Annons:
Etikettallmänt
Läst 830 ggr
[freeatlast]
2017-12-23 15:44

Extremt trött i kroppen

Visst är jag extra sömnig också nu sen jag blivit gravid, men den extrema tröttheten jag känner i kroppen skrämmer mig. Benen bär mig inte och jag är bara i vecka 9+5. Jag kan inte kliva upp på mornarna utan måste ligga i en timme och samla krafter först, när jag sen lyckats ta mig till köket är jag helt slut igen och det känns som jag ska trilla ihop. Ibland piggnar jag till lite under dagen men det är bara korta perioder, absolut max en halvtimme åt gången. Förut var min sambo tvungen att fixa några grejer inne och jag kände mig hyfsat pigg så jag tog ut hunden som behövde sin promenad. Efter 10 minuter höll jag på att trilla ihop ute, började kallsvettas och blev helt skakig i kroppen. Kom in efter en stund och stupade i soffan, nu känns det som jag inte kommer kunna resa mig upp på resten av dagen… Blä! Kan det vara järnbrist eller nåt annat? Nån mer som har/har haft såhär?

Annons:
OlgaMaria
2017-12-23 15:50
#1

Kan absolut vara någon näringsbrist. Men det brukar bli lättare runt v 12

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Missmagi
2017-12-23 16:10
#2

Man är absolut mycket tröttare nu som gravid och ja allt tar längre tid. Jag var som du i början men visade sig att jag hade järnbrist. Fick järdropp i och med att jag inte kan äta järn tabletter som gjorde att det blev mycket bättre. När du går på inskrivning tar dom sådanna prover. Hoppas du blir lite piggare snart!

michellemimmi
2017-12-24 12:12
#3

Jag hade det sådär när jag inte kunde äta… Men när jag började äta igen så släppte det. Nu har jag bara normal trötthet ;) så förmodligen kan det kanske vara någon brist på något…

Hjärta/Mimmi

Upp till toppen
Annons: