Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 6528 ggr
SimsBrooke
2/15/18, 8:09 PM

Höjd temperatur/Natural Cycle

Jag har en liten undran! 

Jag använder mig utav Natural Cycle som preventilmedel, dock använder jag det för att kunna bli gravid i framtiden! 

Nu till min fråga. Jag hade ägglossning förra onsdagen(7 februari). Sen då har min temperatur legat på 36. Jag har annars haft runt 35 när jag inte haft ägglossning för då har den gått upp till över 36. Jag ska få min mens den 20 februari, men appen vill att jag gör graviditetstest nästa helg 24-25.  Vad kan det betyda? Att jag är gravid eller att det bara är en tillfällighet? 

Är det någon som har någon erfarenhet med Natural cycle? 

Tillägg: Försöker bli gravid från och med nu

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Annons:
Sarah
2/15/18, 9:18 PM
#1

Kan inte svara om tempen. Men många blir ju gravida när de använder nc. Det är ju inget preventivmedel, utan bara ett försök att göra "säkra perioder" lite mindre osäkra.

[mirja555]
2/15/18, 10:47 PM
#2

Har du markerat i appen att du har haft oskyddat/skyddat sex? Om appen blir "orolig" att man har kunnat bli är gravid tror jag den säger till att man bör testa, eller har du den på Plan-läget?  

Fattar som att tempen stannar uppe om befruktning skett när den annars skulle sjunkit i samband med att mensen kommer, så än så länge kan nog inte temeperaturen avslöja en graviditet !

SimsBrooke
2/16/18, 2:37 PM
#3

#1 Jo det har jag läst. 

#2 Jag har ställt in i Plan läget då jag vill bli gravid. Och ja jag har tryckt i när vi haft sex. När går tempen ner`? Precis innan mens eller några dagar innan?

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Flaeder
2/18/18, 11:26 AM
#4

Beroende på hur lång lutealfas du har går tempen nedåt igen runt 8-10 dygn efter ägglossning, dvs. tempen går i regel ner precis innan du får din mens. Om du har på plan läget: Om du har markerat i appen att du haft sex någon gång under cykeln så kommer appen per automatik visa symbolen för graviditetstest. (Symbolen för graviditetstest brukar placeras på mensdag 2 eller något senare.) Appen har alltså inte kunskapen att känna av om det är större chans än vanligt att du är gravid under aktuell cykel, utan den bara kommer upp automatiskt om du markerat att du haft sex någon gång under cykeln. Ps. Natural Cycles ÄR ett certifierat preventivmedel.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Flaeder
2/18/18, 10:44 PM
#11

Tråkigt för trådskaparen att tråden inte handlar om att besvara hennes frågor. Skillnaderna är många Pontiac, positiva som negativa.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Förväntansfull
2/19/18, 3:30 PM
#14

Appen visar alltid så ett par dagar efter mens. Är väl för att man inte ska testa för tidigt :)

SimsBrooke
2/19/18, 3:55 PM
#15

#11 Tack för att du uppmärksammade =) 

Nu tycker jag att vi går tillbaka till det denna tråd är till för. Och inte snacka om massa annat som inte har med tråden att göra. 

Jag frågade hur det kommer sig att min temperatur håller sig lite över än vad den brukar. Om jag kanske skulle vara gravid om det bara är en tillfällighet att min temp är lite högre. 

Och om någon har erfarenhet av NC! 

Tack på förhand!

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Denna kommentar har tagits bort.
[Smulan_88]
2/19/18, 5:02 PM
#17

#15 vid ägglossning så får man en temphöjning. den förblir höjd tills dagen innan eller samma dag som din mens kommer. Alternativt förblir den lite högre OM du skulle vara gravid. Så 14-16 dagar efter att du har haft ägglossning är det som mest tillförlitligt att testa, om du misstänker graviditet.

SimsBrooke
2/19/18, 5:48 PM
#18

#16 Jag slutade med mina P-piller i december. och började att mäta med NC 25e december.  Men ja jag försöker bli gravid från och med nu..

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

SimsBrooke
2/19/18, 5:49 PM
#19

#17 Okej, min mens ska komma i morgon enligt appen. Får se om den kommer. Den har kommit I december kom mensen 25e, i januari kom den 24. Nu säger den att den ska komma 20e. :/

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

RoxannaS
2/19/18, 5:53 PM
#20

Så städat lite. Säg till om de är något mer du vill ha bort. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
SimsBrooke
2/19/18, 5:59 PM
#21

#20 Tack =) absolut =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

NinniH
2/20/18, 9:19 AM
#22

Har provat NC två gånger och inte varit nöjd någon av gångerna, då den inte riktigt kan förutspå mina cykler korrekt. De är relativt regelbundna, men min lutealfas kan variera mellan 12-16 dagar trots det. Använder istället FertilityFriend för att bekräfta när ÄL varit och Ovia Fertility mer till att förutspå lite när mina fertila dagar beräknas komma. Gillar att de apparna har lite mer man kan lägga in, såsom hur flytningarna ser ut, livmodertappens position och "känsla" och en massa annat.

Till huvudfrågan så ökar progesteronet när ägget släppt, vilket i sin tur leder till att tempen håller sig högre fram tills mensen kommer. Ibland kan den hålla sig extra hög vid graviditet, men den kan lika gärna hålla sig på den "normala" höga nivån.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

[mirja555]
2/21/18, 6:43 AM
#23

Nu har jag fått samma i NC. Hade ägglossning i för tre dagar sedan och idag bekräftade nc det, samtidigt dök symbolen för gravtest upp en dag efter beräknad mens!

Flaeder
2/21/18, 2:27 PM
#24

#23 Precis! När appen hittat din ägglossning placerar den per automatik ut graviditetstestsymbolen på, eller efter, första beräknade mensblödningsdagen. Det betyder alltså inte att appen tror att du är gravid, utan den vill bra uppmärksamma att det kan vara rätt tidpunkt att börja testa för graviditet, om mensen inte dykt upp enligt NC:s beräkningar.

Upp till toppen
Annons: