Annons:
Etikettväntar-barn
Läst 5314 ggr
mollyt
2018-03-30 21:50

Besvärande illamående på kvällen

Jag är gravid i sjunde veckan och har varit gravid tre gånger innan varav en fullgången. Att må illa på morgonen känner jag igen, men nu mår jag illa ”i bakgrunden” nästan hela dagen men på kvällarna mår jag riktigt illa och är spyfärdig precis som tidigt på morgonen. Det har jag inte varit med om innan. Någon annan som varit riktigt illamående på kvällarna? Jag känner att jag har svårt att somna för att jag mår så illa ibland.

Annons:
RoxannaS
2018-03-30 23:04
#1

Jag. Men jag mår lika illa hela tiden typ. Har hyperemesis gravidarium som det så fint heter på läkarspråk. Har illamåendetabletter av 4 olika slag. Jobbigt är det. Spyr du? Ring mvc och be om tid till deras läkare akut då. Fick nämligen magmunsbrock och depression förra graviditeten pga allt kräkande.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Cilla89a
2018-03-31 08:30
#2

Jag är i vecka 28 nu, men mådde illa vartenda dag från att jag gick upp till att jag gick och la mig om kvällarna, det var tufft! Jag trodde att det skulle klinga av kring vecks 12, men icke, stod då inte ut mer utan fick lergigan utskrivet, lifesaver! I vecka 16 sen försvann illamåendet.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

[mirja555]
2018-03-31 09:01
#3

Jag är i v 8 och har nästan mått mer illa på kvällen. Har dock inte mått jätteilla överlag, men för mig känns det som att kvällsillamåendet har hängt ihop med trötthet. Jag har sovit bort många kvällar senaste tiden och jag upplever att morgonillamåendet blivit bättre de dagar jag kunnat sova länge.

Missmagi
2018-03-31 11:28
#4

Jag hade inget illamående på morgonen men.började känna av de mer på eftermiddagarna och på kvällen var de som allra värst. Ibland hade jag med mig spyhinken ifall jag inte skulle hinna till toaletten när jag skulle sova.

naaw
2018-03-31 11:36
#5

Jag har mått lite illa till och från under dagarna men har också mått värst på eftermiddagen/kvällen. Framförallt innan middagen och innan jag går och lägger mig. Antar att hunger och trötthet gör det värre.

mollyt
2018-03-31 16:49
#6

Vad skönt att höra era erfarenheter - jag trodde att man bara skulle må illa morgonen och dagen ”normalt”. Med dottern mådde jag illa från v7 till 20-något och ganska mycket dygnet runt men absolut värst på morgonen då jag kräktes massor. Nu har jag inte kräkts något ännu men sitter med hulkandet i halsen snarare.

Annons:
Upp till toppen
Annons: