Annons:
Etikettallmänt
Läst 4780 ggr
Tiktak697
2018-02-27 21:00

Gravidtecken för er ?

Kan inte alla berätta vad de hade för tecken när de var gravida? Och hur tidigt kände ni med första barnet? Vad hade ni för tecken i tex v4 ? Det är jag främst intresserad av att höra Men också alla andra, vad kände ni, hur tidigt, vad var symptom ?

Mvh Tiktak

Annons:
[Smulan_88]
2018-02-27 21:44
#1

Jag har bara haft ”graviditetssymptom” kring BIM när jag INTE hade varit gravid. Dvs hjärnspöken/pms symptom. Dvs illamående, ömma bröst, svullen mage, dålig hy… typ.. Dom gånger (3—> 3barn) så har symptomen kommit först runt v.7+0 till v.9+0. Innan dess gar jag inte kännt av graviditeten alls. Jag har ju dock varit en testoman, så graviditeterna har upptäckts kring BIM (4+0) ändå. Men inte via symptom/tecken.

Missmagi
2018-02-27 22:19
#2

Alla mina graviditeter startas alltid med att jag tycker kaffet smakar riktigt äckligt vilket är lite drygt med tanke på att de är ju de bästa som finns direkt på morgonen :)

DenLin
2018-02-28 05:03
#3

Det första jag märkte var väldigt tydliga blodådror på brösten, och det var ett par dagar innan mensen skulle komma.

Cilla89a
2018-02-28 08:36
#4

Det första annorlunda jag märkte med mig var att jag ville droppa citronsaft över allting jag åt.. Nästa grej var att brösten svullnade och blev ömma.. I vecka 6-7 nångång kom det vidriga illamåendet..

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Fridaaaa
2018-02-28 09:13
#5

När jag läste rubriken tänkte jag "finns det gravidtäcken"? :P 

Mina tecken var att mensen var sen, och hade konstigt illamående.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Thiah]
2018-02-28 12:53
#6

#5samma här, läst lite slarvigt och hängde inte alls med. Jag hade yrsel och trötthet

Annons:
RoxannaS
2018-02-28 14:29
#7

#5 #6 haha samma hår! 😂 Andra gången här (eller ja 5:e graviditeten) som inte sluta i missfall direkt. Så var de hunden som gav mig första tankarna. Hon hänger på mig konstant. Mer än vanligt. Humöret gav vika. Blev så äckligt irriterad på min bästa vän bara sådär. Haha. Sen brösten som började ömma.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Tiktak697
2018-02-28 16:32
#8

Haha autocorect spökar jämt typiskt blev så lustig rubrik kan Sajtvärd korrigera kanske ? Jag tänkte vilka veckorna var de som tidigast ? Alltå att ni märkte små täcken. Någon som Märkt av i v 4 ?

Mvh Tiktak

teezan
2018-02-28 16:44
#9

Jag var snurrig/yr och otroligt trött, och så var jag väldigt varm. Kände mig sjuk och febrig utan att vara det. Några dagar innan jag plussade fick jag plötslig craving på Max pommes, som jag var tvungen att köpa. Dagen innan plus åkte jag buss och blev åksjuk, vilket jag aldrig varit tidigare. Men jag plussade rätt "sent", i vecka 6 (eller blir det vecka 7, 6+0?minns inte hur man räknade, haha). Hade dock känt mig svullen i minst två veckor. Hade säkert fler symptom som jag inte minns, letade inte symptom den gången till skillnad från nu ;)

Fridaaaa
2018-02-28 16:47
#10

#8 Började i samband med beräknad mens, mina tecken

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

SimsBrooke
2018-02-28 16:50
#11

Jag hade haft riktigt ont i brösten och bröstvårtorna, så fort jag eller sambon rörde dem så "skrek" jag av smärta. Sen fick jag craving för djungelvrål! Första barnet för mig och plussade i lördags :D

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

LaSadie
2018-02-28 17:05
#12

Nu tog jag litinus som ger många tidiga symptomer som tex ömma bröst, men det som gjorde att jag tog test innan testdagen var att jag var hungrig h e l a tiden. Hungern försvann sedan men det var väl tecknet som stod ut.

RoxannaS
2018-02-28 17:09
#13

#8 Ja mina tecken är från vecka 3-4 där någon gång. För jag plussade på BIM och det är väl 4+0 tror jag :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
Eemmaac
2018-02-28 17:27
#14

Var så extremt trött och det ilade och värkte i livmodern och ut i ljumaskarna på ett annat sätt än vanlig mensvärk. Plussade BIM-4

mollyt
2018-02-28 18:34
#15

Jag har inte haft några symptom alls fören tidigast v7 då illamåendet kommit. Har varit gravid 3 gånger men bara en fullgången graviditet. Har aldrig haft ömma bröst eller liknande. Övergående (typ över en dag!) känsligt luktsinne med första graviditeten. Haha!

Denna kommentar har tagits bort.
Tistel-
2018-03-28 12:53
#17

Är gravid med mitt första och det här har jag upplevt hittills:
Jag tror jag hade ÄL på nyårsafton 2017/2018, min senaste mens den 17/12. Redan runt den 4/1 kände jag mig "skum" i kroppen, fick hjärtklappning av en pepsi max och hade förjävla mycket huvudvärk i några dagar. 

Kort därefter när jag satt hemma i soffan (kan ha varit den runt 8-9/1) så bara POFF så fick jag skit ont i brösten. Dagen efter testade jag negativt på tre stickor. Jag väntade några dagar och testade sen positivt ungefär 3-4 dagar innan beräknad mens. 

Vecka 4-11  - Sen gick det snabbt, tröttheten var gränslös, orken likaså. Trappor var rena dödsdomen och jag somnade ca 19.00 varje kväll i flera veckor. Brösten gjorde så förbannat ont att jag ibland ville gråta. Och illamåendet… Inga kräkor men nära nästan varje dag. Luktsinnet har slagit bakut och jag känner lukten av ALLT. Jag tål inte doften av mitt egna hår så jag har fått byta schampo ca fem ggr hittills. 

BM sa rejäl järnbrist och jag har kämpat ett tag nu att få upp värdena.  För ca två veckor sen började allting kännas bättre, är nu i vecka 14. Jag har växtvärk i magen, lite lite illamående är kvar, sura uppstötningar har börjat komma. Är fortfarande trött men inte alls på samma nivå.

Nu i vecka 14 har jag börjat få cravings… Är vegetarian men för en kvart sen tryckte jag i mig två grillade kycklingklubbor, på under fem minuter. Och detta utan att få en enda dåligt samvete känsla = helskumt.

Något nytt varje vecka verkar det som ;)


Tistel-
2018-03-28 12:55
#18

Tillägg: Finnar, trög mage, konstiga drömmar, plötslig extrem sexlust för att sen inte ha någon ÖHT.


[Devya]
2018-03-29 11:35
#19

Samma dag som jag plussade började det dra och ha sig där nere vid livmodern. En vecka innan hade jag "mensvärk" och väntade bara på att mensen skulle dyka upp. Jag har inte haft några andra symptom och jag är nu i vecka 5. Här fortfarande ont nu som då. De ggr jag har trott att jag har varit gravid har jag däremot haft mera symptom. :)

NinniH
2018-03-29 12:07
#20

Mitt allra första symtom var att jag kände mig mycket varmare, nästan febrig. Tempade då och kunde också se att den var högre än den brukade. Plussade 4 dagar innan BIM. Lite senare kom molvärken och ömma bröst. Illamående dök inte upp förrän runt vecka 7. När resten av symtomen dök upp minns jag faktiskt inte, då det var ett par år sedan (sonen 4,5 år).


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
[Kijsen]
2018-03-30 22:24
#21

Fick ett plus i vecka 4-5, då var mensen sen med en dag. Hade inga direkta symptomer mer än lite ”mensvärk” från o till.

Upp till toppen
Annons: