Annons:
Etikettallmänt
Läst 1535 ggr
[Thiah]
2/18/18, 12:29 PM

skrönor och dylikt...?

Vilka allmänna skrönor om graviditet, om kön, om allt har ni hört?

Annons:
BlackNo1
2/18/18, 12:48 PM
#1

Det finns rätt mycket av den varan :) Några saker jag fått höra: om mamman har halsbränna under graviditeten så har bebisen mycket hår. Hickar bebisen mycket så är det en flicka. Gravidmagens form visar vilket kön barnet har.

Surpan
2/18/18, 1:01 PM
#2

Växer håret uppåt och inte ligger ner på bebisen så blir det ett envist barn. Mer foglossning ger lättare förlossning. Stor mage, stort barn. Mycket illamående betyder pojke. Det är försent för bedövning efter att man öppnat sig till en viss centimeter. Allt som har med pendel att göra. Bikarbonattestet.

/Surpan

[Smulan_88]
2/18/18, 2:06 PM
#3

Man kan kissa på avkokat rödkålsvatten, skiftar det åt rosa mörkt håll är det en flicka, bråmörkt är det en pojk. Hormonrand- pojke. Illamående tyder på tjej. Även finnar och dålig hy, det sägs att flickor ”stjäl” mammans skönhet. Om magen är ”bred” är det en flickmage är den ”toppig” så är det en pojkmage. Flickor har hjärtljud över 140 och pojkars hjärtljud ligger under 140/slag/min. Några av de myter jag hört.

[Smulan_88]
2/18/18, 2:08 PM
#4

Har man mycket halsbränna under graviditeten så får man en hårfager bebis.

RoxannaS
2/18/18, 2:59 PM
#5

Haha kul tråd. Halsbränna stämde inte för mig. Hade halsbränna så jag trodde jag skulle dö med sonen. Men han hade inte mycket till hår på huvudet. :p


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Pontiac57
2/18/18, 10:12 PM
#6

Har hört att om man får hormonrand under naveln är det pojke och över naveln flicka. Mycke illamående = tjej Hjärtljuden har jag hört att det ska va tjej om det är högre och pojke lögre men även tvärtom Att man får bättre hy och tjockare hår med pojke och tvärtom med tjej (för mig va det dock tvärtom haha) Om du är sugen på sura grejer blir det en flicka och om du är sugen på söta grejer pojk Det är några jag kan komma på

Annons:
RoxannaS
2/19/18, 12:34 PM
#7

#6 Haha ja dem är bra. Dem stämde inte alls på mig. Led av fruktansvärt illamående och kräktes massor med pojken. Hade inte speciellt bra hy eller hår heller. Är typ alltid sugen på surt/salt så de stämde inte heller. Haha. :). Men kul å kunna kolla liksom. Har hört de där om att man bär ena könet högt och de andra lågt men kommer inte ihåg vilken som är vilken.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Carrosh
2/19/18, 7:33 PM
#8

#2 Har hört tvärtom om illamåendet - att det skulle vara en flicka om man varit mycket illamående.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[Thiah]
2/20/18, 8:26 AM
#9

Flickor tar sin mors skönhet medan pojkar förstärker den. Fast jag vet inte hur alla mina finnar och flitiga hår förstärkte min skönhet. ;)

[Smulan_88]
2/20/18, 10:13 AM
#10

Pojkspermier är snabbare än flickspermier men flickspermierna lever längre. Så för att öka chanserna för flicka bör man ha sex några dagar innan ägglossning och vill man ha pojke bör man pricka ägglossning med nya fräscha spermier. Har även hört att olika ställningar ska öka chanserna för olika sorters kön. +att endel män ”bara” har pojk/flickspermier. Själv tror jag på slumpen, och är glad att det överhuvud taget blivit några barn. Detta då två av tre varit svåra att få till.

Upp till toppen
Annons: