har nästan svimmat då ni varit gravid? Jag höll på att svimma I morse. Jag hade ätit en stor frukost och åkte till jobbet. 30min efteråt fick jag huka mig mer för jag började må dåligt och blev otroligt svag och skakig samt började kallsvettas ordentligt. Väldigt obehagligt. Det gick dock över efter någon minut efter att jag fick sätta mig ner. Är det något jag behöver oroa mig för? De har ju för någon vecka bara tagit blodprov och skulle ringa om något inte var i skick.

[Thiah]
2018-04-25 14:21
#90

#89 svimningar, yrsel, blodtrycksfall mm hade jag hela tiden denna gång. Värdelöst för inget jag gjorde hjälpte :(

Annons:
SimsBrooke
2018-04-25 17:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#91

#87 Tack :D 

Nu har vi varit på Kub testet och allt såg bra ut =) Vi är just nu beräknad till den 29 oktober 2018, och det var låg risk på downs och de andra grejerna de kollar. Det var en väldigt livlig krabat, vände på sig en hel del!

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

MrsOlsson86
2018-04-25 19:56
#92

#91 wow! Vad väl allt syns. Är du i vecka 14 nu eller? Skönt att det var bra :) Jag är i 10+1 idag. Vill bara att veckorna ska gå fort nu till UL. Vill framförallt förbi vecka 12, nu! Haha. Har varit lugnt med blodstrimmorna gör mig nu i typ 11/2 vecka, sen kom de lite igen idag. Så himla drygt! Men jag måste försöka slappna av. Hon sa ju att det var vanligt sist jag var in på vul så, och allt så ju bra ut då.

mollyt
2018-04-26 07:32
#93

#88 För oss blir det vårt andra barn. Vad jag förstod så hoppades ni på en trea först men verkar ha fått lite kalla fötter, eller missförstod jag? Jag vill mest bara säga att även jag tänker "Men vad tusan har vi gett oss in på?" vissa dagar, trotts att vi försökt ett småsyskon i ett år nu och att jag andra dagar är superglad för att jag är gravid igen. Jag tror att man alltid tvivlar och är osäker, liksom in i det sista. Det måste få vara så - det är ju en stor grej att få barn, även om det är första, andra eller tredje barnet.

#91 Vad härligt att det såg bra ut! Jättefin bild!

Baaazinga
2018-04-26 12:51
#94

#93 nej inga kalla fötter. Vi beslutade oss sedan för att vi inte ville försöka med en 3:a. Vi var klara. Sålt av och skyddat oss. Men så blev det så här i alla fall. Så det jobbiga är att ta beslutet, vilket det en blir.

SimsBrooke
2018-04-26 15:57
#95

#92 Jag är i vecka 14(13+2) =) 

#91 Ja det är jättekul :D Nu förstår man ju lite mer att det verkligen är ett barn där inne.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

mollyt
2018-04-27 07:14
#96

#94 åååh men åh! Då förstår jag att ni våndas lite! Om ni nu ändå bestämt er att sluta försöka och sedan ändå hamna i en situation där ni ska behöva välja. Förstår att det måste vara jättesvårt, oavsett beslut ni tar. Jag känner med er!

GunsanAndersson
2018-04-27 11:29
#97

Jag har gått in i vecka 9 (8+1) nu och mår så fruktansvärt illa! De senaste dagarna har jag inte kunnat ta mig upp från sängen bara enstaka stunder. Min förra graviditet mådde jag hur bra som helst så detta hade jag inte alls förberett mig på :-( Jag har provat postafen men de funkar inte, tänkte köpa ett akupressurband är det någon som testat de? Är det någon som har bra tips mot detta? Jag får lite lätt panik när man har en son på 1,5 år och ett jobb man ska gå till….

Annons:
mollyt
2018-04-27 12:28
#98

#97 jag har mått illa i tidigare graviditeter såväl som i denna men nu är första gången jag provat lergigan och lergigan comp (på recept) och de har hjälpt mig mycket och jag börjar tacksamt känna att det har börjat vända nu ca vecka 11 att illamåendet är hanterbart även utan medicin, det är inte borta men jag mår ändå okej och kräks inte. Har en dotter på 2 år som jag är hemma med, med henne kräktes jag dagligen tills vecka….25? Är väldigt tacksam att denna gång inte kräkas så som med henne. Är i vecka 11 (10+3) nu och tycker som sagt att det lugnat ner sig lite.

GunsanAndersson
2018-04-27 14:25
#99

#98 bokade du tid hos läkare och fick de utskrivet ? Hur hanterar du detta illamående?! Jag fattar inte :-) jag vill bara försvinna just nu…. de ligger och pyr hela tiden! Mär man spytt lättar de inte heller :-(

mollyt
2018-04-27 15:04
#100

Jag fick hjälp med det när jag var på inskrivning på MVC, så ring dit och prata med dem så hjälper de dig säkert! Jag förstår dig, jag hatar att må illa! Speciellt när jag vill vara en rolig och glad mamma …

Baaazinga
2018-04-27 15:54
#101

Lergigan Comp är bra. Har haft set under två tidigare graviditeter. Jag gick till läkare på vc, skrev ut direkt. Men då hade jag gått ner väldigt mycket första gången. Andra fick jag så fort illamåendet började.

Baaazinga
2018-04-27 15:55
#102

Har varit hos kurator idag. Så himla skönt att prata och få lite strategier på hur vi ska göra för att fatta ett beslut om vi vill göra abort eller ej.

GunsanAndersson
2018-04-27 20:51
#103

#100 Jag har syrran som barnmorska så jag kan ju bara höra med henne tyckte hon nämnde lergigan…. jag har köpt akupressurband nu får se om de hjälper. Jag gör vad som helst! Skit obehagligt att må såhär… #102 hur långt gången är du? Alltid skönt när man får prata av sig och kanske får ett annat perspektiv på saker. Allt reder sig ska du se!

Baaazinga
2018-04-28 00:17
#104

Jag är troligen bara i V 6 så igen panik. Men vi vill ju ha tänkt klart för likväl som det kan bli missfall kan ju set blir en bebis.

Annons:
GunsanAndersson
2018-04-28 10:57
#105

#104 det förstår jag absolut ! Men som sagt ingen brådska än så länge iaf!

Denna kommentar har tagits bort.
SimsBrooke
2018-04-30 13:38
#107

Jag har dåligt järnvärde. Och i brevet jag fick så stod det att jag ska börja med järntabletter i vecka 20. Varför kan man inte börja med det nu?

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Sarah
2018-04-30 16:04
#108

#107 då har du inte så dåligt. De flesta som har ok värden får rek att börja runt v20. Hade du haft dåliga hade de sagt börja nu.

SimsBrooke
2018-04-30 18:37
#109

#108 Okej, ändå har jag yrsel från helvetet ibland och det är väl ett tecken att man har dåligt med järn?

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

[Thiah]
2018-04-30 18:53
#110

#109 bland annat. Men yrsel som gravid kan bero på allt möjligt

Sarah
2018-04-30 21:14
#111

Står väl på pappret vad du har för reserver?

Annons:
[Devya]
2018-04-30 21:18
#112

#109 Det här jag med samt att jag nästan svimmade en gång och ändå hade jag bra järnvärden samt att mitt blodtryck var helt jättebra. :) Så det att du känner yrsel behöver inte betyda att du har järnbrist.

SimsBrooke
2018-05-01 08:31
#113

#109 Okej.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

GunsanAndersson
2018-05-01 11:48
#114

Nu har jag provat lergigan och de hjälper!!! Ingen är lyckligare än jag just nu :-) Nackdelen är tröttheten men den tar jag 100 ggr än illamåendet. Nu kan jag ta mig till jobbet och vara människa här hemma med min sambo och son!

autofyll
2018-05-01 11:51
#115

#114 Finns även Lergigan comp man kan be om. Ger lite energi!

[mirja555]
2018-05-01 13:50
#116

Igår gick jag in i v 13, känns skönt att ha kommit så här långt. Gjorde NIPT för en vecka sedan och barnmorskan trodde att vi skulle få svar i slutet på denna veckan. Hoppas! Jag känner att jag äter jättedåligt, mycket socker :( Har svårt med lagom och brukar kompensera perioder av dåligt ätande med diet och mycket träning men det funkar liksom inte nu… Tycker det är skitjobbigt att gå upp i vikt, ok om det är mest gravidmage men än så länge är det ju mest fett runt magen liksom. Ska försöka göra en veckomeny för veckan för att förhoppningsvis kunna hålla mig lite nyttigare och har bokat in några träningspass och ska försöka få in promenader varje dag. Har nyss bytt jobb och har kommit ur mina promenadrutiner lite, förut brukade jag alltid gå en extrasväng på väg till jobbet.

[Devya]
2018-05-01 14:08
#117

Det har bara blivit värre för min del. Jag vet inte längre om jag klarar av det här. Känns absolut inte värt det just nu.. trodde inte att det skulle bli så här dåligt. Fick huvudvärk igår och det höll i sig under hela dagen, natten och även nu idag. Jag har spytt flera ggr idag vilket verkligen inte är en höjdare med tanke på huvudvärken. Finns inget jag vill äta då allt gör mig illamående. Jag har legat i sängen hela morgonen och ser inte ut att bli bättre nu på eftermiddagen.. Min mamma sa att det låter som om jag har fått migrän. Har aldrig haft det tidigare så vet inte hur det känns men det här är nog bara skit.. Vill aldrig bli gravid igen. Ett barn får vara nog. Skit parasit alltså… Är i vecka 10+1 och livet känns bara skit just nu..

[Thiah]
2018-05-01 14:11
#118

#117 finns nån sorts gravidmigrän. Alla hormoner löper amok i kroppen och det triggar migränen. Och jo att vara gravid är skit helt ärligt. Att må dåligt så många veckor är värdelöst, speciellt när sjukvården inte alls kan hjälpa. Frustrerande minst sagt. Jag väntade nästan 3 år mellan mina just därför. Sen hade jag glömt bort det och att vara gravid igen var ju lite gulligt… Sen kom verkligheten tillbaka :p

Annons:
[Devya]
2018-05-01 17:59
#119

#118 Jag är lite rädd för att jag glömmer sen.. För det här är ju absolut avskyvärt. Förstår inte hur min egen mamma skaffade 4 barn och med tre av dem mådde hon jättedåligt. Hur orkar folk? Jag antar att jag är väldigt mesig men jag accepterar det! Inga mer barn efter det här! Min man är inte förtjust i den idén men han får krysta ut en egen unge om han så gärna vill ha en till sen.-.- Har ingen aning hur det ska gå imorgon då jag ska jobba 9 timmar. Ärligt sagt är jag livrädd inför imorgon. Får riktigt ångest bara jag tänker på det. :(

autofyll
2018-05-01 18:44
#120

#119 jag hade hormonutlöst migrän i princip hela graviditeten. Det finns bra medicin du kan ta trots graviditet! Värst var det i början men det stabiliserades runt v16-17 men jag hade migrän ända in i slutet. Jag fick Lergigan comp mot illamående och kräkningar, hade hyperemesis. Sen fick jag en migränmedicin som hette sumatripan (lite osäker på namnet). Den fungerade bra!

GunsanAndersson
2018-05-01 19:40
#121

#115 tack för tipset! Ska till läkaren på måndag. #119 förstår att det verkligen känns helt värdelöst och jävligt just nu för dig när du mår som du gör! Men boka tid hos läkare och se om du kan få medecin som hjälper mot ditt illamående och migränen. Känner man att man mår så dåligt så man inte kan jobba kan man även bli sjukskriven ett tag, så känn inte ångest det löser sig! Det kan också vara så när du passerat vecka 12 att de blir bättre, symptomen stannar inte kvar för alla hela graviditeten. Vet att de känns jätte löjligt att jag säger detta nu men när du har din dotter/son i din famn och känner denna villkorslösa kärlek som du aldrig känt förut då kommer du känna att det är värt de alla dagar om! Håll ut och kämpa på, Du gör det otroligt bra!

mollyt
2018-05-02 07:07
#122

#115 det finns även en lergigan comp som är samma verksamma substans men som innehåller lite koffein så man inte blir så trött. Jag har dem för dagtid och den utan för kvällen. Jag mår nu nästan bara illa på kvällen dock så tar inga tabletter dagtid nästan längre. #116 det låter väl bra att du i alla fall tänker på det, en veckomatsedel är bra! Då behöver du också sitta och fundera vad du ska handla/laga/äta. Sparar både tid och pengar. #177 jag har förstått att du har det riktigt kämpigt! Men be om hjälp, bättre mediciner eller kanske sjukskrivning ett tag kan vara ett alternativ. Jag mådde riktigt dåligt när jag var gravid med dottern, men glömde ”ganska snart” hur jobbigt det varit. Tror att det är så vi människor gör - för att överleva. Nu tycker jag att den här graviditeten hittills har varit lättare så man kanske kan ha ”tur” att må okej också. När jag fick perspektiv (dottern är 2 år nu) så kändes det ändå värt att må dåligt i 9 månader när jag visste vad som kom ut av det hela sen. Tror många känner så. Visst är det inte roligt när man är mitt uppe i det, men jag har redan nu kommit in i någon tanke med att de nu bara är ett halvår kvar. Andra trimestern brukar dessutom många må bra.

mollyt
2018-05-02 07:10
#123

Vi har KUB nästa vecka och jag längtar! Jag har sedan någon vecka fått ett mycket mildare illamående morgon/dagtid och mår nu bara (fruktansvärt!) illa på kvällarna. Men så jah mådde så illa så länge med dottern (kräktes dagligen till v25?) så blir jag ändå lite orolig att illamåendet redan börjar lugna ner sig. Med två missfall före den här graviditeten blir jag kanske extra nojig. Skulle vara skönt att se att vi klarat oss förbi v12 i vilket fall.

naaw
2018-05-02 09:27
#124

När jag läser om hur ni andra har/haft det är jag otroligt tacksam att jag mår så pass bra som jag gör! Ett illamående som kommer och går men inga kräkningar. Knappt några andra krämpor heller. I helgen berättade vi för våra familjer och närmsta släkten. Vi bor ca 40 mil ifrån båda våra familjer men skulle dit i helgen och bl.a. fira valborg så passade på att berätta när vi sågs istället för att ta det per telefon :) För mina föräldrar är det första barnbarnet så de blev väldigt glada! Jag vet att mamma varit sugen på barnbarn ett tag nu ;)

Baaazinga
2018-05-02 12:45
#125

Här kommer vi ej fram till något beslut om att behålla eller ej. Min man är mycket mer ett NEJ. Jag ett JA men med velande. Vi år rädda för vi har två friska underbara tjejer och program oss för att få ett barn som ej är friskt (det har jag oroat mig för varje gång iof) nej vi kommer ej fram till något. Hur vet man om man vill ha ett barn till? Borde jag inte vetat det nu? Nu har jag liksom två tidigare graviditeter börjat må ruskigt illa och spyr. Men men…

Annons:
[mirja555]
2018-05-03 07:48
#126

Här fick vi ett jättefint resultat på NIPT på mail igår, och vi hann åka hem till både min mamma och sambons föräldrar och berätta. Kul! Min mamma berättade att hon varit inlagd när hon väntade mig, eftersom hon var så dålig och spydde så mycket. Mormor hade tydligen haft det likadant.  Extra tacksam nu för att jag inte mått så dåligt!!

mollyt
2018-05-03 11:56
#127

#126 vad skönt att det såg bra ut! Man får vara tacksam för de dagar man mår bra!

Amoz
2018-05-03 17:27
#128

Trötthet och illamående. Finns det något man kan göra åt den bedövande tröttheten annat än att sova igenom dagen? Inskrivnings samtal i morgon så ska fråga om det då med

SimsBrooke
2018-05-03 17:50
#129

#128, för mig funka det faktiskt att dricka iskall coca cola. Men annars vet jag inte om det finns något sätt att göra med tröttheten.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

GunsanAndersson
2018-05-04 20:55
#130

#128 Jag tror det bara är att gilla läget, jag tyckte tröttheten gav med sig förra graviditeten andra trimestern.

mollyt
2018-05-04 22:05
#131

#128 tröttheten har jag inget tips på, men än att vila. Jag försöker sova middag om jag kan och accepterat nya rutiner där jag går och lägger mig tidigare på kvällar. Tar vara på den sömn och vila jag kan - men då har jag ändå haft ganska mild trötthet i mina graviditeter tror jag.

[Thiah]
2018-05-05 06:50
#132

Jag har ju somnat stående , läsandes en bok högt mm.. jag har haft extrem trötthet båda graviditeterna och det är jättejobbigt. Med första sov jag och sen sov jag lite mer. Kollegan lät mig sova med barnen i vilande så kunde sova 30-45 min varje lunch . Med andra gick det inte riktigt eftersom storebror fanns men försökte sova vart jag kunde och när jag kunde. Gick över i vecka 30 kanske men svårt att veta då jag fick influensan samtidig.

Annons:
RoxannaS
2018-05-05 08:02
#133

Var hos barnmorskan igår. Helt onödigt besök. Verkligen. Fick iaf glädjen över att jag fått mina beställda kläder och ena bärsjalen. Så nu ska jag lära mig knyta :D


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
SimsBrooke
2018-05-05 14:02
#134

I dag va jag och Sambon till Karlstad och Köpbarnvagn =) Vi har kollat barnvagnen och även testat så vi får in den i bilen och det går, men det är ju trångt. Men det får gå tills man kan fixa en annan bil :D

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Sarah
2018-05-05 19:48
#135

#123 har du extra besök, eller är det tätare i din kommun kanske? Med andra barnet ses man här först i v25 efter inskrivningen.

Amoz
2018-05-06 21:32
#136

Tack för svar :) jag vill sova på dagen men kan inte. Oavsett hur länge jag sover vaknar jag yr och med huvudvärk och känner mig som en zombi 😏 men det är lättare att stå ut med när illamåendet är under kontroll! #135 här är det inskrivning (så tidigt som möjligt) - besök och provtagning v. 12 - besök v. 25

Sarah
2018-05-06 21:58
#137

#136 ditt andra /inte första barn?

Amoz
2018-05-07 14:18
#138

#137 ja det är andra :) mins inte hur det var med första

GunsanAndersson
2018-05-07 20:30
#139

Idag var jag hos läkaren och fick Lergigan comp utskrivet. Hon var jättegullig och sa att om dom inte hjälpte eller om de blev värre så kunde jag bli sjukskriven ett tag. Men riktigt så illa mår jag inte just nu, känns bara skönt att ha tabletterna som backup dom dagar de är jävligt! På torsdag går jag in i v11 (10+0) sakta men säkert är man snart förbi v.12 :-)

Annons:
Förväntansfull
2018-05-08 18:03
#140

Är i v 9, har idag haft molande värk som mensvärk i både mage o ländrygg lite från o till. Va orolig man blir, hoppas det inte ör nån fara. Skulle inte orka ett till missfall. Hugger lite i äggstockarna ibland också.. vet att det är normalt o troligtvis är växtvärk men oron finns såklart där :/

SimsBrooke
2018-05-08 18:57
#141

Oj jag tror jag fick uppleva bebisen som rörde sig i magen 😮

Blev lite fundersam, vet inte hur jag ska förklara hur det kändes. Men det kändes som när magen kurrar eller hur jag nu ska förklara. Men betydligt långsammare nästan i slowmotion!

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

GunsanAndersson
2018-05-08 21:21
#142

#140 Jag förstår dig precis… även fast man kanske förstår vad det är så ligger alltid oron där bakom och jäklas med en…. inte långt kvar tills du passerat v.12 då minskar iaf riskerna kan ju vara en tröst!

[mirja555]
2018-05-08 22:12
#143

Här rullar allt på. V 14 nu. Ska börja med järntabletter då järndepåerna var lite låga. Har kommit in i sälstadiet tror jag, ingen gravidmage ännu men jämntjock och ännu mer i avsaknad av midja än vanligt….hehe. Hur är eran magläge?

mollyt
2018-05-09 14:08
#144

#141 hehe vad mysigt! Med mitt förra kände jag först i v 18 och tyckte då det kändes som en putt/prutt på insidan av magen. Väntar med spänning på att få känna igen. Mitt illamående fortsätter att lugna ner sig (men mör fortfarande illa på kvällarna men mindre nu så behöver inte medicinera lika ofta längre) så det känns skönt att få tillbaka ett välmående men är trött och somnar ofta på kvällarna när jag nattar dottern.

Vinternos
2018-05-09 21:26
#145

Följer denna tråden då vi nu väntar vårat första barn. BF är 24/12. Var på VUL idag och vi fick se ett litet hjärta ticka :)

"An eye for an eye will make the whole world blind"
- Dalai Lama

GunsanAndersson
2018-05-10 08:47
#146

#145 Stort grattis och välkommen ! :-)

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
SimsBrooke
2018-05-10 09:55
#148

#145 Grattis :D

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

GunsanAndersson
2018-05-10 20:14
#149

#145 Stort grattis och välkommen :-)

mollyt
2018-05-11 05:45
#150

Idag ska vi på KUB!

mollyt
2018-05-11 12:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#151

Kub idag, 12+3 enligt mig och 12+4 enligt BM på ultraljudet men att de skulle vänta till RUL innan de gav ett BF-datum då huvudet var snäppet för litet för att räkna idag. I vilket fall gick det bra idag och vi är så lättade! Börjar verkligen kunna tänka att vi får njuta av en till familjemedlem i november!

RoxannaS
2018-05-12 16:18
#152

#151 Härligt. :) Själv var jag till tandläkaren igår å lagade två tänder. Blev av med tandvärken på ena sidan iaf. Ska ringa å boka en tid till så jag kan fixa den andra också. RUL på måndag. Förväntade mig nästan att gå själv. Men en kompis följer med. Har skaffat lite kläder nu och bärsjalar så jag kan lära mig knyta tills lite kommer. Men är så trött å slut så ligger mest i sängen å glor på film. Ska nog ringa på måndag och be om att få ta in på det skyddade boendet. Börjar bli så less på krigen hemma nu


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
autofyll
2018-05-12 19:54
#153

152. Har läst runt lite och förstår inte riktigt? Du var tillsammans med en man och försökte skaffa barn. Det gick inte, du gjorde slut, flyttade in direkt till en annan man och blev gravid? Nu skriver du om skyddat boende? Jag hoppas och menar i all välmening att du behöver ha en stabilare grund innan barnet föds!

Annons:
RoxannaS
2018-05-12 21:46
#154

#153 Behöver inte ta hela diskussionen öppet. Jag jobbar på det dagligen att få hjälp med boende innan bebis kommer. Soc är involverat. Deras antivåld center. Så nej. Mitt liv är inte jätte roligt just nu. Blir psykiskt misshandlad och hotad hemma.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
SimsBrooke
2018-05-12 22:05
#155

#152 Hoppas det löser sig för dig! <3 

Hade ett möte i måndags och fick veta att dem säger upp mig på jobbet. 

Den 5 juni ska jag på RUL =) Klockan 8.30 dock inte i Örebro, får åka till Karlskoga!

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

RoxannaS
2018-05-12 22:17
#156

#155 Tack <3 Känner mig starkare än någonsin å börjar vänja mig vid tanken på att bli ensam så de känns inte lika läskigt längre. :) Men fy vilka tråkiga nyheter. Fick du veta varför?


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
SimsBrooke
2018-05-12 22:48
#157

#156 Skönt att du har accepterat det ändå =) kommer gå jättebra :D 

För att jag inte presterar bra nog som jag kanske borde, (jobbar inom städ). Och då inflikar min chef med "Men det är ju bara för att du är gravid så det är ju förståeligt att man blir mer tung och otymplig"

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Baaazinga
2018-05-13 01:46
#158

Jag har bog landat i att göra en abort. Skulle jag ej klara att genomföra den så blir det så… men vi tror vi ej mäktar med ett tredje barn.

Cilla89a
2018-05-13 09:02
#159

#157 Jag hoppas innerligt att du gav din chef en riktig avhyvling och har kontaktat facket! Det där är inte ok någonstans att säga upp någon för den kommer bli otymplig som gravid? Då har chefen som ansvar att omplacera en eller om det inte finns andra arbetsuppgifter så får man bli hempermitterad.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

SimsBrooke
2018-05-13 11:09
#160

#159 Tyvärr kan jag inte kontakta facket då jag inte är med där. Men ska försöka kontakta Diskrimineringsnämnden och se vad de säger. De ser nog att min provanställning gått ut och då ser dem en bättre lösning att säga upp mig istället för att ha mig kvar. Vi är 3 stycken som är gravida, dock är dem andra två fasta så därför gör de inget med dem!

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Annons:
Alexandra-S
2018-05-13 11:19
#161

#160 om din provanställning redan gått ut räknas du som fast anställd! Arbetsgivaren ska meddela att dom avslutar tjänsten 2 veckor innan provanställningen löper ut, annars går den över till fast anställning oavsett om ni skrivit avtal eller inte :)

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

SimsBrooke
2018-05-13 11:42
#162

#161 Okej.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Flaeder
2018-05-13 12:16
#163

Sätter en liten tass här. Jag väntar mitt första barn precis vid årsskiftet. :D Ca 1-3 januari 2019.

RoxannaS
2018-05-13 12:38
#164

Men vilken sjuk situation! Hoppas du får hjälp :( #163 Välkommen! Och grattis. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Flaeder
2018-05-13 12:58
#165

Tackar! :)

GunsanAndersson
2018-05-13 15:36
#166

#163 Välkommen och stort grattis!

Flaeder
2018-05-13 18:15
#167

Tack för välkomnandet! ^^, Är det någon mer än jag som är så tidigt gången att det smäller i slutet av december/början på januari? :)

Annons:
SimsBrooke
2018-05-13 18:23
#168

#163 Grattis och Välkommen hit :D

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Flaeder
2018-05-14 09:49
#169

#168 Tack! :D Jag går in i vecka 8 i övermorgon. Känns spännande och magkänslan är bra. Det känns som att allt är i sin ordning liksom! Jag har haft en hel del symtom sedan vecka 5. Egentligen plusade jag extremt svagt vid BIM, men jag litade inte riktigt på det, och tänkte sen inte mer på det, för spökstreck och streck man av ren vilja ser är vanligt för mig. Meeeeen, när jag började frysa som en dåre efter klockan 18.00 varje kväll så blev jag fundersam och tog ett test, och visst var där ett tydligt plus! Jag har varit lite öm och fastare i vänster bröst sedan några dagar tillbaks men nu satte det sig i höger också! Har vissa dagar molvärk i magen. Plötslig men kortvarig halsbränna infinner sig också ibland. Upplever mig vara något mer kissenödig, men det kan vara för att jag har lite cravings på vatten. Springer runt med en flaska hela tiden, och har en kall reserv förberedd i kylen. :'D Jag har jättekraftiga humörsvängningar och är jättelättirriterad. Det känns väldigt jobbigt. :( Men i övrigt mår jag väldigt bra. Det finns inget att klaga på. Min mage känns mer svullen än vanligt dock, och byxorna gör ont på magen när molvärken sätter sig. Men det känns lite dumt å springa å handla mamma-byxor så här tidigt.

mollyt
2018-05-14 14:19
#170

Tror jag fått svamp, kliar så att jag blir tokig stötvis. Men det har gått två dagar nu och jag har gått i bomullstrosor och idag klänning för att inte ha tajta byxor. Har kanske blivit lite bättre men ytterst lite. blir ändå att köpa receptfritt i eftermiddag. Jag minns inte när jag hade svamp sist, känns i vilket fall lagom roligt nu.

Flaeder
2018-05-14 17:23
#171

#170 Fy vad jobbigt, har haft det en gång innan bara, dock inte som gravid, och det kan verkligen driva en till vansinne! :( Vet du förresten såhär på rak arm om de e nått speciellt receptfritt medel som är 100% OK att använda som gravid? Kan tänka mig att det är en hel del bipackssedlar att läsa igenom som gravid sådär överlag nämligen, haha. Det är därför jag frågar. Så har jag lagt medlet på minnet sen ifall det drabbar mig också! (;

Flaeder
2018-05-14 17:27
#172

Vilken underbar känsla! Har fått en egen barnmorska nu!!! Min alldeles egna första barnmorska. Vi har försökt få barn i så många år nu, och gått igenom så många missfall. Men nu har vi kommit längre fram än tidigare graviditeter, och det är verkligen en seger! :) Så nu kan jag stolt och berörd meddela att nästa vecka är det dags för första ultraljudet av bebis (VUL), även inskrivning! Så spännande. Längtar så jag spricker!

Sarah
2018-05-14 17:29
#173

Det är ok att använda receptfria svampmedel som gravid. Jag blev nojig när jag fick förra graviditeten och gick till läkare. Hon tyckte jag var knäpp som dragit på det och sa åt mig att ta en dunderkur av ex pevaryl. Hade återkommande problem och körde vagiatorer varannan dag i 5 dagar och kräm i drygt en vecka. Sen var det bra resten av graviditeten.

Flaeder
2018-05-14 17:38
#174

#173 Bra att veta :D

Annons:
RoxannaS
2018-05-14 21:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#175

Var på RUL idag och fick glädjande besked. Jag väntar en frisk flicka den 3 oktober! :D


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Flaeder
2018-05-14 21:46
#176

Wow! Vad roligt för dig! :) Det måste varit underbart att se henne och få veta att allt ser ut som det ska.

RoxannaS
2018-05-14 21:54
#177

#176 Ja verkligen skönt. Har känt av hennes bökande i magen ett tag så har inte tvivlat så sett. Men var roligt att få veta kön. Och studera allt i den lilla kroppen hihi. Vi hade lite knuffkalas också då hon låg åt fel håll så barnmorskan inte kom åt de hon ville så hon knuffade på bebis som knuffade tillbaka. Haha :D


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
mollyt
2018-05-15 07:42
#178

#171 #173 jag läste att det var okej att anvönda men att man skulle kontakta läkare först/få diagnos av läkare innan användning. Så nu vet jag inte riktigt hur jag gör, smorde in rikligt med olja och det lindrade det värsta så jag kunde somna i alla fall. Läste på 1177 att svamp ofta går över på några dagar och att man kunde behandla om man inte stod ut att vänta… så jag tolkade det med att det inte var farligt. ska fortsätta smörja och lufta och prata med MVC ändå. #175 men åh vad härligt! Visst har du en son sedan innan? Kände du på dig att det skulle bli en flicka nu eller blev det en överraskning? Härligt att allt såg bra ut!

Vinternos
2018-05-15 11:10
#179

Någon som har haft eller har fått diagnosen HG? Har haft detta sedan v.6 och är inne i v.9 nu, inga mediciner hjälper än så länge. Lergiganen är värdelös och fick utskrivet Ondansetron, erfarenhet av detta? När släppte kräkningarna för er?

"An eye for an eye will make the whole world blind"
- Dalai Lama

RoxannaS
2018-05-15 13:37
#180

#178 Precis. Har en son sen innan. Jag har gått å hoppats en del på flicka för att den här graviditeten är så olik den med sonen. Men visste inte. Men de flesta gissade flicka på ultraljudsbilden från tidigare. Så de var roligt att de stämde. :D #179 Jag har. För andra gången nu. Upplever nu sen någon vecka att de lättat en hel del. (Vecka 20 nu) ondansetron är det bästa om du frågar mig. Helt underbar. Var försiktig och drick mycket vatten för man blir lätt förstoppad av den dock. Spyr du i alla fall så be om primperan också. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Vinternos
2018-05-15 16:00
#181

#180 Tack för att du delar med dig, ska tänka på det!:)

"An eye for an eye will make the whole world blind"
- Dalai Lama

Annons:
SimsBrooke
2018-05-15 16:26
#182

#175 Åh härligt :D Ska på RUL den 5 Juni, så får vi se om de kan se könet, jag hoppas lite på det. =) Jag blir ju naturligtvis glad för vad jag än får, men jag har alltid velat ha en flicka. Min sambo vill ha en flicka och bonusdottern som bara har småbröder vill ha en lillasyster =) Men vi blir som sagt glada oavsett vad det är, så länge det är friskt :D 

Jag längtar järnet. 

Var till barnmorskan idag och jag fick beröm från henne :D 
Min startvikt var 88, sen hade jag gått upp ett kg och det var en månad sen jag var hos henne. Nu väger jag 87 :O så något rätt måste jag göra, jag har ju dock ätit väldigt mycket plocksallad då det har lugnat mitt illamående! =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

[Devya]
2018-05-19 11:49
#183

Igår hade jag min 12 veckors ultraljud och vi fick se en otroligt aktiv liten bebis som kunde inte vara still! Han/hon skuttade och hade sig så att vi alla tre skrattade. Just då hon skulle ta en bild av den vilda krabaten så skuttade den så vi har en rolig bild av vår lilla plutt. Hon sa att vanligtvis brukar de sova så hon tyckte det var så roligt med en så livlig liten bebis. Alltså inte undra på att jag får ont just där den nu ligger om den är så aktiv! 🤣 Hon kunde räkna alla fingrar och nacken va perfekt samt att hon kunde se att den har redan börjat svälja. Så hittills verkar allt vara helt perfekt. Nu väntar vi bara på nipt resultaten som vi förhoppningsvis får nästa fredag och allra senaste måndagen därpå. Hon trodde det var en flicka men att vi skulle såklart inte ta det som en absolut sanning utan vänta på resultaten istället. Men gubben tog henne på orden och går omkring och kallar bebisen för Elsa/Ella. 🤣

SimsBrooke
2018-05-19 12:05
#184

#183 Härligt, min bebis är också väldigt aktiv i magen när vi var på ultraljud. 

Har känt som "nyp" i magen under naveln, så frågan är om det är bebisen som rör på sig och att det är den jag känner??

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

[Devya]
2018-05-19 12:28
#185

#184 Alltså joo, jag har typ känt av plötsliga nyp eller vad jag ska kalla det just där bebisen ska ligga. Så jag vet inte om det är pga bebisens livliga skutt eller om det är bara livmodern som töjer på sig i det området. Svårt att säga men roligt att tänka på! Allt blev så mycket verkligare efter det här ultraljudet. Jag kände inte alls så här efter ultraljudet jag hade vid 7 veckor. Jag går omkring och ler över hur aktiv bebisen är där inne. 🤣 Ser bara framför mig hur den skuttar!

SimsBrooke
2018-05-19 13:39
#186

#185 hehe så kände jag också när man såg hur livlig den va.  Vi ska på RUL den 5 Juni så längtar :D

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

FamKryger92
2018-05-20 21:36
#187

Imorgon kl 10.30 är det dags för KUB. Galet nervös över att se om allt är bra med den lilla!

SimsBrooke
2018-05-21 09:04
#188

#187 Spännande :D Vi håller tummarna :D

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Annons:
Flaeder
2018-05-21 09:19
#189

Och jag ska på mitt första ultraljud imorgon. Hoppas grodan lever gott i magen och på rätt ställe. Någon som vet hur stor risken är för att barnen inte ligger på rätt ställe i magen? minns inte namnet på tillståndet.

FamKryger92
2018-05-21 09:49
#190

#189 menar du utomkvedshavandeskap? Alltså att den ligger i äggledaren istållet för i livmodern? Tror du hade märkt det till v5-6 av olidlig smärta och ev blödning. Går man för länge så är det livshotande för kvinnan. Därför man bör åka in för smärtor i buken för att utesluta utomkveds :) Riskerna tror jag inte är lika stora som tex missfall/MA. Kan tyvärr inte svara på statistik hur många utomkveds det är.

FamKryger92
2018-05-21 09:52
#191

#188 tack så mycket! :) man vet ju inte om det hänt något utan att man märker det. Det är ju så pass tidigt att man inte känner rörelser. Med dottern kände jag inte förrän v23-24 men då hade jag moderkaka i framvägg.

Flaeder
2018-05-21 10:58
#192

Jag har inte blött en droppe blod eller haft vad jag skulle kalla för buksmärtor. Dem smärtor jag känt har kommit framförallt när jag promenerat och har liknat stark huggande mensvärk. Men i övrigt har jag inte haft särskilt ont. Så… jag bör alltså inte vara orolig för utomkvedshavandeskap?

FamKryger92
2018-05-21 11:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#193

#192 Tycker inte det låter som något utomkvedshavandeskap :) mensvärk tyder på växtvärk och att det gör ont när du går kan vara ligament eller början på foglossning. ---------------------------------------------------------------------------------------- Lillebror/lillasyster mådde toppen i magen ❤️ Vi låg på en skala på 2697 på skalan för downs syndrom. BM sa att allt över 200 är bra. Sprallade på som storasyster gjorde i samma vecka 😍

Tassen94
2018-05-21 18:58
#194

Testade positivt idag så bf blir runt 3 februari om den vill stanna i magen. Tredje graviditeten bara i år, så blir det missfall nu kommer vi få hjälp.

Vinternos
2018-05-21 19:05
#195

#193 Vad roligt med positiva besked. Får man fråga vilken vecka du är i? Ska själv snart göra KUB :)

"An eye for an eye will make the whole world blind"
- Dalai Lama

Annons:
Flaeder
2018-05-21 19:12
#196

Stora gratulationer! 😁

FamKryger92
2018-05-21 19:30
#197

#195 jag är i v12+0 idag :) hoppas att du får en bättre BM som utför ultraljudet! Dels pratade min på i 190 så hängde med på hälften. Tur detta är andra barnet så man förstår vad man ska kolla på när hon pratar om fostervatten, moderkakan, hjärtat, magsäcken med fostervatten osv. Sen får jag tyvärr alltid dåliga bilder 😔. Denna zoomade in för fullt så man ser knappt någonting. Får bara hoppas på en bättre när det är RUL 👍

Amoz
2018-05-21 22:01
#198

Vad roligt med ultraljud! Längtar, men jag får vänta till augusti. I helgen träffade jag några jag inte ser så ofta. Han pekade direkt på min mage "Du det är en till där eller?" 😝 vecka 9 och jag tycker det syns och han tyckte det var jätte tydligt… hur ska man hålla det hemligt? 😅

Vinternos
2018-05-21 22:10
#199

#197 Tråkigt med dålig personal, det är ju bra att du har kunskap sedan tidigare… det har inte jag. Hoppas att du får en bättre upplevelse av RUL och bättre bilder!:)

"An eye for an eye will make the whole world blind"
- Dalai Lama

Flaeder
2018-05-21 23:03
#200

#198 Jag är i slutet av vecka 8 och det syns här också. Jag har övervikt och mage sedan innan, men magen har ändrat form och blivit svullen i utseendet. Har redan fått höra det från 2 personer. Jättehärlig känsla.. Men jag ställer samma fråga som du: hur sjutton ska man kunna dölja haha? 😂

[Devya]
2018-05-22 05:37
#201

#198 & 200 Om det börjar synas så tydligt så kanske det inte är någon idé att hålla tyst?:) Folk häromkring fick veta att jag är gravid då jag var i vecka 8, så väldigt tidigt. Vi har dock inte gjort det fb officiellt och tänker inte göra det heller. De jag håller regelbunden kontakt med är dem som har fått veta. Jag är så glad att jag inte har behövt dölja någon mage eller ljuga om varför jag mår dåligt. Det är en stor lättnad i sig. Jag förstår dock varför vissa inte vill berätta för tidigt, helt klart. :)

GunsanAndersson
2018-05-22 06:50
#202

Imorrn ska jag göra ett tidigt Ultraljud. Är i vecka 12 (11+5) är så fruktansvärt nervös… det är andra barnet men ändå är jag så nervös att de inte ska finnas ett litet hjärta som slår trots att jag inte haft några blödningar eller besvär. Det psykiska är så jobbigt ibland! Wish me good luck!

Annons:
Amoz
2018-05-22 06:56
#203

#200 och #201 De jag studerar med har inte sagt något, och så länge folk inte frågar så berättar jag inte än. Ljuga är jag däremot värdelös på så frågar någon så får dom veta 😂 vi hade tänkt vänta tills juli när vi träffar familjen igen (bor en bit bort) men om folk redan gissar har vi fått ändra till att berätta när vi är där första juni om sonens tröja hinner komma 😍 blir i vecka 11 i stället men i juli kommer det nog synas lång väg 😂 #202 vad roligt att få se den lilla! Lycka till!

mollyt
2018-05-22 07:22
#204

#194 åååh vad glad jag blir! För oss blev det ju tredje gången gillt så jag hoppas att det blir så för er också nu och att resan fortsätter tills februari! Jag har tänkt så mycket på dig, är så glad för dig skull! Vad roligt för er som haft ultraljud! Jag längtar redan till RUL fast det är ett tag kvar, haha!

GunsanAndersson
2018-05-22 08:27
#205

#203 Tack! #204 När har du RUL? Jag har 9e juli ett tag kvar

Tassen94
2018-05-22 09:01
#206

#204 tack va snäll du är!! Jaa hoppas verkligen! Sommaren brukar ju gå så himla fort så jag hoppas veckorna flyger fram nu haha!

Flaeder
2018-05-22 09:50
#207

#201 Egentligen vill jag inte dölja något. Jag vill ropa ut till hela världen att jag är gravid. Men jag vill inte behöva säga till alla att ja fått missfall om de inte går vägen. Det känns som att andra omkring mig tänker typ "hon som haft så många missfall, har hon inte lärt sig snart att hon ska hålla tyst om det fram till minst vecka 12"… och då skäms jag lite över att jag vart så ivrig. :( Dumt att tänka så.. men jag orkar mig ofta för andras tankar och åsikter.

Tassen94
2018-05-22 10:09
#208

#207 Jag förstår precis vad du menar. Har haft 2 missfall i år och det var till och med en som sa till mig att jag inte skulle berätta så tidigt. Det gör mig lite irriterad faktiskt! Jag förstår folk som inte berättar och precis som du säger inte vill berätta för massa människor att man fått missfall. Men om man väljer att berätta så är det ju ens eget val och då ska väl inte andra lägga sig i det.. Denna gången tänker jag dock också vänta med att berätta, men bara på grund av att jag fått så mycket dumma kommentarer. Typ: "Sluta stressa, kroppen känner det och då får man missfall." Tyvärr handlar det ju mycket om okunskap och det är ju för att man inte pratar om det. Hade jag orkat hade jag berättat för hela världen bara för att sprida kunskap

Flaeder
2018-05-22 10:15
#209

Tre personer har dragit det ut mig och tre personer har jag berättat för, då vi ses dagligen och står varann mycket nära. Så det blev att jag berättade för resten av dem omkring mig redan igår. Men de e bara våra familjer å två kompisar. Så det känns ändå helt OK. Håller med - okunskapen är total känns det som. Folk är verkligen inte pålästa innan dem uttalar sig.

Annons:
Amoz
2018-05-22 11:22
#210

En liten liten brun blödning och jag är sjukt nojig direkt. Kontaktade 1177 (som var jätteorolig för molvärken? Vad jag läst brukar det väl vara vanligt som växtvärk?) och barnmorskan som var lugnare och sa att det var vanligt men att man inte vet… blir det mer blödning skulle jag kontakta gyn

Flaeder
2018-05-22 11:55
#211

1177 måste missuppfattat dina smärtor. Det är normalt att ha mensvärk/växtvärk/molande värk eller hur man nu vill beskriva känslan. Jag håller med din barnmorska. Försök att ha is i magen, ökar blödningen, kontakta gynakut direkt! Om du är extremt orolig så att du mår riktigt dåligt psykiskt av det, finns det ingen som säger att du inte kan kontakta gynakuten direkt. Jag tänker på dig så det knakar och håller tummarna. Okej? :)

mollyt
2018-05-22 13:30
#212

#206 jag känner så nu, tiden rusar iväg vilket känns skönt! Går in i vecka 15 idag och det kändes som jag var i vecka 8 nyss. Men magkänslan har varit bra denna gång, har inte oroar mig för blod när jag varit på toa osv som jag konstigt nog gjorde med de två förra. Kroppen kanske känner att det går bra så oron blev mindre? Vad vet jag … #207 jag håller med! Jag har också haft två missfall nu före denna graviditet men har berättar för ungefär samma personer de hör gångerna - våra familjer och några av mina vänner som liksom ändå varit med på ”försök-resan” då de alltså redan vetat att vi aktivt försökt (ett år) så har det var ganska naturligt att berätta om såväl plus som blödning och missfall och nya tag. #210 Det behöver inte vara något! i vilket fall är det inget du kan göra mer än att vänta och se hur det artar sig. På gynakuten kan de inte heller inte göra så mycket mer än möjligen ett ultraljud. I vilken vecka är du nu?

Amoz
2018-05-22 13:36
#213

#210 Vecka 9. Nej precis att det inte går att göra något vet jag :) svårt att koncentrera sig dock då jag har en deadline till söndag med. Men än så länge inget mer blod och så länge det inte kommer mer behöver det inte vara något. Jag frågade barnmorskan om det kunde vara rester från nidblödningen eftersom det var brunt vilket hon svarade ja på. Så det känns i allafall lite lugnare

Amoz
2018-05-22 13:38
#214

#212 skulle det ha varit förut 😅 #211 Ja precis… blev nästan jag som fick lugna henne kändes det som. Får vänta och se, tack :)

FamKryger92
2018-05-22 15:46
#215

#199 Be personalen förklara vad som är vad om du är osäker :). Hjärtat är ju lättast att se för det är något som man ser dunka (så länge det inte är ett MA då). Tror personalen är lite sämre än de som utför UL på MVC just för att de får stressa en massa och kan inte ta tiden för att sitta ner och förklara ordentligt och sen stressa fram bilder på det.

Förväntansfull
2018-05-22 17:53
#216

En liten undran, i vilken vecka började ni känna att ni fick en liten ”bula” med första barnet? :) Jag är i v 10+1 och tycker de känns lite ”bulligare” långt ner. Jag hoppas att den blir lite större snart så jag verkligen kan fatta om det är barnet :)

Annons:
Flaeder
2018-05-22 21:04
#217

Var på ultraljud idag. Trodde jag var i vecka 8 (7+6), men embryot var för litet för det. Så jag är konstigt nog tillbaka i vecka 5 eller 6 enligt gynekologen. Tycker det låter konstigt för jag plussade för ganska längesen, å tycker inte det stämmer med alla datum längre. Om jag inte räknat fel, utan är i vecka 8 så är bebis alldeles för liten. Man hörde inga hjärtljud men kunde ana en vibration som kan varit hjärtaktivitet. Känner mig så ledsen. Kan inte sluta tänka på att bebis är för dåligt utvecklad och inte kommer att orka. Bebis var bara 2mm. :(

FamKryger92
2018-05-22 21:11
#218

#217 Tänk på att sjukvården räknar bara fulla veckor. Så hade din uträkning stämt så hade sjukvården sagt att du är i v7 istället för 8. Då ska deras mätningar visa att du är 1v efter i den veckan du trodde att du var i. Du kanske hade senare ägglossning än vad du trodde att du hade, om du inte tagit ägglossningsstickor då? Eller att ägget fäste senare än vanligt? För då börjar ju fostret växa senare än vad man trodde och därmed hamnar i en tidigare vecka.

Vinternos
2018-05-23 08:39
#219

#217 Förstår din oro. Mitt VUL på gynakuten visade bara en möjlig fosterstruktur i vecka 7(vilket troligen är den veckan du är i enligt din gynekolog så som #218 också skriver) och gulesäcken. En vecka senare såg man hjärtslagen. Mycket kan ändras på kort tid. Har du ytterligare ett inbokat besök om några veckor för viabilitetskontroll?

"An eye for an eye will make the whole world blind"
- Dalai Lama

Flaeder
2018-05-23 10:41
#220

Har ultraljud igen om 7 dagar. Hoppas något vuxit då å att hjärtat slår. Är så orolig.

SimsBrooke
2018-05-23 10:45
#221

#220 Jag vet att det är svårt, men försök att inte tänka på det. Håller mina tummar att det växer på där inne i din mage =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

[Thiah]
2018-05-23 10:58
#222

#220 min äldsta var först ett MA för inget syntes fast det borde(skulle varit mitt andra på raken) och när läkare på sjukhuset kollade två veckor så slog ett hjärta. Men då var finns fostersäcken konstig så fick komma på återbesök. Sen blödde jag med klumpar… Men ändå så växte han som han skulle och kom ut frisk och fin 9 månader senare. Så ge inte upp hoppet ännu :)

Amoz
2018-05-23 11:16
#223

#217 Vad jag läst kan det vara väldigt svårt att mäta rätt när det är så tidigt. Förhoppningsvis ser det bättre ut nästa gång <3 ------------- För mig har det inte varit något mer. Illamåendet är högre idag (precis som det blev efter den troliga nidblödningen när jag trodde det var ett missfall) förhoppningsvis är det kroppens sätt att säga åt mig att ta det lugnare och inte tro det värsta än. Hjälpte till på en kattutställning i helgen och funderar på om det kan ha varit det som "lossade" lite rester från nidblödningen eftersom det var så brunt. Ska försöka ta det lite lugnare åtminstone :) Funderar på om det går att be barnmorskan om ett tidigt ul? Har tackat nej till kub men augusti är så långt fram… nästa gång jag är hos barnmorskan är jag i ca v 12 (om inget händer) så tänkte höra om det går att få en extra koll pga oron. Med sonen hade jag inga blödningar alls.

Annons:
GunsanAndersson
2018-05-23 17:46
#224

Idag var jag på tidigt UL, enligt min beräkning var jag i 11+6 och hon fick de till 12+0 :-) Jag känner mig då otroligt lättad! Hjärtat slog även för fullt och den lilla krabaten rörde sig livligt. Trots att det är andra graviditeten så känns de lika overkligt! #220 Skönt att du får kika igen om en vecka! Som alla skriver så kan de ju vara så att du bara tagit fel på beräkningen och allt är som de ska. Lättare att mäta när fostret blivit lite större. Jag håller tummarna för dig!

mollyt
2018-05-23 19:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#225

Jag hat fått sån hemsk klåda/utslag på insidan av låren. Nog för att jag annats har fått det enstaka gånger om jag tex gått svettigt med bara ben mot varandra men nu har jag inte gjort något sådant utan haft byxor eller så hela tiden men gaaaah vad det kliar! Så svårt att inte tänka på det, men jag försöker bara smörja med mjukgörande om det kliar för att inte klia på det. Har ingen atopisk hud annars och har aldrig haft eksem eller så förut. Är som massor med små röda knottror.

Amoz
2018-05-23 21:47
#226

#225 Har du nyligen fått utslagen?

SimsBrooke
2018-05-24 09:13
#227

#225 Har du bytt sköljmedel? Eller har du ätit något som du inte tål nu när du är gravid?

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

mollyt
2018-05-24 09:25
#228

#226 det började för någon vecka sen men då var det bara närmast knävecken men nu har det spridit sig över hela insidan låret. Och blivit mer rött nu. #227 använder inget sköljmedel och har inte bytt tvättmedel/tvål eller liknande. Är vad jag vet inte allergisk mot någonting. Vet inte riktigt vad jag ska tro …

SimsBrooke
2018-05-24 09:28
#229

#228 dock kan man bli lite känslig under graviditeten har jag läst.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

mollyt
2018-05-24 09:33
#230

#229 jag undrar vad det skulle kunna vara mot i så fall 🤔

Annons:
SimsBrooke
2018-05-24 10:02
#231

#230 Bra fråga, kan ju vara vad som helst. Du får kanske börja skriva upp och göra uteslutningsmetoden eller prata med din barnmorska och se om hon har några funderingar?

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Amoz
2018-05-24 10:09
#232

#228 Håll koll på om det sprider sig och om det blir större. Som det ser ut nu kan det vara vad som helst. Har du testat att ta en allergitablett?

mollyt
2018-05-24 10:48
#233

#231 #232 av en annan slump så ringde BM mig om mina provsvar så då passade jag på att prata om utslagen och klådan. Hon tyckte att jag kunde googla på PUPP som är en vanlig(?) gravidklåda. Tycker inte direkt att mina utslag ser ut som nässelutslag och i vilket fall inte som i utsträckningen på bilderna man ser om man googlar. Där står det att det ofta börjar på magen/bålen och sen sprider sig och det stämmer inte i mitt fall. Oroande dock var att läsa att det ofta stannar kvar graviditet ut… har inte lust med att det ska klia såhär i ett halvår till.

Amoz
2018-05-24 11:10
#234

#233 ja Puppp är precis vad jag är orolig att det kan vara men det är verkligen bara ett kan. För mig spreds det fort men försvann tack och lov efter 2-3 veckor

Vinternos
2018-05-24 13:17
#235

#233 Be om att få Tavegyl utskrivet, det fungerar väldigt bra mot klådan och är dessutom kategori A för gravida. Dock kan man bli väldigt trött.

"An eye for an eye will make the whole world blind"
- Dalai Lama

[Thiah]
2018-05-24 15:35
#236

#233 nässelutslag kan starta varsom och av väldigt många orsaker. :/

mollyt
2018-05-24 18:56
#237

#234 en kollega/vän hade det i sin graviditet - ett helvete minst sagt. De fick plocka ut bebisen i förväg för att hon inte stod ut med klådan över hela kroppen. Så jag hoppas ju inte det … men det brukar ju förekomma senare av graviditeten om man inte haft det innan. Inte vanligt att få det i vecka 13-14 första gången. Så jag hoppas det här är något annat… #235 Okej, ska ha det i minnet! #236 Ah, okej. Då hoppas jag att det ”bara” är utslag av oklar anledning och att jag har tur att det försvinner av sig självt.

Annons:
Amoz
2018-05-25 15:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#238

Beställde en tröja till sonen som kommit. Så som en liten vandrande reklampelare ska han få berätta för några nästa fredag 😁 i stället för att folk gissar. Har försökt förklara för sonen som svarar "Jag har också bebis i magen!" Och när jag nämner att han ska bli storebror "Då blir jag gammal!" 😅

SimsBrooke
2018-05-25 16:03
#239

#238 haha härlig son du har :D Du får berätta hur det gick om folk tänkte på tröjan =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

SimsBrooke
2018-05-27 17:26
#240

Usch har varit yr hela dagen i dag =( och jag vet inte riktigt varför! :(

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Förväntansfull
2018-05-27 19:30
#241

#240 det är jobbigt ! Kan de va värmen kanske ? Här får ja inte behålla maten sen igår så jagmår pyton också, orkar bara vila..

mollyt
2018-05-27 19:32
#242

Värmen eller uttorkad? Lågt blodtryck? #240 #241 usch då, magsjuka eller ”bara” illamående? Mitt kliande på låren (utslag) har börjat ge med sig, utslagen syns som mörkare nu men har börjat klia mindre så jag är positiv.

mollyt
2018-05-27 19:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#243

Fler som tycker att ni börjat få magar? Jag är i vecka 15 nu och känner mig jättestor vissa dagar!

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
SimsBrooke
2018-05-27 19:39
#245

#241 & #242 Ja det är nog värmen, plus att man säkert nog har både ätit för lite och druckit på tok för lite.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

SimsBrooke
2018-05-27 19:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#246

Jag är i vecka 18(17+5) går in i vecka 19 på tisdag. Och ja just nu tycker jag att min mage är väldigt stor. Jag har ätit en plocksallad så kan ju vara därför, men jag håller med dig. Känner mig väldigt stor vissa dagar! =) Tycker det börjar synas mer och mer att man har en gravidmage och inte en bull mage =) hehe. 

Jag hade ju mage sen innan och var lite överviktig innan jag blev gravid!

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Förväntansfull
2018-05-28 07:46
#247

#242 är gravidillamåendwt som spökar.. Har fått vara hemma från jobbet i två dagar nu men känner mig inte piggare :/

GunsanAndersson
2018-05-28 20:39
#248

#247 Jag har också mått riktigt illa, gör det nu också ibland. Kan verkligen rekommendera att träffa läkaren och få utskrivet lergigan comp de hjälpte för mig. Ät lite och ofta är också ett tips

RoxannaS
2018-05-29 00:40
#249

Mått illa och spytt sen i söndags jag med. Usch. Haft de så lugnt nu så trodde jag skulle slippa det. Men idag har jag verkligen mått pyton. :(


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Plankan
2018-05-29 07:47
#250

Hej alla Hoppas ni mår någonlunda bra. Sj var jag på gyn igår då jag hade brunaktiga flytningar,ringde och fick komma dit. Då jag är i v 9+4 så misstänkte jag missfall direkt då det var samma sak förra graviditeten att det började så men i v 11-12 Dom hittade blod i urinen men alla andra prover var bra. Men sen började hon komla vul och hittade inga hjärtslag,gick till annat rum en annan ul apparat och samma sak där,inga hjärtslag,fick tid om 2 v igen för att få tabletter. Har tid på mvc idag men vet inte hur jag ska göra nu….behöver ett mirakel känner jag.

RoxannaS
2018-05-29 14:19
#251

#250 Men gud vad tråkigt. Beklagar. Men dem kommer väl att kolla en gång till innan de blir abort? Utifall att ska dem ju kolla vid två olika tillfällen.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
mollyt
2018-05-29 17:53
#252

Lergigan och lergigan comp hjälpte mig också! #250 men åh vad tråkigt! Men jag tänker precis som #251 att de kollar väl igen innan du får tabletterna - vet en annan här inne som först fick ett misstänkt MA som sedan visade sig bli fullgången graviditet.

GunsanAndersson
2018-05-29 21:21
#253

#250 kan inte ens föreställa mig hur de känns för dig! Fruktansvärt…. hoppas du får tid snabbt igen.

[Thiah]
2018-05-30 06:10
#254

#250 är du helt säker på veckorna? För min äldsta klassades som ett ma för att två veckor senare ha hjärtslag. Där hade ÄL skett mycket senare än jag trodde och första läkaren tittade bara efter ett foster så stort som jag trodde. Hade han tittat efter nått annat hade han sett en begynnande graviditet… Därför var det bra att en till läkare kollade två veckor senare för då syntes hjärtslagen på vul.

Plankan
2018-05-30 12:33
#255

Hej Jag ska kräva ul igen när jag är där igen…. Det jag funderar på är att om jag nu har fåty missfall så som hon sa och att fostret såg ut att vara i 7+3 eller 7+4…tog digitaltest precis och den visade 3+ Så enligt gyn har fostret stannat av sen 2 veckor men ska det verkligen visa 3+ på testet

[Thiah]
2018-05-30 16:08
#256

#255 för mig har aldrig visat mer än +3 då jag vet inte

mollyt
2018-05-30 18:28
#257

#255 jag är inte säker på din fråga men ”3+” är det högsta värde som testerna (CB) visar.

[Thiah]
2018-05-30 18:53
#258

#257 jaha det är t.o.m det högsta dom visar? Inte undra på att jag aldrig fått mer då ;)

Annons:
[Devya]
2018-05-30 21:04
#259

#255 Det kan ta väldigt länge innan hcg värdena går neråt. Graviditetstestet kan visa positivt upp till 2 månader efteråt. Det är så individuellt det där. Jag skulle därmed inte våga ha så höga förhoppningar. :(

Plankan
2018-05-31 01:10
#260

Har inga förhoppningar alls….väntar på att börja blöda men inget händer. Funderar gör jag,lite hoppas man ändå, ska vara i v 9+5 idag och mår illa fortfarande

[Thiah]
2018-05-31 06:10
#261

Vid ett MA "borde" alla gravidsymptom börjat avta när fostret slutade utvecklas enligt en barnmorska jag känner. Kroppen slutar producera mera hormoner och då avtar symptomen. Ett MA är när fostret inte lever mer men kroppen inte förstått det. Jag fick reda på vårt MA när jag var på kub och fostret hade inte levt förbi v. 6/7. Vid ett missfall sker allt lite snabbare och då finns det hormoner kvar i kroppen som iaf upp till 2 veckor kan ge utslag på ett test.

mollyt
2018-05-31 17:53
#262

Jag har fått negativa resultat ganska direkt efter mina missfall. Digitala tester var bra då tyckte jag.

Aftonstjärna
2018-06-02 14:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#263

Hej! Tillhör väl egentligen inte denna grupp då min eventuella bebis beräknas födas i februari 2019. :) Jag vill bara gripa efter halmstrån. Är det någon här som fått svaga plus här (jag har dock fått gravid på digitalt) länge, men att det gått bra ändå?? Är i vecka 4+2 och plusset är fortfarande fullt synligt men inte starkare än så här…

mollyt
2018-06-02 19:31
#264

#263 jag förstår din oro men kan inte ge dig något direkt svar då jag inte fortsatt testa efter att jag väl fått ett plus, eller jo jag tog ett lika dant som du först och sen ett digitalt tillsammans med min man några dagar senare då han varit på resa med jobbet.

GunsanAndersson
2018-06-02 21:50
#265

Jag har bara tagit digitalt tyvärr och behövde aldrig kolla en andra gång efter de, men de är ju ett plus de syns!

Annons:
RoxannaS
2018-06-02 22:59
#266

#263 Absolut får du hänga här. De är ju samma vinter som 2018 så haha. :) Tyvärr törs jag inte heller svara på om de med testet. Är du i 4+2 så har du väl inte haft BIM än? Kan inte annat än hålla tummarna!


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Aftonstjärna
2018-06-03 08:23
#267

#266 Tack :) Jag räknade BIM som vecka 4+0. Nu ska jag inte testa förrän om en vecka. Tror dock jag kommer att börja blöda före dess tyvärr… Dessutom känns det som om symptomen försvunnit. Vecka 4+3 idag, då de andra tre missfallen skett… Ja, det är ju förstås en gissning, vet inte exakt när ÄL inträffade.

Aftonstjärna
2018-06-03 16:58
#268

Bruna flytningar nu, så det blir ingen vinterbebis. :(

[Devya]
2018-06-04 11:20
#269

#268 Beklagar:(

SimsBrooke
2018-06-04 11:33
#270

#268 Beklagar =(

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

RoxannaS
2018-06-04 15:53
#271

#268 Åh men snälla. Varför vill de sig inte. :( stackare!


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Aftonstjärna
2018-06-04 17:01
#272

#271 Börjar verkligen tro att jag helt enkelt är för gammal (41). Inga problem att bli gravid, men graviditeten utvecklas inte. Hade bara mys en gång den veckan det tog sig, och visste inte ens om att jag hade ÄL då. Försöker bearbeta att det inte blir någon sladdis. Men det är ändå svårt att ge upp… jag kan ju ha en viss chans. Samtidigt är det inte hela världen, men det är ju så underbart och härligt med barn. Lite jobbigt ändå med alla missfall. Denna gången blöder jag även en hel del. Tycker faktiskt att plussen var kvar längre denna gång. Otroligt att jag blivit gravid tre menscykler i rad. Men vad hjälper det… Roligt att det går bra för er andra. Följer er, har trott att jag skulle ha tur och hamna i denna grupp. Men nu får jag satsa på ett vårbarn istället. Lycka till alla <3

Annons:
SimsBrooke
2018-06-04 17:40
#273

#272 Jag håller mina tummar för att du lyckas med att bli gravid och kunna gå en hel graviditet så du får sladdis :) 

Själv ska jag på Rutin Ultraljudet i morgon och jag är lite små nervös men samtidigt inte. har inte dessa frågor om den lever eller om hjärtat slår. Känner bebisen i magen lite då och då. Nu är väl mer frågan om den växer som den ska =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

[mirja555]
2018-06-04 17:56
#274

#273 Vad spännande med RUL! För mig är det dags nästa vecka. Man kan ju inte göra annat än att hålla tummarna för att allt ska vara bra. Vill ni ta reda på kön?

SimsBrooke
2018-06-04 18:38
#275

#274 Men precis. Ja tanken är att vi ska göra det. Får bara hoppas att plutten i magen vill visa oss =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

[mirja555]
2018-06-04 21:45
#276

#275 ja hoppas det :)

Amoz
2018-06-05 08:09
#277

Åter en blodblandad flytning men än så länge inget mer… förhoppningsvis inget men ovissheten är ju hemsk 😕 är själv med sonen denna vecka dessutom och honom kan jag väl inte ta med vid en undersökning?

SimsBrooke
2018-06-05 11:05
#278

#277 Tyvärr så får barn inte vara med eftersom det är en olämplig miljö för barn att vara med på!

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Amoz
2018-06-05 11:30
#279

#278 Nej precis. Men det är tufft att inte veta hur det är med den i magen 😔

Annons:
SimsBrooke
2018-06-05 12:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#280

Idag var vi ju på RUL, och allt såg bra ut och vi väntar en liten pojke =) Och det var liksom inget snack om saken. Det är helt klart en liten pojke =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Förväntansfull
2018-06-05 17:24
#281

#280 va härligt, grattis! :) Jag är i v 13 o har nu i ca 30 min haft hjärtklappning o är yr. Är de normalt att de håller i sig så pass länge? Har haft hjärtklappning förut som bara hållt på nån minut förut..

SimsBrooke
2018-06-05 20:41
#282

#281 Ja det är härligt. Han var dock inte lika aktiv. Men på kubtestet var vi ju där runt 15, och i dag var vi där runt 8.30. Så han kanske låg och sov fortfarande!

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

mollyt
2018-06-05 22:57
#283

Vad härligt med RUL, grattis!

SimsBrooke
2018-06-06 09:53
#284

#283 Tack :D

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Eemmaac
2018-06-07 23:15
#285

RUL i måndags, vår POJKE 💙 hade det bra och allt såg fint ut. Blev så chockad över pojk har haft känsla för flicka hela tiden och alla andra omkring också, men lika glada för de!

mollyt
2018-06-08 08:43
#286

#285 Vad roligt, grattis! Själv har jag också magkänslan av en pojke nu men vågar inte säga det högt till någon så att det kan feltolkas om det blir en flicka. Men vi får se, jag hoppas att de kan se kön på vårt RUL i slutet av månaden. Även om det inte spelar roll såklart, nyfiken är man ju! 🤪

Annons:
SimsBrooke
2018-06-08 12:30
#287

#285 Grattis :D Väntar också en pojke =) Jag har dock inte haft någon direkt känsla på vad det kan vara där inne. Jag har ju velat haft en tjej men jag känner inte att jag har haft den där känslan av att det där är det. Min kusin sa tjej. Jag har gått mellan att säga han och hon. Så jag har nog varit väldigt splittrad haha

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Plankan
2018-06-08 20:53
#288

Ushh…andra vul gjord i måndags och inget nytt… Inga hjärtljud då heller.Har inte börjat blöda än och har inte ont. Undrar om det sätter igång av sej själv. Är jätte rädd att nått ska hända, som typ blodförgiftning eller något annat Vad ka hända?

Förväntansfull
2018-06-09 07:48
#289

#288 nej va tråkigt :( men nu får du hjälp med att ”sätta igång” det väl? Eller vad säger dem? De enda ja vet KAN hända är väl att de blir infektion men jag gick med ett foster i 4-5 veckor som ej levde o fick ingen infektion. De sa även att det ör många som upptäcker på RUL att foster ej levt sedan v 7-8 också o ej fått infektion så vet ej hur ”vanligt” det är att få det. Kram till dig <3

Plankan
2018-06-09 09:10
#290

#289 Jag har tid den 12 juni på gyn igen och då skulle jag få hjälp med att sätta igång det. Läkaren som jag fick i måndagd trodde jag vsr förstoppad och vill bara ge mej klyx och inte göra gynundersökning tills jag sa att jag vägrar ta det Och jag vet att nått är fel. Blev så arg pga av deras bemötande

mollyt
2018-06-09 18:09
#291

Men vad tokigt det låter med att du skulle ha förstoppning men inte vilja erbjuda någon gynundersökning #290 bra att du står på dig!

Plankan
2018-06-09 19:53
#292

O nu blrjar jag blöda…hoppas det blir lindrigt då jag är själv hemma med 2 barn o mannen är i danmark

SimsBrooke
2018-06-09 21:33
#293

I natt fick jag ont i mina vader, har ont nu också och vänstra vaden gör ondare och är riktigt spänd. Vad kan detta bero på? Vätskebrist?

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Annons:
Aftonstjärna
2018-06-09 21:41
#294

#293 På lite besök :) Jättevanligt med kramp i vaden när man är gravid. Det kan bero på magnesiumbrist. Jag brukade äta magnesium när det drabbade mig, och det hjälpte.

SimsBrooke
2018-06-09 22:09
#295

#294 okej. Jag äter ju Mitt val Kvinna som det finns magnesium i, men det kanske inte är tillräckligt?

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Aftonstjärna
2018-06-10 08:29
#296

#295 Jag åt magnesium tabletter, men har tyvärr inte koll på dosen.

Vinternos
2018-06-10 08:43
#297

#293 Kan bero på en tillfällig överansträngning i vadmuskeln. Brukar gå över efter några dagar.

"An eye for an eye will make the whole world blind"
- Dalai Lama

[Thiah]
2018-06-10 09:20
#298

#293 magnesium kan du äta extra av om du vill. Hjälpte mig mot restless leg syndrom och kramper som jag fick. Jag använde också en spray med magnesium. Den hjälpte också och jag slapp äta mera tabletter

Amoz
2018-06-11 10:34
#299

Fick en tid 15 i dag för att se om hjärtat slår

SimsBrooke
2018-06-11 12:54
#300

#299 Åh hoppas att de hittar något hjärtslag ❤️

Ny tråd 
https://gravid.ifokus.se/discussions/5b1e5561ce12c40e96002d28-bf-vintern-2018-3?discussions-1

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Annons:
[mirja555]
2018-06-11 13:22
#301

Vecka 19 idag, och igår tror vi att vi kände fosterrörelser… jag har känt att det händer något i livmodern från och till under de senaste ca 3 veckorna men inte vågat lita på att det verkligen är rörelser, skulle lika gärna kunna vara muskelryckningar i magen, eller något.

Igår kändes det lite mer distinkt och så testade vi att spela musik nära magen för att se om det blev någon reaktion, och då kunde även sambon kunde känna att det kickade till när han höll handen på magen. Kul!

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: