Annons:
Etikettväntar-barn
Läst 1146 ggr
mollyt
2018-02-10 08:13

Ökning av hcg på test

Jag plussade i torsdags och tänkte att jag skulle kolla en ökning på hcg idag men tycker testet ser ungefär lika ut (bortsett från att det var ett diagonalt grått streck (defekt) på testet som störde lite). Borde jag inte se en ökning torsdag-lördag eller borde jag ha väntat flera dagar mellan?

Annons:
mollyt
2018-02-10 08:25
#1

Alltså nu har det gått typ 1,5h sedan jag tog testet imorse och om jag tittar på testet nu så syns inget rosa streck alls? Utan det ser negativt ut med bara det sena grå strecket. Nu vet jag att man inte ska läsa av/tolka testet efter mer än 5 min… men jag tycker det är så konstigt. I torsdags testade jag med ett test av samma märke och såg ett relativt tydligt rosa streck och sen ett digitalt test som också angav ”Gravid”.

[Smulan_88]
2018-02-10 08:56
#2

Jag fick starkare streck på eftermiddagen än på morgonen, kanske det är samma för dig? Sen kan det ju vara så att testet du testat med idag är defekt alternativt inte lila känsligt. Avvakta några timmar eller om du orkar en dag eller två och testa sedan igen. Det kan ju bara vara olika känslighet på testerna (trotts samma märke och leverantör). Har du testat ”Gravid” på ett digitalt så är du med största sannorlekhet om du inte fått ont eller någon blödning, fortfarande gravid. Håller tummarna att det håller i sig!!! Kram kram

Cilla89a
2018-02-10 09:22
#3

Men har du testat ett digitalt där det står gravid så är du med största sannolikhet det, det är väl 99% säkert eller något sånt.. Varför ens testa igen? Men en tanke, du fick väl missfall för inte så länge sedan, det är inte så att hcg nivån ligger kvar högt? Har hört att det kan ta en tid innan den sjunker till normal ”ogravid” nivå.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

[Thiah]
2018-02-10 09:44
#4

Jag skulle skylla på testet, köpa ett nytt och testa igen om jag var otrolig. Du har fått tydligt plus och om du skulle råkat ut för missfall igen skulle hormonerna ändå inte försvinna så snabbt.

mollyt
2018-02-10 10:20
#5

#2 Tack för svar. Ja jag har ju testat digitalt och fått "gravid 1-2v") så jag är säker på att jag är gravid. Har förstått att det är otroligt ovanligt att fe resultat gravid om man inte är det, så där litar jag på testerna. Jag har inte ont, blöder inte och finns inget som tyder på MF.

#3 Jag har bara förstått att en del andra testar den närmaste tiden för att se att hCG stegrar sig. Så ja, dumt nog ville jag kolla det samma… fast nu vet jag inte till vilken nytta. Men oro såklart när jag inte direkt har några symptom att lita på ännu.  

Det stämmer att jag fick missfall i november, men jag har testat negativa graviditetstester sedan dess. Sedan haft mens två gånger emellan och haft utslag på ägglossningstester som stigit och  sjunkit så jag är säker på att cykeln var igång och att jag är gravid på nytt.

#4 Tack, det känns bra att höra. Jag skyller också på testet. Låter det gå några dagar och sen kanske jag testar igen om inte illamåendet har hunnit komma tills dess ;)

mollyt
2018-02-10 18:43
#6

Jag gjorde ett nytt test nu på kvällen och det var absolut starkare! Så det var helt klart något fel på testet (eller urinet?) imorse. Nu ska jag inte testa mer, det skapade bara mer oro. Men jag ser att det stegrar ordentligt nu så jag tänker vara tacksam för det bara!

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
mollyt
2018-02-10 18:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8
Tassen94
2018-02-10 21:14
#9

Jag gjorde samma misstag haha. Testade och tyckte mig inte se en ökning och blev orolig eftersom jag hade en blödning med. Men sen tog jag ännu ett digitalt och fick Gravid 2-3 istället för 1-2 som jag fick första gången. Men hade nog helst låtit bli att testa eftersom jag bara blev mer orolig!

mollyt
2018-02-10 21:53
#10

Klokt #9 vi struntar i att testa mer! Hehe

RoxannaS
2018-02-11 10:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Jag har testat vid 3 tillfällen. Har använt 3 olika test. Första var predictor early, sen apotekets och de 3:e var också apoteket men såg inte likadant ut så troligtvis ett annat apoteket. Kollade BIM (måndag) onsdag, veckan efter måndag igen. Och fick den här skillnaden.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Upp till toppen
Annons: