Annons:
Etikettförlossningen
Läst 3768 ggr
F.lex
2017-12-21 22:16

Smink under kejsarsnitt?

Jag orkar inte ta diskussion om hur löjlig någon tycker jag är för att jag frågar detta, så stör du dig, sluta läs och gå vidare :) Jag kommer få ett planerat snitt och undrar därför om någon vet ifall jag får måla mina ögonbryn samt ha fransar (singelfransar jag fyller på hos en fransstylist var tredje vecka). Jag är suuper blond och att färga bryn och fransar är som att fisa i rymden, de blir ingen som helst skillnad.. Mina naglar tar jag bort, mitt hår får vara i tofs och min bleka hy får tyvärr exponeras men just fransar och bryn är extremt viktiga för mig. Någon som vet? :)

Annons:
[Smulan_88]
2017-12-21 22:23
#1

Jag kommer inte ihåg om jag ombads ta bort sminket… men det borde ju inte vara någon fara (tänker jag), dom har ju hårnät och sjukhusklädsel och ett skynke emellan under själva snittet. Så kör på du. Annars säger de väll säkert till, och då är det ju inte värre än att du kan sminka dit brynen efter snittet. Ögonfransarna kan dom väll inte säga så mycket om. Lycka till och spännande att snart träffa bebis!!

jackiejohn
2017-12-21 22:35
#2

Tror du får ha smink, om inte så tvättar de bort de. Nu är jag akutsnittad men det enda de brydde sig om på mig var mina smycken (vigselringar, örhängen etc.) var förvisso osminkad men har svårt att tro de bryr sig om ifyllda bryn och lösfransar :)

Lona
2017-12-21 22:40
#3

Ska du vara vaken under snittet? Annars ligger ögonfransarna risigt till, ibland behöver man tejpa igen ögonlocken för att skydda ögonen. (Öppna ögon under narkos = de torkar ut.)
Det är så klart en "snäll" tejp, men fransarna kan lossna.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Pontiac57
2017-12-21 22:40
#4

Verkar vara lite olika men tror inte det ska vara någon fara. Vid mitt andra snitt gnällde dom om att jag hade nagellack men vid förste gav dom mig komplimanger för mina fina naglar hehe

Tjeja
2017-12-22 00:14
#5

Det är ju inte på överkroppen de ska öppna. Däremot är det kanske fördel om du undviker sådant som kan rinna och kladda när man svettas och gråter. Mest för din egen skull då så du kan se bebisen direkt om du är vaken. Läppstift kan jag tänka kan vara något däremot de vill att man låter bli. Ögonen är ju inget du ska gosa mot bebisen ändå kanske?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

flocken
2017-12-22 04:31
#6

Vid mitt planerade snitt fick jag först duscha & tvätta mig i en speciell tvål som skulle minska bakterier. Efter en dusch var det inte mkt smink kvar Vid mina akuta så minns jag inte.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
BlackNo1
2017-12-22 08:27
#7

Hej, Det känns inte som att det är så troligt att de tillåter smink inne på operation. Fransarna är mer osäkert. Du kanske borde prata med det sjukhus där du ska göra snittet och fråga? De vet säkert vilka rutiner de har så slipper du oroa dig :) Lycka till!

Velinga1984
2017-12-22 12:03
#8

Får och får, kroppen ska tvättas med descutan/hibiscrub överallt och då tvättas ögonbrynen bort. Vet inte hur fransarna reagerar på medlet så där bör du fråga på din fransstudio.

mollyt
2017-12-22 19:58
#9

Jag tror inte det.. utan att du kommer säkert behöva tvätta av dig. Nu jobbar jag inom en annan slags vård - men där får man inte ha smink vid operation.

OlgaMaria
2017-12-23 10:15
#10

Jag hade ögonbrynspenna och lite mascara vid mitt senaste kejsarsnitt. Minns faktiskt inte vilka duschrutiner jag fick ha innan? Helt blankt… haha.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Zelmabus
2018-02-25 22:30
#11

Nu har jag bara gjort akutsnitt (dock ej så akut men heter så om det ej är planderat). Var ingen som sa åt mig att tvätta av mig sminket (mascara och ögonbryn). Blev bara tvungen att ta ur läpp pericingen

Upp till toppen
Annons: