Annons:
Etiketttredje-trimestern
Läst 3325 ggr
Nilla_93
2018-01-12 20:03

Flytta

Hej har någon flyttat som höggravid?? Några ider och tips hur man gör allt så smidigt och bra som möjligt? Har kanske hittat ett hus att flytta till såhär passligt före förlossningen så jag ska slippa bo på tredje våningen utan hiss med 2 barn att släpa på :) Problem kommer de bli när jag är beräknad till 08 mars och vi kanske först får flytta in 01 mars Hur ska man göra med bebissakerna ska man förbereda före flytten ifall något startar för tidigt eller ska man ha allting ihop packat så en eventuell flytt går snabbt?

Annons:
[Smulan_88]
2018-01-12 20:18
#1

Vi flyttade när vi väntade vårat första barn, tror det va typ 2 v innan. Jag fick bära lättare grejer och peka vad och var ;) Fördelen va att alla våra nära och kära helt plötsligt va väldigt hjälpsamma och samarbetsvilliga, jag skötte även mat lagning till de som hjälpte till.

Fien
2018-01-12 21:27
#2

Också flyttat med en månad till bf, dock till en helt ny stad ca 40 mil… jag förberedde så mycket jag kunde, innan magen blev för stor. Packade, städade, slängde saker osv. Vet inte vad du menar med bebissakerna men vi hade knappt köpt någonting innan flytten, vi hade ju dock en månad på oss att fixa…..samtidigt så kan man lösa det mesta även efter att bebis är född :). Hade jag vart du så hade jag sett till att förlossningsväskan med lite kläder, filt och blöjor var fixad, resten löser ni när det behövs.

Nilla_93
2018-01-12 22:00
#3

Vi har egentligen klart allt tills bebis kommer men allting är gömd i påsar/lådor på olika ställen ingen aning om hur eller var. Har redan en dotter på 2 år så allting är sparat :) men vi bor på 62kvadrat på 2rum och kök så allting är instoppat där de bara går 😂 hjälp allt för mycket saker. Ska man ställa fram spjälsängen ifall om före flytten eller packa över allting till nya stället så fort som möjligt och fixa till barnrummen där färdigt och hoppas bebis håller sej till sitt datum Sen skulle jag behöva städa, packa o planera själv före flytten min sambo är bara hemma helger :/ och våra familjer bor 2h bort och dom kommer nästan aldrig hit. Min hjärna går på högvarv kroppen trött och har jäkligt ont hela tiden.

Fien
2018-01-12 22:33
#4

Jag hade inte ställt fram spjälsängen. Med barn två satte jag upp spjälsängen när bebis var typ en månad… Bebis sover mest på en där i början ändå, särskilt om man ammar. Eller i vagnen, eller i soffan… så jag hade satsat på att få fram det nödvändigare (eller åtminstone veta var det finns). Med det nödvändigaste menar jag typ kläder och filtar.

Pontiac57
2018-01-12 23:19
#5

Jag skulle satsa på att kolla upp innan och märka upp lådor med bebis grejer så att det enkelt kan packas upp efter flytt alt leta upp dom kläder/grejor du vet att du behöver första och lägga det i en egen låda. Sängen hade iaf jag inte ställt upp innan då det troligtvis bara blir onödigt jobb. Förlossningsväskan behöver du ju givetvis ha klar innan :)

Sarah
2018-01-13 00:28
#6

Yep, några veckor innan bf. Gick väldigt smidigt. Hyrde in städhjälp för flyttstädningen och familj och vänner hjälpte oss att bära.

Annons:
MonicaLagerquist
2018-01-13 08:49
#7

Allt går.

När vi fick våra tvillingar hamnade jag på sjukhuset akut i vecka 28 och blev kvar där tills en vecka efter förlossningen. Min man packade en del resten packade min släkt och samma dag som våra tvillingar föddes flyttade min släkt våra saker från lägenheten till vårt nya hus.

Stolt ägare till fem La permer

Nilla_93
2018-01-20 15:40
#8

Haha cirka en månad kvar tills vi ska flytta och jag har fårr världens gröthjärna/gravidhjärna jag kan inte tänka klart eller hela vägen fram, får ringa min pappa ibland så han får tänka färdigt åt mej😂. Allafall har jag pratat med folk som kan fixa flyttlådor till mej och stirrat länge i skåp på vad som ska slängas sen tar det bara stopp. Jag vet jag ska börja packa saker som vi inte använder eller inte kommer behövas före efter flytten men jag vet ändå inte var man börjar.

Fien
2018-01-20 21:20
#9

Haha! Märk alla lådor, i detalj… så du vet vad som är i dem och hur viktiga de är :).

[Smulan_88]
2018-01-20 23:46
#10

#8 säger som #9 märk allt noga, och beat av rum för rum och undvik att blanda kartongerna så är det ”lätt” att ställa rätt kartonger i rätt rum sen i nya boendet. :)

[Smulan_88]
2018-01-20 23:46
#11

Beat*beta

Nilla_93
2018-02-08 14:53
#12

Jag haataaar att flytta. Det känns som en ända stor stress alltihopa. Sen orkar jag inget heller och senaste dagarna låser sej bara höften på mej och knakar i rygg och fogar så jag kommer garanterat ramla sönder. Har även ett enormt tryck neråt. Har tvättat och sorterat bort alla gamla söndriga kläder rensat i skåp och lådor så blir det lättare sen att släng ner allting i flyttlådor lite närmare datumet vi ska flytta, klarar inte av att bo i en lådhög magen och baken tar emot överallt där jag går och sen orkar jag inte putta runt lådor för att hitta det som ligger bakom. I morgon blir det ultraljud för att se att liten i magen mår bra och ligger som han ska. Förhoppningsvis kommer lillen ligga i magen ända tills vi har flyttat till vårt nya ställe annars kommer det bli kris

Upp till toppen
Annons: