Annons:
Etikettbarnlängtan
Läst 2616 ggr
Hejsvejsbanan
1/30/18, 12:49 AM

Skäms

Jag är 19 fyller 20 I år och min fästman 20 fyller 21 i år. vi hyr ett hus ihop och bråkar aldrig. Jag vill ha barn så fruktansvärt mycket, pratar med min sambo och vi har sex utan preventivmedel. men pratar inte med någon annan utan jag skäms. Jag skäms så otroligt mycket över att jag vill ha barn nu. Är det fel? Är det förtidigt? Ska jag fortsätta hålla tyst om det eller kan jag prata öppet om det utan att det blir konstigt?

Annons:
linnea567
1/30/18, 2:00 AM
#1

Har man ekonomin samt ett stadigt välfungerande förhållande så handlar allt om ifall paret känner sig redo eller inte. Jag blev mamma när jag var 19. Personligen önskar jag att jag hade väntat lite grann till jag var mognare och uträttat lite mer i livet, men jag ångrar absolut inte min dotter. Hon är det bästa som någonsin hänt mig. ^^ Det enda som säger att det skulle vara "för tidigt" är samhällets normer. Inget annat. Alla har olika förutsättningar. Så om ni upplever att allting faller på plats och att ni båda(!) är redo så varför inte! Lycka till!

[Saraosv]
1/31/18, 12:14 AM
#2

Jag och min sambo började också i den åldern, dock tog det lite tid för oss. Nu är min sambo några år äldre dock, men det spelar ju inte så stor roll. Nu är vi 21 respektive 25 år och väntar vårt första barn. Du behöver absolut inte skämmas men jag förstår hur du känner. Huruvida du vill berätta för andra eller inte är helt upp till dig. Du kommer säkerligen få höra alla möjliga åsikter, välkomna som ovälkomna. Mitt tips är att sålla bort onödiga (elaka) råd som inte menas väl. Lyssna på de som är genuina och skit i resten. ☺️

Alexandra-S
1/31/18, 10:56 AM
#3

Jag är 22 och min sambo 24 och vi har pratat om barn i flera år. Vi har aldrig skyddat oss ihop utan sagt att "blir det så blir det", men det är först nu sista månaderna som vi försökt på riktigt. Vi köpte hus för ganska precis ett år sen, har varsin bil och fast heltidsjobb båda två. Hade situationen sett annorlunda ut hade jag nog tyckt att det var jobbigt att berätta att vi försöker bli gravida när vi är såpass unga, men vi har ett stabilt liv så det är ingen som sagt något negativt utan alla har snarare sagt att dom är förvånade över att det inte kommit tidigare. Vi har inte haft den bästa starten dock, vi hann med ett försök innan min mens försvann och kom tillbaka på dag 88, förra veckan. Nu har jag dock brutit benet och ska vara gipsad i 7 veckor så jag är inte så jättesugen på sex. Jag ska börja med äl-test imorgon och så hoppas jag att benet känns bättre när det är dags för ÄL :) Jag tycker absolut inte att du ska skämmas! Känner ni att ni verkligen är redo för barn är det ju så och det ska inte någon annan ha pekpinnar om.

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

dragonstar
1/31/18, 4:04 PM
#4

Jag började längta i 20 års åldern absolut inget konstigt. Har inga barn ennu men det är ett val.  Finns de som börjar längta redan i tonåren. Känner du och din partner er redo har ni tänkt igenom ekonomi och och allt runt om är det bara att köra.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Upp till toppen
Annons: