Annons:
Etikettkänsliga-situationer
Läst 10226 ggr
Nellieepelli
3/11/18, 1:04 AM

Missfall?? (Varning: bild i inlägget)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag gjorde abort i september på grund av diverse anledningar. Jag fick sedan en spiral insatt. Inte haft några blödningar förens nu 3 dagar sedan. Dock ljusrosa men ändå, haft väldigt ont i magen. Och upptäckte något i toan (bifogar bild) som jag tyckte påminde om ett första stadie embryo. Inte säker, men jag blödde inte så mycket som andra får vid missfall. Någon erfaren av detta? Ska prata med gyn på måndag men är nyfiken nu.

Annons:
[Thiah]
3/11/18, 8:22 AM
#1

Det där kan också "bara" vara slemhinnan som stötts ut. Den kan komma ut i större delar ibland.

RoxannaS
3/11/18, 9:40 AM
#2

Har tyvärr ingen aning om vad de där kan vara. Har också haft spiral men har blött ordentligt flera veckor i sträck vid insättning av dem. Slutat med uttag båda gångerna. Första gången hamnade den fel andra gånger försökte kroppen skicka ut den. La till varning i rubriken med tanke på bilden. Ifall någon är känslig kanske dem ska få en förvarning att de kanske inte ska öppna tråden. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
MatSked
3/16/18, 9:44 AM
#3

Skrev för ett par dagar sedan i en annan tråd om possetivt gravtest och lyckan efter mååånga försök att tog det sig tillslut.. men är bara i v 5.. tills i morse då jag vaknade med blod i trosan.. blöder inte som vanlig mens, men inte jättelite heller.. illrött.. har 2 barn sedan innan men aldrig blödigt under de två graviditeterna.. nu är jag så ledsen.. antar att det är kört? De måste vara missfall antar jag? /ledsen

MatSked

MatSked
3/16/18, 9:48 AM
#4

Någon annan som har possetiva utgångslägen trotts liknande blödningar?

MatSked

Missmagi
3/16/18, 10:03 AM
#5

#4 Jag! Jag blödde mycket de första 10 veckorna, varje dag. Mörkrött färskt blod men de gick bra o ingen kunde säga vad blödningen berodde på men jag tror det var extremt sköra slemhinnor jag hade. Idag är jag i v 29. Håller tummarna på att de går bra!

[Thiah]
3/16/18, 10:03 AM
#6

#3 vi är många som blödit och ändå fått friska barn. Jag har blött med båda barnen, och då med klumpar. :/

Annons:
MatSked
3/16/18, 10:36 AM
#7

#5 va skönt att höra. Och så kul för dig. Det värmde att höra..

MatSked

MatSked
3/16/18, 10:38 AM
#8

#6 det ger mig verkligen hopp.. jag ber till högre makter att detta inte är MF. Kan tycka att jag borde blöda mer isåfall.. men så enkelt är det förmodligen inte.. Tack :)

MatSked

Missmagi
3/16/18, 3:31 PM
#9

#8 De e vanligare än man tror :) De e så mycket som händer där i början.

[Smulan_88]
3/16/18, 8:20 PM
#10

När jag väntade tredje barnet började jag blöda i v.4+1 och va säker på att det va missfall på G. Hade ju inte blödigt med tidigare två.. blödningarna va sparsamma men höll i sig mellan 4+1 till v.4+5. Just nu ligger bebisen på 10 månader och sover. Så det kan absolut gå bra ändå :)

MatSked
3/16/18, 9:12 PM
#11

#9 #10 så tacksam ni delar med er.. hoppas verkligen de blir bra för mig med.. har gråtit hela dagen.. så rädd..

MatSked

MatSked
3/19/18, 7:32 AM
#12

Det var MF.. negativt på gravtest igår :( så ledsen. Även fast jag bara var i V5 så blev det så jobbigt..

MatSked

Missmagi
3/19/18, 7:45 AM
#13

#12 nej, beklagar verkligen! :( ta hand om er ❤

Annons:
RoxannaS
3/19/18, 10:02 AM
#14

Beklagar :(


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
mollyt
3/19/18, 2:38 PM
#15

Vad tråkigt #12

Marre_88
3/25/18, 7:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Trillade in på den här tråden när jag googlade och är nu väldigt fundersam. Jag födde barn i september och har nu efter 6,5 månad fått min första mens efter förlossningen. Det är mitt första barn så jag har som ingen erfarenhet av detta sen tidigare. Men innan jag blev gravid så hade jag mens i 3 dagar och första dagen var riklig medan sista dagen var det så lite att jag inte ens behövde någon tampong. Jag hade dessutom mini på storleken. Nu har jag normal på storleken och de är jämt överfulla när jag går på toaletten, imorse hade jag till och med blött igenom tampongen så jag hade en stor blodfläck i trosorna. Jag är inne på mens dag 10!!!! idag. Och nu när jag var på toa så kom det en stor blodig klump på papperet. Är det normalt vid första mensen efter en förlossning eller kan de vara ett missfall? Min sambo och jag har alltid använt kondom när vi haft sex, så de vore konstigt.

[Thiah]
3/25/18, 7:47 PM
#17

#16 mensen kan vara lite konstig i början. Det där ser ut som koagulerat färskt blod. Har du smärtor? För om inte skulle jag säga att det är en knasig mens :/

mollyt
3/25/18, 9:36 PM
#18

Koagulerat blod är inget farligt och inget missfall, jag tänker som #17 - har du ont? Alltså annat än mensvärk? Mensen var lite konstig för mig också i början men nu (dottern är 2 år) är den som innan, kommer regelbundet i 4 dagar med ganska sparsamma blödningar.

[Smulan_88]
3/25/18, 10:41 PM
#19

#16 kan ju vara både ock, men iom att ni har skyddat er så gissar jag som tidigare nämnt att det är koagulerat blod. Jag har fått 3 barn och mensen har varierat lite mellan de olika barnen. Spridningen är 6 år, 3 år och 11 månader. Så tänker att den borde hunnit ”bli normal” innan nästa graviditet. Men både mängd och antal dagar har skiftat MYCKeT + att för varje barn jag fått har kag fått tydligare och tydligare ägglossningssymptom.

Upp till toppen
Annons: