Annons:
Etikettallmänt
Läst 2268 ggr
emmaaaa
1/5/18, 10:11 PM

Kan medicin mot illamående helt plötsligt sluta fungera?!

Någon som blivit "immun" mot medicin? Jag äter lergigan comp pga mitt illamående sen vecka 6 (har aldrig spytt), i början hjälpte dom bra, jag kände lite lätt illamående ändå men dom hjälpte verkligen mycket. Nu den senaste veckan har jag börjat må fruktansvärt illa igen, har till och med börjat spy fast det kommer liksom inte upp något.. Men ikväll tex är jag helt förstörd och kan inte få i mig mat vilket gör att jag blir hungrig och får spykänslor pga hungern också. På jobbet hela denna vecka har jag spytt (fast får bara upp saliv). Jag är i vecka 12 så jag tycker ju i så fall att det borde börja bli bättre och inte sämre haha. Hade en fruktansvärd graviditet med dottern och spydde konstant från vecka 4-41.. Nu trodde jag att jag skulle klara mig, men börjar bli mörkrädd av detta mående som kommer smygandes nu. Jag har en annan sorts tabletter (minns ej namnet) som jag kan hämta ut, tänkte mest om det kan va så att lergigan comp har slutat fungera nu helt plötsligt? Är det någon som känner igen sig ang att medicinen slutat verka?..

Annons:
RoxannaS
1/5/18, 10:50 PM
#1

Be om hjälp. Finns andra tabletter att få. När lergigan fick mig att spy så fick jag ondansetron istället


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
emmaaaa
1/6/18, 9:38 AM
#2

Tack för tipset, jag ska gå till apoteket på en gång nu och se vilka andra tabletter jag fick utskrivet. Hoppas dom vill fungera bättre! Ska till min barnmorska på torsdag så ska fråga henne då annars :)

RoxannaS
1/6/18, 11:16 AM
#3

Ja gör så. Man ska inte behöva spy/må illa hela graviditeten. Jag åkte in akut pga misstänkt blodpropp i lungan. De var bara en överansträngd muskel efter allt kräkande haha.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
emmaaaa
1/6/18, 4:11 PM
#4

Haha men gud… fy sjutton så läskigt det lät! Nej men eller hur, man ska inte behöva må illa och spy i 9 måander. Men är glad att det inte är som sist, men det är ändå jobbigt att må illa och känna att man vill spy vilken sekund som helst….

RoxannaS
1/6/18, 6:34 PM
#5

Ja det var riktigt läskigt. Fick sitta i 5 timmar innan jag ens fick veta att det inte var en blodpropp. :/ Nä fy. De sliter ju på kroppen att spy också. Så tar de hårt på psyket tycker jag att må illa. :/


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
emmaaaa
1/9/18, 7:20 PM
#6

Fick dessa utskrivna nu: Metoclopramide orifarm 10mg. Någon erfarenhet av dessa? :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: