Annons:
Etikettallmänt
Läst 2116 ggr
EmiliaTorstensson92
2018-03-01 21:35

Mensvärk utan mens

Tänkte höra om någon varit med om samma. Jag födde mitt första barn i december -17. Jag helammar men har ej skyddat sex då vi sen innan tog lång tid att bli gravida med sonen. Nu några dagar har jag haft som mensvärk men det kommer aldrig någon mens. Kan man känna som mensvärk av att kroppen är kanske lite ur balans med hormoner och så när man ammar?

Annons:
[Smulan_88]
2018-03-01 21:49
#1

Har du tagit test? Man kan ju bli gravid trotts amning ;) sen kan ju kroppen vara lite ur fas efter att man har fått barn. Så det är inte omöjligt att det beror på något annat. Tänkte på att du säger att ni inte skyddar er, ni har inte haft oskyddat under ditt ”avslags period”? För då kan man i (i of ovanliga) fall få infektion i livmodern, tänker så det inte är det som gör att du känner värk i livmodern.

EmiliaTorstensson92
2018-03-01 21:54
#2

Nej jag har inte tagit test. Coolt om han skulle få ett syskon redan i år. Skulle helst vilja att han blir 1 år innan nästa kommer men är glad när det än blir om det blir att vi kan bli gravida igen :) Vi hade inte haft oskyddat innan efterkontrollen och där sa hon att det var ok att ha oskyddat nu så borde inte ha med det att göra.. men ja kroppen kanske är ur balans.

RoxannaS
2018-03-01 22:01
#3

Det kan vara flera olika anledningar. Bland annat att livmodern fortfarande försöker dra ihop sig. De kan vara ny graviditet. Kan du gå på toa och göra nr två som vanligt?


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
EmiliaTorstensson92
2018-03-01 22:15
#4

Ja nr 2 har inte varit några problem alls sen förlossningen. Det jag märkt störst skillnad efter är att jag måste byta trosor ibland då jag läcker urin. Och nu låter detta kanske konstigt/äckligt. Men känner mig som jag är öppen mellan benen fortfarande. Tittar jag i spegeln så är det som ett hål in och böjer jag mig mycket så blir det som muspruttar när jag reser på mig. Haha..

RoxannaS
2018-03-01 22:17
#5

#4 Oj. Har du pratat med barnmorskan om det? Låter inte så bra. Gör du knipövningar? Kanske du inte är helt återhämtad där än? Sprack du något? Sytt? Prova gör ett gravtest utifall att. Men troligtvis är det kroppen som är i obalans än. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
EmiliaTorstensson92
2018-03-01 22:24
#6

Enligt hon som gjorde efterkontrollen såg allt bra ut. Men jag är jättedålig på att göra knipövningar. Gjorde typ aldrig som gravid och inte gjort mycket nu heller. Sydde 2 stygn och så fick jag ett skrapsår. De såg fina ut sa hon och jag såg ut "som man ska göra efter en förlossning" hur nu det är.

Annons:
EmiliaTorstensson92
2018-03-01 22:26
#7

Ja kanske ska göra ett test, men är så rädd att falla tillbaka eller hur man ska säga när man blir besviken om det visar negativt. Men med amning så kan det väl vara svårare att bli gravid om jag fattat det rätt :)

[Thiah]
2018-03-02 06:41
#8

Jag kände mig också öppen länge, tyckte man såg rakt in i underlivet när man kollade med spegel men det har efter det gått tillbaks. Och tyckte inte alls att det var likadant efter andra sonen utan bara med första. Tror det gick tillbaka efter ett halvår och maken märkte aldrig av det.

Surpan
2018-03-02 07:25
#9

Jag hade mensvärk till och från under amningen utan mens. Jag var också "öppen" om man kollade med spegel i några månader. Det här gått tillbaka nu men det ser ju inte helt ut som innan. :)

/Surpan

EmiliaTorstensson92
2018-03-05 21:43
#10

Skönt att läsa att jag inte är ensam om att vara öppen efter fl. Då kanske det inte är nå konstigt med att ha mensvärk. Men beställde hem gravititestest idag och tänkte ta ifall att och visar det negativt så ska jag nog ta upp det med MVC ifall det kan vara nå fel. Kanske bättre att vara på säkra sidan :)

RoxannaS
2018-03-06 13:29
#11

Låter som en bra plan. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Sarah
2018-03-06 19:37
#12

Jag kände att inget blev normalt förrän efter jag slutade amma. På några veckor kändes kroppen som vanligt igen. Innan det var mycket konstigt.

Upp till toppen
Annons: