Annons:
Etiketthälsa
Läst 1401 ggr
Surpan
2018-02-16 20:15

Inte överens med mensappen

Jag har PCO, och har tidigare i livet haft en mens som kommit lite hur som helst. Efter min första graviditet som slutade i missfall så fick jag en relativt regelbunden mens där det diffade ca 5-7 dagar per cykel. Nu efter min andra graviditet (fullföljd) så har jag ännu mer regelbunden mens (30-32 dagar). Just nu räknar min mensapp på 31 dagar. I förrgår så började jag få äggviteflytningar och idag har jag haft molvärk nu på eftermiddagen, kollade tappen idag också som är öppen. Så jag bestämde mig för att kolla läget i appen och lägga in mina symptom då jag misstänker ägglossning idag. Appen trodde först på ägglossning igår, men när jag la in symptomen så analyserade den och kom fram till att ägglossning är om 9 dagar och jag inte alls är fertil nu? Jag trodde äggvitesekret påvisade fertilitet? Vad tror ni?

/Surpan

Annons:
[Smulan_88]
2018-02-16 21:14
#1

Jag har fått tydligare och tydligare ägglossningssymptom ju fler barn jag fått (har nu tre). Så jag skulle om jag var du gå på sekretet och tolka det som att endera har du ägglossning eller också kommer du att ha det inom de närmsta dagarna och kroppen släpper nu igenom simmare till ett kommande ägg. Tror ärligt att man får ta appar och div olika hjälpmedel med en nypa salt. MEN vill man ha syskon så indikerar ju första tecknet på ÄL att man bör tänka lite extra på att ligga, fram till symptom/indikatorer visar att perioden denna gång är över alternativt till kommande beräknade icke mens. Jag hade dock i ditt fall (om ni planerar syskon) legat och om ni har i syfte att ha koll på ”säkra dagar” skyddat mig. Lycka till! :)

Surpan
2018-02-17 08:06
#2

Inga syskon planeras ännu. :) Men det är skönt att ha koll på kroppen, speciellt efter alla år av oregelbunden mens. Jag räknar nog just nu på att ägglossning var igår när jag trodde. Så får vi se när mensen kommer. Men jag tycker det är väldigt konstigt att appen räknar äggvita som ickefertil…

/Surpan

Sarah
2018-02-17 08:37
#3

Appar är ju inga kärnfysiker. Du känner sannolikt din kropp bättre än vad den gör.

teezan
2018-02-17 08:44
#4

Min app stämmer aldrig, den har bara hjälpt mig se ett mönster och ger en indikation på ett ungefär (utifrån tidigare cykler). Har använt appen lite mer än ett år. Har också oregelbunden mens.

Upp till toppen
Annons: