Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 983 ggr
Cilyb
2/18/18, 10:05 AM

ägglossningstest

Hur funkar ägglossningstest? Jag har en son som är 6 månader. Jag delammar och har inte fått tillbaka mensen än. Vet inte när jag hade mensen innan jag vart gravid. Kan man ta ett ägglossningstest och se?

Annons:
RoxannaS
2/18/18, 3:01 PM
#1

Ägglossningstest brukar man använda under en länge period. Man testar 1-2 gånger om dagen tills man får utslag på dem. Sen följer man stegringen. När man får lika starkt teststräck (eller starkare) än kontrollsträcket så tyder de på Lh höjning vilket kan innebära ägglossning. Men de är ingen garanti för att de verkligen släpper något ägg. :) Finns fler här inne som jag vet brukar använda såna tester. Så någon annan kan säkert ge bättre info. Har nämligen aldrig provat. Men de sägs att dem även kan reagera när de är dags för mens och vid graviditet.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
mollyt
2/18/18, 5:57 PM
#2

Precis som #1 skriver går det inte att kolla om ägglossning kommer med endast ett test utan man letar förhöjning av ert hormon så man brukar få testa varje dag under en period. Lättast är att börja testa efter att du fått din första mens så att du kan räkna ut när det börjar bli läge att testa sig (förutsatt att du vill pricka in ägglossning och bli gravid). Om du inte vill bli gravid rekommenderar jag att ni skyddar er på något sätt och inte räknar med att ägglossningen inte kommer. För du kan få ägglossning före du fått din första mens. Delamma eller helamma - det tar olika lång tid för alla innan mensen kommer tillbaka. Lycka till!

Cilyb
2/18/18, 8:52 PM
#3

Tack så mycket för era svar ☺️

Upp till toppen
Annons: