Annons:
Etikettväntar-barn
Läst 822 ggr
JonnaB
2/7/18, 9:32 AM

Vikt med barn 2

Har ni gått upp mer/mindre med barn nr 2 osv än med första?

Annons:
[Smulan_88]
2/7/18, 9:41 AM
#1

Jag gick ner i vikt de första 20 veckorna med första barnet, men hamnade ändå på +14 kg när hon kom ut. Med andra barnet så gick jag upp långsammare men gick upp +16 Tredje barnet gick jag upp 20 kilo med. Efter första barnet rann kilona av, andra barnet fick jag kämpa lite grann gick ner typ hälften direkt det andra satt hårdare. Och tredje barnet va det endast födelsevikten som gick ner, och jag kämpar otroligt mycket fortfarande för att komma neråt. Så lite olika, men har ju även haft lite olika sug under graviditeterna så kanske därför kampen efter har varit lite olika. :)

soundtrack
2/7/18, 10:17 AM
#2

Gick upp 10 kg med första och kanske ett par kilo mer med andra (vägde mig aldrig på förlossningen då). Tillbaka på min vanliga vikt på nån vecka efter förlossningarna bägge gångerna.

flocken
2/7/18, 5:31 PM
#3

Med äldsta sonen +5 kg. Född v 36 Med yngsta +3 kg Född v 38

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Sarah
2/7/18, 10:27 PM
#4

Nu är jag inte så långt in i graviditeten med andra, men mitt matsug är helt annat nu. Gick upp 18 med första och nu mår jag mer illa så jag tycker att jag äter konstant. Fortsätter det här kommer jag gå upp mer :p

Fien
2/8/18, 2:50 AM
#5

Gick upp ca 12-14 kg med båda. Tappade en del i början med första pga att jag tyckte all mat luktade äckligt… men gick upp de tappade kg. Med andra var jag mer hungrig och tappade inget i början.

jackiejohn
2/8/18, 7:57 AM
#6

Med första gick jag upp 14kg, född i vecka 31. Med andra gick jag upp 25-30kg hon ör född i vecka 38. Haft totalt avsaknad av sötsug under båda graviditeterna, mått illa i början med båda så där blev det en del småätande så klart ;)

Annons:
Sarah
2/8/18, 1:14 PM
#7

Hehe, var på inskrivning idag och det var lite senare än förra grav. Förra grav hade jag gått upp 4 kilo vid inskrivningen, nu hade jag gått upp 2. Så allt ätande verkar inte satt sig, ännu.

[Thiah]
2/8/18, 3:59 PM
#8

Jag gick inte upp lika mycket med liten som med äldsta. Men jag hade ingen vilotid på samma sätt denna gång. Med Joel, äldsta, satt jag i soffan eller framför datorn och tryckte i mig bullar varje dag 10v innan han kom. Åt mycket bröd på nätterna och sov mycket på dagarna. Denna gång har jag kanske druckit nå yoghurt /glas blåbärssoppa på natten för jag har inte orkat laga bröd. Har inte kunnat sova på samma sätt för jag har ju haft äldsta sonen hemma samt promenerat till dagis 2 gånger per dag så jag höll mig mer aktiv nu.

[Nalaa]
2/8/18, 8:50 PM
#9

Med dottern gick jag upp 26 kilo. Med sonen gick jag först ner 6 kilo och sen upp kanske 16:-)

Pontiac57
2/8/18, 10:06 PM
#10

Sonen gick jag upp 12 kg med och dom va riktigt sega att få bort. Med dottern gick jag först ner nåt kilo och sen upp 6-7kg som jsg tappade betydligt lättare

Pontiac57
2/8/18, 10:06 PM
#11
Upp till toppen
Annons: