Annons:
Etikettallmänt
Läst 8533 ggr
Soleii
2018-01-13 07:10

Gravid och halsont

Hej, Snälla hjälp mig innan jag blir galen! Är gravid i v. 9 och har åkt på ett halsont som inte är av denna värld. Har varat sedan i tisdags och nu står jag snart inte ut längre! Och inte försvinner det snabbare för att jag kräks osv. Vad för läkemedel mot halsont får man ta som gravid som hjälper till att bedöva halsen? Zyx tar jag alltid annars med det är ju inte något som man ska ta som gravid. Era bästa tips mot långvarig halsonda hade varit guld <3

Annons:
Förväntansfull
2018-01-13 08:08
#1

Du dricker säkert redan honung i varmt vatten men de brukar ju lindra halsont lite o lenar lite för halsen. Håll halsen varm men tex en halsduk. Hoppas det släpper snart!

Fien
2018-01-13 08:56
#2

Är det halsfluss? I så fall kan du få penicillin.

[Smulan_88]
2018-01-13 09:43
#3

En sak som man lätt glömmer bort, men du kan faktiskt ta en alvedon. Även denna hjälper mot halsont, så är det lättare att härda tills det går över.

RoxannaS
2018-01-13 10:38
#4

Så vitt jag vet är det inga halstabletter som är ok vid graviditet. Men tycker du ska kontakta vårdcentralen om det nu är så olidligt. De kan ju vara något annat som du behöver penicillin emot.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
mollyt
2018-01-13 13:37
#5

Precis som #4 tror jag inte det finns några läkemedel du kan ta (bortsätt från den sortens ”godis-halstabletter” typ fisherman&friends och sånt som säljs på Ica). Jag var inne och frågade på apoteket när jag ammade och det var det svar jag fick då. Men jag håller med ovan: uppsök vårdcentral om det är så olidligt? Annars honung, ingefära, drick vatten, isglass?

Soleii
2018-01-13 18:18
#6

Tack föra era svar! Jag var på vårdcentralen för två dagar sedan för att utesluta halsfluss, så deras råd var att bara vänta ut det och äta Alvedon. Det blev värre efteråt så därför frågade jag tyvärr inte vid det tillfället om läkemedel för halsont. Trist att det inte verkar finnas annat men jag uppskattar era svar!

Annons:
Pontiac57
2018-01-13 22:49
#7

Bafucin får du ta som gravid sa dom på apoteket till mig. Hjälpte inte jätte mycket men tig bort värsta smärtan :)

Fien
2018-01-14 07:41
#8

#6 det där har hänt mig också. Det visade sig att jag gick för tidigt till vc så bakterierna hade inte hunnit växa till helt. Läkaren rekommenderade Coca-Cola och vaniljglass… Två dagar senare var jag riktigt dålig och då var det ju halsfluss. Fick både penicillin och smärtstillande på akutmottagningen. Om du har feber och är allmänpåverkat utöver det halsonda hade jag sökt igen.

Upp till toppen
Annons: