Annons:
Etikettbarnlängtan
Läst 1757 ggr
langtanpreggo
2/26/18, 3:25 PM

Orolig...

Hejhej.

Min mens är hela 41 dagar försenad idag. Jag orkar inte! Negativa test, och vill typ aldrig ens mer se ett gravtest för man blir så jävla besviken varenda gång. Jag var hos läkaren nyss som konstaterade stress, jag var där i ett annat syfte så det var inte mycket mer än det jag fick till svar.. Tyckte inte han tog mig allvarligt alls.. någon som har varit med om liknande?  Jag vet inte vad jag ska skriva så tänkte fiska lite sympati här.. Ska ringa imorgon till gyn och hoppas de tar emot mig:(

Annons:
RoxannaS
2/26/18, 7:11 PM
#1

Hejsan! Jag förstår din frustration full ut. Förstår din sorg över alla negativa test. Har också haft cykler på uppåt 50 dagar. Tycker du ska be din gyn kolla om du har pco. Låter som att de kan vara det. Så tråkigt när vården inte tar en på allvar. Känner igen det så väl. Hoppas du får tid till gyn snabbt och att dem kan kolla dig ordentligt. Du får jätte gärna ställa alla frågor du vill om de här här inne. Finns jätte mycket duktiga tjejer med erfarenheter om de mesta som gäller graviditet och missfall här. Vet inte riktigt vad du vill ha för svar just nu. Mer än att jag förstår dig fullt ut. Du är inte ensam. Kram


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
langtanpreggo
3/7/18, 9:20 AM
#2

Tack RozannaS för din kommentar och att du är så förstående! Var hos gyn igår, hon trodde inte att jag var gravid men fick lämna ett blodprov. har inte PCO men rikligt med folliklar. Beskedet jag fick var att vänta på mensen, om den inte kommit till sommaren skulle jag återkomma.

[Smulan_88]
3/7/18, 10:32 AM
#3

#2 men va lustigt att dom inte gav dig mer hjälp! Det finns ju mediciner som puttar igång mensen men som också stimulerar till ägglossning så du lättare ska kunna bli gravid. Otroligt nonchalant av vården att du ska behöva vänta på att tiden går, då hade iaf jag kräft en plan om hur man går tillväga senare. Vad länge ska man liksom gå och vänta på mensen? Och egentligen skulle man ju kunna hinta om att det i långa loppet blir billigare för sjukvården med behandling av stimuli än att i slutändan få göra ivf. Jag hade nog velat haft ett andra utlåtande.

langtanpreggo
3/8/18, 10:16 AM
#4

Smulan_88 ja eller hur! Kändes som hon inte tog mig på allvar och tyckte jag typ var dum i huvudet.. hon sa också att alla kvinnor idag har problem med mens och med magen, att det är normalt för att vi ständigt är uppkopplade? Alltså började nästan gråta och ville bara därifrån :( hoppas verkligen mensen kommer igång snart.. sex månader ska man tydligen behöva vänta innan man får någon hjälp :(

DenLin
3/8/18, 10:50 AM
#5

#4 det låter ju helt vansinnigt! Alla kvinnor har inte alls problem med mensen, och att dessutom koppla ihop det med den digitala världen låter så ovetenskapligt att hon borde anmälas för tjänstefel. Det där var ju helt klart hennes egen åsikt och det är inget hon ska yttra till patienter. Gå till någon annan tycker jag, är säker på att du kan få bättre bemötande än så.

Sarah
3/8/18, 11:02 AM
#6

#4 ?? Wtf! Jag är så less på vårdpersonal som ska tycka saker som inte har fäste i vetenskapen. Du ska inte behöva lyssna på sådan skit. Vet att det är svårt att stå upp för sig själv i så utsatta situationer. Jag tycker att du ska söka dig till en annan läkare. 

Nu har du lite "kött på benen" inför ett nytt besök och förhoppningsvis vågar du fräsa ifrån om en ny läkare inte tar dig på allvar. 

Visserligen inte alls samma, men på mitt inskrivningsmöte med min nya bm lessnade jag ganska fort på henne. Innan jag gick sa jag att det enda jag vill ha av henne är att hon mäter det hon ska mäta och för statistik. Är hon orolig över min livsstil, ex min kost, så vill jag inte höra ett ord om det. Hon såg förvånad ut men sa ok och sen var hon tyst. Man måste bita ifrån ibland.

Annons:
[Thiah]
3/8/18, 5:45 PM
#7

#6 OT men Sarah herregud du äter ju inte kött hur ska barnet någonsin överleva? Du måste ju förstå den stackars barnmorskan! ;) (Jo sarkasm för er som inte hängde med) Men annars ja, vårdpersonal ska lämna sina personliga åsikter utanför rummet. Fick ganska nyligen förklarat för mig att det är helt onödigt att gå igenom med en sterilisering. Spiral är lika bra… Tjenamors

[Smulan_88]
3/8/18, 8:59 PM
#8

#7 för att vara lika fördoms full som dom ”så typiskt gamla med dom fördomarna”! Skulle man inte kunna få i sig all näring utan animalisktprotein? :*D Sen har jag nog mött samma upplaga BM spiral är ju helt klart det bästa för allt och alla (not). Själv hoppas jag mannen i huset kommer på att han kan klippa, enkelt och komplikationsfritt ingrepp. -är livrädd att det skulle ta all min sexlust om jag själv gjorde det (får den effekten av hormoner) annars hade jag inte tvekat.

[Thiah]
3/9/18, 6:45 AM
#9

#8 Jo utan större problem får du i dig allt du behöver utan kött. Därför jag var sarkastisk. Barnmorskorna vill gärna lära ut hur man ska äta men verkar kunna lite om kost…. Här hemma är det jag som inte bör bli gravid igen och därför ska ja sterilisera mig.

Upp till toppen
Annons: