Annons:
Etikettbarnlängtan
Läst 2219 ggr
flowse96
1/16/18, 11:04 PM

Vill bli gravid men har pcos.

Hej, vill bli gravid. Har varit utan preventivmedel sen slutet av september, början av oktober. För inte så längesen var jag till läkare och de sa att jag hade pcos. Gick jag ner till 90kg så kunde jag få hjälp att få igång ägglossningen. Jag väger på tok för mycket. Har lätt att gå upp men svårt att gå ner. Ska träffa läkare snart för önskan att få göra en magsäcksoperation. Men känns så hopplöst att jag aldrig blir gravid. :( Jobbigt att jag dock ska känna lite "avundsjuka" när andra blir gravid och inte jag.

Annons:
Sara_P
1/17/18, 6:29 AM
#1

Hej. Jag har psoc och vi blev gravida på en privat fertolitetsklinik. Vi betalade allt själva. Jag behövde "bara" en medicin som gjorde att jag fick ägglossning. Inga krav på viktnedgång eller något annat. Jag är också väldigt överviktig. Hoppas det löser sig för er! Lycka till!

Förväntansfull
1/17/18, 6:34 AM
#2

Förstår din känsla helt, man kan/orkar inte glädja sig helt o hållet åt andra. Själv undviker jag alla med barn/gravida för tillfället för det sårar mer än de gör nytta. Det går i olika perioder när man är som känsligast, för mig iallafall . Fick reda på att jag har pco vilket förklarar en del för mig. Får se vad som händer med utredningen vi gör nu. Håller tummarna att allt löser sig för alla!

RoxannaS
1/17/18, 10:53 AM
#3

Hej! Jag har också pco. Försöker bli gravid. Har försökt nu sen augusti 2016. (Fick göra abort pga dött foster då) och fick reda på min pco då. Det du kan göra är att be om metformin. De är något för insulinet. De hjälper en att inte bli sugen på sötsaker osv å många går ner ganska bra i vikt av den. För vissa räcker de för att kroppen ska komma igång av sig själv. Om inte annat ska du kunna få hjälp med Letrozol och sådant. Vet inte vad dem har för gräns på BMI å sånt för att få äta Letrozol. Men kolla upp det. De är en bra början. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Jess89
1/17/18, 11:10 AM
#4

Har också pco och började försöka 2012, utan positiva resultat. Påbörjade utredning för två år sedan då mina äggledare spolades. Fick även reda på att jag har pco. Vi genomgick aldrig hela utredningen utan blev gravid på egen hand. Så underverk kan hända 😊 Kände dock som dig många gånger. Alla blir gravida utom jag. När jag la tankarna på barnverkstaden på hyllan skedde det bara av sig själv.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

flowse96
1/18/18, 4:16 PM
#5

Jag får hoppas jag får ett positivt graviditetstest snart. Bara väntan och se. Jag kan få hjälp. Men om jag förstod rätt så måste jag gå ner så jag har ett visst BMI för att få hjälp. Och skulle jag gå ner i vikt så skulle ägglossningen kunna starta av sig själv. Sen tror jag man skulle va över 23 år för att få hjälp med annan metod. Men jag hoppas verkligen på en bebis i magen snart. Sen jag började med pstav/minipiller så har jag inte haft blödningar. Har varit utan för inte så längesen i ett år. Sen satt jag in en stav i juni/juli och tog ut den i september/oktober. Har ju tidigare haft ägglossning och allt sånt. Men detta blev sen jag började med minipiller och pstav.

Emmmie
2/9/18, 12:32 AM
#6

Jag har PCOS men har ändå lätt för att bli gravid. Första barnet blev till på tredje försöket (var normalviktig då) och andra barnet på första försöket (var rejält överviktig då).

Annons:
zakkris
2/16/18, 6:57 PM
#7

Jag har grov PCOS, jag får hjälp via IVF då jag har ägglossning en gång om året ibland inte ens det. Jag ruvar just nu efter mitt andra försök

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

Upp till toppen
Annons: