Annons:
Etikettkomplikationer
Läst 2239 ggr
The_pearl
12/23/17, 1:02 AM

Ont, ont, ont

Ja, fan va ont det gör att vara gravid. Varför är det här inget man läser eller hör om. Vad är det som är så hysch, hysch alltid med graviditet. Ja, foglossning hör man massor om, men inte hur. Men hur ont det faktiskt kan göra. Jag har haft foglossningar sen några veckor tillbaka. Provade jobba 50% vilket inte hjälpte ett dugg. Blev sen sjukskriven 100%. Fogarna i ljumskarna som går rakt ut åt sidan gjorde ont först, fruktansvärt ont. Gick då till min fantastiska kiropraktor. Det lättade lite där några dagar, sen blev det värre. Började göra ont baktill i svanken, strålade ner i vänster ben. Herr ischias hade hittat hit. Ibland på höger sida med. Kiropraktorn lättade lite grann men det höll bara tillfälligt. Jag var så lös o ostabil i mitt bäcken sa han så det gick inte att göra av med liksom. Provade bälte men fasen så ont det gjorde. Kände både hur stabilt det blev, det var skönt, och hur illa det gjorde mig. Det tryckte något fruktansvärt på något, tryckte ihop något som redan var jätteömt o inte alls ville tryckas ihop . Sen gjorde fogen rakt upp från blygdbenet ont. Jätteont. Jag brukar säga att jag går med en kronisk pungspark. Folk skrattar o tycker det e kul, men när de ser att jag inte alls skojar så slutar de igen. Min sambo har slutat säga emot också, killar försvarar den här pungsparken i alla lägen alltså. Det gör så ont ibland så jag känner mig trasig. Sönderslagen eller nåt Det gör jätteont! T.o.m. på natten om man sträcker ut. Herrejäklar. Sen som grädde på moset började revbenen ömma på. Duktigt. Ibland gör de så ont så jag kan inte ens ha bh på. Vilket jag måste ha då brösten läckt sen 2 månader tillbaka. Sportbh is tha shit! När sen magmuskeldelningen breddade på mer var smärtan grotesk. Det räckte man drog med fingrarna på huden, det gjorde så ont bara det. Det värsta är att jag inte kan göra någonting mer än att ligga på rygg o vila tills det lägger sig. Får palla upp med kuddar i soffan till ett högt liggläge, så man har någon annan ställning än rakt liggande. Det är verkligen skitjobbigt! Häromnatten vände jag mig till rygg. Sidoläge går inte så långa stunder då det ömmar på i revbenen. När jag vände mig o sträckte ut så small det liksom till i revbenen/delningen o jag skrek rätt ut. Hunden började stirra o sambon snarkade på. Jag är i v 31. Så har en liten bit kvar. Ibland e det jättemysigt att vara gravid. Men fasen alltså, den e ingen dans på rosor. Jag fasar lite över att smärtan kan bli större i takt med att magen växer mer. Måste poängtera att jag har hög smärttröskel annars, så det är inte så att jag reagerar för ingenting. Har sen innan graviditeten ryggfel o kronisk smärta pga det. Har spelat fotboll med det i hela mitt liv. I princip utan smärtlindring, hatar att käka piller, proppa kroppen full med skit liksom. Någon mer med smärtgraviditet? Har ni några bra tips som man inte tänkt på? Det som är så bra med såna här sidor är att det är precis rätta stället att kräka av sig. Mina väninnor har inte haft i närheten av de problemen jag har. Så där blir det ventilation men utan erfarenhetstankar. Bubbla av er här om ni vill med era bekymmer. Kan vara en liten "kräka av sig tråd" ;) Är skönt att få ur sig. Att vara gravid e ju inte bara en dans på rosor, bara för att vissa verkar ha det så. :)

  • Redigerat 4/5/21, 9:44 PM av Cireea
Annons:
[Thiah]
12/23/17, 6:45 AM
#1

Jag har hatat att vara gravid. Kroniska ryggproblem, en steloperation och dåliga lungor hjälper inte. Jag var sjukskriven 10v innan liten kom. Orkade ingenting, lungfunktionen gick snabbt ner till 30%. Urk :(

Velinga1984
12/23/17, 8:22 AM
#2

Ja herrejösses jag hade foglossning från helvetet med de två yngsta barnen. Levde på alvedon och Citodon, vaggade fram om jag gick nånstans (hade foglossningsbälte) och grät av smärta när jag skulle sova. Var sjukskriven hela graviditeterna då de började med extremt graviditetsillamående , och hade turen att foglossningen släppte så fort barnen var födda. Har 3 barn och hade önskat fler barn men jag vägrar vara gravid igen. Funderar på att bli fosterfamilj om några år.

OlgaMaria
12/23/17, 10:11 AM
#3

Jag har också haft hemsk foglossning under mina graviditeter. Sjukgymnast gav råd om vad man ska undvika men inget om vad man kan göra för att förbättra. Fick tag i ett tips andra graviditeten som faktiskt hjälpte. Testa och se om det kan hjälpa dig också. Knäböj som om man ska sätta sig på en stol. Squats typ men man går ner så långt man tycker är bekvämt och så fokuserar man på musklerna i ryggslutet när man går upp och ner. Dessa muskler skapar stabilitet i bålen och kan hjälpa till att hålla ihop alltihop.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Thiah]
12/23/17, 10:29 AM
#4

Min foglossning har blivit som värst efteråt. Så jäkla värdelöst att ha ont överallt när bebis är ute

Upp till toppen
Annons: