Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 5057 ggr
mollyt
2018-03-10 22:21

Vi som planerar barn 2018 #6

Tycker det är dags för en ny tråd då den andra hann bli så full, som vanligt. ;) 

Här hittar ni den förra tråden: Vi som planerar barn #5

Annons:
mollyt
2018-03-10 22:26
#1

Jag misstänker att jag har problem med sköldkörteln (underproduktion) så jag har efter många om och men lyckats få en läkartid på måndag. Då kommer jag vara ÄL+11 (BIM-1?) och jag funderar nu om jag ska prova att ta ett test då på morgonen innan jag går dit bara för att det känns relevant att säga till läkaren om jag skulle få ett positivt resultat? Men å andra sidan så har jag innan inte velat testa fören mensen är sen (känns mindre jobbigt och slösar inte så många tester). Annars så får jag säga att vi försöker bli gravida och att jag ännu inte vet om vi lyckats.

Jag har 2 missfall sista året och har förstått att infertilitet är ett symptom det också. Så det känns i vilket fall som något som jag kommer ta upp med läkaren då vi nu försökt med småsyskon i ett år. (Därtill har jag 20 andra symptom på underproduktion så jag hoppas verkligen att det är orsaken nu och att jag blir hjälpt med medicinering.)

FamKryger92
2018-03-10 22:49
#2

#271 givetvis kan man föda 2månader (eller tidiagre) för tidigt. Men då dottern är 3v för tidigt född och om vi skulle planera i februari så blir det isåfall 10 dagar efter min dotters födelsedag. Så pass nära känner vi inte att vi vill "riskera" att ev föda för tidigt 😊. Då känner vi oss lugnare med 1,5 månad efter hennes födelsedag. Kommer syskonet 2 månader tidigare iallafall så har vi ju inte medvetet prickat in samma månad 😊.

mollyt
2018-03-10 23:07
#3

#2 ja men precis! Förra året skulle vi också haft BF med mindre än en vecka mellan och det tyckte jag var stor risk 😝 Får se hur jag känner i år men jag tror jag har oralsex den ägglossningen istället, haha!

mollyt
2018-03-11 06:30
#4

Kunde inte hålla mig utan bestämde mig för att testa imorse redan (bim -2!) men blev förvånad över att det var POSITIVT! Jag var inställd på ett blankt test såhär tidigt, men samtidigt så har jag haft en magkänsla av att jag trotts allt skulle ha varit gravid då jag varit så himla lättrörd sista dagarna och haft en del känningar i livmodern. I vilket fall så är min man bortrest så har inte sms:at honom om det, skulle helst vilja berätta öga-mot-öga så det får bli på onsdag när han är hemma igen. 

Efter två missfall i rad är jag väl lite… skeptiskt att det skulle gå vägen nu men försöker ändå tänka att tre missfall i rad trotts allt inte är så vanligt om jag förstått rätt. Så nu hoppas jag på en november-bebis.

NinniH
2018-03-11 08:30
#5

#4: Grattis! Hoppas det vill stanna den här gången. 🙂

ÄL+9 idag och tempen är fortfarande ett snäpp högre än de senaste dagarna. Tog ett test i morse och något syns, men svårt att få på bild. Har haft en helt annorlunda känsla över livmodern denna gången, påminner mycket om hur det kändes när jag var gravid med sonen. Vi får se om testet ökar på eller inte.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Tassen94
2018-03-11 08:56
#6

#4 Åh grattis!! Hoppas hoppas det går hela vägen nu! :D Tog test idag men syns inget, äl+9. Förra gången plussade jag med digitalt äl+10. Dock känner jag inte ett smack denna gången, brukar alltid ha ont i äggstockarna hela vägen fram till mens. Så frågan är om jag ens haft ÄL. Vi får se om några dagar :)

Annons:
RoxannaS
2018-03-11 09:37
#7

#4 Åh grattis! Gå till läkaren ändå! För om du har problem med sköldkörteln kan de vara anledningen till dina missfall. Nämn att du precis plussat. Men se till att få testa sköldkörteln ändå. Hoppas det går vägen denna gången! Tänker lite som du där att vad är oddsen för 3 missfall på rad? Visst de händer men då är de ju troligtvis något fel som gör det. Och en utredning vore på sin plats. Försök kolla om du kan lämna prov för progesteron också. Kan vara så enkelt att du behöver tillskott på de i början för att hjälpa kroppen behålla graviditeten. :) #5 Vad spännande! Hoppas de går vägen nu å inte bara är såna där kemiska igen som spökar. :(. Tycker så synd om dig. Vilket krångel de är. :(. #6 Man har normalt inte ÄL varje månad även om allt är som de ska. Men säger som jag brukar. Ge inte upp förrän mensen dyker upp. Jag plussade inte alls innan BIM trots testa tidigt test. Allt beror på hur lång tid de tar från ÄL för ägget att bli befruktat, vandra ner och fästa och sen hinna utsöndra hormoner innan de visar positivt på test. Vad är de för test du använder? Vet du känsligheten på dem?


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Tassen94
2018-03-11 09:49
#8

#7 Nej jag vet, det är bara att vänta och se! Går inte att förutspå vad som händer i kroppen eller hur lång tid det tar. Har rfsu stickor, känslighet från 25mIU/ml. Det var dem jag plussade med förra gången innan jag tog digitalt. :)

FamKryger92
2018-03-11 11:48
#9

#3 här kör vi på "öken" under de 2 månaderna 🙈😝. Stort grattis till graviditeten! Håller tummarna att du får fullfölja din graviditet!

NinniH
2018-03-11 14:03
#10

#7: Det hoppas jag verkligen också! Ska prova test av annat märke sen också, för de här kan tydligen vara ganska sega trots att de är känsliga (mäter från 10).


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

mollyt
2018-03-11 14:45
#11

Tack snälla! ❤️ Ja #7 jag har ju andra symptom på sköldkörteln som behöver kollas upp och svårigheten att bli gravid har bara vara ytterligare ett symptom. Nu har jag smort (på eget bevåg) med progesteronkräm sedan ägglossning så ska absolut prata om det med läkaren (allmänläkare) om jag kan få det på recept istället för att köpa kräm online.

teezan
2018-03-11 16:46
#12

Vet inte när jag ska testa nästa gång. Testade för två dagar sedan med ett tidigt test, alltså ett känsligare, och det var helt blankt. Med tanke på det borde jag ju vänta till typ onsdag som tidigast, men det orkar jag egentligen inte. Har dock slösat typ 14 test dessa två cykler eftersom de varit så himla långa och jag helt enkelt gissat fel på när BIM borde vara. Ska man tänka så borde jag ju egentligen inte testa alls förrän jag känner av något, men det kan ju dröja några veckor. Men då slipper jag ju slösa tester, mensen kommer ju istället för ännu ett negativt test…

teezan
2018-03-11 17:12
#13

#4 stort grattis! ❤️

Annons:
teezan
2018-03-11 19:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Kunde inte vänta, men så var testet defekt. Typiskt. Blev tvungen att läsa beskrivningen ifall det skulle bli ett plus men det skulle det inte ;)

Tassen94
2018-03-12 06:39
#15

Äl+10 idag. Fick ett positivt graviditetstest! :D Svagt men ändå positivt. Ska ta ett digitalt sen :D Vågar ju såklart inte bli glad pga missfallet men hoppas det går fullt ut nu

teezan
2018-03-12 08:11
#16

#15 åh, hoppas man kan säga grattis snart ❤️ Jag tog ett nytt test nu i morse som blev likadant som det igår , fast det rosa strecket var högre upp än på det förra. Ska jag tolka båda som defekta eller är det vanligt att det blir så? Finns ju ingen antydan till streck på rätt plats, så tar ju de som negativa. Det var samma lot-nummer på dem, vet inte om jag ska kontakta återförsäljaren. Strecket fanns efter tre minuter men var borta efter typ en kvart (vet inte exakt när det försvann). Men som sagt, det är kanske inte ovanligt att det blir så, jag har aldrig varit med om det själv bara.

RoxannaS
2018-03-12 08:18
#17

#14 Alltå kontakta tillverkaren. De där är inte okej alltså. Herregud vad konstigt de har blivit. Haha. Prova kontakta dem så kanske du kan få ersättning. Och så provar du köpa ett annat märke istället


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
mollyt
2018-03-12 10:16
#18

#15 men ja! Vad roligt, nu hoppas vi på novemberbebisar!

teezan
2018-03-12 10:43
#19

#17 hörde av mig men det var visst inget konstigt, det var bara färgen som rörde sig genom testet. Och eftersom det sedan försvann var det heller inget att anmärka på. Så det var negativt det också, eller ja, båda två. Är på dag 71 nu och börjar återigen bli lite less.

mollyt
2018-03-12 10:46
#20

#19 men blä! Fy vad tradigt med så lång cykel!

Annons:
teezan
2018-03-12 10:58
#21

#20 ja, nu börjar det bli lite jobbigt. Hade hoppats på en cykel på 55-60 dagar, då hade jag varit nöjdare. När både mensen uteblir och testen blir negativa är det bara irriterande till sist. Och det är otroligt svårt att försöka planera en graviditet.

Aftonstjärna
2018-03-12 17:22
#22

Grattis ni nygravida! Håller tummarna att allt går vägen den här gången! Har ingen aning om när jag får ÄL efter missfallet. Får väl vänta typ en månad före jag kan ta nästa gravtest… lääänge. Får väl roa mig med lite ÄL tester under tiden, och siktar in mig på en decemberbebis. :)

teezan
2018-03-13 09:33
#23

Har känt så himla mycket i nedre magen både igår och idag, och har varit väldigt gasig och svullen. Vid der här laget kan jag omöjligt säga vad det beror på eftersom det händer från och till varje cykel, och där ser jag inte längre något mönster. Men eftersom jag testade mig både igår och i förrgår känns det bättre att vänta närmre helgen, om det inte är så att mensen är på g nu… känns nästan omöjligt att vi prickat ägglossning (och känns som jag kanske inte haft nån). Ska jag gå på sekret var det väldigt likt ägglossning runt den 23 februari och vi myste den 24 februari bara, men då känns det ju som det hade visat sig nu, eller? Vet att man brukar säga att det med största sannolikhet ger ett positivt resultat tre veckor efter samlaget, så det är ju inte förrän på lördag isåfall. Långt dit ;)

NinniH
2018-03-13 10:40
#24

4 dagar kvar till mens och min kropp är knäpp. Molvärken har lugnat sig lite, brösten ömmar bara lite. Men mitt ansikte är fullt av finnar.. 🤐 Inget direkt synbart på något test heller.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

GunsanAndersson
2018-03-13 18:51
#25

#4 grattis!!! Håller tummar och tår för dig att de går vägen :-) Vad bra att du ska gå och ta ett prov för sköldkörteln, jag har själv haft för dåliga värden och fått äta levaxin både före och under förra graviditeten. #15 grattis till dig också! Jag hoppas att jag får joina er med en december bäbis, här kör vi verkstad just nu har ägglossning så de är bara att köra på :-)

NinniH
2018-03-15 10:28
#26

Där kom mina spottings igång, 2 dagar innan BIM, punktligt som alltid… 😕 Negativt test nu också, så nu är det bara invänta blödningen. Får väl "se fram emot" första besöket i utredningen på måndag, som kanske är starten på att få ordning på det här.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

GunsanAndersson
2018-03-15 14:42
#27

#26 är det erat första eller andra ni försöker få till?

Annons:
NinniH
2018-03-15 14:49
#28

#27: Andra. Första tog 17 månader och vi gjorde utredning även då, men den visade inget som egentligen borde påverka. Blev gravida efter spolningen. Då tog det bara tid. Den här gången har jag oturen att det aldrig vill fastna ordentligt..


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

RoxannaS
2018-03-15 14:57
#29

#26 Men Fy! Tror att du skulle kunna behålla den om du bara fick typ progesteron att boosta med. :(


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
NinniH
2018-03-15 15:26
#30

#29: Det är bland annat det jag tänker ta upp på måndag, om att få prova progesteron. Förhoppningsvis räcker det med något sånt enkelt.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

teezan
2018-03-15 15:38
#31

Imorgon är det jag som ringer den privata kliniken som jag redan kontaktat via mail. Har skjutit upp det hela tiden. Även om de kanske inte kan hjälpa mig just nu så kommer det ju åtminstone hända någonting och jag kan kolla upp hur illa min pcos är. Tror jag ska be om provera då det verkar vara okej när man ammar. Tror min största bov är pcos men amningen ger ju höga prolaktinvärden särskilt under natten då dottern ammar som mest, och det kan ju hämma ägglossning. Dottern är inte redo att sluta amma, och inte jag heller, men hade varit skönt att se hur mycket det påverkar just mig (om man kan se det på nåt vis?). Är inne på dag 74 idag och bara känner att jag måste ta tag i detta istället för att gå och vänta, det är livet för kort för. Just med tanke på att jag ju har en hormonrubbning.

RoxannaS
2018-03-15 16:11
#32

#30 Ja de låter ju som att de är problemet att behålla graviditeten. :/


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
GunsanAndersson
2018-03-15 17:05
#33

#28 Oj! Lång tid när man väl bestämt sig för att skaffa barn, en månad känns ju som en evighet. Är det samma klinik som du ska till? Har du haft många tidiga missfall nu när ni försöker med andra? Hoppas dom kan ge nått konkret du kan prova iaf!

NinniH
2018-03-15 17:20
#34

#33: De första 6 månaderna kändes det faktiskt jobbigare än resterande månader. Kom väl lite till acceptans då att det skulle ta tid. Japp, det är samma klinik denna gången också. Tyvärr alldeles för många kemiska. Oftast är det så att jag precis hinner få se ett svagt streck, för att sen slå över till negativt. Tror det här är den 10 eller 11 gången.. Vi är uppe i 14 månader nu så.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
GunsanAndersson
2018-03-15 17:30
#35

#34 men shit! Så himla tråkigt :-( Men det är ju skönt att det finns hjälp att få iaf så i slutänden har du nog någon därinne snart !

NinniH
2018-03-17 07:42
#36

Och där dök mensen upp, lika punktligt som alltid.. Så, bara blicka framåt mot utredningen nu då. BIM den här gången blir runt min 30-årsdag och om vi lyckas få det att stanna skulle det bli BF runt julafton. Det vore den ultimata presenten. ❤️ Nu får vi se vad vi kommer fram till, om det går att utröna vad som kan orsaka allt det här och förhoppningsvis komma till rätta med det.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

mollyt
2018-03-17 10:26
#37

Jag håller tummarna för er #36!

Aftonstjärna
2018-03-17 16:39
#38

#36 Åh nej, vad tråkigt. :( Jag har ju också fått två kemiska graviditeter. Har läst någonstans att immunförsvaret kan vara för bra, så det stöter ifrån graviditeten. Ursäkta att jag frågar, men är du sjuk ofta? Jag är ju sjuk otroligt sällan, mitt immunförsvar verkar vara jättebra. Jobbar ändå bland barn… Därför intressant att veta om det är samma för dig, att du i princip aldrig är sjuk? Jag undrar om det kan ha samband, och vill bara jämföra med någon.

NinniH
2018-03-17 18:02
#39

#38: Nej, snarare tvärtom så åker jag lätt på förkylningar. Däremot är jag ex immun mot viss typ av magsjuka.

Men jag har ex flera allergier (både födoämnen, vissa pälsdjur och annat) plus nu min fibromyalgi.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Aftonstjärna
2018-03-17 18:33
#40

#39 Ha ha, jag är tvärtom. Jag hade magsjuka varje gång när barnen var små. Knappt sjuk annars. Är också allergisk mot pälsdjur, och lite andra saker. Jag hoppas att det är slump att jag fått två missfall…

Rowanmc
2018-03-17 20:42
#41

Hej! Vet inte om ni minns mig, skrev för några månader sen nu och när de aldrig blev ngt så la jag iFokus på paus. Idag tog jag ett gravtest för att jag har sån mensvärk, svagt streck syns! Min mens ska komma på onsdag!!. Känns helt overkligt när vi försökt sen i höstas (vet, inte länge men för oss var det de)… ska testa varje dag fram tills onsdag! Håll tummarna att det stannar kvar :-)

Annons:
RoxannaS
2018-03-18 09:36
#42

#41 Välkommen tillbaka! Åh hoppas det går vägen. Du får uppdatera oss här dagligen :D nu är jag nyfiken. :D


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
GunsanAndersson
2018-03-18 09:53
#43

#41 stort grattis till dig vad roligt! Ska hålla tummarna för dig att det går bra :-) Vi har också försökt sen i höstas, känns som en evighet…. ingenting än så länge.

FamKryger92
2018-03-18 11:50
#44

Tog det denna gången så är vi isåfall i v2+6 nu. De senaste dagarna har jag mått så galet illa och varit sjukt trött. Jag är lite "orolig" för att vi isåfall ska vänta tvillingar pga dessa tidiga tecken. Jag har dessutom 4 tvillingpar på mammas sida. Mormors syskon är tvåäggstvillingar, min morbors dotter har tvåäggs och sen vet jag inte med min mosters dotters då ena tvillingen i båda hennes tvillingpar tyvärr dog i v29-30. Känns lite som att vi fått dra detta strået då minst en av syskonen fått tvillingar hos moster och morbror och mina syskon har slutat barntillverkningen 🙈 Oroar inte mig över att vi ska orka utan mer hur vi ska få plats, hur man gör med sömnen om de skulle bli som dottern och bara sov i rörelse. Många tankar som snurrar i huvudet. Samtidigt kan det vara en och denna graviditeten är helt annorlunda från den med dottern

Rowanmc
2018-03-18 13:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Tog detta nu precis! BIM på onsdag! Fattar inte!!! :-D tack allihopa!!

RoxannaS
2018-03-18 21:45
#46

#45 Grattis! :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
GunsanAndersson
2018-03-18 21:59
#47

#45 grattis!! :-)

Aftonstjärna
2018-03-19 08:50
#48

#45 Ett stort grattis!!

Annons:
Rowanmc
2018-03-19 10:35
#49

Nu är jag bara så nervös över att jag testat för tidigt o att mensen kommer på onsdag ändå! Att det slutar i ett ”tidigt missfall” liksom. Tog ett “early predict” får apoteket nu och det var ännu tydligare än det senaste, trots att det inte var morgonurin utan hunnit dricka kaffe vatten o juice hehe… herregud kommer inte kunna sluta testa förrän på fredag känns de som!!

RoxannaS
2018-03-19 10:58
#50

#49 svarade precis på din bild. Med den styrkan på testet även om du druckit innan osv så tycker jag inte du ska vara orolig för missfall. Ditt blev tydligare innan BIM än vad mitt blev på BIM. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Rowanmc
2018-03-19 11:02
#51

#50 ja tack såg precis!!! Ååh tack igen behöver verkligen detta är så ensam just nu. Får väl berätta för mannen ikväll :-D

naaw
2018-03-19 11:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

Äntligen! Efter att ha försökt i 1,5 år fick jag mina två efterlängtade sträck på stickan. Tyckte inte att vi lyckades tajma ägglossningen så bra den här gången men tog testet för säkerhetsskull då mensen var några dagar sen (är lite oregelbunden) så blev nästan lite chockad. Känns så overkligt! Men nu hoppas vi att allt går bra och att vi får träffa en ny liten människa i november.

Aftonstjärna
2018-03-19 11:50
#53

#52 Stort grattis! Roligt att så många blivit gravida i gruppen! Finns det några kvar?? :) Jag ska göra ett sista försök att få bebis 2018. Går all in med albyl minor och progesteronkräm… Sen siktar jag på 2019…

NinniH
2018-03-19 12:36
#54

Grattis till plussen!

Dag 3 för mig nu och besöket för utredningen är avklarad. Kände inte alls att jag blev särskilt bra bemött. För det första så skulle vi inte ens fått tid för utredning eftersom problemet är att få behålla det, då är det kvinnokliniken vi skulle vänt oss till. Vid första kontakt var jag noga med att säga att jag var osäker på om de var de jag skulle vända mig till eller till annan klinik, men då var det ingen som sa något. Orkar inte skriva allting, men i kort så kändes det verkligen som om läkaren förminskade alltihopa och inte alls tyckte att det var något konstigt. Dessutom blir det ju så när man testar för tidigt.. Vi är ju dessutom unga och någon gång blir vi ju gravida..

Det gjordes i alla fall en koll med VUL och allt såg ok ut, inga polyper eller något sånt. Fick lämna blodprover, varav ett rör skulle skickas iväg för kromosomanalys. Eftersom min man inte kunde komma fick jag med mig papper hem så att han kunde ta med sig dem till sjukhusets labb och lämna proverna sen.

Känner mig bara så matt. Kommer troligen vända mig till privat gyn. Det blir lite dyrare, men förhoppningsvis kanske jag slipper bli bemött på det här viset.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

RoxannaS
2018-03-19 12:51
#55

#54 Men fy vad tråkigt. Hade ju hoppats på att de skulle bli bra för er nu ju. Kram på er <3


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
mollyt
2018-03-19 15:03
#56

Blä vad segt #54, och tråkigt bemötande "bara" för att du kunde bli befruktad liksom. Men det är väl bra att prover tas - kanske de kan ge progesteron eller annat som kan hjälpa till att få behålla graviditeten. Jag håller tummarna! Annars låter privat gyn som en idé!

Lena90
2018-03-19 17:02
#57

#53 Jag finns också kvar ;) 
Fick mensen i lördags på dag 30 och jag blev så besviken. Hade en sån bra känsla hela veckan att det kanske hade lyckats och vissa tecken  tycker jag fanns där. Men icke… Hade varit så bra om det skulle blivit november med jobb och så. Nu vet jag inte riktigt vad jag känner för att barnet kanske kan födas i december med tanke på jul och nyår. Jag själv är född tidigt i december och tycker väl inte att det är någon fara. Och det kan ju komma senare och tidigare med, vem vet. Så kämpa kommer vi nog göra som vanligt iallefall 🙂

Carpe diem!

Aftonstjärna
2018-03-19 20:18
#58

#54 Tråkigt att det blev så fel. Hoppas du har någon privat klinik du kan vända dig till. #57 Trist att du fick mens . :( Jag vill verkligen inte ha barn i december, men struntar fullständigt i det just nu. Jag har inte råd att missa en endaste månad/chans. Jag är på dag 15 idag, förhoppningsvis närmar det sig ägglossningstider nu.

GunsanAndersson
2018-03-19 20:19
#59

#52 stort grattis!! Vad roligt och spännande :-) #53 Jag är också kvar! En vecka till BIM så ni får hålla tummarna för mig annars får jag ta nya tag och sikta på 2019 jag också. Hoppet är det sista som överger en. #54 Jättedåligt av dom… förstår att du går i tankarna att vända dig privat när man blir bemött på det där viset. Nonchalant! Som om det inte vore nog jobbigt för er, usch.

Denna kommentar har tagits bort.
Aftonstjärna
2018-03-20 09:52
#61

Jag hoppas verkligen kroppen är snabbare på att återhämta sig denna gången efter missfallet. Förra gången fick jag ÄL på dag 30!! Sådan lång cykel vill jag inte ha igen! Kanske lite hoppfullt ändå. Jag har börjat få fertilt sekret. Kanske närmar det sig. Glömde ta ÄL test idag. Ska ta ett imorgon bitti för att se om det ökat, tog ett dag 14 som var svagt streck. Imorgon är det dag 17. Om det ökat ska jag börja med digitalt. Förra gången började jag nästan lite för sent med digitalt. Fick rund ring dag 19, fast gubbe dag 20. Så jag slapp ju slösa en massa test förra månaden i alla fall. Jag måste ju veta nät jag har ÄL så jag kan börja med progesteronkrämen. Ska man börja samma dag som ÄL?

NinniH
2018-03-20 15:33
#62

#56: Något progesteron lär det nog definitivt inte bli tal om. Om proverna inte visar något så sa hon att vi helt enkelt fick fortsätta försöka själva, för förr eller senare blir vi ju gravida.. Så vill jag få progesteron eller något annat får jag nog vända mig privat.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
RoxannaS
2018-03-20 17:33
#63

#62 Fy vad jobbigt. Vad frustrerande. :(


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Devya]
2018-03-20 21:06
#64

Som vanligt har vi varit väldigt aktiva den här månaden men troligtvis inte prickat in någon ägglossning då jag inte ens har haft några symptom på det den här månaden. Jag har haft svår mensvärk sedan fredag så jag väntar bara på mensen nu som tycks vara lite sen. Är inne på dag 30 så sen är den inte. Den hinner säkert dyka upp inom den här veckan. Jag är dock lite sur på att min mens har ändrats så pass mycket det senaste året. Jag brukar aldrig ha svår mensvärk innan mensen är på väg och verkligen inte i fem dagar utan någon mens alls. But I guess this is my life now. :p Vi har nu försökt i 14 månader.

teezan
2018-03-21 08:33
#65

#53 jag är kvar men känner att 2019/2020 känns mer realistiskt för mig ;) är på dag 80 så mina cykler börjar visst bli enormt långa. Chansen för graviditet är extremt liten då vi senaste månaden varit sjuka hela familjen, der har gått runt, och därför bara fått till det tre gånger. Vore märkligt om det blivit nåt.

GunsanAndersson
2018-03-21 10:24
#66

Enligt NC ska min mens dyka upp på måndag, känner inte nått bara molvärk som jag vanligtvis har innan mens. Prickade in ÄL denna månad så vi håller tummarna ändå att det inte dyker upp någon .

RoxannaS
2018-03-21 14:14
#67

#66 Håller tummarna!


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
GunsanAndersson
2018-03-21 18:15
#68

#67 Tack!

[Devya]
2018-03-22 06:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#69

Idag tog jag ett test då jag har haft mensvärk sedan fredag men ingen mens. Jag har dock nu fått en jättekonstigt smärta i nedre delen av magen, alltså vid livmodern. Det gör riktigt ont, speciellt då jag står upp så nu får jag bara ligga ner för då gör det mindre ont. Ska det vara så här? :/

Annons:
mollyt
2018-03-22 06:50
#70

#69 Vad lurigt, jag har inte ont och har aldrig haft… däremot mer som molande värk. Är det alltså skarp smärta du känner? Håller det i sig eller hugger det bara till och försvinner?

Aftonstjärna
2018-03-22 07:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#71

Nu kan jag sluta skriva i alla möjliga trådar att jag aldrig fått positivt på ÄL test stickor. Tog ett igår och trodde att det var ett tag kvar till ÄL. Jag hade egentligen inte ens tänkt slösa ett ÄL test redan dag 18. Tog ett idag!! Helt sjukt, efter 500 ÄL test- plötsligt händer det!! :) Ingen idé med digital denna månaden då, :) Skumt, ska jag helt plötsligt ha en cykel på 33 dagar…? Nu har jag ju ett datum att se framemot: BIM 7 april. Kolla bilden, snabb höjning! Tre dagars testning varje morgon, samma tidpunkt. Ska ta ett imorgon och se om det sänks lika snabbt, för att se om jag har kort höjning. Därför jag missat med ÄL test…

mollyt
2018-03-22 07:37
#72

#71 Vad roligt att du ändå fått en stegring och positivt test! Jag har använt mig av samma sorts tester och jag har lyckats pricka in och fånga höjningen och utslaget har alltid i princip försvunnit till dagen efter. Fast jag har testat på kvällarna då det passar mig bättre då jag är uppe så tidigt och testerna rekommenderas att inte testa så tidigt på morgonen.

Aftonstjärna
2018-03-22 07:42
#73

#72 Förr har jag testat både morgon och kväll under vissa perioder, men ändå aldrig fått positivt på stickor. :) Fatta att jag blev förvånad imorse! Dock har jag trådiga flytningar, så det känns verkligen som det stämmer!

Aftonstjärna
2018-03-22 08:09
#74

Hjälp mig nu. :) När ska jag börja med progesteronkrämen? Under pågående ÄL eller efter ÄL??

LaSadie
2018-03-22 08:10
#75

#69 jag hade mensvärkliknande känsla i flera veckor som gjorde riktigt ont. När jag har mensvärk så blir det bättre av att ligga ner

[Devya]
2018-03-22 08:14
#76

#70 Det är smärtsamt men inte alls som mensvärk eller molvärk. Det drar och har sig som är så pass smärtsamt att det gör så att jag kallsvettas. Nu har jag dock min varmvattenflaska som gör att det känns så mycket bättre. Nu är det inte lika smärtsamt men jag vågar inte stå upp ifall om det börjar dra och ha sig igen :p

Annons:
[Devya]
2018-03-22 08:16
#77

#70 Och jag känner bara av det då jag står eller ligger utsträckt i sängen. I fosterställning känns det bättre och nu med värme så är smärtan som bortblåst oberoende om jag ligger rakt i sängen eller ej.

Sarah
2018-03-22 08:19
#78

#69 vänta nu, är det där ett graviditetstest? Det är väl positivt? Vet att du bor i annat land, så vet ju inte hur testen ser ut där, men i mina ögon är det där ett positivt graviditetstest…

Sarah
2018-03-22 08:23
#79

#69 Men, kroppen kan bli knäpp när man försöker få barn. Jag hade inga menssmärtor efter jag födde barn, i två år slapp jag mensvärk helt. Sen när vi började försöka få ett barn till fick jag som du beskriver, sjukt ont och kallsvettades. Så blev det några månader, men sen blev jag gravid igen. 

Om jag inte missminner mig har du varit gravid en gång och gjort abort. Visst mådde du ganska överjävligt den gången? Är det inte lika nu? Med tanke på det jag tänker är ett positivt test…

Aftonstjärna
2018-03-22 08:25
#80

#69 Om fet är ett gravtest är du gravid! Det är normalt att det känns som mensvärk när man är gravid. :)

[Devya]
2018-03-22 08:27
#81

#78 Jo, det är ett positivt test. Skulle ha haft min mens för några dagar sedan. Men jag gissar på att ett missfall är på g då jag ännu har ont då jag står upp. Så jag tänker inte säga något till min man ifall om det är nu ett missfall på kommande för det här känns inte rätt. Jo jag har gjort abort för några år sen men det var det som otroligt svår mensvärk. Det här känns annorlunda men likaväl smärtsamt då jag står upp.

RoxannaS
2018-03-22 08:49
#82

#81 Jag tror det du känner är ligamenten med tanke på förklaringen att de ”drar”. Ligamenten är som min bm förklarade det som gummisnoddar som livmodern hänger i och när dem sträcks ut så kan de göra ont och kännas som att de drar. De kom jätte tidigt på mig denna gången med. Tror de kan göra de när man varit gravid innan. För vid varje graviditet fattar kroppen snabbare vad som ska göras å hända. Så länge du inte blöder så tror jag du kan sluta oroa dig för missfall. :) Du har ingen gyn / kvinnoklinik å vända dig till så dem kan kolla magen?


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Sarah
2018-03-22 09:22
#83

#81 men dåså, ett försiktigt grattis! Det gör ofta ont i ligamenten och det är en lite annan känsla än mensvärk. Det kan hugga och dra och ila och göra skitont när man sträcker på sig. Att nysa när man ligger utsträckt kan kännas som en kniv.

Annons:
mollyt
2018-03-22 09:33
#84

#74 med den kräm jag använde skulle man börja smörja före ägglossning så att slemhinnan hade hunnit byggas upp lite så att ägget skulle fästa bättre. Enligt mina anvisningar började jag smörja två gånger dagligen 6 dagar före ägglossningen (sen ska man sluta om mensen kommer).

mollyt
2018-03-22 09:34
#85

#81 jag förstår, men hoppas att det ”bara” gör ont men inte blir missfall. Jag håller med om att du inte ska oroa dig om du inte blöder.

[Thiah]
2018-03-22 09:49
#86

#81 säger som de andra, ett försiktigt grattis och att ligamenten är en pina. Nu, andra gången, hade jag smärtor som bara avhjälptes med vetekudden. Satan i gatan så trist det är att vara gravid ibland just pga alla knasiga smärtor

Surpan
2018-03-22 10:17
#87

Jag hade riktigt ont till och från under de första 6 veckorna (från plusset) av min graviditet. Kommer ihåg att jag vaknade en natt i smärtor och tänkte "vad är det som händer? Föder jag barn?", en annan gång några dagar senare så högg det till rejält och det svartnade för ögonen. Jag hade riktigt ont.

/Surpan

Aftonstjärna
2018-03-22 15:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#88

Jag tog ett ÄL test till för att bekräfta min superkorta stegring då jag aldrig brukar få positivt på ÄL test. Detta test blev lika starkt! Jag tror nästan att det är fel på testen! Uppenbarligen har jag stegring under hela dagen, tio timmar mellan testen… är så himla nyfiken så det får nog bli ett test imorgon bitti också…

teezan
2018-03-22 16:17
#89

Har fått en blödning nu, nästa BIM är troligtvis i slutet av maj/början av juni eller i värsta fall mitten av juni. Men förhoppningsvis får jag hjälp innan dess. Hoppas vi får chansen att utöka familjen 2019 istället :) 2018 är ju inte slut på ett bra tag, så har vi tur blir jag gravid under detta året åtminstone :) #81 hoppas verkligen att det går vägen!

[Devya]
2018-03-22 19:51
#90

#82 Det är lite lättare nu på kvällen och inte lika förfärligt ont som tidigare. Jag har ju varit gravid en gång och visst gjorde det ont då men aldrig så pass ont som det gjorde idag, så därför blev jag orolig. Nu känner jag mig inte lika orolig men kan ändå inte fatta det och börjar undra om testet visade fel.

Jag måste se hur jag gör med gynekologen. Hade en tid i juni men det var för att kolla upp mig sådär i allmänhet…

#83 Tack! Jadu, jag visste faktiskt inte att det kunde göra så pass ont så jag blev orolig!

#85 Om jag skulle börjat blöda så skulle jag definitivt blivit mera orolig. Jag gick bara omkring och väntade på blödningen idag då det gjorde så ont! Jag förberedde mig även och gick omkring med binda idag. =p Men nu känns det bättre och jag tror inte att det är något missfall på gång. :)

#86 Tack! Jag går omkring med min varmvattenflaska för tillfället för det känns så skönt med den även om jag inte har just några smärtor nu på kvällen. :)

#87 Usch, låter lite likt det jag gick igenom idag. Jag blev ju riktigt chockad och orolig! Men ändå skönt att veta att jag är inte ensam om det här. Jag hoppas dock att det nu inte svartnar för ögonen på mig av smärta för det låter verkligen obehagligt. =/

Nu går många tankar igenom huvudet på mig, hur ska jag göra med tandläkaren som jag ska till den 7:nde april? Jag har nämligen några hål som jag väntar på att få fixade. Försöker hålla mina tänder i bra skick men jag lider av svår muntorrhet vilket är en stor orsak till varför jag ofta får hål.. Det hjälper inte fast jag borstar tänderna ofta och använder både tandtråd och tandstickor samt tuggummi efter varje måltid.. Hopplöst!

Annons:
Amorell
2018-03-22 21:52
#91

#90 Ett försiktigt men ändå ganska kraftfullt grattis!

~ Ysmn

Denna kommentar har tagits bort.
GunsanAndersson
2018-03-22 22:00
#93

#90 Grattis!!

Denna kommentar har tagits bort.
[Thiah]
2018-03-23 05:52
#95

#90 finska kvinnor blir rekommenderade att gå extra mycket hos tandläkaren som gravida ( som om tandläkaren har tider….hahaha). De kan laga hål och sådant bara inte göra röntgen (eller det kan dom också men då skyddas bebisen med blytäcke)

Sarah
2018-03-23 07:33
#96

#90 Klart man blir orolig, att vara gravid är att oroa sig konstant :)

FamKryger92
2018-03-23 07:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#97

Det var som vi misstänkte 😄

Annons:
NinniH
2018-03-23 08:28
#98

Grattis till alla nya plus i tråden. 🙂

Min kropp är nog lite knas den här månaden tror jag. Tempen är fortfarande högre än den brukar vara vid det här laget. Blir väl i och för sig inte bättre av att jag sover dåligt just nu och har värk i kroppen. Var magsjuk i tisdags (kräktes dock inte), så är väl inte helt 100% än. Provar extra B12 och Omega 3 plus tabletter med ingefära. Såg att några av blodproverna redan var analyserade och mitt TSH har ökat från 1,4 (prov taget april samt sept 2017) till 2,0.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Aftonstjärna
2018-03-23 08:41
#99

#90 Åh, hoppas du känner dig bättre snart och att bebisen stannar kvar. #96 Ett stort grattis!!! Jag kan bara konstatera att det är något som inte stämmer här. Min tilltro till tester är noll just nu. Positivt på ÄL test imorse igen. Tog ett gravtest för säkerhets skull (eftersom jag vet att ÄL test reagerar på hcg) som visade ett svagt spökstreck (kan dock fånga det på bild). Har läst på nätet att gravtest kan reagera på LH hormon. Speciellt billiga. Har jag superstark ägglossning?? Nu var jag ju så dum att jag beställde gravidkollens tester igen, bara för att de var billiga. I teorin är det princip omöjligt att jag är gravid. Eller, nja. Vi hade visserligen mys på dag 13, hade jag ÄL då är jag på ÄL +6 idag. Men det känns som om jag har ÄL nu! Trådiga flytningar, till och med stickningar i magen! Undrar ändå hur det kan gå till att jag fått positivt på ÄL test 2 dagar i rad, som aldrig fått det innan. Helt osannolikt. Vi kör på och myser och hoppas på det bästa… dag 19 idag…

[Devya]
2018-03-23 14:28
#100

Vill gärna tillägga att vi hade inte alls sex kring den tid som jag vanligtvis brukar vara fertil och jag hade inga typiska flytningar som man borde få kring ägglossning. Så jag vet inte hur mycket man ska följa appar eller ens kolla på ens flyttningar. Det verkar ju vara väldigt random. :/ Då har jag tidigare använt mig av ägglossningstester och allt samt försökt pricka in det men det här då inte fungerat. Det som jag tror har fungerat fö mig är min nya livsstil. Jag har sedan i slutet av januari börjar äta mycket hälsosammare. En grönsaks-frukt/bär smoothie per dag och mycket mera grönsaker till middagen. Samt att jag har tagit och kollat mina värden för att ta reda på mina brister och därmed försökt ta itu med den biten genom att börja med vissa vitaminer. Jag tror att det var kanske där som skon klämde för mig…

Aftonstjärna
2018-03-24 04:38
#101

Gravtester kan reagera på LH. ÄL testet är svagare idag. Allt tyder på ÄL igår, så det är bara att vänta 2 veckor och hoppas. :)

GunsanAndersson
2018-03-24 06:42
#102

# 101 jag ska verkligen hålla timmarna för dig!! Jag har BIM på måndag, hoppas hoppas de tagit sig denna gång !!

mollyt
2018-03-24 07:39
#103

I alla fall ÄL snart #101, ett positivt utslag på testet innebär ägglossning om 1-2 dygn, sen är man ju fertil även dagen efter att ägget släpper. Så tänkt de kommande tre dagarna efter positivt test! ;)

Aftonstjärna
2018-03-24 07:58
#104

#102 Håller tummarna för dig med!! Håller du dig borta från test tills BIM? #103 Japp, det kommer bli mys tre dagar i rad. :)

Annons:
Förväntansfull
2018-03-24 08:26
#105

Här blev det positivt ÄL test idag också :D De betyder att letrozolen har hjälpt på enkelkur :D Hoppas hoppas !

GunsanAndersson
2018-03-24 15:02
#106

#104 ja jag väntar :-) enligt NC så äre måndag som gäller men väntar ut nästa vecka om den inte dyker upp.

GunsanAndersson
2018-03-26 09:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#107

Kunde inte hålla mig från att testa idag! Och fick ett glädjande besked :-) kan fortfarande inte fatta och ta in att det verkligen funkade denna gången. Jag är så jävla lycklig just nu!!!

Tassen94
2018-03-26 09:55
#108

#107 Grattis! Va kul! :)

Rowanmc
2018-03-26 11:01
#109

#107 grattis!!

Aftonstjärna
2018-03-26 17:01
#110

#107 Grattis!!

GunsanAndersson
2018-03-26 19:42
#111

Tack!!! Man har så svårt att förstå :-)

Annons:
Aftonstjärna
2018-03-26 20:35
#112

ÄL är över. Progesteronkrämen har jag börjat med, samt Albyl minor har jag ätit ett tag. Nu ska jag även lyckas bli gravid också för att se om det funkar. Missfallet förra månaden verkar inte ha rubbat cykeln i alla fall. 12 dagars låååång väntan kvar!

GunsanAndersson
2018-03-26 22:13
#113

#112 ska hålla tummarna för dig!!

Tassen94
2018-03-28 07:38
#114

Kraftig blödning hela natten. Det blev ingen bebis 2018 för oss. :(

Aftonstjärna
2018-03-28 09:11
#115

#114 Beklagar verkligen. :( kramar

RoxannaS
2018-03-28 17:01
#116

#114 Beklagar vännen <3


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
mollyt
2018-03-28 19:10
#117

Usch och blä vad tråkigt! 😢

Tassen94
2018-03-28 19:13
#118

Tack <3 Jag läste lite om missfall och zinkbrist. Nästa försök kör vi zinktillskott både jag och killen. Inte för att jag direkt tror på det, men det känns i alla fall bra att göra något annorlunda.

Annons:
Aftonstjärna
2018-03-29 14:29
#119

#118 Vad bra med fler tips. Får prova det nästa gång om jag får fler missfall. Har du testat progesteronkräm eller Albyl Minor? Jag testar dem för första gången.

Tassen94
2018-03-29 22:15
#120

Nej har inte hunnit prova krämer och så! Förhoppningsvis blir det inte 3 missfall på rad. Jag är ju 23 år så jag hoppas vi ska slippa för mycket problem nu.. Men vi får se. Jag trodde inte vi skulle få problem alls eftersom vi är unga men det kom ju som ett slag i ansiktet!

Aftonstjärna
2018-03-30 11:50
#121

#120 Du har säkerligen goda förutsättningar för att lyckas. Massor av chanser kvar, och gravid lyckas du bli. :) Det kanske bara var ren otur att du fick två missfall i rad. Själv är jag rätt säker på att mina missfall beror på åldern. Har läst att det är större risk för progesteoronbrist samt att det kan bildas proppar i moderkakan och orsaka missfall. Någon orsak finns det säkert, kanske för gamla ägg?

Tassen94
2018-03-30 14:35
#122

Ja, ju äldre man blir desto större risk är det att det är kromosomfel hos äggen och det är nog svårt att göra något åt. Det bästa man kan göra är väl att tänka på att få i sig vitaminer och mineraler via kosten för att försöka hålla äggen friska och hormonerna i balans. Hoppas progesteronkrämen funkar för dig!

Aftonstjärna
2018-03-31 10:16
#123

ÄL +8 idag. Tok för tidigt att testa. Men igår kände jag lite stickningar i magen (kan vara skengraviditetssympton, I know). Testade idag och jag kunde skymta ett supersvagt grått streck. Negativt såklart. Men nu undrar jag ju om de test från graviditetskollen, ger svaga torkstreck. Brukar inte få det av dem, men eftersom det var ett synligt streck vid ÄL, och grått streck nu undrar jag. Har googlat och sett att vissa ofta får svaga streck från graviditetskollen utan att vara gravida. Känns trist att man ska behöva se ett svagt streck varje gång… tyvärr har jag ganska många tester kvar. Får slösa upp dem de närmaste dagarna… :)

naaw
2018-03-31 12:38
#124

#123 Håller tummarna! :)

Tassen94
2018-03-31 13:38
#125

Jag har fått positivt på äl+10 båda gångerna :)

Annons:
mollyt
2018-03-31 20:19
#126

#123 Jag har inte fått falska streck på graviditetskollen. Däremot ett falskt negativt mellan två positiva!

Aftonstjärna
2018-04-02 09:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#127

ÄL +10 och negativt test. Igår tog jag också ett test och det var helt blankt. Idag var det ett svagt grått streck igen. Verkar vara 50/50 om det blir ett grått streck. Om det mot all förmodan visade ngt på ÄL +8 borde hcg halten vara högre imorgon då den fördubblas var tredje dag? Ibland undrar jag om jag ser ett streck för jag så gärna vill?? Ser ni något?

Sandiy
2018-04-02 09:29
#128

Om ägglossningen är försenad, kommer även mensen sent då? Eller om man har ÄL två gånger, blir mensen sen? Bim+2 och ingen mens i sikte.. Har mått väldigt dåligt dom senaste dagarna, illamående, yrsel o känt mig extremt varm. Mensvärk (som jag aldrig annars har innan mensen kommer). Mensen är aldrig sen heller, brukar snarare komma 1 dag innan. Testet ja tog va antingen neg eller extremt svagt positivt. Togs dock på dagen o hållt mig 1 timme bara.. plussade väldigt svagt med dottern på BIM med morgonurin. Återstår att se om kroppen luras..

RoxannaS
2018-04-02 10:44
#129

#128 Ja ÄL är det som kommer först. Så det är ÄL som styr när mensen kommer. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Sandiy
2018-04-02 12:05
#130

#129 okej men vilken av ÄL ska man utgå efter? Är helt 100 på att jag hade ÄL den 17e, hade ont i äggstockarna o tjock flytning med blodstrimma i. Men sen på bim-10 fick ja likadant, lite ont i äggstockarna, flytning med brunt i. Och positivt på ÄL test.

mollyt
2018-04-02 14:36
#131

#127 fast jag tycker att det är två streck!

Aftonstjärna
2018-04-02 14:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#132

#131 Tusen tack för ditt svar! Jag tog ytterligare ett test precis. Ligger ändå på soffan just nu, barnen är ute i trädgården. :) Därför att jag är helt orkeslös, sov 11 timmar inatt, somnade på soffan mitt på eftermiddagen igår. Jag brukar inte få trötthetssyndrom förrän v 6-7, om jag är gravid alltså. Så detta är jättekonstigt. Imorgon bitti blir det digitalt! För jag orkar inte stirra mer på mina test. Jag tolkar detta test som positivt (tydligare i verkligheten), men vågar verkligen inte ropa hej ännu. Verkar som om folk har fått falskt positivt på dem!

Annons:
mollyt
2018-04-02 16:46
#133

#132 fast jag tycker att det ser solklart positivt ut!😍 Men jag förstår dig - jag har själv velat dubbelkolla med digitala!

Aftonstjärna
2018-04-02 16:53
#134

#133 Inte ens digitalt kommer lugna mig, förrän jag ser ett tydligt plus vid BIM. :) Har läst att hcg minskar snabbt runt BIM om det är en kemisk graviditet. Har stämt vid två senaste gångerna på mig, har sett att hcg inte ökat, samt minskat ju närmare BIM jag kom. Har varit ÄL +11 när hcg verkat vara som högst för att sedan minska… och missfall några dagar efter BIM (v 4+3). Jag hoppas på tredje gången gillt nu. :)

Förväntansfull
2018-04-03 06:54
#135

Jag fattar inte varför ja ör så varm hela tiden.. tagit letrozol första gången denna cykeln o har BIM på söndag o ja har varit varm hela tiden men nu är de ännu värre.. Kan typ inte sova pga det..

Aftonstjärna
2018-04-03 07:47
#136

Är inte gravid, grått knappt synbart streck på graviditetskollen, samt inte gravid på digitalt. Känns ledsamt, var helt säker på att jag var gravid igår. Kommer aldrig någonsin mer köpa graviditetskollens tester. Det var ingen tvekan om att det var ett synligt streck igår. :(

Tassen94
2018-04-05 19:17
#137

Jag har fått sån himla ångest efter mina missfall. Har en konstant känsla av att inte kunna andas riktigt, pressar tänderna på nätterna så jag vaknar med huvudvärk och är konstant trött. Var tvungen att åka hem tidigare från jobbet idag och lägga mig på soffan..

mollyt
2018-04-05 22:14
#138

#137 usch vad jobbigt det låter! Kanske söka kurator eller annan att prata med? Kram på dig

Tassen94
2018-04-06 13:12
#139

#138 Ja jag funderar på det. Har gått i terapi i halva mitt liv för ångest men har varit stabil dem senaste åren. Vi gick i parterapi ett tag också och det var rätt skönt. Förhoppningsvis får jag ägglossning inom en vecka igen så man kan blicka framåt och känna sig lite bättre. :)

Annons:
RoxannaS
2018-04-06 13:50
#140

#139 Du kan absolut må bra av att ha en kurator att prata med. Nu är det troligtvis bebislängtan som är jobbig. Skulle råda dig söka kurator via kvinnokliniken då för bäst stöd inom rätt område :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
MatSked
2018-04-06 14:44
#141

Jag hoppar in här :) har en stor längtan till en tredje.. blev gravis förra månaden. Plussade 2 dagar innan BIM (Svagt) men på digitalt var de klockrent.. Men 2 dagar efter BIM fick jag tidigt missfall.. blev så besviken.. hade jag inte testat hade jag aldrig vetat ju.. MEN testade possetivt på ÄL igen 3 veckor senare.. och nu HOPPAS jag att de tagit sig igen.. ÄL+7 idag och vågar inte testa än.. hoppas hoppas HOPPAS :/

MatSked

MatSked
2018-04-06 14:54
#142

Har ett jäkla humör och lite molande verk lite då och då.. finnar har ploppat upp och ÄL+5 kände jag ett TYDLIGT stickande som en mensverksilning nere i mensmagen.. inbillar mig att det var ägget som fäste :)

MatSked

mollyt
2018-04-06 21:10
#143

#139 Det har varit lika dant för mig, gått i massor av terapi sedan tidiga tonåren. Har varit ovärdeligt! Jag hade absolut sökt hjälp igen, skönt att bara ha någon att dela sin ångest med (någon annan än sin partner). Prata om oro och allt som hör till, jättebra tips att söka kurator via kvinnokliniken så att de är insatta i det här med barnlängtan.

För mig har missfallen också varit skitjobbigt, men vid nästa ägglossning så har jag  känt att jag vill upp igen och fått ny magisk kraft och vilja att gå vidare - jag hoppas att det blir lika för dig!

oh-la
2018-04-07 09:35
#144

Trodde det skulle dröja länge, om någonsin, att jag skulle få skriva i en sån här tråd igen :) min man har varit helt emot fler barn, något som varit en stor sorg för mig. Nu har gan varit hemma lite med dottern på 1,5 medan jag börjar jobba igen. I onsdags nör jag kom hem da han att han hadr tänkt, och att det ör lika bra att ta ut spiralen nu och inte dra på det om vi ändå ska ha en till bebis. Nu är alltså tid för spiraluttagning bokad till 27/4, samma dag som vi får nycklarna till nytt hus!!! Inte nog med det var jag på arbetsintervju i torsdags, efter tre dagar på mitt nya jobb… allt på samma gång! Blir nog snarare 2019-bebis om det blir. Vi har sagt att vi inte ska försöka aktivt, men det är ett så stort steg från "aldrig igen" och jag är så glad!!! Ska bli så spännande!!

mollyt
2018-04-07 14:15
#145

#144 vad spännande! Vilken tid ni har framför er!

teezan
2018-04-07 22:38
#146

Ibland undrar man vad det är för fel på en. Jag har (hyfsat mild) magsjuka men ändå valde jag att mysa "om utifall att" (och för att jag ville förstås). Fick en släng av panik igår då jag mådde sämre med mycket illamående och kräkningar då jag insåg att magsjuka verkligen är piece of cake i jämförelse med att vara gravid. Då mådde jag så himla mycket sämre än vad jag gjort nu… det gör mig lite rädd. Man hoppas ju få slippa att må illa och kräkas och känna sig konstant jättebakis om man får chansen att bli gravid igen. Det tar mycket både psykiskt och fysiskt. Hej igen, förresten! Var några veckor sen jag var aktiv i tråden men jag är kvar. Gäller tråden oss som vill bli gravida 2018, eller de som kommer få barn 2018/planerat att få barn i år. Isåfall får jag sålla mig till den kommande planerar barn 2019-gruppen :) Har knappt tänkt på det här med barn senaste tiden, börjar återigen känna att "händer det så händer det". Mel kan ju bero på att jag förväntar mig en väääldigt lång cykel.

Annons:
NinniH
2018-04-08 09:43
#147

En vecka sen ägglossning och en vecka kvar. De första dagarna efter ägglossningen kändes livmodern typ tung, eller hur jag ska beskriva. Nu har det släppt och jag känner bara av molvärk och ibland lite halsbränna. Progsteronprov på tisdag, för att utesluta att det är progesteronbrist som orsakar mina kemiska graviditeter.

Har blivit så himla less på att se ett svagt positivt slå om till negativt, så den här gången tänker jag inte testa förrän ÄL+14, vilket blir den 15e. Plus att jag ska skriva högskoleprovet den 14e, så vill slippa vara med om all besvikelse som en kemisk innebär.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Aftonstjärna
2018-04-08 11:16
#148

#146 Hoppas du får en kortare cykel denna gången. #147 Vet hur du känner dig. Mina tester slår om till negativt några dagar efter BIM. Antagligen denna gång också. Testade svagt positivt ÄL +10, gravid på digitalt ÄL +13. Nu på ÄL +16 syns knappt strecken längre. Så nu väntar jag bara på att börja blöda. Vecka 4+1 är jag i, brukar börja blöda några dagar efter BIM. Kul att bara gå och vänta tills blödningen ska börja. :( Så föll man på mållinjen denna gång också. Hoppas det går bättre för dig denna gång!

NinniH
2018-04-08 11:33
#149

#148: Det är så surt! Tråkigt att det verkar bli en kemisk för dig igen. 😕 För mig slår det alltid om redan innan BIM, så min mens kommer alltid som beräknat i vilket fall.. Även om jag lovat mig själv att inte testa innan ÄL+14, så kliar det ändå i fingrarna. Är väl nyfikenheten I guess. 😎


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Aftonstjärna
2018-04-08 11:58
#150

#149 Bra ändå att det börjar blöda när mensen skulle kommit. Onödigt att det drar ut på tiden. Det blir ju ännu längre tills nästa ÄL, jag blöder dessutom mer. Jag behöver inte tolka några svaga test, de är ändå rätt tydliga runt ÄL +13 (samt gravid på digitalt). Tror rätt exakt att jag börjat blöda v 4+3 de andra gångerna…

Aftonstjärna
2018-04-09 19:42
#151

Tillbaka på ruta ett. Dag 1. Jag tror att drömmen om en sladdis just gick i kras.

Tassen94
2018-04-09 20:15
#152

#151 Beklagar verkligen.. <3 Vi provar ju zink och magnesium tillskott denna gången. Både jag och killen. Kanske något för er om ni tänket fortsätta?

MatSked
2018-04-09 20:45
#153

#151 Men vad jobbigt :( känner verkligen med dig.. exakt så som du skrev har jag haft det 2 ggr nu :( testerna jag gjort är nästan identiska med dina.. har BIM -5 idag och har ett hopp om att vara gravid, men oxå rädd.. jag är 35 år, kanske de kan ha med min ålder att göra :( hur gammal är du?

MatSked

Annons:
Aftonstjärna
2018-04-09 21:33
#154

#152 Magnesium har jag ätit länge. Zink har jag inte provat. Tack för tipset. Kanske försöker med ngt, orkar inte ens tänka på det just nu. Krafterna brukar återkomma när jag blött färdigt. #153 Det har garanterat med min ålder att göra. Förmodligen för gamla ägg. Jag fyller snart 41 och kanske inte kan få fler barn. Egentligen inte hela världen, men när vi hade bestämt oss för en sladdis känns det ledsamt att det inte funkar. Du har ju rätt många försök kvar med dina 35 år. :)

MatSked
2018-04-10 06:57
#155

#154 Okej.. men ingenting är omöjligt.. det kan mycket väl hända när man/jag slappnar av och inte tänker på det hela tiden.. jag vill nog lite för mycket och det låser sig nog lättare då :( Jag ska fortsätta hålla tummarna för dig och hoppas verkligen..

MatSked

mollyt
2018-04-10 09:00
#156

Tråkigt #151 Förstår att du är ledsen, måste kännas jobbigt när ni bestämt er för att ni vill ha en sladdis.

NinniH
2018-04-10 09:11
#157

#151: Vad tråkigt att mensen kom. 😕❤️

9 dagar efter ägglossning och molvärken hänger i. Dras med halsbränna lite då och då, plus att nu har jag börjat få en sån konstig smak i munnen..


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

MatSked
2018-04-10 09:51
#158

#157 Du har inte testat än eller? Lite tidigt kanske iof.. men det låter ju som att de kan vara gravsymtom.. hoppas

MatSked

NinniH
2018-04-10 10:22
#159

#158: Jo, jag har testat och även om jag kunde se något extremt svagt så går det inte att få på bild. Litar inte på mina ögon heller, för jag kan typ alltid se svaga streck. 😎


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Tassen94
2018-04-10 13:00
#160

Ökning på äl-test idag så ägglossning på gång dem närmsta dagarna. Har haft ångestattacker så varit svårt att få till det när jag mått så dåligt. Men känns ändå bra att kroppen är igång igen. Det verkar dock som att det blir 2019 bebis för mig.

Annons:
Tassen94
2018-04-12 09:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#161

Falskt alarm med ÄL ökning den 10/4, ökningen kom idag. Cd 16 efter missfallet. Började nästan ge upp då jag oftast får ÄL runt cd 12. Nu känns det bättre!

Tassen94
2018-04-12 09:49
#162

Cd 17 efter missfallet mena jag :)

keewee90
2018-04-12 11:22
#163

Jag har de senaste 3 månaderna börjat få ägglossning. Gjort tester och vi har försökt. Är nu 2 dagar över min mens, liten blödning, massor med mensvärk och fruktansvärd migrän/huvudvärk i 2 dagar nu. Kissade på en DB digital och den sa Inte Gravid. Mår så illa och har svårt att koncentrera mig på jobb.

NinniH
2018-04-15 06:53
#164

Inte tagit något test sen i fredags, så hade hoppats att det skulle vara ett tydligare streck nu. Icke då, är precis lika svagt som då.. Så tyvärr vet jag hur det här slutar. 😐 Mensen beräknad antingen idag eller i morgon.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

RoxannaS
2018-04-15 11:49
#165

Börjar bli tajt med 2018 nu, så gjorde en ny tråd för planering 2019.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
keewee90
2018-04-17 11:24
#166

Inget för mig, jag finns i 2019 kanalen *bittersweet feeling*

ira89
2018-04-18 12:34
#167

Jag har gjort två billiga grav tester ena visade väldigt svagt och den andra var kanske lite starkare men ändå svag. En vecka efter ÄL gjorde jag ett blodprov som visade neg. jag tog blodprovet för att vi hade springmaskar och ville vara säker om jag var gravid innan jag tog medicinerna. Jag frågade sköterskan om blodprovet visade så tidigt positiv hon sa det är ju klart att blodprov visar. Nu vet jag inte vad ja ska tro kan jag lita på dom svaga grav.testen😫

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
mollyt
2018-04-18 18:08
#169

#167 de ger ju svar med hög sannolikhet - så har du fått två positiva resultat så skulle jag säga att du är gravid - såvida du inte börjat blöda/fått ont så man kan misstänka att du fått missfall. När testade du dig? När skulle du fått mens? När tog de blodprov?

Sarah
2018-04-18 19:31
#170

#167 en vecka efter ÄL går det knappast att se på blodprov. Det kan ta mer än en vecka innan ägget fäster.

Upp till toppen
Annons: