Annons:
Etikettväntar-barn
Läst 770 ggr
Missmagi
4/2/18, 4:37 PM

Andningslarm

Har ni använt er utan andningslarm på era små? Är det en bra investering?

Annons:
mollyt
4/2/18, 4:44 PM
#1

Inte vi, jag har förstått att de ofta ger falska utslag och för mig skulle det nog skapa mer oro än trygghet.

Anne.K
4/2/18, 5:10 PM
#2

Jag har aldrig använt. Läste mycket om att det kan ge falska larm och det hade skapat mer oro för mig. Min dotter överlevde bebistiden utan larm (blir 6 år i sommar) 🙂.

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

[somewherebutnothere]
4/3/18, 12:00 PM
#3

Vi hade ett, det gav två falsklarm första natten hemma och jag hade såklart panik innan jag fattade att det inte var nån fara. Min man kastade då ut det och sen har vi klarat oss galant utan.

[Devya]
4/3/18, 6:03 PM
#4

Min granne har en och har varit väldigt nöjd med den. En gång började den tjuta och ha sig. Dottern hade vänt sig totalt om i sängen vilket var orsaken till tjutandet. Trots det vill hon ännu ha det nu då hon snart ska ha sitt andra barn.

Missmagi
4/3/18, 7:20 PM
#5

De kostar ju en del sånna larm men samtidigt är de ett billigt köp om de nu skulle vara så att han skulle sluta andas i sömnen. Sitter i valet i kvalet och har ännu inte bestämt mig.

jackiejohn
4/3/18, 10:55 PM
#6

Vi hade det till vår äldsta (inte självvalt utan tvunget pga prematurfödsel) det tjöt flertalet gånger och hjärtat for upp i halsgropen varje gång men samtliga gånger så hade ”plattan” inte 100% kontakt. Så när vi fick vårt andra barn som är fullgånget var valet enkelt = inget larm. För oss var inte larmet nån trygghet då det tjöt falsk så otroligt många gånger och det knöts sig i båda mage och bröst så man ville kräkas..

Annons:
Upp till toppen
Annons: