Annons:
Etikettväntar-barn
Läst 2285 ggr
mollyt
2/9/18, 7:17 PM

BF oktober 2018

Någon mer än jag som plussat och har BF i oktober? 🙈

Annons:
Tassen94
2/9/18, 8:29 PM
#1

Ja! 17 Oktober om jag räknat rätt! :) Plussade i lördags :)

mollyt
2/9/18, 9:18 PM
#2

Men vad roligt #1 då är vi ju nästan samtidigt - jag har BF den 18 om jag räknat rätt! Grattis! Är det ditt första barn? Har du några känningar ännu?

Tassen94
2/10/18, 8:10 AM
#3

Åh vad spännande! Ja det är första barnet :) Jag har lite ont i brösten ibland, molvärk i magen och lite ont i ljumskarna. Själv då? Har du barn sen innan? :)

mollyt
2/10/18, 8:16 AM
#4

Spännande! Jag har en dotter född i mars 2016. Jag känner inget i brösten (men gjorde inte det vid tidigare graviditeter heller) men mådde illa igår när jag var hungrig vid lunch. Annars inget speciellt, känner lite mol i magen men bara då och då. I mina 2 tidigare graviditeter har illamåendet kommit som en bomb från ingenstans i vecka 7.

Tassen94
2/10/18, 5:36 PM
#5

Okej! Jag hade en blödning för 2 dagar sedan, men den försvann samma dag. Men nu är jag orolig för allt känner jag! Vill bara komma förbi v.12 så kan jag kanske känna lite mer glädje! Förstår att du har missfall i bagaget?

mollyt
2/10/18, 6:10 PM
#6

Jag förstår dig! Jag längtar också till typ april nu, men dottern fyller två här i mars så jah tänker att jag försöker fokusera på henne tills dess för att distraheras lite. Ja, precis. Jag fick missfall när jag var i vecka 10 nu i november. Mitt första och förhoppningsvis enda missfall. Min man är inte riktigt över det så han vill inte ta ut någon seger i förskott ännu utan verkar inte vilja prata så mycket om det nu tills vi passerar vecka 12. Jag förstår honom även om jag personligen vill njuta av det hela vägen - oavsett hur lång resan blir.

Annons:
[Thiah]
2/10/18, 6:30 PM
#7

#16 vi hade också svårt att prata efter vårt missfall (hade ett ma som uppdagades i v13 på kub). När Joel var i magen blödde jag dessutom. Helt värdelöst att vänta på kub den gången då Joel också var ett missfall först enligt läkaren. Fick gå på extra kontroller innan kub avgjorde att allt var bra. Nu när vi väntade Adam var jag på nått sätt mer avståndstagande pga riskerna som finns. Jag tog inget för givet villet jah nog gjorde med innan missfallet

mollyt
2/10/18, 6:42 PM
#8

Skönt att höra på något sätt #7 … och egentligen är det väl inte så konstigt när man nu ver vad man har att förlora liksom.

RoxannaS
2/12/18, 9:38 AM
#9

Kan väl vara med här jag med. Enligt ÄL ska jag ha bf 30:e september. Men enligt ultraljuden nu så ser det ut att bli 8:e oktober. Verkar mysko. Skulle inte flytta vecka ännu men räknade på det för skojs skull. Så skulle jag haft ägglossning en vecka senare än vad min ägglossning ägde rum. Hade ÄL 8:e januari. Har jag bf 8:e oktober hade jag ÄL 16:e januari. De kan ju knappt stämma då plussade jag ju 6 dagar efter ÄL i så fall. Då har ju ägget knappt hamnat dit det ska än. Haha snacka om förvirrad. Men som sagt. Håller mig lite i den här tråden så länge. Kan ju gå över tiden och hamna i oktober ändå så. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
mollyt
2/12/18, 5:48 PM
#10

Oj, haha ja jag förstår att du är förvirrad! Du får väl se på RUL sen om de flyttar tillbaka dig. För att du skulle ha fått ditt plus 6 dagar efter ÄL känns lite väl fantastiskt, hehe. Men grattis i vilket fall! Hur mår du, har det sjunkit in nu?

RoxannaS
2/13/18, 9:50 AM
#11

Ja känner mig lagomt förvirrad. Men skulle som sagt avvakta med att ändra vecka. Fortsätta på det som jag räknat på själv tills vidare med tanke på att dem kan mäta fel och då diffar det en väldigt massa. Så ska på återbesök på fredag. Dem ringde igår och bokade tid. Så får vi se hur det går. Såg ju lite hjärtaktivitet nu men det gjorde jag vid mitt Ma också så det är ju lika nervöst nu som då. Hoppas ju såklart på det bästa. Jodå. Nog har det sjunkit in allt. Detta eländiga illamående som kom betydligt tidigare än med sonen. Magen känns öm liksom och byxorna är hemska. Haha. Sover illa. Järnet hade sjunkit för mycket. Låg på 102 nu. Får hålla ut tills på torsdag innan jag kan köpa tabletter för det. Drömmer mycket på nätterna också vilket jag inte gör i vanliga fall mer än någon enstaka gång så. Börjar känna mig lite gravid för nu har de kommit igång med vad jag tror är växtvärk också. :D aldrig varit så glada över molande mage. Haha. Hur går det för dig då? :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Tassen94
2/13/18, 11:22 AM
#12

Var hos BM idag för inskrivning och så. Mitt hb låg på 147 så det var ju fantastiskt bra haha. Jag går in i vecka 6 imorgon. Känner lite växtvärk med och så är jag hård i magen, men inget illamående än. Vill så gärna känna mig gravid haha :)

RoxannaS
2/13/18, 11:36 AM
#13

#12 Var glad för illamåendet säger jag bara. Mitt kom för över en vecka sen. Enligt mina beräkningar är jag i vecka 8 (7+1) och kämpar för att klara av illamåendet trots tabletter. Typ förstoppad. Så försöker få fart på magen. Var på apoteket igår å det finns enligt dem inget snabbverkande man får ta som gravid. Så hämtade mitt recept på forlax och började dricka dem igår. Får se om magen kommer igång snart. Vill inte gå en hel graviditet till med förstoppning. Jag har faktiskt inte skrivit in mig hos mvc än. Pga rädsla för Ma igen. Så ska gå på några kontroller till innan. Annars är det kissnödig konstant, växtvärk till å från, brösten fortfarande ömma. Illamående. Byxorna är pain in the ass. Uppblåst. Men inte speciellt gasig än. Konstigt nog. Svedan i revbenet har redan kommit. Troligtvis bröt jag det för några år sen så de har växt tillbaka snett. Svider som fasen i det ibland. Dumma revben. Tröttheten ska vi inte prata om. Men ska försöka på torsdag när pengarna kommer å köpa järntabletter


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
Elas87
2/13/18, 2:02 PM
#14

Hej!

Bf 3/10 här =) Är i v7 (6+5). Första barnet =)

Tassen94
2/13/18, 3:54 PM
#15

#13 Ja trött är jag med! Sover som en stock. Så har jag köpt hem Laktulos för magen och ska ta lite varje dag för att försöka hålla igång magen. Är inte helt stopp än så hoppas det kan förhindra de. Sen som sagt rekommenderar jag Innate Respons Järntillskott om du inte vill få ännu mer problem med magen av järn :) #14 Välkommen! :)

mollyt
2/13/18, 5:06 PM
#16

Vad härligt #12 det är ändå ett steg närmare verkligheten - alltså att man börjar känna att det är på riktigt! Jag vet att jag kände så i alla fall. Speciellt när man inte har så många symptom i början.  Tro mig: symptomen kommer och du kommer att känna dig gravid snart! 

#13 Det låter lite som för mig - i båda mina graviditeter (en fullgången och ett MF) har illamåendet kommit som en bomb i vecka 7. Jobbigt med trög mage, för mig har det räckt (än så länge?) att laxera med torkad frukt som typ aprikoser. Då de dessutom innehåller järn så har jag ätit några stycken med några dagars mellanrum. Jag har kanske haft tur som klarat mig på det … 

Var gör du kontroller #13 om du inte går hos mvc? Jag kontaktade mitt lokala mvc idag då jag blev rekommenderad det av den barnmorskan jag träffade i november då hon tyckte att jag borde gå på inskrivning i vecka 7-8 nu för att de ska ta sköldkörtelprov och sådant som rekommenderas i början av graviditeten. 

#14 Grattis! Vad kul att vi verkar bli några stycken! 🙂

mollyt
2/13/18, 5:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Ett allmänt tips jag kom på som jag blev tipsad av i min första graviditet: palttunnbröd! Jag åt… 3 skivor om dagen då och höjde mitt järnvärde så att jag kunde sluta med järntabletter! 😍 Det smakar bra, precis som vanligt tunnbröd och kroppen har lätt(are) att ta upp järnet via maten så än via tablett - och framförallt slipper man bli hård i magen. 😉

Tassen94
2/14/18, 6:48 AM
#18

#17 Jättebra tips! :) Idag går jag in i vecka 6! Det går framåt fast det inte känns så haha!

RoxannaS
2/14/18, 7:36 AM
#19

Tassen94 vart var de man hittade dem? Vi har en hälso kost tror jag den heter här i stan. Tänkte kika vad dem har. #16 Jag går just nu via gynmottagningen och nya Sveamottagningen. För ultraljuds kontroller. Sist jag skrev in mig på mvc så skrevs jag ut lika snabbt pga Ma. Därför följs jag upp ett tag nu innan så jag kan känna mig säker på att skriva mig. Kollar sköldkörteln osv ganska ofta ändå å den har aldrig svikit mig hittills. Tycker blodprov är jobbigt så vill inte utsätta mig för dem i onödan. Därför jag väntar. Har svårt för viss typ av mat också så kan inte äta vad som helst för att få stoppet att släppa. Fick forlax på recept. Fick gå på toa igår. Men de är fortfarande typ stop högre upp. :/


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Tassen94
2/14/18, 8:20 AM
#20

Jag beställer dem här https://www.greatlife.se/iron-response-jarntillskott Har hittils inte hittat dem i vanlig hälsokost butik. Tar ca 2 dagar att få hem dem när man beställt :)

Annons:
RoxannaS
2/14/18, 10:40 AM
#21

Ah okej. Får se vad ekonmin säger. Lite knapert just nu. Ska kika på stan vad dem har för något.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
mollyt
2/14/18, 7:54 PM
#22

Hoppas det löser sig, förstår att du avvaktar lite till. Jag hade som att set högg till i magen i morse och sen har det kommit lite blod idag under dagen. Just nu har vi så himla mycket annat att jag känner att ett missfall till verkligen får bägaren att rinna över. Har varit så sjukt ledsen idag, var hemma från jobbet (jobbar 20%) och känner bara … BLÄÄÄ! Att dottern dessutom började kräkas vid lunchtid och inte fått behålla något sedan dess får mig att vilja skratta och gråta samtidigt typ.

Tassen94
2/14/18, 9:31 PM
#23

Blöder också lite idag. Förmodligen från cellprovet igår. Men håller med, man blir orolig och ledsen! Men det är så himla vanligt med blödningar. Hoppas verkligen inte det är något! Så himla kul att följas åt med BF så tätt! :)

mollyt
2/14/18, 9:49 PM
#24

Åh säkert därför du blöder! Och jag hade sex igårkväll så kanske därför jag blöder nu… jag hoppas det är därför. Jag har i alla fall inte ont så jag försöker vara positiv så länge det går! Håller tummarna att vi får göra den här spännande resan i sällskap!

Tassen94
2/15/18, 8:17 AM
#25

Ja kan absolut vara på grund av sex! Då är det säkert ingen fara :)

RoxannaS
2/15/18, 9:04 AM
#26

Ni har ju era anledningar uppdukade på era blödningar. Ta det lugnt nu tjejer. :) det kommer gå bra :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Tassen94
2/15/18, 6:43 PM
#27

Här kommer färskt blod och lite klumpar nu när jag torkar mig. Känns inte alls bra! :(

Annons:
RoxannaS
2/15/18, 7:13 PM
#28

Åh :’( kan du försöka åka in på kontroll? För din egen skull. Är de ett missfall är det bra att få dem dokumenterade för ni får lättare hjälp då <3


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Tassen94
2/15/18, 7:20 PM
#29

Får ringa BM imorgon och fråga. Nu har det stannat upp lite igen. Så frustrerande!

RoxannaS
2/15/18, 8:25 PM
#30

Gör så. Stå på dig. Säg att du vill in för att få det dokumenterat om det nu skulle vara missfall. <3


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Thiah]
2/16/18, 7:59 AM
#31

#27 hur går det? Jag har själv blött färskt blod med klumpar utan att det varit missfall. Då sa vården att om jag inte störtblöder( minst en binda i timmen) så är det inte ett absolut missfall.

mollyt
2/16/18, 8:37 AM
#32

Jag blöder jag också fortfarande - ibland kommer det mer och ibland mindre. Men jag kan ha samma binda i princip hela dagen men byter ändå för det känns fräscht - så ”småblöder” hellre i fler. Hade tänkt höra av mig till en kvinnokliniken i närheten som min BM rekommenderade - för jag tänkte att jag skulle be om hjälp där om denna graviditet också slutar i missfall. Tycker jag läst positivt om de som fått progesteron och trombyl. Men hoppas såklart att jag bara blöder men att det inte är missfall nödvändigtvis. Så hoppas på att kunna få ett VUL nästa vecka då jag bara är i 5+1 idag så syns inget hjärtslag ännu.

Tassen94
2/16/18, 9:12 AM
#33

Min barnmorska trodde det var missfall men jag har kvar min tid ändå. Ska ta ett graviditetstest i slutet på februari och är det negativt avbokar vi alla tider. Så det är bara att vänta och se. Blödningen har ökat idag men det kommer mest när jag sitter på toa. Då rinner det massor med klumpar. Men kommer inte så mycket i bindan än.

RoxannaS
2/16/18, 10:06 AM
#34

Åh vad ledsen jag blir tjejer. Håll oss uppdaterade så hoppas vi på ofarliga blödningar. <3 :’(


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
RoxannaS
2/16/18, 2:09 PM
#35

Vad precis in på kontroll igen efter mitt besök på akuten i söndags. Bebis lever. Hjärtat pickar på fint och bebis räknas till 7+0 <3 Enligt ÄL 7+4 men de är så svårt att mäta nu så. Känner mig nöjd med svaret idag. :D <3


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
mollyt
2/16/18, 2:27 PM
#36

Wow #35 så underbart att höra! Jag är såååå glad för er skull!

RoxannaS
2/16/18, 3:04 PM
#37

#36 Tack snälla <3


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
zakkris
2/16/18, 6:18 PM
#38

Sätter en tass här med, inget är säkert än men gjort IVF och om jag får behålla bebisen så får jag i slutet av oktober

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

RoxannaS
2/16/18, 7:30 PM
#39

#38 Vad spännande! Håller tummarna!


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
mollyt
2/16/18, 7:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

Bådar inte gott… testade nu ikväll för att ha något jag kan jämföra med längre fram. Men får ett negativt resultat. Skulle vara i 5+1 idag och blödningen har avtagit efter 2,5dag. Jag mår illa och har huvudvärk precis som innan… Dock så har jah testat helt blankt på ett av graviditetskollens tester från samma förpackning mellan två andra positiva test … så vet inte om jag ska tro att det kan vara något fel på testen eller om det redan kan vara helt blankt efter ett tydligt plus i helgen som var när jag testade senast (samma dag som jag även testade ett helt blankt test!). Är svullen och uppblåst i magen men har inte ont. Känner mig ledsen och förvirrad.

RoxannaS
2/16/18, 9:47 PM
#41

#40 Jadu de där testerna verkar skumma. Hade också såna. Men kändes som att dem inte var så pålitliga. :/


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
mollyt
2/16/18, 10:32 PM
#42

Nej jag känner mig inte mer säker nu än innan det här testet egentligen. Med tanke på att jag med morgonurin(!) testade ett helt blankt test förra veckan där jag senare samma dag testade ert tydligt positivt test kändes skumt. Att ha ett missfall som slutat blöda efter 2,5 dagar känns … lite? Så vill inte tro att det är över nu liksom. Jag får väl gå ner på Ica och köpa ett tvåpack RFSU och ta ett nytt och sen kunna jämföra med.

mollyt
2/16/18, 10:35 PM
#43

#38 vad spännande! Jag håller tummarna!

RoxannaS
2/17/18, 8:41 AM
#44

Du får uppdatera hur det går <3


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
mollyt
2/19/18, 7:26 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Svart på vitt. Taget med morgonurin. Ytterligare ett missfall. Trotts ingen smärta och sparsamt med blod (som mens fast bara 2,5 dag) så var den här resan tydligen över nu. Jag önskar er andra oktober-BF:are lycka till! Hoppas det får vägen för er!

RoxannaS
2/19/18, 12:31 PM
#46

Beklagar verkligen :’( <3


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Upp till toppen
Annons: