Annons:
Etikettertipsråd
Läst 1584 ggr
Anonym
Anonym
2018-03-31 21:58

När gravid igen?

Hur lång tid tog det för er innan mensen kom igen efter förlossningen? Jag har en bebis på sju månader och mensen har inte kommit än. Vi har haft oskyddat sex och tänker att om det blir en till så blir det:-) I kanske två veckors tid har jag varit extremt trött, haft ett fruktansvärt humör, mått illa till och från, kräkts en gång, känt mig svullen… Det kan väl vara så att ägglossningdn skedde då vi hade oskyddat sex och att jag blev gravid då? Eller är det för tidigt? Allt kan ju bero på trötthet och stress med, det vet jag ju. Men när kan man testa när man inte vet när man skulle ha haft mens? Får man testa två gånger med kanske två veckors mellanrum då?

Annons:
Anonym
Anonym
2018-03-31 22:06
#1

Och luktsinnet ska vi ju bara inte tala om:-P

Anonym
Anonym
2018-03-31 22:10
#2

Och just det! Har haft flytningar också, det har jag inte haft så mycket innan. Sjukt kladdiga liksom, inte så rinniga om man säger så utan kladdiga liksom…

SuperLimm
2018-03-31 22:12
#3

Gör ett test med morgonurin så får du se om det visar något. Visar det negativt så vänta en vecka och se om symtomen ändras. Blir det ingen skillnad så testa igen. Skulle även det vara negativt skulle nog jag kolla upp det faktiskt.

Mvh Linn

[BergThor]
2018-03-31 23:02
#4

Jag fick tillbaka mensen efter ca 2 månader. När dottern var 8 månader så fick jag missfall, vilket betyder då att jag hade blivit gravid runt 7 månader efter förlossningen så det är mycket möjligt att du har blivit gravid nu. Precis som #3 skriver så tycker jag att du borde testa dig för att få svar. Det finns ju människor som lyckas bli gravida typ direkt och får barn som föds samma år fast det är två olika graviditeter. Så jag tror att man kan bli gravid igen nästan hur snabbt som helst bara kroppen har hunnit återhämta sig något.

mollyt
2018-04-01 06:59
#5

Min mens kom efter 7 månader trotts att jag helammade. Precis som de andra skriver så ta ett test nu, om det är negativt så ta ett om någon vecka igen. Lycka till

[Devya]
2018-04-01 07:56
#6

Det tog ett år och 5 månader innan min vän fick sin mens och den dök bara upp en gång för att sen försvinna igen. Nu väntar hon på att den ska dyka upp igen.

Annons:
[Smulan_88]
2018-04-01 09:49
#7

Min mens kom tillbaka 2 veckor efter avslaget hade slutat trotts helamning med första barnet. Och med de andra två så kom den också igång relativt regelbundet inom några månader. Sen har kag en syster och hon behövde sluta amma helt för att den skulle komma tillbaka, så det är nog väldigt individuellt. Men som tidigare säger; misstänker du graviditet så testa :) Lycka till! :)

[BergThor]
2018-04-01 13:57
#8

Jag ser nu att jag skrev fel. Mensen kom tillbaka efter ca 5-6 månader, inte 2! 😅 jag helammade också. Men som sagt, det är individuellt och hur mycket kroppen återhämtar sig/klarar av. Testa dig! Hoppas du får det svar du vill ha.

Upp till toppen
Annons: