Annons:
Etiketthälsa
Läst 1633 ggr
Arrowhead
2018-01-05 19:31

Varför denna värk??

För några timmar sen när vi var och handlade så började jag få ett riktigt spännande längst ner vid livmodern och som en riktigt jobbig mensvärk, en molande känsla som sträckte sig bak i rumpan dessutom. Blev bara värre ju längre jag var uppe och gick och tillslut så hade jag den där grova mensvärken plus att det kändes som att hela min underdel drog neråt och att något typ höll på att ramla ut ur båda ändarna ?! 

Skyndade hem och satte mig på toa ifall det skulle kunna hjälpa men gjorde bara ont att sitta där så nu sitter jag i soffan medans sambon får fixa maten.. 
Värken lugnar sig lite när jag sitter och tar det lugnt men kommer då och då tillbaka..

Är i v.31 om det har någon betydelse..
Någon som vart med om samma eller vet vad det kan bero på?? Och är i så fall vila det som hjälper?

Annons:
Sindri
2018-01-05 19:54
#1

Jag fick kraftiga förvärkar i v. 30 och fick åka in till förlossningen. Det lugnade dock ner sig, men jag fick stanna för observation över natten. Bricanylen som de gav mig tog jag dock bara en av, de var för otäcka.

Jag blev sjukskriven fram till förlossningen sedan och tog det lugnt, gick över tiden nästan 2 veckor.

Arrowhead
2018-01-05 20:18
#2

#1 så det kan alltså vara förvärkar jag känner?? Man måste inte åka in för sånt va ifall det inte blir alltför jobbigt?

[Smulan_88]
2018-01-05 20:35
#3

#2 åk in om du är osäker! För man upplever värkar olika, och det är för tidigt för liten att komma i v.30-31. Ring förlossningen om råd, INTE iFokus ;) det är inte kul med prematur, om man misstänker att något skulle kunna vara på G, så är det bra att förhindra…

RoxannaS
2018-01-05 21:54
#4

Kan ju även vara så att det du känner är bebisen som sjunker neråt. Dem börjar ju bli lite större nu. Växer ganska fort. Så de blir tungt. Så de behöver inte vara något farligt heller. Vet att jag hade de där känslorna när sonen började sjunka ner / fixera sig. Men är du orolig. Så ring direkt till förlossningen och rådfråga dem. Kanske skulle vara på sin plats med en kontroll i förebyggande. Lita på din magkänsla.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Arrowhead
2018-01-05 22:09
#5

Tack för svar hör ni! Allt känns bara bra just nu när jag ligger, får se hur det känns när jag ska ut med vovven. Men får väl ringa och rådfråga ifall det kommer tillbaka😊

RoxannaS
2018-01-05 22:48
#6

Gör så!


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
Upp till toppen
Annons: