Annons:
Etikettallmänt
Läst 9969 ggr
RoxannaS
2018-02-06 08:05

Vi som planerar barn 2018 #5

Dags för ny tråd igen. Haha. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
NinniH
2018-02-06 20:23
#2

Snart en vecka sen ÄL och tålamodet är lika dåligt som alltid. 😎 13 gången gillt? Även om det för varje månad som går minskar hoppet om ett plus.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

mollyt
2018-02-06 20:47
#3

BIM imorgon och vet varken ut eller in

RoxannaS
2018-02-06 20:52
#4

Håller tummarna tjejer <3


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
AccedeToVegan
2018-02-06 22:28
#5

Jaha Här skrev jag inlägg nr #1 och det räknades tydligen belyssa FÖR alvarliga frågor så det modererades , VARFÖR ?

Straight edge  VEGAN sXe  8år                       tidigare namn zWsXe på Vegan.nu   

Singel Fördomsfri , Respektlös            YouTube Streamare

Rad3

RAD4 Osynlig

RoxannaS
2018-02-07 09:52
#6

#5 Tror det blev bortröstat helt ärligt. Tror inte någon egentligen fattar vad de där inlägget handlar om men det låter ju inte precis som att de hör hemma här. Det här är en tråd för dem som försöker bli gravida under 2018. De är inte meningen att alla ska skriva saker här bara för att. Här vi ska hjälp varandra med råd och tips inför att bli gravid.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
[Thiah]
2018-02-07 11:50
#7

#5 jag tog bort det för jag ansåg att det inte var rätt innehåll för denna tråd.

teezan
2018-02-07 20:14
#8

Här går det lite upp & ner men jag vet ju innerst inne att jag vill ha ett syskon till dottern, har bara varit lite mycket. Kändes bättre efter att jag & sambon pratat om det. Vi har satsat på sex varannan dag sedan 1-2 veckor tillbaka, vilket gått över förväntan. Har dock inte riktigt följt det då vi blir avbrutna när dottern vaknar (har babylarmet igång) & de gångerna har vi oftast fått ge upp då hon vaknat igen så fort jag försökt smyga iväg. Eller så somnar jag. Men bättre jobbat än 1 dag i veckan. Tanken är att försöka få till det lika ofta fram till mensen kommer (eller inte kommer), vilket kan bli typ en månad framåt nu, haha. Får jag gissa är ägglossningen kanske på gång inom en vecka. Idag hade jag rosa slemmiga strimmor och rikligare flytningar , vilket skulle kunna tyda på något men jag har inte analyserat så mycket denna cykel utan mer fokuserat på att ligga oftare. Har dock aldrig sett de där strimmorna tidigare. Är på dag 38 nu iallafall.

mollyt
2018-02-08 07:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

BIM igår och ett svagt men ändå tydligt (i verkligheten!) streck. Försökte ta massvis av bilder inom tidsramen men såååå himla svårt att få något som ska synas på bild. Imorgon blir det lika många dagar efter ägglossningen som jag plussade (digitalt) med dottern så jag tänker att jag ska köpa ett digitalt och testa imorgon igen. Min man och jag har haft så mycket motgångar nu att jag kände att jag inte ville utsätta honom för att testa och få ett negativt test till. Så nu har jag sett strecket även om det är svagt så det känns tryggt att testa digitalt med morgonurin imorgon. så att han får se ❤️ Tänkte inte prata om det annars, det har varit så jobbigt för honom (och mig). Det tog vara typ ett år för småsyskonet om den hör graviditeten går hela vägen nu och inte slutar i missfall som förra gången. Orolig men lättad samtidigt. Såhär var den bästa bild jag fick till imorse, haha! Inte riktigt något jag kan mms:a till min man! Haha! Så svårt att få strecket på bild, digitalt imorgon blir bra!

Tassen94
2018-02-08 07:49
#10

Man ser tydligt att det är 2 streck i alla fall! Håller tummarna!! <3

mollyt
2018-02-08 07:57
#11

#10 haha jaaa tydligt vet jag då inte, men det syns. Ska bli så roligt att få visa min man imorgon! På sista tiden har han varit det ”starka” av oss och tröstat mig med att det får ta den tid det tar. Fast det var inte sååå länge sedan som han verkade ha gett upp. Nu vill jag bara snabbspola till imorgon bitti!

RoxannaS
2018-02-08 09:15
#12

#9 Tycker det syns jätte bra. :) grattis!


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Alexandra-S
2018-02-08 09:24
#13

Jag tycker absolut att det är ett tydligt plus, Grattis!! :D Förstår att du längtar efter att få visa din sambo också!

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

Annons:
mollyt
2018-02-08 11:01
#14

Jag har varit nere och köpt digitalt test nu. Men nu blir det att sova middag. Dottern och jag är förkylda så tiden går långsamt, men nu får vi i alla fall sova en stund.

NinniH
2018-02-08 12:21
#15

#9: Grattis! 🙂

Har en vecka kvar till BIM och har varit riktigt förkyld i flera dagar nu. Idag fick jag öroninflammation bekräftat av läkaren, så nu blir det en sväng med antibiotika också.. Bara hoppas det inte sumpar chanserna.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

mollyt
2018-02-08 20:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Jag kunde inte vänta så testade digitalt redan när min man kom hem för jag ville att vi kunde glädjas åt det redan ikväll och inte vänta till imorgon. Jag har köpt semla och nu blir det gos när dottern somnat.

RoxannaS
2018-02-09 08:32
#17

#16 Du ser. Grattis. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
AccedeToVegan
2018-02-09 10:42
#18

OK jag får väl försöka posta  om min inlägg med förklaringar och 3ggr så lång så får vi se vad det får för röster ;-) <3

Straight edge  VEGAN sXe  8år                       tidigare namn zWsXe på Vegan.nu   

Singel Fördomsfri , Respektlös            YouTube Streamare

Rad3

RAD4 Osynlig

[Thiah]
2018-02-09 11:47
#19

#18 hör ämnet till tråden så får det stanna kvar. Är det för mycket OT så tas det bort. :)

AccedeToVegan
2018-02-09 17:17
#20

Ni kan ju titta på vad ni var snabba på att radera och PMa tebax det till mig så förstår ni bättre

Straight edge  VEGAN sXe  8år                       tidigare namn zWsXe på Vegan.nu   

Singel Fördomsfri , Respektlös            YouTube Streamare

Rad3

RAD4 Osynlig

Annons:
RoxannaS
2018-02-09 18:42
#21

#20 Men snälla nån… Läs vad tråden handlar om. ”Vi som PLANERAR barn”. Ditt inlägg har inget som helst med planering av barn att göra. Det är ingen tråd för att komma med tips på hur man blir gravid. Utan här följs vi åt vi som redan försöker bli gravida eller har plan på att försöka under det här året. Din text hör inte hit.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
teezan
2018-02-09 19:46
#22

#16 stort grattis! :)

mollyt
2018-02-09 21:19
#23

Tack snälla! ❤️

[Thiah]
2018-02-10 09:48
#24

#20 har du problem med modereringen här inne så feel free att skicka PM åt mig.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
NinniH
2018-02-10 11:25
#29

ÄL+10 idag. Inte mer än en skugga på dagens test, som visserligen är mindre känsligt än det jag tog igår..  Inga symtom mer än att brösten börjar kännas lite lätt ömma.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Förväntansfull
2018-02-10 14:49
#30

Jag känner mig lite förvirrad! När vi var på möte/undersökning sist på gyn så sa läkaren att ett positivt ÄL test= ÄL. Men jag får ju alltid postivta ÄL test men har pco konstaterade han. Vilket innebär att jag inte har ÄL jämt, så jag fattar inte varför ja då får postivita test? Det svarade han inte på heller :/ Nån i tråden som är kunnig kring detta? Hoppas den ”så kallade” ÄL kan komma nu så mensen kan komma om ca 2 veckor så ja kan börja med letrozol snart! Blir trött på att vänta mer :(

Tassen94
2018-02-10 17:34
#31

Äl-testen visar bara att LH hormonet stegrar och att ÄL eventuellt närmar sig. Dem kan dock inte avgöra om ett ägg släpper eller inte. Det kan man bara veta om man tempar tror jag :)

mollyt
2018-02-10 18:07
#32

Jag har också förstått att testerna bara visar stegring av hormon - men att det i sin tur inte är någon garanti för att det faktiskt kommer släppa ett ägg.

Förväntansfull
2018-02-10 18:19
#33

Ok men min temperatur höjer sig också lagom efter positiva ÄL test så jag är lite förvirrad :/ Får väl lita på att läkaren har rätt helt enkelt o inte fundera allt för mycket mer.. Hoppas vi får ett plus på stickan snart iallafall<3

RoxannaS
2018-02-10 19:33
#34

Vi med pco kan ha svårt att använda ÄL test. Dem funkar inte för alla. Pga hormon problem


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
NinniH
2018-02-11 08:41
#35

Tog ett test i morse i hopp om att det faktiskt skulle ökat lite, vilket det hade. Fortfarande väldigt svagt, men jag chansade och tog ett digitalt - positivt! Har 4 dagar kvar till BIM och hoppas så hårt att det vill gå vägen denna gången. Men vid alla mina kemiska så har jag aldrig fått positivt på ett digitalt, så det gör mig försiktigt optimistisk! ❤️


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

teezan
2018-02-11 09:13
#36

#35 åh, hoppas! :)

mollyt
2018-02-11 09:45
#37

Vad roligt #35!!! Jag hoppas hoppas hoppas!

RoxannaS
2018-02-11 10:24
#38

#35 Åh men wow vad häftigt! Nu måste de ju vara din tur! Håller tummarna. :D


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Thiah]
2018-02-11 10:24
#39

#35 håller tummarna!

NinniH
2018-02-11 12:38
#40

#36-39: Tack tjejer. 🙂Först ska jag ta mig förbi BIM, sen kan jag börja hoppas lite.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

teezan
2018-02-12 08:52
#41

Har eventuellt ägglossningssymptom, så kan vara på gång när som helst nu! Är inne på dag 43, så jag hoppas på det. Den här cykeln har på något konstigt vis inte känts lika lång som förra, som slutade på 62, men det beror nog på att jag överanalyserade den gången och trodde ägglossningen kom en månad tidigare än den faktiskt gjorde, och därför har jag inte räknat med att det skulle vara dags förrän nu den här gången. Nu börjar det kännas lite spännande igen :)

Annons:
Aftonstjärna
2018-02-12 09:07
#42

#41 Har också ÄL när som helst. Är på dag 18, men jag känner ju inte av ÄL direkt. Men den här gången blir det mys fram till mens! Ska börja testa på dag 20 tänkte jag, med digitalt ÄL test.

Aftonstjärna
2018-02-12 09:08
#43

Glömde skriva! Grattis till er som plussat!!

Aftonstjärna
2018-02-12 13:38
#44

Oj, nu blev det visst tre inlägg i rad från mig. Förlåt, ha ha

Jag måste få bättre ordning när jag har ÄL. Detta är det femte försöket.  6 månader sen vi började försöka. 

Försök 1: Hade sex 2-3 dagar före ÄL. Blev inte varannan dag pga av att min man blev sjuk. Simmarna överlevde inte 2-3 dagar.

Försök 2: Inget sex under ens nära ÄL dagen.

Försök 3: Lyckades pricka in ÄL som kom tidigare än de andra gångerna. Blev gravid!

Försök 4: Missade ÄL helt eftersom den kom senare än vad jag trodde. 

Sammanfattningsvis har jag ÄL senare än vad jag tror. Att det ska ta så många försök före jag fattar, det tog sig den enda gången när jag hade en 33 dagars cykel. Får helt enkelt inse att en 40 dagars cykel är med regel än undantag. Men ska inte lämna något åt slumpen. Jag räknar denna månad med ett spann på 30-45 dagars cykel. Alltså varannan dag från dag 16 fram till dag 33!! Hur svårt kan det va??

Kanon om det ville ta sig så att jag slipper föda barn runt jul. Men det gör jag så gärna, bara det blir ett barn.

RoxannaS
2018-02-12 14:25
#45

#44 Men du är säker på att du har ÄL då? Brukar vara att ÄL inte kommer som gör att cykeln blir för lång?


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Sarah
2018-02-12 17:01
#46

#44 om du räknar med som minst 30 dagar borde ni ha sex från ca dag 13 eller tidigare, annars är det stor risk att ni missar även om du har ÄL dag 16. Det är bra om det finns några spermier som ligger och väntar. Sen kan man ha lite variation i när mensen kommer i relation till ÄL. 14 dagar är vanligast som jag förstår det, men jag ex har 15-16 dagar. Jag har blivit gravid 3 gånger på dag 10-11,men 0 gånger på dag 13 och fram trots en mängd försök.

Sarah
2018-02-12 17:01
#47
Aftonstjärna
2018-02-12 17:49
#48

#45 100% säker är jag ju förstås inte. Jag har ju dock tidigare haft ÄL trots långa cykler, och negativa ÄL test. Men man vet ju inte nu när jag är så gammal. Men har jag haft ÄL har jag ändå missat, eftersom jag brukar få mens 2 v efter ÄL. Jag brukar få mens 2 v efter jag sett stegring på ÄL test. Vilket inte betyder ÄL, men ändå. När jag haft utebliven ÄL har jag inte heller fått någon mens. Har inte haft några problem att bli gravid med 60 dagars cykler heller. Men nu kanske jag är för gammal, suck. #46 Du har rätt, borde börja ännu tidigare nästa månad.

Annons:
RoxannaS
2018-02-13 09:45
#49

#48 Okej. Nä jag bara funderade rent krasst sådär. För det lät som att du visste helt säkert. Du har inte kollat om du kan få lite hjälp på traven av vården då? Låter ju lite besvärligt sådär?


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
teezan
2018-02-13 10:01
#50

#42 Vet inte om jag känner av den heller direkt, men brukar va slemmigt sekret och mensvärk ungefär två veckor innan mensen. Jag är ju inte heller helt säker på om jag har ägglossning med mina långa cykler, så blir det inget nu har jag bestämt att kontakta gyn igen. Bokade ingen tid förra gången för jag ville försöka lite själv, men får jag ingen ägglossning av mig själv är det ju lönlöst. Dessutom har vi ju bara haft en chans (snart två, förutsatt att ett ägg lossnat/lossnar) sedan vi bestämde oss att försöka få syskon i slutet av oktober förra året. Vi prickade troligtvis "ägglossning" enligt min app förra gången, men det blev ju inget ändå. Och nu har vi väl kört varannan till var tredje dag sedan dag 25 ungefär. 44 idag.

NinniH
2018-02-13 12:21
#51

Hade på känn att det var för bra för att vara sant.. Knappt synbart på stickan och CB digitalt visar negativt. Bara räkna med att mensen kommer senast torsdag nu då. 😐


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Aftonstjärna
2018-02-13 13:01
#52

#49 Nej, det har jag inte. Kommer nöja mig med fyra barn, ser den eventuella femman som en extra guldkant. Var väl lite väl optimistisk eftersom fyran blev till så lätt. #51 Åh, nej vad tråkigt för dig!!

RoxannaS
2018-02-13 13:10
#53

#52 Ah okej :) #51 åh nej. Hoppas de bara är för tidigt :(


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
mollyt
2018-02-13 17:14
#54

#51 vad tråkigt, men jag hoppas precis som de andra att du bara är låghormonare eller att det är för tidigt och att ett plus kommer senare bara.

NinniH
2018-02-13 21:12
#55

Tack tjejer för hoppet och tumhållningen. Tror desvärre inte på låghormonare. 😐 Nu har mina spottings dykt upp, precis enligt "tidtabellen", så att säga. Men till nästa månad tänkte jag faktiskt själv beställa ett progesteronprov, eftersom det här med utredning verkar dröja. Så har jag i alla fall kollat upp om det kan vara problemet eller inte.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
teezan
2018-02-14 07:38
#56

#55 typiskt :( vad tråkigt! Här är jag lite "irriterad" över att vi nu, när det gäller och det verkar va "äl" på g, inte kunnat köra varannan-var tredje dag nu, bara de här senaste dagarna. Vi hoppade i måndags på grund av trötthet och för att vi myste i lördags, men så blev det inget igår heller av samma orsak, då dottern båda dessa dagar varit vaken till midnatt :( så jag hoppas att det inte är för sent ikväll, att den kommer nu framåt helgen istället. Vore surt nu när vi varit så "duktiga" och faktiskt kämpat lite. Skulle det inte bli något har vi gjort vårat bästa i alla fall.

Aftonstjärna
2018-02-14 09:47
#57

#55 Mycket tråkigt för dig. Hoppas verkligen det tar sig nästa månad!!

#56 Hoppas på tur då! Den månaden jag blev gravid hade vi bara myst fyra ggr totalt. Så visst kan man pricka in, en gång räcker, ha ha

Jag är på dag 20. Tog ett digitalt ÄL test som var negativt. Kan ju ha missat ÄL men det är verkligen inte troligt. Skulle vara konstigt om jag hade en 30-dagars cykel helt plötsligt. Jag hade bara 7 stickor kvar, därför började jag på dag 20. Men vi har ju såklart myst före dag 20 ändå. Så nu kan jag testa fram till dag 27 i alla fall. Nästa månad har jag tänkt lägga ner det här med ÄL test. Men nu ska jag använda dem jag har. Ska även försöka att inte missbruka gravtest denna månaden. Förra månaden började jag testa med gravtest före dag 28, eftersom jag fick positivt den dagen förra gången. Nu har jag bara två stickor (graviditetskollen, undrar om de funkar), samt tre digitala. Men känner jag mig själv rätt kanske jag klickar hem, även om det inte känns så nu. 

För övrigt känner jag inget gällande ÄL. Försöker verkligen kolla, men jag tycker flytningarna är vattniga, gula, lotion, trådiga, hur varierat som helst just nu.

RoxannaS
2018-02-14 10:38
#58

#55 Kan du inte försöka få lutinus då? De kanske räcker för att graviditeten ska stanna. Du verkar ju inte ha svårt att bli gravid men att behålla graviditeten liksom. :/


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
NinniH
2018-02-14 11:00
#59

#58: Få se vad testet visar först. Visar det för lågt kommer jag ringa så de får skriva ut något. Nä, problem att bli gravid verkar jag inte ha denna gången. Sen återstår att se orsaken till att det inte vill stanna. Om det är pga progesteronbrist, mitt immunförsvar som stöter bort det eller någon annan orsak.

Läste i alla fall någon intressant häromdagen. I vanliga fall ska ju kvinnokroppen känna av om det är ett befruktat ägg som inte är livsdugligt och då sålla bort det/inte låta det fästa. Ibland verkar det dock kunna hända att kroppen mister den förmågan och låter alla ägg fästa, för att först då upptäcka att det inte är livsdugligt och då stöter bort det.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

RoxannaS
2018-02-14 11:18
#60

Gör så <3


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Sarah
2018-02-14 11:39
#61

#59 en av mina nära vänner har en "överfertil" livmoder. Den accepterar allt och hon blir gravid på i princip varje försök. Även då det inte är livsdugligt. Sen får hon missfall. Hon har haft svårt att få bra hjälp av den svenska sjukvården, men tillslut har hon fått det. Hon har bland annat fått använda progesteronkräm varje dag i början av graviditeten (receptfritt) samt blodförtunnande värktabletter ex treo.

[mirja555]
2018-02-14 11:42
#62

Här kommer mitt första inlägg på iFokus! Jag och killen har bestämt att vi ska börja försöka i april. Vi har varit ihop ett par år men har inte bott ihop så länge pga jobb på olika orter, men nu när vi äntligen bor ihop på riktigt känns det inte finns något att vänta på, det är så spännande!

Potentiellt BF blir då 2019, vilket känns fint. Min farfar är född 1919 och det känns symboliskt på något sätt om jag skulle få barn 2019 (själv fyller jag 29 i år) Sedan får man ju se om man lyckas bli gravid under det året, såklart.

Jag har aldrig varit gravid så man har ju ingen aning om hur fort eller långsamt det kan gå. Jag har använt Natural Cycles samtidigt som kopparspiral för att ha koll på min cykel och det verkar i alla fall som att ägglossningen är regelbunden och det är ju bra. Har testat positivt på ägglossningssticka på  cykeldag 15 senast.

Jag har börjat äta kosttillskott, dessa: https://www.apoteket.se/produkt/apoteket-kvinna-tabletter-100-st-316851/ Har ni koll på om det är en bra mängd folsyra i dem? 

Är det något annat jag  ska/kan tänka på redan nu?

Annons:
NinniH
2018-02-14 12:11
#63

#61: Det är lite som jag gjort några månader - har smort med progesteronkräm och tagit 1/3 albyl minor. Kanske får prova att öka mängden på krämen också, så länge och se om det får någon effekt.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

RoxannaS
2018-02-14 12:54
#64

#62 Varmt välkommen! Vad roligt! Nya medlemmar är alltid kul! :) Bra att ni vet att de kan ta tid att bli gravid. Även om allt är som det ska ska ju allting ”klaffa” liksom för att det ska bli något. Tänk på att även om ägglossningstesterna blir positiva är det ingen garanti att ägget verkligen släpper. Och en människa utan problematik som tex pco har ägglossning normalt 9-10 gånger per år. Så ägglossningen kan utebli utan att något är knas. Angående folsyra så är mängden lite under rekommendationerna. Skulle kunna rekommendera donaferty (som nu mer finns) de kan du börja med redan nu. Hjälper äggen att bli bättre kvallite osv och de är fler som upplever att dem lättare blir gravid under användandet av det. Antingen kan du köpa lösa folsyra tabletter och äta eller så köper du vitaminerna för gravida. Vet att jag köpte apotekets egna. Och dem är det 500 (av det där konstiga tecknet för mängd på vitaminer. Haha hittar inte rätt symbol). Sen kan de vara lättare att försöka om man har tankarna på annat. Vill man går de oftast trögt. Så försök ställ in dig på att de blir när de blir. De är de bästa. :) Och försök att inte testa som en tok bara för att. Utan försök ha samlag varannan dag från mensen slutar till nästa dyker upp eller när den bör dyka upp. (De vi kallar för BIM = beräknad icke mens). Du är välkommen att ställa alla frågor du vill, bolla idéer osv med oss här inne. :) här hjälps vi åt i den mån det går. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[mirja555]
2018-02-14 13:45
#65

#64, Tack så mycket! Att bara ha kommit till insikt själv om att man känner sig redo är en stor grej, för mig som aldrig direkt varit barnkär så sett.  Jag ska kika på de tillskotten, det kanske blir en tur förbi apoteket i eftermiddag då.

Just det ja, men hur är det med tempökning, är det ett säkrare tecken på att ägglossning har skett i så fall, eller kan den öka också utan ägget har släppt?

RoxannaS
2018-02-14 18:53
#66

#65 Har tyvärr aldrig tempat så törs inte svara på det. Men de är andra här inne som gjort det så dem kan säkert svara. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
teezan
2018-02-14 19:00
#67

#57 hehe, det BEHÖVER ju inte va kört men det KÄNNS så ;) men vi får väl se om det går bättre ikväll. Enligt min app är inte ÄL beräknad förrän om 4 dagar, men det tar jag med en stor nypa salt då det i princip aldrig stämmer ;)

teezan
2018-02-14 19:01
#68

#62 välkommen :) !

Aftonstjärna
2018-02-14 20:26
#69

#62 Välkommen!

Annons:
Aftonstjärna
2018-02-15 07:02
#70

Wow, idag fick jag positivt på digitalt ÄL test!! Fast gubbe, igår var det bara en rund ring. Samma dag som Flo gissat att jag har ÄL. Då borde jag ha en kortare cykel denna månad. Hoppas min kropp släpper ett ägg nu bara. Kan inte fatta att fått positivt på ÄL test. Har ju aldrig fått det!! BIM borde då vara 1 eller 2 mars…

NinniH
2018-02-15 09:00
#71

#65: Tempen ska vara ett "säkrare kort" vad gäller att se att ägglossning skett. Den metoden är dock såklart inte heller 100%-ig. Jag tempar nu och har gjort sen i Mars-17 (tog en månads uppehåll i december), plus att jag tempade flera månader när vi försökte med vår son (4½).

När ägget släpper ökar halten av progesteron i kroppen, varpå den basala kroppstemperaturen ökar. Om man är intresserad så finns det väldigt bra fakta på fertilityfriend.com och man kan även använda deras sida för att lägga in tempen. 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

NinniH
2018-02-15 09:01
#72

Går och väntar på mensen, som borde dyka upp idag. Har haft förvånansvärt lite spottings den här gången, vilket känns bra. Tror inte det innebär något positivt för mig den här månaden, men känns bra ändå.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

SimsBrooke
2018-02-15 20:14
#73

Hej! 

Jag och min sambo har bestämt oss för att planera in en graviditet. Jag hade ägglossning den 7, och nu vill appen jag använder att jag ska göra gravtest nästa helg!

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

RoxannaS
2018-02-15 20:26
#74

#73 Välkommen! Om du hade ÄL den 7:e kan man räkna 14 dagar framåt ca. Där bör mensen dyka upp om den skulle komma. Så kan du testa redan på onsdagen den veckan. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
SimsBrooke
2018-02-15 20:28
#75

#74 Tack. =) Enligt appen jag använder så ska min mens komma mellan 20-24!

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

RoxannaS
2018-02-16 10:09
#76

#75 Okej :) ja ju längre du väntar ju säkrare blir ju svaret på testet. Så de skadar ju inte att vänta om du orkar. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
teezan
2018-02-16 12:00
#77

Känner mig förväntansfull och lite småstressad med småätning som följd-denna gången också! Typiskt, är en lite jobbig känsla, svårt att koppla bort. Har dock inte fått något säkert tecken på att ÄL varit på gång, endast lite aningar. Nu är det dag 48. Får väl fortsätta sexa på, men börjar bli lite tråkigt att göra det "på beställning" i typ 6 veckor (har gått 4). Beräknar mens till första helgen i mars, men funderar på att testa nästa helg ändå, vilket skulle ge en cykel på runt 55 dagar. Är det negativt fortsätter vi väl bara som nu ännu ett litet tag. Men som sagt, blir lite tråkigt när det är ett "måste". Jag är så trött hela tiden, och har blivit förkyld, så inspirationen är inte helt på topp men får kämpa på :)

RoxannaS
2018-02-16 12:33
#78

Försök lägg allting på is. Ställ in dig på att de blir när de blir. Och tvinga inte fram sex. Ha när du känner för det istället. Oftast blir man sugen på sex när ÄL dyker upp. Inte alla kanske men jag får ofta så. Tror de kan vara stressen just nu med att ”måste lyckas” som gör att de inte funkar. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
SimsBrooke
2018-02-16 14:43
#79

#76 Man skulle vilja testa typ NU, men får väl vänta tills nästa helg eller något sådant =) hehe Fast om mensen kommer blir man väl ledsen =(

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

RoxannaS
2018-02-16 15:03
#80

#79 Ah jag vet hur de är. :/


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
SimsBrooke
2018-02-16 17:39
#81

#80 Har ju längtat sååå mycket efter barn i många år! Och i år blir jag 30!

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

RoxannaS
2018-02-16 19:31
#82

#81 Jag förstår precis hur du känner. De är jobbigt med den här eviga väntan. :/


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Aftonstjärna
2018-02-16 21:25
#83

#77 ÄL kan ju gå obemärkt förbi. Jag är ett levande exempel. :) Alltså, nu har vi myst tre dagar i rad. Jag litar inte fullt ut på ÄL testet, så det blir mys varannan dag nästan fram till mens. Jag har verkligen försökt känna efter. ÄL testet blev positivt i onsdags, så imorgon borde ÄL vara förbi. Men jag har verkligen inte känt någonting. Inget ÄL sekret direkt, men ganska vattnigt. Känner ingenting i magen. #Välkommen hit! Kul med nya, så vi kan följas åt!

Annons:
Aftonstjärna
2018-02-16 21:27
#84

Ändring: ÄL testet blev positivt igår. :)

teezan
2018-02-17 21:25
#85

#78 Förstår att du menar väl, och det funkar säkert på många. Problemet är att jag känner att det inte är värt att lägga det på is, då chanserna kommer så sällan och oregelbundet. Missar vi nu får vi vänta två månader igen (fast söker som sagt hjälp då). Vet att du varit i ungefär samma sits med dessa tråkiga, långa cykler.. Tror dock inte "stressen" (eller tankarna på eventuell graviditet) gör någon skillnad på mig, tror snarare att om jag förbjuder mig själv att tänka på det skulle göra det ännu jobbigare, att jag skulle känna skuld liksom, för att jag inte "får" ha de tankarna, hehe om du förstår. Blir nog varken mer eller mindre gravid oavsett om jag tänker på det eller inte :) så jag tillåter mig att känna såhär och att ligga regelbundet, även om jag är segstartad. Orkar vi inte så blir det inget sex, men jag vill ändå "planera" in det för att vi ska kunna ha någon chans, och helst slippa analysera flytningar osv (men det gör jag lite grann ändå , haha). Men känner mig inte så stressad över det utan mer… nervös kanske man kan säga, och nyfiken. Otålig! Jag kanske formulerade mig klumpigt, och jag förstår ditt råd, men för mig är det omöjligt att inte tänka på det även om det inte direkt tar upp så stor del av mitt liv :) är bara här jag har någon att prata med om mina tankar och känslor kring allt så kan förstå att jag låter less i mina inlägg ibland , men jag är väldigt upp och ner som person & funderar väldigt mycket fram och tillbaka :)

RoxannaS
2018-02-18 08:52
#86

#85 Okej. Jag förstår. :) Ja nä alla tips man kommer med passar ju inte alla så. Bara du hittat något som funkar för dig så är det ju bra. Önskar av hela mitt hjärta att alla som vill ska få lyckas snart. <3


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[mirja555]
2018-02-18 09:22
#87

Vi skulle ju egentligen inte börja förrän i april, men bestämde oss för att tjuvstarta nu :P Testade positivt på ägglossningstest igår och hade ingen temphöjning idag så ägglossningen är väl på G nu då förhoppningsvis (testade neg idag). Har ändrat NC till Plan-läge och killen har fått ladda ner appen också så att han också kan ha koll på fertila dagar :D

RoxannaS
2018-02-18 09:24
#88

#87 Åh vad roligt! Spännande! Kul att din partner är så involverad. :D


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
FamKryger92
2018-02-18 20:19
#89

Hakar på här! Ska till MVC på onsdag ifall jag inte får min beräknade mens. Haft gravidsymtom i närmre en månads tid men inte plussat och hon misstänker ett utomkvedshavandeskap. Har dock ingen smärta i buken. Vi har prickat in två ägglossningar vad vi vet om. Planerade från början att börja syskonverkstaden i oktober men då det inte verkar vara lika lätt denna gång så har vi sagt att vi börjar redan nu och det får bli när det blir

RoxannaS
2018-02-18 21:24
#90

#89 Välkommen! Inga barn sen tidigare? Tänkte on du visste om du skulle visa positivt på grav test om du blir/är gravid? De finns ju dem som inte får positiva test trots graviditet. Tror att du inte bör vara orolig för utomkveds i alla fall. Då bör du få ont i ganska tidigt skede. Håller tummarna för att du får ett bra svar på onsdag :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
[mirja555]
2018-02-19 07:25
#91

Då tror jag att vi lyckades pricka in ägglossningen! Det blir väl att ligga lite till här för säkerhets skull. Jag har haft kopparspiral innan och då har det ju inte direkt funnits någon möjlighet att "råka" bli gravid, så nu finns ju i alla fall möjligheten vilket är spännande :)

mollyt
2018-02-19 07:29
#92

Missfall igen. Gjorde digitalt test nu i morse som sa ”inte gravid” så vi får landa och börja om, igen. Jag har läst några artiklar om prostegeron och undrar om det kan vara något för mig som nu haft två missfall (november och februari). Jag har mailat en klinik i närheten och väntar på svar, men tänker att jag nu kanske bara ska ringa istället (har lite telefonfobi). Känns mer ”säkert” att få Der utskrivet i en viss dos och som en del av en planering jämfört med att köpa progesteron-kräm själv på internet. Någon av er som använt det?

Tassen94
2018-02-19 08:21
#93

#92 Så ledsen för din skull! Det blev missfall här med. Tog ganska hårt på psyket, jag har bara legat hemma i soffan sen jag började blöda. Hoppas nästa gång blir våran tur <3

soundtrack
2018-02-19 08:37
#94

#92 beklagar dina missfall! Det normala är att man inte får hjälp förrän man haft 3 missfall. Och att få 3 missfall på raken är ganska ovanligt vad jag förstått. Jag fick också 2 missfall när vår nr 2 skulle tillverkas (inga innan första barnet) men tredje gången gick allt som det skulle. Håller tummarna för att det går vägen för er snart! :) <3

Lena90
2018-02-19 09:13
#95

Så tråkigt att läsa #92 och #93 :( känner verkligen med er. #92 vi sitter lite i samma båt. Fått också två missfall på raken, oktober och januari och man börjar direkt klandra sin egen kropp och undrar vad det är för fel på den. Läste det du skrev i oktober tråden om att du inte hade ont denna gången, samma var det för mig missfallet i januari, var i v 5. Kände ingen smärta, blödde dock i nästan en vecka och sista dagarna väldigt lite. Sitter och väntar på att mensen ska sluta som dök upp på utsatt BIM i torsdags förra veckan. Blev ingen oktober bebis så hoppas på november bebis nu.

Carpe diem!

JonnaB
2018-02-19 09:16
#96

#92. Jag har fått utskriven protesterna. Fast den jag fått heter crinone gel. En dos på kvällen. Dock för att jag är högriskgraviditet och riskerar att föda alldeles för tidigt. Ät i v 21(20+4) och ska behandlas med högsta dosen i 14v. Dock måste en läkare skriva ut den och oftast har ej apoteket den hemma utan det är en beställnings vara

mollyt
2018-02-19 09:21
#97

Jag är just nu inne på om jag ska föreslå för min man att vi försöker släppa det här några månader nu och inte försöka aktivt utan bara vara lite… Bestämde mig för att inte söka kliniken på telefon idag (inget remisskrav, avtal med landstinget) men jag har ju tidigare i slutet av förra vecka mailat dem. Men jag skulle nog vilja ha en gynundersökning efter det här missfallet då jag inte bad om någon förra gången. Sen kanske bara låta bebisverkstaden vara ett tag innan jag tar tag i den igen (att föreslå recept på progesteron tex). Men ja idag tänkte jag inte ta några beslut utan bara…vara.

Annons:
mollyt
2018-02-19 09:22
#98

Tråkigt för er #93 jag förstår hur du känner er! Men jag håller tummarna för ett plus snart när kroppen är redo. Tack alla!

FamKryger92
2018-02-19 10:31
#99

#90 Tack så mycket! Jag har en dotter på 13 månader . Känner igen symtomerna sedan graviditeten med henne. Vet inte om hjärnan luras och jag är skengravid eller om det tagit. "Mensen" i januari var inte alls som den brukar. Brukar ha kraftiga och långa blödningar. Den som var i januari var kort och knappt någon blödning. Mår illa om det går för långt mellan måltiderna samt vid fet mat och klarar inte av maträtter med köttfärs (hulkade varje gång vi åt det när jag väntade dottern), kraftig huvudvärk (har aldrig huvudvärk annars), nästäppa varje natt och jag är galet svullen varje kväll. MEN jag har haft "kramper" i äggstockarna då och då sedan i lördags 

RoxannaS
2018-02-19 12:28
#100

Beklagar tjejer. Så ledsen för eran skull. :’( hoppas ni får eran tur snart <3


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
SimsBrooke
2018-02-19 15:58
#101

Beklagar tjejer, så tråkigt och läsa =(  Hoppas turen vänder för er =) 

Mina bröstvårtor ömmar och gör ont när man tar på dem. Känner man på brösten gör även dem ont :/

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Aftonstjärna
2018-02-19 16:52
#102

Beklagar till er som fått missfall. :( Hoppas verkligen det går vägen för er nästa gång!!

tm-l
2018-02-19 20:23
#103

Jag hade ÄL i lördags, 17/2 om jag förstått det rätt så visar ÄL-testen positivt dagen innan ÄL? När kan jag tidigast testa mig? Kan knappt bärga mig, vill ju vet nu 🤗


RoxannaS
2018-02-19 21:40
#104

#103 Absolut tidigast skulle jag säga 10 dagar efter ÄL. Men gärna längre då det inte alltid visar positivt innan BIM. Så orkar du vänta till BIM så är det ju att föredra :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
teezan
2018-02-20 14:02
#105

Beklagar verkligen era missfall! Kram på er! Dag 51. Snark alltså! Beroende på om/när ÄL skedde blir det ett test i helgen, annars väntar jag till helgen därpå. Har dock en magkänsla som säger att det inte blivit nåt , men kan va pessimisten i mig som inte vågar hoppas. Tur jag jobbar en del denna veckan, sen har vi en husvisning att se fram emot efter helgen, så det kommer nog inte vara några problem att vänta :)

SimsBrooke
2018-02-20 17:47
#106

Ingen mens idag. Men med min otur så kommer det nog komma inom ett par dar =( Har alltid haft mens 24-25.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Aftonstjärna
2018-02-20 19:51
#107

#105 Usch, vilken lång och jobbig cykel. Jag är på dag 26 idag. Eftersom jag fick positivt senast på dag 28 kliade det lite i testtarmen så jag slösade ett test idag. Varför? Jo, för att jag är som en alkoholist när det gäller test. Har jag hemma, kan jag ej låta bli. Ska bli spännande att se om ÄL testet stämde. Jag litar inte på ÄL test så vi kör fortfarande varannan dag. Nu ska jag försöka hålla mig med test tills på lördag morgon. Det är dock för tidigt att testa om ÄL testet stämmer. Då har jag i alla fall ett delmål att se framemot. Test på lördag!

teezan
2018-02-20 21:28
#108

#107 ja, det är segt! Men segast är ändå de här två veckorna mot slutet ;) förra månaden slutade det på 63 dagar, och vi har inte varit så aktiva den senaste tiden, det gick bättre i mitten av cykeln. Men vi får väl se om det blev bra ändå :) hehe, det ÄR svårt att hålla sig. Men jag tänker att det är bättre att vänta lite längre. Nu vet jag ju inte när jag passerar BIM, enligt appen har jag BIM 2 mars, min födelsedag ;) det stämmer nog inte över huvud taget, haha. Men tänker +/- 1 vecka typ.

teezan
2018-02-20 21:43
#109

Ser att förra slutade på 62 dagar, inte 63, men det är väl sak samma egentligen ;) i viket fall har jag ätit Donaferty i över en månad nu men inte märkt några effekter varesig gällande ägglossning eller pcos-symptom, men enligt sidan rekommenderades det att testa minst tre månader, så jag fortsätter med mina portionspåsar varje dag ett tag till och hoppas att de hjälper på sikt. #107 glömde tillägga: kör också test på lördag! :)

Aftonstjärna
2018-02-22 11:11
#110

#109 När jag tänker efter vill jag inte testa på lördag. ÄL +8 är det då. Alldeles för tidigt. Men frågan är bara om jag kan låta bli. Har tester hemma sk testa tidigt test som kan ge positivt 5 dagar före BIM. Alltså ÄL +9 som är på söndag. Har tre eller fyra sådana test. Slösar säkert dem de kommande dagarna. :) Tog mitt sista test från graviditetskollen imorse som ändå inte funkade förra graviditeten. Nu blir det inga fler test från dem… Jag funderar på att ta testlagret eller billiga tester och klicka hem inför veckan…

teezan
2018-02-22 12:01
#111

#110 är inte heller lika säker längre. Fick nån slags ägglossningsflytning igår (igen) och så molvärk, kände mig irriterad & orolig. Vet inte om det va pmsliknande men samtidigt va jag sugen på sex, men mannen somnade typ innan jag hann hem från jobbet så det blev ju inget mys av. Vet inte hur jag ska tolka detta. Har fått såna flytningar och mensvärk till och från sedan 9 februari. Men jag vet ju att min kropp håller på såhär ibland, det finns egentligen ingenting att gå på när det gäller ÄL, utan jag gissar utifrån symtomen och tittar på tidigare cykler och vilken sannolikheten skulle va… det kunde varit ÄL både för en och två veckor sedan. Och nu då, om jag nu haft nån alls. Tråkigt om mina cykler börjar bli ännu längre nu när jag börjat räkna med typ 60 dagar.

Annons:
FamKryger92
2018-02-22 13:07
#112

BIM+2 men negativa tester. Mensvärk men ibland kommer illamåendet. Vi har åkt på magsjuka här hemma också så vet inte om jag vill att mensen ska dra igång så vi kan fortsätta våra försök om 2v igen, eller om den får komma när vi blivit friska haha.

SimsBrooke
2018-02-22 18:23
#113

En dum fråga kanske. Men vad är BIM?

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

FamKryger92
2018-02-22 19:07
#114

#113 Det betyder beräknad icke mens :). Alltså om man vill bli gravid räcknar man dagen då den beräknade mensen isåfall inte ska komma, vid en graviditet 😊

SimsBrooke
2018-02-22 19:13
#115

#114 ?? Huh? 

Så om jag förstår dig rätt, min mens ska komma på lördag så om den inte kommer är det min BIM då?

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

RoxannaS
2018-02-22 19:20
#116

#115. Hehe de är lite klurigt med alla förkortningar. Men nä inte exakt så. Utan det datum du väntar mens är din BIM om du försöker bli gravid. Alltså den dagen mensen är beräknad att komma men man inte vill att den ska komma för att man vill vara gravid istället för mens. :) Så din BIM är på Lördag eftersom de är då du normalt skulle fä mens men de är då du vill att den inte ska komma. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
SimsBrooke
2018-02-22 19:29
#117

#116 Men det va väl lite så jag skrev?

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Tassen94
2018-02-22 20:46
#118

Det är din BIM oavsett om mensen kommer eller ej! :)

Annons:
Aftonstjärna
2018-02-22 20:51
#119

Litar fortfarande inte på ÄL tester, men känner av PMS symptom som jag brukar ha veckan före mens. I så fall kanske det stämmer, mensen är beräknad nästa vecka. Kör fortfarande varannan dag :) Jag har tidigare haft ganska lätt att bli gravid om jag bara lyckas pricka in ÄL. När mensen har kommit, har jag ju ofta kunnat räkna ut att vi faktiskt inte myst 2 v tidigare. Haft 60-70 dagars cyklar tidigare. De gånger jag prickat in har jag direkt blivit gravid. Nu verkar det inte vara lika lätt! Denna månaden har vi absolut inte missat ÄL, så man kan ju i alla fall hoppas lite mer än vanligt…

[mirja555]
2018-02-22 21:37
#120

Jaha, 11-12 dagar kvar till BIM här då. Tips på hobby man kan skaffa sig för att inte tänka för mycket på detta? 😂

RoxannaS
2018-02-23 08:11
#121

#117 Nä det är BIM oavsett om mensen kommer eller inte. Precis som #118 skrev. Att när man försöker bli gravid så vill man ju inte ha mens för då vet man ju att man inte är gravid. Så därför är dagen men beräknar sin mens dagen för ”beräknad icke mens”. För de är först då man brukar kunna testa för graviditet. De går ju visserligen innan för vissa. Men de säkraste är ju att vänta tills man passerat dagen då mensen skulle ha infallit och testar då. Så de är i princip samma sak som att säga ”jag väntar mens den (tex) 26:e januari. Då kan man lika gärna säga att BIM är 26:e januari.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
RoxannaS
2018-02-23 08:14
#122

#117 Puttade upp en tråd med förkortningar i som du kan kika i. Kan tyvärr inte länka via mobilen


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[mirja555]
2018-02-23 08:48
#123

Men åh. Har fått ett jobberbjudande som jag överväger. Hur tänker man då? Finns ju en minichans att jag plussar här om 11-12 dagar och om jag inte gör det vill vi ju inte vänta med att försöka. Jag har en trygg men lite tråkig anställning i dagsläget där jag varit i 4 år där de är väldigt beroende av mig (sketjobbigt att säga upp sig) där jag ser framför mig att jag skulle kunna rodda en graviditet även om man inte mår toppen. Jobbigt att vara gravid och ny på jobbet med antagligen betydligt högre arbetsbelastning än jag har nu. Fördelar är heltid, kollegor, antagligen något högre lön, och testa något nytt. Jag har tackat nej men nu ska jag samtala med chefen i eftermiddag och jag tror hon kommer höja sitt erbjudande och erbjuda fast tjänst direkt. Kanske vara ärlig och säga att vi vill gärna bilda familj så att de är beredda på det isf?

[mirja555]
2018-02-23 08:50
#124

Sen om det dröjer länge innan man blir gravid så har det ju mindre betydelse, det är mer att jag inte vill vänta med att försöka.

[Smulan_88]
2018-02-23 09:18
#125

#123 tycker absolut att du ska förhandla till dig en fast tjänst, och inte vänta ”utifallatt”. Sen även om man till mans är lojal och berättar typ allt för sin arbetsgivare så bör man ibland hålla tyst om sitt privatliv. Kag hade inte nämnt något om att ni vill ha och planerar barn, det har inte arbetsgivaren med att göra. Risken är stor när du ställer krav att de finner det som anledning att ta någon annan när det egentligen blir så att du blir bortvald för att du planerar en graviditet. Sen kan jag bara prata för mig själv, men ibland kan det ta längre tid än man tror att ”få till en bebis”. Och då är det dumt att sumpa ett bra arbetstillfälle när det inte kommer påverka nu direkt. Sen finns det dem som mår toppen hela graviditeten och man är inte skyldig att meddela chef förän senast 3 månader innan ledighet. Så avvakta, just iom att ni inte vet om det tagit sig än eller inte. Sen gör du såklart som du själv vill ;) men i dina skor hade jag haft is i magen och inte berättat.

Annons:
Cilla89a
2018-02-23 10:38
#126

#123 Hade det varit ett jobb jag vill ha, så hade jag inte sagt något om några barnplaner. Jag fick mitt första ingenjörsjobb i Aug efter studierna, visste redan då att det kommer inte dröja innan jag vill ha barn, men jag sa klart inget om det. Blev gravid i okt och inte sagt ett knyst ännu, dels för jag varit inhyrd via en rekryteringsfirma men fick veta redan i dec att jag skulle bli överrekryterad när kontraktet går ut efter 6 mån, dvs sista feb. Förra veckan hade jag anställning/löneförhandling med företaget jag ska gå överreskryteras till och sa inget, med risk för kanske inte så mycket att jag helt plötsligt inte skulle bli överrekryterad eftersom det är diskriminering, men argument mot lönen, vilket jag absolut inte ville riskera. Så här sitter jag i vecka 23 och ingen vet fortfarande ingenting. Det kändes kanske lite fult att sitta under förhandlingen och låtsas som ingenting men jag är i en mansdominerad bransch, jag är den enda kvinnan på avdelningen, så jag antar att förståelsen kring graviditeten är liten. Men sen så är man i fertil ålder, och arbetsgivaren vet att man har ett samboförhållande, så tror jag att dem någonstans i bakhuvudet har detta med sig att personen antagligen kommer skaffa barn inom en framtid. Sen får dem klart inte fråga heller om några ”barnplaner”.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

[mirja555]
2018-02-23 11:09
#127

#125 #126 Tack så mycket för era svar! Det låter som att det skulle vara dumt att låta barnplaner påverka jobbvalet för mycket. Sen får jag ta ställning till om jag vill ha det ändå.

Denna kommentar har tagits bort.
Tassen94
2018-02-23 11:12
#129

Nu har jag nästan slutat blöda, endast bruna flytningar nu. Både graviditetstest och ägglossningstest är negativa. Ska börja testa med äl-test varje dag nu igen. Ni som haft missfall tidigare, hur lång tid tog det innan er ägglossning kom igång igen?

SimsBrooke
2018-02-23 16:07
#130

#122 tack :D

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Aftonstjärna
2018-02-23 16:08
#131

#129 Nu hade jag ju ett jättetidigt missfall. ÄL kom ca 30 dagar efter missfallet. Normalt sett borde jag haft ÄL efter 20 dagar eftersom missfallet kom när mensen skulle kommit (tror jag). Så kroppen hakade upp sig lite, trodde inte det eftersom det var så tidigt… Jag känner mig helt ogravid idag. Verkligen ingenting som skulle tyda på graviditet.

emmaaaa
2018-02-23 16:31
#132

Jag blev gravid 2 månader in när jag hade börjat på ett nytt jobb, hann jobba 1 månad och är nu sjukskriven pga kräkningar sen ett par veckor tillbaka. Men i mars ska jag ändå skriva på papper om fortsatt anställning (va/är bara provanställd innan) :) livrädd att de skulle kasta ut mig, men absolut inte så chefen :) Och ang missfall, haft två stycken och jag fick mens och ägglossning som vanligt där direkt efter och månaden efter blivit gravid igen :) Missfall i vecka 5 och det andra i vecka 7.

Annons:
Tassen94
2018-02-23 17:16
#133

Tack för svar! Jag fick missfall i vecka 5+2 så var också tidigt! En annan fråga, jag har haft pyttelite ljusbruna flytningar i 2 dagar nu. Inget färskt blod alls. Är det okej att bada badkar igen eller ska man vänta ett tag?

[Devya]
2018-02-23 19:43
#134

Mmm, skulle vilja hoppa in här igen men är rädd för att det bara stressar upp mig… Jag skulle vilja sluta tänka på att pricka in ägglossningarna och dylikt eftersom jag har hört att det är bara dåligt att stressa upp sig på sådant. Får höra från alla att vi tänker för mycket på det och det är det som är orsaken till att jag inte blir gravid. Vi har nu försökt i över ett år utan några resultat och det börjar vara tröttsamt. Jag tror inte längre på att jag ens kan bli gravid då vi har prickat in typ varje ägglossning (plus att vi har sex varannan dag).

Borde man kanske bara acceptera att man inte lär lyckas? Och hur accepterar man det`?

teezan
2018-02-23 20:20
#135

#134 känns osympatiskt att säga att det beror på att ni tänker på det för mycket, det är definitivt inte orsaken, Det finns massor ac andra orsaker och mycket ska klaffa. Blir ju nån slags skuldbeläggning att säga att ni tänker på det för mycket, även om folk säkert "menar väl".

Denna kommentar har tagits bort.
[mirja555]
2018-02-24 06:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#137

Oops, tom post, sorry! NC bekräftade ägglossning på söndagen först, men nu ser jag att appen ha r tagit sig friheten att flytta fram den till tisdag :S har haft lite ont i början av veckan som började i söndags. Är det inte lite konstigt att få positivt äl-test, sedan väldigt negativt och ÄL fyra dagar senare?

[mirja555]
2018-02-24 06:52
#138

#137 Okej, tre dagar senare. PS. Kan man redigera sina egna inlägg när man råkar skriva fel? Tack snälla Thia! Hittade funktionen nu 🙂

[Thiah]
2018-02-24 06:55
#139

#138 du har en timme på dig att redigera dina inlägg. Men jag och roxannaS fixar ändringar åt dig senare än så om du vill. Och oroa dig inte för ett tomt inlägg, det löser vi snabbt :)

Annons:
Aftonstjärna
2018-02-24 08:48
#140

Hur gick det för dig Teezan? Tog du något test imorse?? Jag fick såklart negativt. Men hoppet är inte ute, det är alldeles för tidigt för mig att testa. Dock har jag noll symptom… ÄL +8 idag.

teezan
2018-02-24 09:09
#141

#141 ja, blankt här också. Och kroppen beter sig märkligt. Haft nåt som varit ännu mer liknande ägglossning i tre dagar nu, men vi har inte myst på en hel vecka, så skulle detta va ÄL är det ganska minimala chanser. Tanken var ju att köra varannan eller var tredje dag men vi orkade "bara" i 4 veckor, sen tog det stopp, eftersom sambon inte orkat alls denna veckan & det får jag ju respektera :) men hade såklart varit synd om det blev just denna veckan när vi "gett upp". Dag 55 nu, så kan eventuellt bli en cykel på runt 70 dagar istället.

NinniH
2018-02-24 10:25
#142

#137: Jag kom aldrig överens med NC, för den lyckades aldrig få in ÄL på rätt dag. 😛 Jag känner dels av min ÄL och dels tempar jag och kan då få den mer bekräftad.

En app förutspår ju bara, så jag skulle personligen mer gå efter ÄL-testet den här gången om jag vore du. 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

NinniH
2018-02-24 10:27
#143

Äntligen har vår efterlängtade remiss kommit, så i mitten på Mars är första besöket för utredning. Inga papper om att lämna blodprov eller så, men antagligen har de ett annat tillvägagångssätt när man får bekosta en del själv. Maken kan inte följa med då det är för tidigt på förmiddagen, så jag åker själv. Vi har ju gått igenom utredning förut och vet hur det går till.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

RoxannaS
2018-02-24 10:29
#144

#143 Vad spännande! Lycka till! <3


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
SimsBrooke
2018-02-24 10:32
#145

NC sa till att min mens skulle komma den 20e istället för 24-25. Som de har gjort i två månader. Men min mens kom aldrig den 20e.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Aftonstjärna
2018-02-24 10:32
#146

#141 Tråkigt att det blev negativt. :( Jobbigt med lång cykel. Min förra var 45 dagar, det tyckte jag var långt… Denna månaden hoppas jag på en 35-36 dagars cykel, då jag fick positivt på ÄL test förra veckan… #143 Skönt att ni får komma på utredning. Hoppas det går bra!

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Sarah
2018-02-24 10:41
#149

#145 du kan ju inte gå på datum. Även om du har regelbunden cykel så ändras datumen då månaderna är olika långa /inte matchar cykeln.

FamKryger92
2018-02-24 11:35
#150

BIM+4 kan möjligtvis se ett supertunt streck på stickan. Förra cykeln var 34 dagar lång så är osäker på om det tagit denna månaden och jag ser ett streck bara för att jag vet vart det ska vara isåfall 😔

[mirja555]
2018-02-24 11:48
#151

#142 Jag håller med dig, tempen steg ändå på måndagen och tisdagen om än bara lite. Försöker att inte ta appen på blodigt allvar men det är kul att lära sig hur kroppen funkar ;)

NinniH
2018-02-24 15:20
#152

#151: Absolut är det det. 🙂 Om du vill prova en annan app, så skulle jag rekommendera Fertility Friend. Där kan man fylla i en hel massa, som hur flytningarna ser ut, hur man mår, om man tagit någon medicin/tillskott etc. Har använt den appen/sidan väldigt länge och gillar att den tar med så mycket mer i kalibreringen av när ÄL sker. 🙂 Då blir det också lättare att kunna gå tillbaka och kika på kurvorna för att se på vilka dagar man ex börjar känna av ÄL-värk (om man nu gör det) och liknande.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

mollyt
2018-02-24 17:26
#153

#129 vid mitt första missfall (v10) kom ägglossningen igång direkt liksom bara strax efter att jag slutat blöda. Nu efter missfall 2 vet jag inte då jag bestämt att tagga ner och inte testa med ÄL-test denna gång, men i kroppen känns det som om det ör på gång nu - ökad lust och mängd sekret.

Annons:
Tassen94
2018-02-24 22:14
#154

#153 Ja jag får känna efter och se då ifall den kommer snart. Slutade blöda helt och hållet idag så hoppas det kommer igång snart. Testar med äl-test 1 gång om dagen, funkade ju förra gången trots att vi bara myste 3 gånger runt ÄL. Så kör väl på samma igen. Men jag brukar också få tydliga kroppsliga symtom med smärta och sekret!

SimsBrooke
2018-02-25 09:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#155

Igår morse tog jag ett test, och till min stora glädje visa det positivt =) Jag har haft på känn att det varit något på gång, då mina bröst gjort ont vid beröring.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

[mirja555]
2018-02-25 09:23
#156

#155 Ååååh grattis!! Vad roligt 😁

SimsBrooke
2018-02-25 09:27
#157

#156 Tack snälla :D Det känns dock väldigt overkligt, tror inte riktigt på att jag är gravid :/

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

teezan
2018-02-25 09:36
#158

#146 hehe, jag med dåligt tålamod har verkligen prövats här sedan vi ville börja med tvåan. Sen hade det förstås inte behövt betyda att vi plussat även om vi haft fler chanser, men ändå. Vi har "försökt" i 4 månader nu men endast haft en chans, vad jag vet. Känner mig positiv trots allt, jag har ju ändå ett barn och njuter av det.

Aftonstjärna
2018-02-25 16:20
#159

#155 Ett stort grattis!!

[mirja555]
2018-02-25 16:25
#160

Var det ert första försök Simsbrooke eller hur länge hade ni försökt? :)

Annons:
RoxannaS
2018-02-25 16:55
#161

#155 Grattis! :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
NinniH
2018-02-25 17:47
#162

#155: Grattis.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

SimsBrooke
2018-02-25 18:29
#163

#159 Tack så mycket =) 

#160 Ja det var vårt första försök. Jag slutade med mina minipiller sista veckan i december. 

#161 Tack så mycket =) 

#162 Tack så mycket =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Förväntansfull
2018-02-25 18:30
#164

Ni med pco.. Är de vanligt att ha molande värk mellan ÄL o mens, har ofta det med inte alltid.. just nu värker det o brösten ömmar i vanlig ordning..

RoxannaS
2018-02-25 21:30
#165

#164 Vart sitter molandet? Jag har det varje månad. Och de visade sig bero på att jag får cystor istället för ägglossning. Men då sitter det i sidan i höjd med äggstocken. Får alltid på höger sida. Det är den sida jag har ”äggkedjan” på. Brösten började ömma för mig också innan mens. Men de gjorde dem även nu när jag blev gravid också. Men de gav sig inte den här gången så är väl inne på 9-10 veckor med ömmande bröst nu. Haha. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Förväntansfull
2018-02-26 07:38
#166

#165 på samma ställe som mensvärk, eller som mensvärk fast lite mildrade värk eller hur jag nu ska förklara :) Ok, kanske ja har nån cysta också. Fast har gjort ganska många ultraljud de sista o har haft en cysta vid ett tillfälle så jag ”brukar” inte ha det vad de verkar som.

RoxannaS
2018-02-26 08:27
#167

#166 Sitter det i mitten är det inte cysta. :) får du någon hormonbehandling?


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
Surpan
2018-02-26 09:03
#168

Jag har PCO och jag har molvärk lite då och då i cykeln. Känns som mensvärk fast mildare. Tror inte det är pga PCO:n dock? Jag ror bara vissa känner av sin livmoder lite mer än andra. 🙂

/Surpan

Förväntansfull
2018-02-26 14:02
#169

#167 ok då är det bog som #168 säger att vissa kanske bara känner mer :) Nej jag ska börja med letrozol nästa vecka( tror jag det blir) om jag inte är gravid nu vill säga men det förväntar jag mig inte då ja inte vill bli besviken som jag blivit så många gånger! Så nu vill jag bara att dagarna ska gå så jag kan få börja med dem!!

RoxannaS
2018-02-26 15:06
#170

#169 Ja så kan de säkert också vara. :) Okej. Spännande! Tänk på att snittet på behandlingen med Letrozol har varit typ 6 månader. Så de kan ta tid även med. Sen vet man ju inte om Letrozol ger dig den effekt du behöver. Jag har ätit dem i 6 månader och fick varan cystor av dem. Tills jag gjorde uppehåll en månad och tog dem igen och fick 6 blåsor att svara. 3 på varje sida. De var nog därför jag blev gravid. För att min ”friska” sida var med i leken denna gången. Höger blir bara cysta. Så skulle få ovitrelle också egentligen. Men pga för mkt blåsor fick jag inte det. :) Håller tummarna för att dem funkar bra för dig dock. Och att de går snabbt. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Devya]
2018-02-26 17:27
#171

#135 Jo.. Det blir lite jobbigt då folk går omkring och säger att vi stressar. Hur kan de ens veta om vi stressar? Det är mer stressigt att höra dem påpeka sådana grejer än något annat. De senaste månaderna har vi prickat in ägglossningen men jag har aldrig förväntat mig att det skulle ta sig och då får jag höra av en väninna att jag vill inte tillräckligt för att bli gravid?! "You don't want enough and therefore you can't get pregnant…" Innan sa hon "You want it too much and that is putting your body under too much stress".  Inte särskilt roligt att höra men hon är inte mera min vän, så jag slipper höra sådana grejer nu.

Hur än jag vänder på det så gör jag något fel enligt omgivningen. Nu fokuserar jag mest på att bli hälsosam så det blir gooda grönsakssmoothies, en om dagen och en massa grönsaker och god kyckling eller fisk till middag. Äter mig mätt och unnar mig mörk choklad då jag får mina "cravings". Jag är normalviktig och tränar 5ggr i veckan.

Vi skippar att pricka in ägglossningen nu då vi ändå har typ sex varannan dag bara för att vi vill. Det borde vara tillräckligt oberoende. Man måste ju börja leva vid något skede istället för att alltid önska att något ska ske. Men ibland är det svårare sagt än gjort förstås.

Aftonstjärna
2018-02-26 19:55
#172

#171 Jag tycker det är så konstigt att folk inte vet bättre. Folk blir gravida vare sig de stressar, dricker alkohol, tar droger, sover för lite… osv. Det går liksom inte att påverka. Precis som om man kan TÄNKA för mycket på det, och då blir man inte gravid. Mina äggstockar vet precis vad jag tänker?? Alltså det är nästan komiskt vad folk är okänsliga och okunniga… Imorgon ska jag ta mitt sista testa tidigt test, ÄL +11. Hoppet lever kvar. :)

Aftonstjärna
2018-02-26 19:59
#173

Tillägg: oj, det kanske blev lite konstigt formulerat. Klart att alkohol, droger etc försämrar förutsättningarna. Men inte ens det hindrar folk att bli gravida. Men att tänka på att bli gravid har knappast någon betydelse.

RoxannaS
2018-02-26 21:44
#174

#172 På sätt och vis kan ju stress påverka eftersom det kan rubba mensen. Men förutsättningarna till att bli gravid trots stress vet jag inte. Tror faktiskt till viss del att stressen och pressen att man MÅSTE bli gravid kan påverka en. Tror det är bättre förutsättningar att försöka slappna av och tänka på annat. Men vet inte. För mig funkade det med sonen iaf. Denna gången tänkte jag mycket på det och ville så mycket att jag trodde jag misslyckats återigen men det stämde inte


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
Amorell
2018-02-26 23:37
#175

@#171 Jag tycker det är så illa av omgivningen att ens kommentera. På något vis verkar det som att det är svårt för människor att sätta sig in i andra människors situation vad gäller detta. 

Jag hörde i en podd om barnlängtan någon gång att när man väljer att skaffa barn är det ett livsval men när beslutet är taget så är det en biologisk drift. Det är med andra ord inte så himla enkelt att bara tänka bort. 

Jag blev gravid ganska fort men däremot minns jag känslan efter att vi tagit beslutet att vi skulle börja försöka efter ett visst datum. Jag blev "ocool" ganska snabbt och kände verkligen av driften och stressen, och vi hade inte ens börjat försöka. 

Så det är väl klart att om man försöker månad på månad så kan man inte bara sluta tänka på det helt plötsligt. Man gör det gärna till någon typ av regel för att man hört om någon som hört om någon som haft en bekant som minsann blev gravid efter att hon adopterat. 

Finns massa bra poddar om ämnet förresten, exempelvis ruvarpodden eller podden jag vill ha barn. 

Ni har inte funderat på att göra en utredning? Svara bara om du känner att du vill/orkar det. Finns ju mycket hjälp att få idag, vet ju i och för sig inte hur det ser ut i Belgien :)

~ Ysmn

Aftonstjärna
2018-02-27 07:14
#176

#174 Det har du ju rätt i. Tänkte inte på det. Stress kan ju göra så mensen försvinner…

RoxannaS
2018-02-27 08:40
#177

#175 Håller med om att omgivningen inte bör yttra sig i det. De är varje individs eget val. De ska ingen annan säga något om. Synd bara att folk gör de ändå. :( #176 har själv haft de problemen så. Hehe. :) man kan inte tänka på allt jämt. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Surpan
2018-02-27 08:46
#178

När jag var gravid så sa jag ibland att 'Människor är aldrig så elaka som mot en gravid kvinna'. Jag tycker det stämmer. Speciellt tycker jag det är tydligt med de som antingen inte har barn eller fick barn för länge sen (de äldre generationerna). Helt plötsligt litar tydligen ingen på ens eget omdöme längre. 

Stress kan bara påverka på två sätt: Det kan göra att ni inte hinner/kan ha sex och det kan rubba menscykeln (Men det är inte så vanligt som det ibland uppfattas). Har du regelbunden mens och har sex så är det inte stressen som gör att det inte tar sig. Det är helt normalt att det tar upp till ett år innan det fäster. Helt normalt.

/Surpan

[mirja555]
2018-02-27 09:09
#179

Har tackat ja till nytt jobb som börjar om en månad (TACK för era råd, ska bli jättespännande). Chefen på nya stället nämnde apropå ingenting att hon fått reda på att hon var gravid strax efter att hon tackat ja till nuvarande jobb. För min del gör det inte så mycket om mensen kommer just denna månaden så hinner man börja innan vi fortsätter att försöka…  Äl+8 eller 9 idag.

Aftonstjärna
2018-02-27 10:10
#180

Om man får plus före mens, och sen får man missfall när mensen skulle kommit. Räknas det alltid som kemisk graviditet då? Det hände ju mig i december. Verkar vara en hel del som får svaga plus, och sen kommer blödning när man skulle fått mens. Känns riskabelt att få plus för tidigt…

[Devya]
2018-02-27 10:24
#181

#172  & 174  Alltså jag förstår att stress kan vara ett problem men då borde den väl också rubba mensen? Alltså att den blir oregelbunden? Det är det enda som är logiskt för mig.

Min vän kunde väl ändå inte ha varit stressad i hela 8 år? De lyckades nämligen först efter 8 år och de gav upp efter typ 2 år. Då fick de också höra mycket om stress och dylikt, då det visade att inget var fel på någondera av dem.

#175 Vi försöker väl på sätt och vis varje månad men inte så att vi aktivt tänker på saken. Jag har ju då dessutom gett upp på att jag lär bli gravid det här året åtminstone. Jag fokuserar mest på att bli hälsosam och komma i bra form.

Jag är inte riktigt pigg på att gå igenom någon utredning. Det om något skulle kännas alltför stressigt.  Jag ska på en check up om ett par månader så då får de ta och kolla om jag är i skick. Men längre än så går jag nog inte. Jag känner lite så att om jag inte blir gravid så är det inte heller meningen att jag ska bli gravid och bli mamma.  Kanske jag ändrar mig längre fram men det är en sådan inställning jag har nu och som jag har haft hela mitt vuxna liv. Jag säger inte att utredningar och alternativa lösningar är fel men för mig själv skulle det inte kännas rätt om jag skulle behöva gå så pass långt till ivf eller dylikt.

#178 Jo, jag har hört om att det kan ta ett år men nu är vi över den gränsen redan och det är väl också därför som jag har gett upp hoppet. Jag äter väldigt hälsosamt men visst kan jag ha  "cheat meals" men det händer så otroligt sällan att det räknas knappt. Jag tränar fem gånger i veckan för att se till att få ordentligt med motion nu då jag inte längre arbetar eller ens studerar. Inget överdrivet utan allt sker med måtta vilket jag njuter av samtidigt som jag i lugn takt söker efter jobb, alternativt en passande utbildning för mig (skulle vilja skola om mig).

Barn ligger inte högst uppe på min lista mera utan det har hamnat på en femte plats. Så här ser mina prioriteringar ut just nu:
- Min hälsa
- Utbildning och jobb
- Hushållet
- Min man och min katt
- Barnönskningen

Annons:
Aftonstjärna
2018-02-27 10:42
#182

#181 Fast ibland kan man hitta saker på utredning som är lätta att åtgärda. För mig räckte det med ägglossningsstimulerade tabletter, eftersom jag just då saknade ägglossning. Tog över ett år att bli gravid (blev gravid på tredje kuren pergotime). Iblamd kanske man behöver lite hjälp på traven. :) Men är du ung (?) kan du ju avvakta. Håller tummarna för dig!

NinniH
2018-02-27 13:29
#183

#180: Det är det man brukar kalla för kemisk graviditet, ja. Vissa klassar det som kemisk ända fram tills det går att se ett hjärtslag på UL, så det verkar vara lite olika vart de drar gränsen. Men kemisk för mig är just plus innan BIM och sen kommer mensen som den ska eller strax därefter (kan hända att den kommer lite tidigare också).


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

[Devya]
2018-02-27 13:50
#184

#182 Men det är också sådant som jag inte vill börja på med. Vill helst undvika tabletter och dylikt. Sker det inte naturligt så är det liksom inget för mig. Men jo, kanske man hinner ändra sig om ett par år om det inte har hänt något vid det laget. Sen igen är det ju inte "the end of the world" om jag inte blir gravid. Det finns andra saker utav värde här i livet. Så jag tänker liksom satsa på annat om jag inte blir gravid.

Nja, jag är väl inte så pass ung mera om man tänker på att fertiliteten avtar efter 35. Blir 32 år gammal i år. :) Själv då?

NinniH
2018-02-27 14:11
#185

Helt appropå lätta saker att åtgärda vid utredning. På mig hittade de inga fel och maken hade lite sämre antal rörliga simmare (men kompenserade med tredubbla mängden), så läkaren såg inga hinder för oss att lyckas själva. 13 dagar efter äggledarspolningen gjordes (den gjordes på dag 13 då) plussade vi med sonen. 🙂

Den här gången återstår det att se om det går att hitta någon anledning till alla kemiska graviditeter, eller om vi blir "sekundärt oförklarligt barnlösa".


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Aftonstjärna
2018-02-27 16:57
#186

#184 Jag fyller 41 år i år. Alldeles för gammal för att vara superfertil. :) Vi försöker med femman. Kommer dock inte ta till någon hjälp. Det får bli som en extra bonus om det lyckas.

[Devya]
2018-02-27 18:21
#187

#186 Du har varit tillräckligt fertil för att ha fått fyra stycken dock! :D Så inte är det väl helt uteslutet att du lyckas bli gravid igen. ;)

SimsBrooke
2018-02-27 18:29
#188

Idag har jag berättat för min chef att jag är gravid! Hon blev glad. Har typ nyss börjat på detta jobb(november) och har varit super nervös hela dagen för att berätta!

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Annons:
teezan
2018-02-27 19:39
#189

Hur länge och hur ofta under en cykel kan man ha dessa slemmiga flytningar? Och Molvärk! Blir ju knäpp på detta. Hade några dagar för tre och två veckor sedan och nu har det hållit i sig sedan förra helgen, alltså en och en halv vecka!? Kroppen som jobbar frenetiskt att få balans, ägglossning eller (kanske, kanske, kaanske) nån form av graviditetstecken? Återstår ju att se…

Aftonstjärna
2018-02-27 19:53
#190

#187 Hoppas och tror i alla fall. Tyvärr har jag redan fått ett missfall (dec). Inte så konstigt eftersom missfallsrisken är skyhög i min ålder…

Aftonstjärna
2018-02-28 09:20
#191

Jag fick ett synligt supersvagt streck på ÄL +11 på Babyplan testa tidigt test. Alltså igår. Idag testade jag med Testlagrets och det var ju helt blankt. :( Håller jag upp det mot en lampa kan jag dock se ett streck lika tjockt som kontrollstrecket. Vet att många får det så utan att vara gravida. Känns som om imorgon måste det visa något, då borde hcg stigit. Är ändå ÄL +13!! Annars känns det rätt kört. :(

Aftonstjärna
2018-02-28 09:48
#192

Dessutom har jag förmodligen blivit ordentligt skengravid. Inbillar mig att det molar lite i nedre magtrakten. Men det kan ju likagärna vara mens på gång. Bara det att jag inte brukar känna av det.

RoxannaS
2018-02-28 09:59
#193

#191 Det är inte alltid man ens plussar innan BIM. Så ge inte upp förrän mensen dyker upp om den nu gör det. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
GunsanAndersson
2018-02-28 11:02
#194

Hej! Hoppar in här :-) Försöker få till barn nr 2, kan vara skönt att få skriva av sig med alla som är i samma situation.

Aftonstjärna
2018-02-28 12:17
#195

#193 Har faktiskt 2 eller 3 dagar till BIM så man vet ju aldrig. #194 Välkommen! :)

Annons:
GunsanAndersson
2018-02-28 13:18
#196

Vi har en son på 1 år och 4 månader som vi försöker få ett syskon till. Började i Augusti och de har inte tagit sig än. När vi försökte med första så blev jag gravid efter 6 månader men fick tyvärr ett tidigt missfall sen tog de sig efter ett halvår igen så sammanlagt ett år. Nu när vi skulle försöka med en andra graviditet så sa jag till min sambo att vi skulle köra igång efter sommaren, kände att jag ville samla mig och bara njuta. Man fick också höra många gånger att andra graviditeten går såååå mycket lättare, de smäller bara till så är man gravid, haha! Ja… de var väl de jag trodde också att man skulle bli gravid på en gång men här är vi idag och kämpar på som alla ni andra :-) Har BIM på fredag så vi får väl se!

GunsanAndersson
2018-02-28 13:19
#197

Tack #195 :-)

RoxannaS
2018-02-28 14:26
#198

#194 Välkommen! :) #195 Ja men då så. Håll ut. :) hoppas! #196 Ja de kom som en chock för mig också. Fick ju höra de där att har man en gång varit gravid så är de lätt att bli gravid igen. Men nä. Inte ett dugg. :/


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
GunsanAndersson
2018-02-28 15:59
#199

#198 Har du barn sen tidigare ? :-)

RoxannaS
2018-02-28 16:47
#200

#199 Ja en son född november 2014. Har dock två missfall innan honom och 1 missed abortion efter honom (2016). Du då? :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
teezan
2018-02-28 16:55
#201

Jobbar inte förrän till helgen eftersom jag vabbar denna veckan, och det enda jag vill är typ at testa för det märks ju inte att tiden går när jag bara är hemma och inte kan hitta på något, haha. Jag testade helt blankt igår morse, tänkte jag skulle testa först om två dagar eftersom det då är min födelsedag. Kan ju bli en bra present ;) samtidigt kan det ju vara för tidigt att testa, men eftersom jag inte vet är det bara att chansa om man inte orkar vänta in mensen eller tydliga symptom.

GunsanAndersson
2018-02-28 19:06
#202

#200 jag beklagar verkligen! Ja jag har en son född okt 2016 och innan honom fick jag ett tidigt missfall. Det är så många som säger att man ska vara glad och ”nöjd” med att man faktiskt har ett barn och det är ju på ett sätt sant, men min barnlängtan har blivit så stor igen, nästan som första gången för jag vill verkligen ha ett syskon till honom. Men det är bara att kämpa på, har du vart på någon utredning eller får man det när man har ett barn redan?

Annons:
Tassen94
2018-02-28 19:29
#203

Börjar känna att det sticker i vänster äggstock. Cykeldag 13 idag om jag räknar missfallet som mens. Negativt ägglossningstest men hoppas på att se en stegring imorgon :) Pratade med barnmorskan idag som gav grönt ljus på att försöka igen direkt.

RoxannaS
2018-02-28 20:57
#204

#202 Tack :( Ja. Jag längtade också efter att få börja om då jag inte hade sonen själv från han var 3 månader gammal. Så jag förlorade hela hans uppväxt. Pga vård som kunde ta hand om sina patienter. Vid mitt missed abort så åkte jag in på efterkontroll. Och i samband med det kollade man äggstockar och sånt och då såg man de här klassiska äggkedjorna i ena äggstocken som är kända vid pco. Så jag valde att ta upp utredningen kring det. Det förklarade alla mina problem mer eller mindre. Menscykel på 27-50 dagar när den väl ville funka alls. Extra behåring på benen/ansiktet och problem med finnar jämt. Molande värk i magen 3-4 gånger per månad. Utredning vågar jag inte svara på. För de är enda utredningen jag har gjort. Men de har varit där mitt problem har suttit. Alla landsting har ju olika metoder och målsättningar på vilka som får hjälp och vilken typ av hjälp man får. Jag fick ägglossningsstimulerande tabletter. #203 Vad skönt! Hoppas de tar sig snabbt igen <3


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
GunsanAndersson
2018-02-28 21:06
#205

#204 Nämen vad säger du? Jag förstod inte riktigt din historia men du behöver absolut inte berätta, bara hjärtskärande att höra att du förlorat hans uppväxt :-( Försöker du aktivt nu också att bli gravid ? #203 Håller tummarna!

RoxannaS
2018-02-28 21:32
#206

#205 Lång historia. Orkar helt ärligt inte dra den igen. Blir vara så ledsen när jag blir påmind om det. Men det var mitt eget val att lämna ifrån mig honom till min mamma pga mitt eget mående. Sen svek vården mig så fick aldrig någon hjälp att komma på fötter efter det. Nu så lång tid efteråt har jag kommit upp av mig själv. Jag är gravid nu och hoppas på att få börja om. Väcka moderskänslorna på nytt.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Aftonstjärna
2018-03-01 07:32
#207

#206 Tråkigt att höra, men härligt att du mår bättre nu. Fick idag positivt på Clearblue digital, så om allt går vägen denna gång väntas en novemberbebis (9/11). Är förstås inte helt lugn denna gång med tanke på mitt tidigare missfall. Men det stramar mer i magen denna gång, känns som ett bra tecken… känner mig ändå glad :) Hoppas fler av er plussar inom kort så vi kan följas åt. :)

RoxannaS
2018-03-01 08:08
#208

#207 Grattis! :D


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[mirja555]
2018-03-01 08:44
#209

#207 - Grattis, så härligt!!

Annons:
NinniH
2018-03-01 09:06
#210

#207: Grattis!


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

[Devya]
2018-03-01 10:11
#211

#207 Grattis! :D

teezan
2018-03-01 10:33
#212

#207 grattis, igen :)

teezan
2018-03-01 11:17
#213

Dag 60- ingen mens och inget som tyder på att den är på väg. Eventuellt lite mensvärk men inte mer än det varit tidigare denna cykel. Fortfarande flytningar som påminner om ÄL. Är sugen på att testa men hade ju tänkt vänta till imorgon. Blir inget morgonurin men har så många tester kvar just nu, så spelar ingen större roll. Testar jag idag testar jag inte imorgon i alla fall. Skulle kunna vara bim+5, men likagärna äl+5 idag ;) hehe, lika oklart som vanligt!

Tassen94
2018-03-01 11:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#214

Cykeldag 14 och stegring på äl-testet idag! Äntligen! Vi lyckades mysa igår med så det blev ju bra. Nu känns det som jag kan börja blicka framåt igen!

Aftonstjärna
2018-03-01 15:47
#215

#213 Spännande, hoppas på plus imorgon bitti då. :) Tack för alla grattis! BIM är ju imorgon eller på lördag. Jag är bara liiite rädd att det blir som förra gången. Att jag börjar blöda när mensen skulle kommit. Men jag tror att jag fick plus väldigt tidigt förra gången, typ i vecka 3. Imorgon räknar jag med att jag är vecka 4+0. Vill gärna snabbspola tiden en vecka framåt nu. :)

SimsBrooke
2018-03-01 18:27
#216

#207 Grattis :D

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Annons:
GunsanAndersson
2018-03-01 18:40
#217

#206 Jätte tråkigt att höra men så stark du är! Jättekul att du är gravid igen och blickar framåt :-) #207 Jättestort grattis!!! Det kommer säkert gå jättebra för dig, håller tummarna. Själv så fick jag min mens idag *suck* … när jag tänker efter har vi bara försökt i 6 månader men de känns betydligt längre när man är inne i detta ”göra barn, bli gravid” ekorr hjulet! Jaja bara att ta nya tag igen, vi kämpar på!

mollyt
2018-03-01 20:29
#218

#214 Vad härligt! Jag fick ett positivt ägglossningstest igår så vi kanske lyckas pricka in och hamna ganska samtidigt nästa gång också? 😉 Jag håller tummarna för er!

RoxannaS
2018-03-01 22:03
#219

#217 Tack snälla för dina fina ord. Värmer ordentligt <3


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Tassen94
2018-03-01 22:08
#220

#218 Åh va roligt! Jag är rätt säker på att jag får positivt test imorgon! Håller verkligen tummarna för er också! :)

RoxannaS
2018-03-01 22:15
#221

Håller tummarna tjejer <3


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[mirja555]
2018-03-02 05:08
#222

Ägglossning + 12 idag och BIM på söndag/måndag. Tänkte vänta tills nästa vecka med att testa om mensen inte kommit på måndag. Inga symptom på varken pms eller något annat förutom humöret som var i botten igår. Idag ska jag skriva på mitt nya anställningsavtal :)

Tassen94
2018-03-02 06:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#223

Positivt äl-test idag som jag misstänkte! :D

Annons:
mollyt
2018-03-02 08:16
#224

#222 vad kul, grattis! #223 härligt! Så kul när kroppen ”gör som man tror”! Haha! Här blir det nog ett klassiskt Bolibompa-sex idag. Dottern brukar få se sparsamt på tv, så när hon väl får chansen sitter hon ofta still som ett ljus. Ger en liten möjlighet för en snabbis för hennes föräldrar 😂

Surpan
2018-03-02 08:26
#225

#224 Haha jag trodde bolibompa-sex var en myt!😂 Jag har så svårt att se att barnen inte skulle komma och störa. Men bra att veta att det finns möjligheter för sex även när de blir lite äldre. 👍

/Surpan

NinniH
2018-03-02 09:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#226

Får nog positivt på ÄL-test idag jag med. Trodde jag missade min peak igår, men den verkar ske idag. Det här är testet jag tog senast och det är starkare än det jag tog när jag gick upp. Få se om det blir något ikväll, eller om vi nöjer oss med att vi gjorde det igår. 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Tassen94
2018-03-02 13:03
#227

#224 Haha! Ja man får försöka hitta luckorna kan jag tänka mig! Här är det mest jobb och orken som är problemet. Men vi får säkert till det ikväll. Vad gör man inte för att få en bebis!

mollyt
2018-03-02 16:13
#228

Hehe närå vi hann med lite Bolibompa-sex imorse. Efter dusch och mellis så frågade jag dottern om hon ville se på TV (hon: JAAA! och kröp upp i soffan) sagt och gjort! 😉

teezan
2018-03-02 20:34
#229

Känner mig förvirrad. Testet visade negativt, och jag kan inte påstå att jag trodde något annat, jag förstår mig bara inte på dessa flytningar som inte försvinner. Har inte haft såhär tidigare vad jag vet (antecknar sånt i appen). Men ska väl bara fortsätta göra det som jag gjort de senaste 61 dagarna- vänta! Kommer mensen så gör den, annars kan man kanske ana ugglor i mossen. 75 dagar har varit min längsta cykel sedan jag fick tillbaka min mens, så har jag otur blir det nåt sånt nu igen. Det går åt många tester här framöver isåfall ;)

[mirja555]
2018-03-04 07:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#230

BIM idag och vi fattar ingenting! Har inte kvar anvisningen till testet. Positivt?! ///kommer inte att tro på det ändå

Annons:
Eemmaac
2018-03-04 07:59
#231

#230 det där är ju supertydligt positivt :)

[mirja555]
2018-03-04 08:52
#232

#231 haha ja nu har jag tagit ett till och det var också positivt :'D Drömde att jag testade positivt fyra gånger i natt men vaknade med känslan att det absolut inte skulle vara något och att mensen skulle komma idag eller imorgon. Har haft absolut nada symptom. Trodde häromdagen att jag hade fått knottrig bröstvårtor men när jag kollade efter var det en sprickfärdig finne, haha.

[Devya]
2018-03-04 09:25
#233

Har använt mig av ägglossningstest på sistone men det visar aldrig någonting numera. Det är alltid blankt. Jag har inte heller några ägglossningssymptom mera så jag vet inte hur det står till med själva ägglossningen. Vi kör på som vanligt och hoppas bara på det bästa nu då ägglossningstesten ändå inte visar något.

Aftonstjärna
2018-03-04 10:34
#234

#232 Ett stort grattis! #233 ÄL test är inte alltid pålitliga, kan visa negativt fast du har ÄL. Lita inte blint på dem. :) De enda ÄL testerna som gett utslag på mig är digitala.

[Devya]
2018-03-04 10:41
#235

#234 De gav alltid utslag där tidigare. Jag har alltid känt av min ägglossning men de senaste månaderna har jag inte känt av något alls. Nu vet jag alltså inte ens om jag får ägglossning eftersom det aldrig ger utslag och jag har inte längre några symptom på ägglossning. Men jo, vi har sex oberoende om det visar positivt eller ej.  Normalt för oss, oberoende om vi försöker bli gravida eller ej, är 4-5ggr i veckan. Vi har endast sex då vi vill och aldrig bara för att vi borde ha sex. Vi testade en gång att ha sex varje dag i en vecka bara för att jag borde ha varit fertil just då, men det lär vi aldrig göra igen. Det blev för mycket! :)

Eemmaac
2018-03-04 15:16
#236

Idag fick jag en väldigt dålig överraskning på toaletten. Fick rosa/brun slemmig flytning på pappret :’( så himmla ledsen. Antar att det är MF på gång här…

Sarah
2018-03-04 16:48
#237

#236 nej det behöver det absolut inte vara. Det är vanligt med missfärgade flytningar. Jag hade mycket i 10 dagar ca från v6-8 den här graviditeten. Men inga klumpar och inget färskt blod. Kollade upp för säkerhets skull, men ingen fara.

Annons:
mollyt
2018-03-04 16:49
#238

Det behöver inte vara MF #236 jag håller tummarna att det bara är en liten blödning

SimsBrooke
2018-03-04 16:54
#239

#236 Det behöver det inte vara. Jag håller tummarna att det inte är något!

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Aftonstjärna
2018-03-05 06:41
#240

Missfall igen. Molvärken försvann som ett trollslag igår, blöder, samt ett negativt gravtest på det. :( :(

mollyt
2018-03-05 07:35
#241

Usch vad tråkigt! #240 Beklagar!

GunsanAndersson
2018-03-05 08:48
#242

#240 Jätte ledsen för din skull :-(

NinniH
2018-03-05 09:18
#243

#240: Beklagar. 😕


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

teezan
2018-03-05 10:35
#244

#240 åh nej, vad tråkigt ❤️

Annons:
teezan
2018-03-05 12:24
#245

Nu är jag på dag 64 med negativt test & ingen mens. Känns dock som det är på gång då jag fått mensvärk i magen och det är obehagligt med kläder som trycker på den. Kräktes dock imorse, magen har varit lite i uppror och jag är sjuk och hostar massa slem, så tror det var därför jag blev så illamående. Borde få mens inom de närmsta dagarna, känns det som. Får jag inte det blir det test till helgen som tidigast. Jobbar hela veckan, då är det enklare att hålla sig, till skillnad från förra veckan då jag vabbade/var ledig och inte jobbade mer än helgen.

[Devya]
2018-03-05 15:07
#246

#240 Oj nej, jag beklagar. :(

RoxannaS
2018-03-05 17:06
#247

#240 Nä men sluta. Beklagar. :’(


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Aftonstjärna
2018-03-05 20:44
#248

Tack för allt stöd. Vad skulle jag göra utan er. <3 Behöver skriva av mig lite. Känner mig väldigt kluven just nu. Hur kan jag ens känna mig nere? Jag har fyra jättefina barn. Om det är någon som ska få missfall är det jag, inte dem med inga/mindre barn. Så det drabbade ju rätt person. Varför kan jag inte nöja mig med fyra, sätta in en hormonspiral och acceptera läget? Jag har fött fyra barn, alla friska, helt komplikationsfritt. Detta tänker den smarta delen av hjärnan. Mitt hjärta längtar efter ett till barn att älska. Jag längtar efter att få berätta för barnen att de ska bli storasyskon. Speciellt till min dotter som älskar bebisar. Som skriver varje år på sin födelsedagsönskelista att hon vill ha en lillasyster (kan dock bli lite svårt att ordna :)). Mitt sinne hade redan ställt in sig på att välkomna en liten novemberbebis. Tänk så mycket jag hann tänka. Var bara gravid i en vecka, och imorse försvann alla drömmar om min lilla bebis som aldrig var meningen att födas. Kanske får jag bara acceptera att jag är för gammal. Men inte riktigt ännu. Tänker försöka ett tag till. Frågan är bara hur många missfall man orkar med. Känner mig som en urvriden disktrasa. Hade spänningshuvudvärk idag, blöder mer än förra missfallet (gick nog några dagar längre denna gång). Jag hoppas jag slutar blöda om fem dagar, som en vanlig mens. Så slipper jag bli påmind varje gång jag går på toaletten. Jag måste sluta räkna dagar, men det är svårt. Jag håller på att bli knäpp på riktigt. Borde stänga ner Flo. Jag hoppas innerligt ni andra slipper fler missfall. <3

Sandiy
2018-03-07 09:05
#249

Denna månad kom mensen på dag 27, 2 dagar tidigare. Höll i sig i 3 dagar istället för 5-6. Så himla skumt! Aldrig hänt innan :/ Denna månad väljer vi att hoppa över då vi inte vill ha i slutet på året. Känner mig så deppig att de tagit 6 månader utan att ha blivit gravid. Dottern blev till utan att vi ens försökte…

teezan
2018-03-07 10:19
#250

#248 tycker inte du ska behöva känna så, eller ursäkta dig, barnlängtan kan vara lika stor oavsett hur många man redan har ❤️

GunsanAndersson
2018-03-07 13:08
#251

#249 vet exakt hur du känner! Känner samma sak. Med första tog det dock ett år och nu har vi försökt sen i augusti. Räknar med ÄL nästa vecka så vi får hoppas att det tar sig snart :-) Kämpa på! #248 Barnlängtan är lika stor oavsett hur många barn du har sen tidigare så känn att du har rätten till att känna dom känslor som du har ❤️

Annons:
Förväntansfull
2018-03-07 21:29
#252

Blir så trött ! Ska ju börja med letrozol men mensen kommer inte, skulle kommit igår eller idag men icke. Har haft mensvärk till och ifrån o idag kom det ytterst lite gammalt blod så jag hoppas mensen kommer imorgon istället! Så typsiskt att den inte kommer när man vill att den ska komma.. Har säkert stressat upp mig omedvetet för att jag velat börja med hormontabletterna…

Eemmaac
2018-03-07 22:31
#253

Update, var hos barnmorskan och hade hälsosamtal. Pratade om min rosa/bruna flytning och hon sa att om de ej kommit något mer och mina gravid symptom är kvar så är de med stor sannolikhet ingen fara. Enligt henne verkar jag vara ”jätte gravid fortfarande” Om det hade varit färskt rött blod och smärta samt att gravid symptomen hastigt försvinner så är risken för missfall större. Lite lättad men fortfarande orolig För övrigt så vill jag bara ägna en minut åt mina bröstvårtor som gör så förbaskat ont så ja vill byta ut dom. Tillock med utanpå bh när man snuddar vid brösten gör de ont.

Aftonstjärna
2018-03-08 13:47
#254

Nu vet jag ju att vi är ett par stycken här i gruppen som fått mer än ett missfall. Jag undrar om någon ätit Albyl Minor eller tagit progesteronkräm som behandling?

GunsanAndersson
2018-03-08 14:00
#255

#253 ska verkligen hålla tummarna för dig! Vet att det är jättesvårt att slappna av, försök sysselsätta dig med annat så du får tankarna på annat håll, om så bara för en stund….

mollyt
2018-03-08 16:27
#256

#254 jag provar med kräm nu, men det här är första ägglossningen jag använt krämen så jag har inget att säga ännu direkt…

GunsanAndersson
2018-03-08 19:07
#257

#256 vad är de för kräm och hur fungerar den? Är den receptbelagd ?

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
teezan
2018-03-08 21:36
#259

Nu känner jag plötsligt ingenting över huvud taget. Beställde nya graviditetstester (babyplans tidiga), som kom idag, och kanske vågar jag testa imorgon om inte mensen hinner före. Känns som jag kan ha BIM i helgen när jag tittar tillbaka på mina anteckningar, men som jag typ alltid nämner, vet jag verkligen inte. Går på övertid sett till "medelmensen" som är just nu är 64 dagar, o imorgon är jag på dag 68.

mollyt
2018-03-09 06:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#260

#256 Denna har jag, inte receptbelagd. Köpt via graviditetskollens hemsida.

NinniH
2018-03-09 07:50
#261

#254: Tidigare har jag kört med 1/3 albyl från ÄL+3 ungefär. Den här månaden kombinerar jag det med progesterAll. Har provat krämen förut och inte haft någon effekt utav den, men förhoppningsvis kanske kombon hjälper på traven. Värt ett försök i alla fall.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

NinniH
2018-03-09 07:54
#262

En vecka sen ÄL och idag har jag haft ganska mycket molvärk. Börjar känna av brösten också. Tror jag kommer ha svårt att tro på det den dagen det väl blir ett ordentligt plus.. Så van att det går åt skogen hela tiden.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Aftonstjärna
2018-03-09 07:55
#263

#261 Tänkte göra samma som dig. Vad kör du för dosering med krämen? Börjar du med den efter ÄL?

Aftonstjärna
2018-03-09 07:58
#264

#261 Har läst på vissa ställen att man ska börja med albyl tidigare, så att den hinner få effekt. Det hade även något med immunförsvaret att göra. Funderar på att börja tidigare. Har du alltid börjat med albyl efter ÄL?

NinniH
2018-03-09 08:32
#265

#264: Ja, än så länge har jag börjat efter ÄL. Ska höra vad fertilitetsenheten tycker sen med tanke på min historik, har första besöket den 19.

Vad gäller krämen så kör jag den dosering som rekommenderas (en klick i ärtstorlek), men kommer nog öka på om någon dag eller så.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
Aftonstjärna
2018-03-09 12:23
#266

#265 Läste precis på progesterall.se att dosen är10 mg/2 ggr dagligen om man använder den mot missfall. Hur mycket är 10 mg?

NinniH
2018-03-09 12:45
#267

#266: Om man tar en klick som är lika stor som guldpricken på baksidan av tuben så är det ca 5 mg och det ska man ta 2 gånger om dagen i sådana fall.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Aftonstjärna
2018-03-09 16:52
#268

#267 Ok, tack! Har fått nya krafter. Snart blött färdigt, förhoppningsvis imorgon. Tänkte egentligen skippa ÄL tester denna månad, men måste ju veta när jag ska börja med progesteronkrämen. Klickat hem lite ÄL tester, så när jag börjar se stegring ska jag börja med digitala. Kan ju liksom inte ta så många digitala, kostar ju en förmögenhet. #259 Hur går det?

teezan
2018-03-10 10:46
#269

#268 jag vet inte hur det går faktiskt. Testade negativt,som vanligt, med babyplans testa tidigt igår men mensen har inte heller dykt upp vilket inger lite hopp. Vi pausade dock bebisverkstaden den veckan för två veckor sedan och har bara fått till det 1 gång i veckan sedan dess, vilket inte ger så stora chanser, men prickade vi rätt så kanske. Vet att jag hade en tydligare äl-känsla och sekret den veckan, särskilt framåt helgen, och då passade vi på. Megalång cykel dock… och jag känner fortfarande ingenting. Extremt trött, men det är vardag. Samma med huvudvärk. Enda jag märkt är att jag haft mer flytningar. Tror i och för sig att det är tidigt för att känna av symptom. Brukar inte direkt känna att mensen är på gång heller, förrän den verkligen kommer. Två gånger denna vecka har det känts som den kommit och jag har fått springa och kolla, men så har det inte varit nåt. För att summera går det dåligt på grund av negativa tester, men bra på grund av ingen mens. Håller verkligen tummarna för dig den här gången! ❤️ Du kan uppenbarligen bli gravid, så hoppas verkligen att krämen hjälper att behålla det.

FamKryger92
2018-03-10 20:45
#270

Upptäckt ägglossningsflytningar nu i 3 dagar och idag fick jag positivt på ägglossningstestet. Så det blev lite mys på eftermiddagen när dottern hade somnat. Tar det sig inte denna gången heller så kommer vi ha uppehåll 1-2 månader. Dottern fyller år i slutet på januari så vi vill inte ha ett syskon under den månaden och inte heller riskera att få kring hennes födelsedag om det skulle dra igång tidigare. Då tar vi nya tag och föesöker isåfall få ett syskon i början på mars 2019 istället :)

mollyt
2018-03-10 22:13
#271

#270 jag förstår dig, vi gjorde också ett litet uppehåll förra året i december (BF i mellandagarna) och jag tänker göra det samma i år. Dottern blir 2 nu i Mars och jag skulle gärna undvika oskyddat sex för att minska chansen för ett syskon i mars nästa gång för att inte riskera delad födelsedag (min mamma fyller på sin storasysters födelsedag och det har hon "aldrig blivit förlåten för" av sin syster så jag vil helst undvika det) men inte så att jag skulle undvika ett april-barn med risk att föda för tidigt. Den oturen kan man ju ha även om man är beräknad 2 månader senare också eller ännu mer om man har ännu mer otur…

mollyt
2018-03-10 22:14
#272

PS: Om jag skulle få barn på samma dag så de delade födelsedag så skulle jag göra som en vän till min mamma: göra namnsdagarna till dagar att fira. För att syskonen ska få "ha en egen dag" där de får stå i centrum.

Annons:
GunsanAndersson
2018-03-12 13:43
#273

Fick positivt på ÄL test idag 😀 är på dag 12, hann med sex igår så nu äre bara köra på och hoppas de tar sig den här gången !

jackiejohn
2018-03-12 13:52
#274

Har varit beräknad i januari med båda barnen. De är födda i november och december ;) Nu ska vi inte börja försöka för nummer tre riktigt än men kommer i den mån det går undvika november-december-januari.

RoxannaS
2018-04-15 11:43
#275

Nya tråden: Har glömt att uppdatera den här tror jag: Tråd #6


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Denna kommentar har tagits bort.
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: