Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 1521 ggr
Anonym
Anonym
2018-01-23 19:00

Tolka instruktion på ägglossningstest

Jag undrar över en sak, i bipacksedeln på ägglossningstesterna jag köpt står det att när man får två lika tjocka streck (=ett positivt test) så kommer ägglossning ske inom 24-48h. Sen har jag förstått att man är som mest fertil det dygn ägget släpper samt dygnet därpå. Alltså: från ett positivt resultat på ägglossningstestet så kan jag vara som mest fertil upp till 3 dagar efter positiva testet? Har jag tänkt rätt? Är det bättre att ha sex varannan dag eller okej varje dag om lusten finns eller ska vi ”spara oss”?

Annons:
[Smulan_88]
2018-01-23 21:05
#1

Det finns en gammal myt om att mannens spermier blir sämre om man har mycket sex. Jag skulle säga som så att om ni är sugna på sex varje dag… kör på. Om ni inte har ork och lust, kör på varannan. Lycka till! :)

RoxannaS
2018-01-23 21:06
#2

Jag skulle råda er att ha sex redan när ÄL testerna börjar reagera. Och minst varannan dag. .:)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Missmagi
2018-01-23 21:47
#3

Jag tror på varannan dag ja :)

[Thiah]
2018-01-24 06:19
#5

#1 och en väldigt seglivad myt därtill. Ha sex varannan dag men se till att hålla glädjen kvar. Ingen idé att ha "tvångssex".

[Smulan_88]
2018-01-24 06:57
#6

#5 nej men precis, bäst är ju när lusten faller på… men efter ett antal försök så brukar det absolut inte finnas någon lust kring ägglossning alls utan då är det ”bara för att sex”…

Annons:
Anonym
Anonym
2018-01-24 19:10
#7

TS: tack! Vi har normalt oftastvsex varje dag - så jag undrade om vi skulle vara återhållsamma, men det verkar ju som om jag också gått på den myten då. Skönt, då får lusten bestämma istället.

Upp till toppen
Annons: