Annons:
Etikettertipsråd
Läst 2012 ggr
Missmagi
2/21/18, 6:53 PM

Hur delade ni på föräldraledigheten?

Vi väntar vårt första i början av juni och vi satt härom dagen och pratade om hur vi ska dela upp ledigheten. Han vill helst var ledig vintertid då han har ett hemskt utejobb och jag sa då lite spontant att men till januari kan jag ju gå tillbaka till jobbet. Sen har jag gruvat mig fram och tillbaka att de är ju bara 6 månsder. De kändes lite att vara vara hemma 6 månader. hur resonerade ni när ni delade på föräldraledigheten?

Annons:
[westerlind]
2/21/18, 6:56 PM
#1

Vi gjorde det enkelt för oss eftersom jag är lärare och jobbar terminsvis. Jag var hemma från hon föddes (22 januari 2017) tills vårterminen 2018 började. Nu är maken hemma till sommarlovet, sedan början lillan förskolan höstterminen 2018. Finns så många olika sätt man kan göra på, du kan ju vara hemma 6 månader, han hemma, du hemma, gå om varandra.

DenLin
2/21/18, 7:01 PM
#2

Vår plan är att vara hemma 8 månader var

Soleii
2/21/18, 7:12 PM
#3

Eftersom jag inte hade fast jobb och var ganska nyexad så tog jag en jobbchans på jobbet där jag haft projektanställning innan graviditeten - det innebär att jag gick tillbaka och jobbade när min dotter var bara 4 mån. Sen jobbade jag 5 månader och var därefter ledig mellan 9-14 månader igen :) 4 mån var lite väl tidigt att separeras från lillan, jag tyckte inte att det var kul alls och hade gärna varit hemma minst till 6 mån - men det funkade ganska bra för oss och båda fick ta del av lite olika faser av hennes första tid i livet :)

Surpan
2/21/18, 7:15 PM
#4