Annons:
Etikettertipsråd
Läst 2082 ggr
lillajag79
2018-03-13 09:54

Slemlösande hjälper vid svårighet att bli gravid?

Ett ämne som tål att diskuteras. Tips till andra för att underlätta att bli gravid?

Annons:
lillajag79
2018-03-13 09:56
#1

Theracough vet jag att jag läste ska vara bra. Stämmer det?

mollyt
2018-03-13 10:32
#2

Jag har provat låga doser bisolvon (barn-varianten) på kvällen dagarna före ägglossning men slutat med det när jag väl fått ägglossning. Har blivit gravid båda gångerna och sen fått tidiga missfall. Kommer därför inte prova igen.

[Smulan_88]
2018-03-13 11:48
#3

Bidrottning gelé har jag hört ska vara positivt men även rosenrot. Själv körde jag min egna lilla metod som fungerade för oss, och det är (hur motsägelsefullt det än låter) p-piller. Personer med hormonrubbningar SKA äta hormonella preventivmedel som gör att de får mens en gång i månaden varje månad i minst 6-8 månader. De tre första månaderna efter p-piller stoppet ger ökad chans för tvillinggraviditet eller graviditet just för att kroppen kämpar enormt för att komma på ”normal hormonnivå” att man alltid ägglossar då. Första barnet tog 13 mensmånader andra barnet 2,5 ÅR!!! Det tredje (p-piller barnet) tog sig på andra försöket. Och läs runt majoriteten som det tar sig för 1-3 månaden har ätit just p-piller.

mollyt
2018-03-13 13:56
#4

#3 vad intressant! Min mamma hade svår Endometrios och hon fick ”hormonbehandling” (p-piller) i 8-9 månader innan hon skulle försöka bli gravid. Och det låter ju lite likt det ni kört, alltså att man får in kroppen i en slags rytm och sen passar på när man slutar med pillren.

[Smulan_88]
2018-03-13 17:36
#5

#4 jo men det stämmer säkert. Jag har ingen konstaterad hormon rubbning och har alltid haft regelbunden mens (men förmodligen sällan/aldrig ägglossning) så tänkte att det va värt att testa. Min syster har konstaterad pcos, hon har mens 1-3 ggr/år och blev rådd av en läkare i Sthlm att göra så just för att inte komma in i förtidigt klimakterie + att det skulle underlätta att få barn. Hon har i dagens läge tre barn där samtliga tog sig på första försöket efter p-piller stop. Så för mig va det övertygande nog, iom att sonen tog 2,5 år så hade p-piller alternativet gått fortare. Vilket det även gjorde :)

[Smulan_88]
2018-03-13 17:39
#6

Vill tillägga att det inte gäller minipiller eller piller där blödning uteblir. Utan det ska helst vara vanliga traditionella 28 dgr p-piller varav ena veckan sockerpiller. För att blödning ska ske och livmodern ska ha en jämn och ”normal” menscykel hormon.

Annons:
Upp till toppen
Annons: