Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 4584 ggr
Tassen94
2018-01-26 19:46

Bada badkar efter ägglossning

Man har ju hört att männen inte ska ta varma bad för att spermierna blir sämre. Men nu har jag haft ÄL för 2 dagar sedan och vi har legat flera gånger fram tills för 2 dagar sedan. Nu skulle jag vilja ta ett bad men jag är rädd att döda spermierna och ägget som kanske har lossnat haha. Badar ni badkar när ni försöker få barn?

Annons:
RoxannaS
2018-01-26 20:05
#1

Jag badade typ dagligen när jag blev gravid med sonen. Rekommenderar dock att ta bad först och sex sen. Ägget lär inte dö av det. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Smulan_88]
2018-01-26 23:35
#2

Om du har haft ägglossning och ni har haft sex, så finns det ingenting annat än ägget och spermiernas sammarbeta chans som kan påverka om det tar sig. Vad gäller temperaturer så handlar det ju snarare om männens pung, men även den reglerar temperaturen relativt bra utav sig själv (slapp/fast pung vid värme/kyla) Dock hade jag rekommenderar dig att ligga även upp till några dagar efter ägglossning. För symptom och flytningar kan komma upp till ett dygn FÖRE det att själva ägget släpper, och därefter är det levande i 24 h, där spermien har chans att befrukta ägget. Det är väldigt lätt att sluta ha sex för att man tror att chansen är förbrukad, fast det kan vara bra att öka chanserna under kommande dagar. Sen KAN spermierna leva upp till 5 dygn OM alla förhållanden är rätt, men om mannens spermier är slöa/liten mängd kan det vara bra att ”fylla på”. Lycka till i bebisbaket! :)

[Smulan_88]
2018-01-26 23:36
#3

Ligga=ha sex Sen får ni ursäkta stavning och grammatik, telefonen rättstavar :*D

JonnaB
2018-01-27 10:11
#4

Vi badar varje dag både jag o min sambo. Inga problem. :)

Tassen94
2018-01-27 10:26
#5

#2 Ja! Förstår vad du menar. Vi låg 1 gång före ÄL, en gång dagen då det var positivt och en gång efter. Sen skulle vi göra det ett par dagar till men lusten försvann! Ingen idé att tvinga fram det. Får vara hoppas nu att det var tillräckligt :) Men tack alla! Jag är fortfarande nojig och väntar nog ett par dagar med att bada haha!

RoxannaS
2018-01-27 10:44
#6

Hoppas du lyckas <3


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
[Thiah]
2018-01-29 06:20
#7

Hade jag haft badkar hade jag badat precis hela tiden! Är så avis på er som har badkar. När jag väntade Joel hade vi badkar, åh så jag saknar det. Joel har nog bjudit in mig till hans plastbadkar men njaee…;) Lycka till med allt annat :D

Elsa
2018-02-01 12:16
#8

Både jag och min man badar varje dag, riktigt hett också badar vi. Sådär så det pirrar i huden haha! Men ett barn blev det ändå :)


Upp till toppen
Annons: