Annons:
Etikettväntar-barn
Läst 3295 ggr
LaSadie
1/13/18, 2:55 PM

BF juli 2018

Såg ingen annan tråd för BF i juli så tänkte att jag startar en om det är fler här som kommer få barn i juli :) Jag har BF 17 juli efter en lyckad IVF behandling. Så glad över att den stannade då jag fick missfall i juli efter min första insättning.

Annons:
emmaaaa
1/13/18, 3:27 PM
#1

Grattis till er :D Jag har också bf i juli, tror den 24de :) ultraljud på måndag och detta är min andra graviditet (har också 2 missfall i bagaget), spänannde med ett syskon men samtidigt skrämmande haha.

mollyt
1/14/18, 5:18 PM
#2

Underbart TS, stort grattis!

Chimay
1/14/18, 5:31 PM
#3

Grattis till er båda!

Har också BF i Juli,  28 blev de ändrat till när jag gjorde KUB-test innan jul. har inga barn sedan tidigare och har precis fyllt 35 så är överviktig. så är små spänd över hur de hela skall gå. en så länge har jag knappt fattat att jag är gravid, behövde 7 test för att verkligen fatta.( Plussade på alla…)

Millan90
1/15/18, 9:21 AM
#4

Jag har bf 27 juli än sålänge ska in på ultraljud den 22 jan och är så nervös för det, tänk om det inte finns nåt där 😩 har ju inte direkt märkt av nåt av min graviditet och det syns ju inget än och så har man läst om massa saker som inte gör oron värre 😭🔫 kan inte sluta tänka på det, och hur förkrossad am skulle bli om dom inte ser nåt! Så samtidigt som jag är så fruktansvärt nervös så längtar jag tills den dagen så jag kan få ett svar så jag slipper gå här med alla dessa tankar 😂

LaSadie
1/18/18, 12:10 PM
#5

Hur håller man sig lugn under spökveckorna =D tror jag har kommit in i dom nu då jag mår bättre. Trött ja, men jag kan äta utan problem och brösten är inte lika ömma som innan, men jag har inte ökat i vikt och magen har inte riktigt växt sen svullnaden lade sig. Tre veckor kvar till RUL…

emmaaaa
2/13/18, 3:28 PM
#6

Hur är det med er alla? :) Jag gick in i vecka 18 idag och känner massor med små men riktiga sparkar där inne i magen sen en vecka tillbaka. Så mysigt men overklig, med dottern förra graviditeten kände jag inga sprakar förens i vecka 23 haha. Men moderkakan låg i vägen då iofs ;) Nu tror jag den ligger bak eller något sånt :) den 26e är det RUL, vi vet redan att det är en flicka i magen efter ett nipt test vi gjorde :)

Annons:
emmaaaa
2/13/18, 3:29 PM
#7

Haha min mobil skriver lite vad den vill såg jag nu! Men jag hoppas ni förstår vad jag menar ändå ;)

LaSadie
2/14/18, 5:41 PM
#8

Det går framåt. Känner inte så mycket rörelser förutom att jag känner saker ibland som kan vara fosterrörelser men är inte säker. Har en mage men ser men ut som att jag är fet mer än gravid hahahaha. Var på RUL idag och allt var okej. Fick även reda på att vi väntar en flicka =D

[somewherebutnothere]
3/26/18, 2:04 PM
#9

Hej! Jag hoppar in här! Har beräknad bf 27 juli och väntar en liten pojke!

LaSadie
3/26/18, 2:18 PM
#10

Välkommen in :) Här sparkas det och puffas dagligen och hon har ett visst mönster. Främst märks kvällsgympan hon har varje gång jag lägger mig =D

emmaaaa
3/26/18, 2:37 PM
#11

Samma här, har en liten tjej som också kör gärnet på kvällarna haha. Runt 22 börjas det som mest ;) Hon ligger extremt lågt, känner sparkarna nere vid venusberget och inget över navlen hahah. Så det gör ont när jag böjer mig ner, känns som hon blir mosad där inne då. Är fortfrande sjukskriven pga kräkningar och illamående! Ryggen börjar strejka och sammandragningarna har kommit på besök. Livet som gravid Haha… Hur mår ni andra? :)

LaSadie
3/26/18, 2:48 PM
#12

Hahaha ja det låter inte så skönt =) min sparkar mot levern mer =P Jag mår överraskande bra. Inga speciella krämpor mer än ligament som gör ont ibland. Jag hoppas att jag slipper foglossningar bara… Nu gäller det att kolla mer efter babyskydd och eventuellt en barnvagn. Hade en vagn från min syster men den kan vara skadad efter vart i en källare och tydligen luktar den lite skumt =/ väntar med mer kläder för alla bodys har just nu långa ärmar och vill ha mer kortärmat med. Hur går era inköp?

emmaaaa
3/26/18, 3:35 PM
#13

Haha det låter inte alls så skönt det heller! Ajdå va synd, då kanske ni får gå på jakt efter en ny vagn då. Men håller tummarna att det går att rädda den från din syster. Vi väntar vårat andra barn, så allt är fixat iprincip :) Vi sålde vår vagn i lördags och ska hämta ut syskonvagnen i veckan. Så egentligen är det mest lite kläder kanske, men det har vi mycket av också och sen alla skötbordsgrjejer/hygienartiklar som behövs :) Lite kortärmade bodys behövs här med, så svårt att veta hur man ska klä ett spädbarn mitt i sommaren. Vår dotter är född mitt i vintern, så lite skillnad haha. någon filt ska väl köpas också :) Hur har ni tänk kring nyfödd bebis och varmsommar, vad ska man satsa på för kläder och hur ska man ha i vagnen? :)

Annons:
LaSadie
3/26/18, 5:25 PM
#14

Skönt att ha det mesta klart redan :) Jag vet inte riktigt faktiskt! Första barnet och alla jag känner som fått barn har fått dem på vintern så det är ju lite annorlunda… men jag har köpt lite all round, både långärmat och nu väntar jag på kortärmat istället. Har två typer av filtar, en varmare och sen några tunnare för att ha i vagn och sängen. Hoppas också att vagnen klarar sig annars så vi panikleta känns det som…

emmaaaa
3/26/18, 10:07 PM
#15

Ja det känns skönt, nu köper vi (mest jag då haha) mest sånt som är kul :) nappar, kläder osv Lite nytt måste ju även lillasyster få, inte bara ärva av syrran ;) Men alla praktiska "måsten" är klart sen innan så det får hon allt ta över haha! Låter smart ang filtarna, jag tänkte något sånt jag med. Borde ju komma in lite mer kortärmat snart känns det som, så man kan köpa lite sånt :) Ska man ha mössa?! Har köpt 2 tunna, tänkte om det är blåsigt eller om man är ute senare på kvällen eller ligger i skuggan tex. Eller tänker jag fel ang det? Blir det alldeles för varmt. Dotter va 5 månader när sommaren kom och då va hon ju "stor", då körde vi enbart med solhatt under sommaren och kanske inte va lika beroende av att hålla värmen som när man är helt nykläckt haha. På tal om solhatt, det kanske man ska köpa en :)

LaSadie
3/26/18, 11:40 PM
#16

I egenskap av att vara lillasyster är det trevligt att få nytt och inte bara ärva =D men när man är liten så tänker man inte på det riktigt ;) Jag har köpt små mössor samt två som man kan knyta under hakan (minns bilder på mig som liten och hade typ dom jämt)

[Thiah]
3/27/18, 6:42 AM
#17

#15 Joel var cirka 4 månader där i juli och en rejäl svettis. Han föddes i en varm april och hade redan från början enbart Body, kanske byxor och sen en tunn filt i vagnen. Underst hade han en fårskinssfäll. Så alla nykläckta har inte svårt att hålla värmen utan tvärtom. Även Adam(nu lite över 4 månader) är kokhet av sig och har enbart få gånger i kallaste vädret haft ylledräkt under overallen. Båda grabbarna hatar att svettas vilket gör påkläddingen aningens stressigt med den yngre :p haha

mollyt
3/27/18, 7:27 AM
#18

#15 ja visst ska de ha mössa! Hela första året rekommenderades vi ha mössa. Bebisen kommer från 37 grader så även sommarbarn kommer ut i en kall(!) värld! Jag rekommenderad silkesmössorna, de är helt fantastiska! Silket hjälper till att värma när det är kallt och hålla svalt när det är varmt.

[Thiah]
3/27/18, 7:51 AM
#19

#18 har bvc rekommenderat? Har nämligen själv aldrig hört det.

soundtrack
3/27/18, 8:31 AM
#20

#19 säkert olika direktiv i olika länder, men i Sverige är rekommendationen mössa oavsett årstid första året.

Annons:
[Thiah]
3/27/18, 8:52 AM
#21

#20 okej, är säkert det här också , bara det att jag inte hört det.

mollyt
3/27/18, 9:02 AM
#22

#19 ja BVC och på BB. Även mössa inomhus rekommenderas om man har kallt eller drag hemma. 
Jag var väldigt noga med mössa första året, nu har hon fortfarande alltid mössa utomhus, solhatt på sommaren. Hon är 2 år nu.

soundtrack
3/27/18, 9:02 AM
#23

#21 bvc har nog inte informerat om det med nått av barnen när jag tänker efter. Men det står på 1177 bland annat.

emmaaaa
3/27/18, 9:38 AM
#24

Har faktiskt inte heller hört det ang mössa från varken bb eller bvc :) Självklart ska vi ju sätta på bebisen en mössa i början inget snack om saken, men vi hade också en riktigt varm och svettig bebis där av frågan hur man ska göra en varm sommar dag. Eftersom inte en bebis själv kan reglera värme :) Hade vi haft mössa på våran 5 månaders mitt i sommaren hade hon utan tvekan svettats ihjäl och inte varit en glad unge alls :)

[Thiah]
3/27/18, 11:31 AM
#25

#24 så har vi också. Jag har alltid lättkläddast barn för dom är så varma av sig.

mollyt
3/27/18, 11:33 AM
#26

#24 jag har också ett varmt barn, har nästan uteslutande kläder i ull och silke. Därav är silkesmössan bra då den hjälper till reglera värmen. Men hon får vara i skuggan och där är det inte så varmt. Man får gå på magkänsla och lita på sin instinkt. Ett för varmt barn protesterar men det gör inte ett som blir för kallt.

[Thiah]
3/27/18, 11:46 AM
#27

#26 mina säger nog till åt båda hållen, speciellt den äldre så jag tror att även det är individuellt. Men så är det ju med alla rekommendationer, man får ta till sig den och sen göra som man anser bäst själv för sitt barn.

Annons:
LaSadie
4/18/18, 12:56 PM
#28

Hur går det för er andra :)? Var hos MVC idag och lyssnade på hjärtat samt mätte sf mått. Ligger lite över kurvan (30 v 27+0), men både mannen och jag var stora bäbisar ^_^

emmaaaa
4/18/18, 1:32 PM
#29

Åh va mysigt att lyssna på hjärtat :) Jag va hos mvc förra veckan, har (haft hela graviditeten) jätte dåliga järn och hb värden som bara sjunker…. Men mår illa så kan inte äta så mycket. Barnmorskan ringde igår efter att ha pratat med läkare att jag har 3 veckor på mig att se om jag kan får upp värdena annars ska jag få blod och ta nya prover :) Jag är i vecka 26+1 och mitt sf mått ligger på 23 cm, så denna mage (och kanske bebis?!) är mindre än när jag väntade dottern :) Ska ni #28 få göra något tillväxtultraljud för att få se hur stor bebis kan tänkas väga vid förlossningen? :)

LaSadie
4/18/18, 3:00 PM
#30

#29 det var så härligt att höra hjärtat <3 Jobbigt med låga värden :/ har du fått tips om hur du ska få upp dom? Har själv lågt järnvärde som jag inte lyckas öka även om jag tar tabletter och äter mer järnrik mat. Om två veckor ska jag dit igen och om den ligger över igen så ska vi kanske dit och kolla storleken. Men får ta det då. Ska ni göra något mer ultraljud med tanke på storleken?

emmaaaa
4/18/18, 4:23 PM
#31

Ska äta järntabletter morgon och kväll nu, fick byta till ett par andra nu som jag inte minns namnet på haha!… Men lite rädd att äta mera också för jag är så extremt förstoppad och har problem med hemorrojder sen min förra graviditet som börjar bråka nu igen, alltid ska det va något ;) Va jobbigt att även du har svårt att få upp ditt värde, hoppas du får upp det snart eller får hjälp av barnmorskan :) Ah okej, ja vi ska på ett tillväxtultraljud i vecka 32 som är planerat sen innan för jag levt med ätstörningar för ett par år sen (som jag är frisk från nu, men man måste tydligen kolla ett tillväxt om man levt med ätstörningar). Så vet inte om dom ska göra något innan det, ska till barnmorskan i början av maj igen och då lär det ju mätas. Får se vad magen visar då :) Har alltid tyckt min mage är så liten denna gång och alla tjata så mycket om hur stor ens mage va/blev vid sina andra graviditeter.. Men tydligen inte för mig, eller så säger det pang snart haha.

[somewherebutnothere]
4/30/18, 6:50 PM
#32

Hej, hur går det för er alla? Hoppas allt står bra till! Själv är jag nervös, ska på ultraljud nästa vecka och kolla hur moderkakan sitter i förhållande till mitt kejsarsnittärr… På RUL tyckte hon det var svårt att se om den växt fast för det var precis gränsfall. Så då bokade vi in ett nytt UL till vecka 28 (alltså nästa vecka). Vill verkligen inte att den ska ha växt fast i ärret..! Av vad jag läst mig till så låter det inte jättekul precis.

LaSadie
4/30/18, 10:06 PM
#33

Det går bra. Var inne på förlossningen i fredags då hon hade rört sig mindre i tre dagar. Men allt såg bra ut som tur var och fick se barnet igen :) enligt läkaren såg låg moderkakan nära öppningen (7 mm) ifrån men borde reda sig… Idag har jag mest oroat mig för hjärnans utveckling. Har svåra problem med huvudvärk och tagit en halv till en citodon om dagen. De har sagt att det inte är några problem men man blir nojig när det är nära :D

LaSadie
4/30/18, 11:01 PM
#34

Och min svanskota… bröt den för ett år sedan och redan innan jag plussade så smärtade den lika mycket som när jag bröt den :(

Annons:
emmaaaa
5/1/18, 10:17 AM
#35

#32 oh.. förstår att du är nervös! Håller alla tummar att det ska se bra ut för dig!! #33 va skönt att allt såg bra ut för er lilla :) Hoppas att moderkakan flyttar sig lite så den inte ska va ivägen när bebbe ska ut. Ska du göra fler kontroller för att ha koll? Aj aj aj…. låter verkligen inget skönt!!!! Hoppas smärtan lägger sig! Hur blir det med förlossningen? Kan den ta mer skada då?. Med mig är det som vanligt, kämpar på som bara den med allergin.. hatar denna årstid om man ska tänka allergi (annars älskar jag våren haha), allt som blommar är jag jätte allergisk emot och värre verkar det va detta år när jag är gravid (reagerar till och med på mina djur här hemma). Åkte till apoteket igår i ren panik för jag visste inte vad jag skulle göra, men dom kunde inte sälja någon medicin till mig för att jag inte pratat med min barnmorska… Den nässpray jag alltid tar hjälper inte nu.. Så måste ha tabletter eller något. Så får snällt bita ihop ett tag till………… Annars *peppar peppar* är det ganska lungt med illamåendet just nu, benen börjar bli ömma dock. Men annars är det bra tycker jag :)

LaSadie
5/1/18, 11:39 AM
#36

Jag tror det görs en extra koll v 32 eller 34. Ska kolla med BM imorgon. Den kan ta mer skada vid förlossningen som jag inte ser fram emot…. det var flera månader som jag inte kunde sitta normalt eller röra mig :,D Usch jag vet hur det är :( björkpollen är min nemisis

emmaaaa
5/27/18, 12:10 AM
#37

Hur är det med er? :) Jag fick järn(blod?)dropp för en vecka den pga min dåliga värden och börjar äntligen känna mig som en människa igen haha. Har aldrig känt mig såhär pigg på energi som nu under denna graviditet :) kan äntligen leka och känna mig som en rolig mamma åt min två åring :) Morgonillamåendet sitter kvar och jag kan få svimkänslor lite då och då när jag är för "aktiv", bebisen är mer vild i magen också :) Annars mår jag fasen bra, halleluja hahah!! På måndag är det dags för tillväxtultraljud :) Spännande att se på ett ungefär hur stor hon är, har fortfarande en väldigt liten mage. Sf-måttet låg på 27 cm för 1 1/2 vecka sen (vecka 30 va jag i då).

LaSadie
5/27/18, 11:46 AM
#38

Skönt att droppet hjälpte och du mår bättre! Det går bra här med. Mår bättre nu än tidigare vilket är skönt men samtidigt känner jag mig stor och otymplig =) jag har alltid vart smidigare än medel men nu är det svårt att bara ta sig ur sängen ='D Var på extra UL för att kolla till moderkakan som låg för nära öppningen då. Ligger fortfarande när (17 mm) men ska tydligen gå bra. De kollade storleken på bäbisen med och hen ska vara 4% över medel, fortfarande i säte dock =/

mollyt
5/27/18, 1:44 PM
#39

#38 Har du någon plan för förlossningen beroende på om det förblir säte? Vet några av mina bekanta som fött med säte medan andra fått snitt rekommenderat då.

LaSadie
5/27/18, 6:40 PM
#40

#39 väljer snitt om hon förblir i säte.

emmaaaa
5/27/18, 9:43 PM
#41

Ja man börjar ju känna att man inte är så smidigt längre när man har en stor hård boll mitt på magen som är i vägen haha!. Men skönt att måendet är bra i alla fall :) Jag är också rädd att våran bebbe ligger i säte, har en stark känsla över det utifrån hennes rörelserna. Men finns ju fortfrande tid för henne att lägga sig till rätta såklart. Men jag hade valt som dig att ta planerat snitt i så fall :) Min dotter la sig till rätta redan i vecka 30 förra gången, men har hört att det kan gå "segare" de andra graviditeterna?! Men hoppas att eran lilla dam lägger sig till rätta snart :)

Annons:
emmaaaa
5/28/18, 5:49 PM
#42

Våran lilla tjej va lite mindre än vad de "ska" va denna vecka tydligen, 1500 gram fick dom till att hon väger nu. Så vi måste göra ett till tillväxtultraljud om 3 veckor igen för att se att hon gått upp och följer sin kurva :) Vad kan hända annars? Om hon inte skulle göra det? Fortfarande inte fixerad men huvudet låg nedåt just nu i alla fall :)

Pontiac57
5/29/18, 1:57 AM
#43

#42 hur många procent liten uppskattade dom bebis? Så länge bebis växer (även om det är sakta) och mår bra görs ingenting. Stannar bebis däremot upp helt eller börjar må dåligt behöver den däremot komma ut. Har själv fått 2 tillväxthämmade barn (2400g+2278g fullgångna) och fick med andra barnet täta koller och igångsättning på bf

emmaaaa
5/29/18, 9:58 AM
#44

#43 Jag minns inte om hon sa procenten, men ska till barnmorskan vid 13 idag så tänkte fråga henne för jag blev själv lite nyfiken på det när jag börja läsa om att alla skriv i procent hur små/stora bebisarna va över/under kurvan. Aaha okej, så det är lite efter nästa ultraljud som vi får veta mer kanske vad som kommer hända? Om hon växt på sig eller om det inte går framåt. Vad är det som kan avgöra att bebisarna är så små och växer "segare" eller tvärtom? Är det något som jag som bär barnet gör "fel"?

Cilla89a
5/29/18, 1:03 PM
#45

#44 Behöver inte vara så att barnet har det dåligt i magen, det är även genetiskt hur stort/litet barnet blir. Jag har varit på TUL i vecka 28 och 32, och hon var -10% båda gångerna och beräknas väga ca 3000 g när hon kommer. Och jag vet att jag vägde knappt 3000 g när jag föddes så jag var ganska liten själv. Sambon har ingen koll på sin storlek ;)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

emmaaaa
5/29/18, 1:45 PM
#46

Nu har jag varit hos barnmorskan och hon är -18% mindre tydligen. Men barnmorskan tyckte inte jag skulle va orolig :) Och min första dotter låg under kurvan också, men med henne behövde vi inte fortsätta att gå på kontroller. Så denna dam kanske är lite mindre. Jag vägde bara 2800 gram när jag föddes och jag är ganska liten i mig nu med, så hon kanske bara går i mina spår ;) haha

LaSadie
5/29/18, 4:54 PM
#47

De brukar väl säga att så länge de följer sin personliga kurva så är det ok :)

emmaaaa
5/29/18, 6:21 PM
#48

Ja barnmorskan sa det med, så får väl veta mer om 3 veckor när nästa ultraljud är om hon följer sin kurva :)

Annons:
Pontiac57
5/30/18, 1:26 AM
#49

Det är ingen fara så länge allt ser bra ut. Ibland är det genetiskt och ibland är det som i mitt fall att det blir dåligt flöde från moderkakan. I mitt fall sjönk bebis från -15% i v 32 till -20% i v 34 och tillslut -37% efter v 38. Dom har någon gräns runt -18% (om jag minns rätt) där man då lägger in fler TUL jush för att ha koll så det inte börjar avvika mer.

LaSadie
6/11/18, 12:31 PM
#50

Blöööö, ungen har inte vänt sig utan ligger som ett U i magen -_- Nytt besök hos BM nästa vecka och har hon inte vänt sig så blir det vändningsförsök och KS då jag inte vill föda med sätesbjudning.

emmaaaa
6/11/18, 1:45 PM
#51

#50 Men oh nej…. Hoppas det går bra hos barnmorskan nästa vecka, håller tummarna för att hon ska vända sig till rätta då! Hur känns det att eventuellt få ett planerat snitt, känns det okej eller känns det jobbigt.

LaSadie
6/11/18, 3:06 PM
#52

Jag hade hoppats på möjligheten att föda naturligt, kommer troligen bara få göra allt detta en gång (ivf, ålder, pengar mm som spelar in) så känns trist att bli "snuvad" på det momentet. Kan hålla tummarna för vändningsförsök går vägen annars.

emmaaaa
6/11/18, 10:17 PM
#53

Oh… ja, då förstår jag verkligen att det känns lite extra hårt.. Jag hoppas att du får va med om en vaginal förlossning, att bebis vill göra som ni, att vändningsförsöket blir lyckat! Håller tummarna! Jag som varit så säker på att våran bebis inte heller skulle fixsera sig har nog gjort det nu (eller i alla fall på god väg), jag känner igen känslan sen sist. Det blixtrar och hugger till där nere, känner mig väldigt svullen där också.. Extremt mycket obehagliga sammandragningar som kommer och går hela tiden, så fort jag gör något så kommer en. Vill såklart inte föda allt för tidigt, men skulle va så fruktansvärt skönt att få det här gjort nu! Att kroppen kan få bli normal igen… Va hos läkaren idag, hade ännu mer brister i kroppen som låg på botten! Va tvungen att omgående börja äta folsyra och b12, minns inte va medicinerna hette som hon skrev ut men va tvugen att ta dessa som va starkare än det som man kan köpa receptfritt…. Så känner lite ikväll att nu vill jag att detta ska va över!. Äter 8 tabletter om dagen för att jag ska fungera, börjar bli less….

[Thiah]
6/12/18, 8:09 AM
#54

#53 jag vet känslan. Åt inte en massa tabletter men var förkyld med min sista tio veckorna innan han föddes. Otroligt värdelöst att inte orka göra något utan att syret tog slut i kroppen. Dagen efter sonen föddes orkade jag gå ner och hämta äldsta sonen på dagis igen. Sån skön känsla när kroppen fungerade igen!

LaSadie
6/20/18, 2:20 PM
#55

Nu har vi vart på en sista koll och huvudet ligger neråt *yay* verkar bli en normalstor bäbis med beräknad vikt på 3.3 kg. Så skönt att vara på extra koll och nu kan vi slappna av och bara vänta :)

Annons:
emmaaaa
6/20/18, 3:20 PM
#56

#55 men åååh va kul att höra, underbart :) Jag va hos barnmorskan igår och hon sa också att våran mini lagt sig till rätta men är fortfarande ruckbar :) Som du säger, nu är det bara att vänta på den stora dagen haha.. Fick en tid den 17/7 för att se om min kropp är redo, för att göra hinnsvepning eller ta hål på hinnorna (kanske samma sak haha). Eftersom min första förlossning gick lite väl fort så har jag varit rädd att vi inte ska hinna in till förlossnignen denna gång och att jag ska föda själv hemma med dottern bredvid mig. Så får se vad kroppen säger då eller om vi får vänta lite mer tills den är redo :) Hur mår du annars? :)

LaSadie
6/20/18, 6:15 PM
#57

Skönt att hon lagt sig till rätta med :) kommer du stanna kvar då när de gör det eller ska du åka hem och vänta efter det är gjort? Jag mår bra, men trött och känner mig tung i kroppen. Lite ambivalent då jag både vill att hon ska komma ut nu men kan även stanna kvar =D jag har några veckor på mig innan bf även om det närmar sig med stormsteg. Hur mår du?

emmaaaa
6/21/18, 12:17 AM
#58

Beroende på hur mogen allt är där nere. kan dom ta hål på hinnorna kanske det går så fort att jag inte hinner hem och får stanna. Vi skulle ha med oss alla saker i alla fall, ifall vi får stanna :) Men med min otur jag har med allt så är jag nästan helt säker att kroppen inte är helt redo då haha, är beräknad 23/7. Gick över 1 vecka med dottern. Men min barnmorska samt läkare sa att hinnsvepning brukar va mer effektivt på omföderskor, så förhoppnigvis funkar det. Men då tror jag nog vi får åka hem och vänta på att värkarna ska komma igång :) annars får vi komma tillbaka några dagar senare för att se hur tappen och allt ser ut då. Vill inte starta det på annat vis än att ta hål på hinnorna, så "normalt" som möjligt för kroppens skull :) Haha känner igen det där, jag känner lite samma! Att hon får gärna stanna kvar i magen, men samtidigt börjar jag bli less så skulle va underbart om hon kom nu :) Dottern börjar också bli redo för att lillsyrran ska komma. Nu har hon följt med på både ultraljud och barnmorskan ett par gånger senaste månaden och hon blir lika besviken varje gång vi inte får med oss bebis hem haha. "Hämta bebis nu?!" eller "kommer bebis nu?!" får vi höra ett x antal gånger om dagen haha. Annars är det ganska bra, är iofs trött igen och extremt hungrig… ryggen/svanken börjar dock kännas som den ska gå av och höger slinka/lår låser sig konstant. Känner mig som en 90 åring tant när jag ska röra mig HAHA.. Men tack och lov inte samma brutala och frustrerande smärta i ryggen som jag hade med första graviditeten. Den var vidrig.. Endel sammandragningar har jag också. Är det din första graviditet eller har ni barn sen innan också? :)

LaSadie
6/22/18, 9:12 PM
#59

Det är vår första så är lyckligt ovetande om allt som kommer ske hahaha.

emmaaaa
6/27/18, 10:51 PM
#60

#59 Hahah åh gud så lyxigt ;) Jag börjar sakta ångra mig lite om vad jag ska ge mig in på igen haha.

LaSadie
8/2/18, 12:58 AM
#61

Klockan 11.35 den första augusti så kom vår tjej :) sitter just nu på bb och försöker få henne att sova för jag är så trött

[Thiah]
8/2/18, 7:37 AM
#62

#61 Grattis. :)

Annons:
mollyt
8/2/18, 10:12 AM
#63

#61 vad roligt, grattis till er! Hoppas att ni mår bra!

LaSadie
8/2/18, 11:46 AM
#64

Tack så mycket :) Vi mår bra. Hade en tuff natt bara då hon inte ville sova om hon inte var buren men idag är det bättre.

emmaaaa
8/4/18, 9:35 AM
#65

Åh stort grattis :) Hoppas att allt gått bra för dig och er! Våran dotter kom den 19/7 med planerad igångsättning, gick hur smidigt och snabbt som helst skönt nog :) Hittills sover hon bara och storasyster har vant sig vid det "nya" livet :)

LaSadie
8/4/18, 2:30 PM
#66

Tack det samma :) Det går bra än så länge. Kom hem igår och bara njuter :)

Upp till toppen
Annons: