Annons:
Etikettallmänt
Läst 1755 ggr
emmaaaa
2018-03-25 23:11

Bebisen ligger väldigt lågt.

Jag är gravid i vecka 24 med andra barnet, denna gång har jag känt sparkar sen flera veckor tillbaka och moderkakan är i bakkant någonstans. Men jag undrar lite om fler varit med om att bebisen ligger extremt långt ner? Förra graviditeten så kände jag sparkar lite överallt när jag väl börja känna. Nu har jag aldrig känt en enda spark/rörelse över naveln, rörelserna är extremt långt ner, känner dom till och med vid venusberget haha.. Jag antar att det inte är någon fara så och är inte orolig, men lite nyfiken om någon mer haft så? Och om bebisen håller sig där eller rör sig lite uppåt tillslut :) När jag böjer mig gör det ganska ont för det känns som jag mosar bebisen (hon ligger precis vid bikinilinjen), har lite sammandragningar till och från. Någon som känner igen sig? Nämligen helt annorlunda från förra graviditeten :)

Annons:
[Thiah]
2018-03-26 05:55
#1

Jodå, burit båda barnen väldigt lågt. Första pojken sa barnmorskan skämtsamt att han kommer ut på första värken för att han ligger så långt ner med huvudet…. (Det gjorde han ju inte för han fastnade med näsan :p). Jag har sluppit sparkar i revbenen men däremot fått mycket sparkar på höftbenen. Yngsta sonen använde min urinblåsa om kudde enligt ultraljudet. Kan ju säga att jag kissat en del under den graviditeten :)

Denna kommentar har tagits bort.
Fien
2018-03-26 06:54
#3

Min andra låg väldigt lågt. Hon föddes med två "horn" på huvudet eftersom hon legat så pressat mot mitt bäcken. Tog ett par månader innan de försvann…. Blev även undersökt vid ett flertal tillfällen på slutet och flera barnmorskor kommenterade att hon nästan redan var ute…

Cilla89a
2018-03-26 07:49
#4

Jag är i vecka 27 och tycker min också ligger väldigt långt ned, tror hon ligger på tvären nere vid bikinilinjen för jag känner i princip bara rörelser där, är en och en annan gång jag känner uppe i navelhöjd. Dessutom verkar det som hon oftast ligger vänd inåt och sparkar mot tarmarna, inte sådär as najs precis. Tänkte ta upp det med min BM om en vecka, jag tänker att hon borde ligga högre upp nu, inte liksom få plats där nere, tänker bara så hon växer ordentligt.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

[Thiah]
2018-03-26 07:52
#5

#4 mina har legat där nere till cirka V 36 då dom vänt sig neråt. Jag har fött barn som varit helt normala. :)

Surpan
2018-03-26 08:59
#6

Jag bar min son väldigt högt och djupt (in i kroppen alltså) och kände trots det bara sparkar nedåt väldigt länge. Men jag hade moderkakan i framkant så jag vet inte om det är skillnad. Det var väldigt obehagligt att bära högt och få gå och kippa efter luft hela tiden så jag är lite avundsjuk på er. 😉

/Surpan

Annons:
[Thiah]
2018-03-26 09:05
#7

#6 här bara bebis lågt och lungorna kämpade ändå (pga tidigare sjukdom). Så jag vet hur det är, hade 30% lungkapacitet kvar efter v30.

Surpan
2018-03-26 09:46
#8

#7 Oj, ja det är obehagligt, det förstår jag. 😕

/Surpan

Upp till toppen
Annons: