Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 4446 ggr
mollyt
2018-02-20 16:01

Progesteronkräm, erfarenhet?

Är det någon här inne som har använt sig av kräm med progesteron? Vilket märke använde ni och vad tyckte ni? Om ni planerade att bli gravida - fortsatte ni att smörja tills mensen kom? Jag har förstått att om man vill använda dem i andra fall så ska man upphöra att smörja dagen/2 dagar före förväntas mens. Men om man är gravid ska man inte sluta för att en kraftigt sjunkande nivå av progesteron framkallar mens (missfall). Så då borde man alltså inte göra uppehåll eller hur? Men att sluta smörja om mensen kommer och sen börja igen före ägglossningen. Tycker inte att det varit så lätt att hitta information för användande vid planerande av graviditet. Så är tacksam och nyfiken på hur ni andra har använt sån kräm.

Annons:
Missmagi
2018-02-20 16:40
#1

Jag har tagit progester all, köpt från gravidkollen.se och testade den i ca 3 mån innan jag blev gravid igen efter x antal upprepade missfall. Jag började använda krämen i samband med ägglossning morgon och kväll och har slutat om mensen kommit nu kom ju inte mensen då så då har jag fortsatt. Om jag går in på företaget som gör sådanas hemsida vad dom rekommenderar personer som fått upprepade missfall så står det att man kan använda den till v 25.29 för att kroppen inte hastigt ska få progresteron halt i kroppen. Jag tror på krämen men vet att många är skeptiska och inte tror på den men det gör jag. Vad gör man inte för att få sitt barn? Testa en månad och se hur de funkar :)

RoxannaS
2018-02-20 16:43
#2

Körde också med Progesterall under förra året någon gång. Tänkte att de kanske kunde hjälpa mina uppåt 50 dagar långa cykler. Men. Ja. Nä. Jag tyckte inte den gjorde någon skillnad faktiskt. Bortkastade pengar enligt mig. Tyckte också de var svårt att fatta hur man skulle använda den.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Missmagi
2018-02-20 16:43
#3

Juste höll på att glömma du använder krämen på tunn hud, exempel underarmen. Du tar en klick stor som ärta (fast jag tog lite mer i början en och en halv ärta typ) 😂

nypisnina
2018-02-21 00:01
#4

Har beställt hem kräm idag p.g.a. svåra pms besvär, samt att jag har en oehört kort menscykel. Tänker, det kan ju inte skada. Jag beställde progesterall.

mollyt
2018-02-22 08:45
#5

Jag har köpt den krämen, från graviditetskollen. Tänkte också "varför inte?"… Jag läste att den kunde hjälpa mot PMS och sömnsvårigheter också och jag har sovit så himla dåligt sedan några månader tillbaka (inte alls likt mig som i vanliga fall alltid somnat lätt och somnat om lätt). Placebo är inte att underskatta heller tänker jag!

Jag har ju en väldigt jämn "normallång" menscykel  så det är inte mitt problem. 

Den kom till postens utlämningsställe igår så jag tänkte hämta den dag eller imorgon. Börjar använda den på dag 11-12 tänkte jag som blir lagom till helgen.

Hoppas på bättre sömn om inte annat, det vore guld!

Upp till toppen
Annons: